REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nesuklysime pasakę, jog „Mazda MX-5“ yra vienas žinomiausių rodsterių pasaulyje. Jis, taip pat, yra vienas populiariausių rodsterių pasaulyje, gebančių įrodyti, jog kompaktiški, klasikinės komponuotės automobiliai gali būti pelninga niša.
Praėjusiais metais „Mazda“ atšventė itin garbingą, 30-ies metų jubiliejų. „Mazda“ norėdama tinkamai paminėti šią sukaktį, išleido ribotos laidos modelį. Riboto leidimo „Racing Orange“ MX-5 versiją – tai buvo padėka gerbėjams ir drauge tikėjimo modelio ateitimi išraiška.
Kol „Mazda“ svarsto ką daryti su sekančia „
MX-5
“ modelio karta, mes siūlome prisiminti keletą įdomesnių faktų iš itin populiaraus rodsterio gyvenimo.

Nesuklysime pasakę, jog „Mazda MX-5“ yra vienas žinomiausių rodsterių pasaulyje. Jis, taip pat, yra vienas populiariausių rodsterių pasaulyje, gebančių įrodyti, jog kompaktiški, klasikinės komponuotės automobiliai gali būti pelninga niša.
Praėjusiais metais „Mazda“ atšventė itin garbingą, 30-ies metų jubiliejų. „Mazda“ norėdama tinkamai paminėti šią sukaktį, išleido ribotos laidos modelį. Riboto leidimo „Racing Orange“ MX-5 versiją – tai buvo padėka gerbėjams ir drauge tikėjimo modelio ateitimi išraiška.
Kol „Mazda“ svarsto ką daryti su sekančia „
MX-5
“ modelio karta, mes siūlome prisiminti keletą įdomesnių faktų iš itin populiaraus rodsterio gyvenimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Keturios Mazda MX-5 rodsterio kartos


1 ) Paklausė žurnalisto patarimo
Didžioji dalis automobilių bendro naudojimo keliuose atsiranda dėl noro užpildyti tuščią nišą, padidinti bendrovės pelningumą, bet tik ne „Mazda MX-5“ atveju.
1979-aisiais „Mazda“ vyriausiasis inžinierius šnekučiuodamasis su Bobu Hallu, tuomet itin autoritetingu žurnalistu, uždavė jam klausimą – „Kokį modelį gamintojas turėtų sukurti dabar?“
Ir jūsų visų nuostabai, žurnalistai atsakė, jog „
Mazda
“ turėtų sukurti kompaktišką, dvivietį rodsterį. Bet tai buvo tik glaudžios partnerystės pradžia.
Bobas Hallas vėliau prisijungė prie „Mazda“ inžinierių kompanijos ir ženkliai prisidėjo prie „MX-5“, kaip sportiško rodsterio, formulės tobulinimo ir tolimesnio projekto vystymo.

REKLAMA

Pirmos kartos Mazda MX-5


2 ) Automobilį projektavo ne vienerius metus
Kuomet anksčiau minėtas žurnalistas tapo „Mazda“ komandos nariu, jis kartu su savo kolegomis Kalifornijoje esančioje dizaino studijoje, 1982 metais pradėjo formuoti japoniško rodsterio viziją.

Pirmos kartos Mazda MX-5 prototipas


3 ) Įkvėpimo sėmėsi iš „Lotus“
Įvairūs britiški rodsteriai visuomet buvo laikomi šio automobilių žanro pradininkais, todėl nenuostabu, jog „Mazda“ siekė imti pavyzdį iš kolegų, kurie puikiai žinojo kaip turi atrodyti ir kaip turi važiuoti kompaktiškas rodsteris.
„Mazda“ inžinierių grupė kurdama „MX-5“ sėmėsi įkvėpimo iš „Lotus“, „Triumph“ ir netgi „Fiat“ bei „
Alfa Romeo
“ projektų.

REKLAMA
REKLAMA

Lotus Elan rodsteris


4 ) Sukūrė eilę skirtingų koncepcijų
Kompaktiškas rodsteris – labai platus apibūdinimas. „Mazda“ inžinieriai ieškodami idealaus rodsterio recepto, apsvarstė beveik visas įmanomas galimybes. Ar jis turėtų būti varomas priekiniais ratais? O gal jis turėtų turėti galinius varančiuosius ratus su varikliu, sumontuotu per vidurį?
Vis dėlto, daugiausiai pritarimo sulaukė D.Britanijoje sukurta komponuotė, kuris įpareigojo inžinierius variklį sumontuoti priekyje, o jo išvystomą galią siųsti į galinius ratus.

Mazda LWS prototipas


5 ) Turėjo turėti tik vieną variklį
Pagal pirminį „Mazda“ inžinierių sumanymą, naujasis šeimos narys privalėjo turėti tik vieną variklį – 1,6 litro, keturių cilindrų agregatą. „B6ZE“ vardu pavadintą motorą „Mazda“ sukūrė specialiai šiam modeliui, tačiau vėliau, sulaukus nemažai kritikos dėl galios trūkumo, japonų kompanija į „MX-5“ pradėjo montuoti gerokai vikresnį – 1,8 litro variklį, kuriam „Mazda MX-5“ savininkai netrukus pridėdavo kompresorių arba turbiną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mazda MX-5 variklis


6 ) Turbininė „Mazda“
Atmosferiniai varikliai visuomet buvo „MX-5“ vizitinė kortelė, tačiau vieną kartą „Mazda“ nusprendė atlikti eksperimentą ir į populiarų rodsterį sumontavo benzininį variklį su turbina.
Tai buvo ribotos laidos „Mazdaspeed“ versija, kuri „MX-5“ vairuotojus pradžiugino gyvybingu, 182 arklio galias išvystančiu varikliu.
„Mazda“ tokių versijų pagamino vos 5428.

Turbininį variklį turėjusį Mazdaspeed MX-5


7 ) Svarstė kupė kėbulą
„MX-5“ ir kupė kėbulo tipas – ši idėja „Mazda“ specialistų galvose tūnojo nuo pat pirmųjų „MX-5“ egzistencijos dienų. Vis dėlto, šią idėją gamintojas realizavo tik 2003 metais.
„Mazda“ siekdama patenkinti ištikimiausių „MX-5“ gerbėjų poreikius, pagamino vos 179 „MX-5“ kupė vienetus. Ir kaip visada, kiekvienas iš jų buvo skirtas Japonijos rinkai.

REKLAMA

Mazda MX-5 kupė


8 ) Išbandė rotorinį variklį
Efektyvūs rotoriniai varikliai taip pat buvo atradę savo kelią į „Mazda MX-5“ variklio skyrių.
1994-aisiais „Mazda“ į „MX-5“ rodsterį sumontavo rotorinį variklį, kurį gamintojas iki tol naudojo „RX-7“. Be to, rotorinis variklis buvo varomas ne benzinu, o vandeniliu.

Vandeniliu varoma Mazda MX-5


9 ) Galvojo ir apie elektrinę versiją
„Mazda“ eksperimentas su elektrine „MX-5“ versija baigėsi skaudžiu atsitrenkimu į sieną. Dėl technologinių suvaržymų elektrinė „MX-5“ galėjo nuvažiuoti tik 100 kilometrų, o baterijų įkrovimas būtų užtrukęs ypatingai ilgai. Vis dėlto, elektrinės „MX-5“ versijos idėja gali sugrįžti ir netgi labai greitai.

REKLAMA

Elektrinė Mazda MX-5


10 ) Populiarumo banga
Iki šios dienos „Mazda“ visame pasaulyje pardavė daugiau nei 1 mln. skirtingų „MX-5“ rodsterio vienetų. Vis dėlto, „MX-5“ paklausa nebėra tokia didelė kaip anksčiau.
Pavyzdžiui, pirmaisiais gamybos metais „Mazda“ pardavė net 95 640 japoniško rodsterio egzempliorių. Tuo tarpu 2018 metais „Mazda“ visame pasaulyje pardavė 31 938 modelio vienetus.
Nuo 1989 iki 2018 metų „Mazda“ senajame žemyne pardavė 325 680 sportiškų kabrioletų. Pagal šį rodiklį Europa yra antra pagal dydį „MX-5“ rinka, nusileidžianti tik JAV.

English version

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų