Talkino vokiečiai ir dvi televizijos
Renginio brandą atspindi ir pirmą kartą per aštuonerius metus sulauktas net dviejų televizijų - TV3 ir „Tango TV” – dėmesys 2007 m lenktynėms.
TV kamerų objektyvai budriai sekė ne tik atkaklią kovą trasoje, bet ir šalia jos vykstančius pramoginius renginius, įvairias akcijas ir atrakcijas bei pramogų pasaulio žvaigždžių spindesį. Du draugiški kanalai dalijosi visu gausiu renginio informaciniu-pramoginiu srautu, todėl pirmą kartą tarsi visų įvykių sūkuryje pasijuto žiūrovai, negalėję pabuvoti prie varžybų trasos.
Gerą nuotaiką garantavo ir du vienas kito verti specialiosios tiesioginės „Puikiojo lenktynių šou” transliacijos vedėjai Vytautas Šapranauskas ir Arūnas Sakalauskas.
Pirmą kartą rato įveikimo laikus skaičiavo samdomų specialistų komanda iš Vokietijos, kuriai irgi pirmą kartą talkino pasaulinė informacinių technologijų kompanija „Lenovo“.
Varžybų dalyviai ir žiūrovai naujosios sistemos dėka galėjo operatyviai gauti informaciją ne tik apie komandų užimamas vietas, bet ir vidutinį vieno rato įveikimo laiką ir ekipažo greitį, kitų dalyvių atsilikimo nuo lyderio laiką bei kitus rūpimus duomenis.
Aušros deivė šypsojosi Aistei
Jau pačios pirmosios sprinto varžybos Vytauto gatvėje, tradiciškai skelbiančios didžiųjų lenktynių pradžią, parodė itin didelį žiūrovų susidomėjimą renginiu.
Nestigo jų ir „Topo centro-TV3 žvaigždžių“ drago lenktynėse, prie kurių starto išsirikiavo žiūrovų pamėgti Karina Krysko, Vilius Tarasovas, Justė Milušauskienė, Egmontas Bžeskas, Aistė Paškevičiūtė ir Laima Tamulytė.
Čia jų laukė vienodi, vienodomis padangomis „apauti“, graikų aušros deivės vardu pavadinti „Volkswagen Eos“ kupe-kabrioletai.
Kolegas pranoko daktarės Aiskaudos personažą TV3 įkūnijusi A. Paškevičiūtė, už nugaros palikusi E.Bžeską ir K. Krysko.
„Čia tik 50% mano nuopelnų, - dar neatvėsusi nuo įtampos spaudos centre tąsyk kalbėjo Aistė. – Kitą pusę skirčiau kantriems ir sumaniems treneriams, „Topo centro“ specialistams Giedriui Tomui Jarmalavičiui ir Mindaugui Skalandžiūnui“.
Nėra lenktynių be netikėtumų
Automobilių sporto varžybas puošia intrigos bei netikėtumai. Palangos maratonas – irgi ne išimtis. Tačiau kad tiek siurprizų pažers iki didžiausio ir solidžiausio automobilių sporto renginio Baltijos šalyse per aštuonerius gyvavimo metus išaugusios lenktynės, ko gero netikėjo niekas. Tad beliko nebent griebtis už galvų, kai favoritėmis laikytos komandos viena po kitos buvo priverstos atidėti viltis po finišo maudytis šampano pursluose.
Tradiciškai sportininkų kantrybę, o kartu ir meistriškumą bandantys gamtos kaprizai 2007-aisiais smogė per atrankos lenktynes. Pagal treniruočių rezultatus visos 60 komandų buvo suskirstytos į tris grupes. Kai pirmoji grupė, kurios sportininkų technika nepasižymėjo galios antplūdžiu, baigė savo kovas, virš Palangos kyboję lietaus debesys pratrūko ir užpylė trasą upeliais vandens. Todėl atsitiko taip, kad vėliau startavusios ir su galingesniais automobiliais treniruotėse geresnių rezultatų pasiekusios komandos nepateko į laimingųjų, įveikusių kvalifikacijos barjerą, 50-tuką.
„Buvome iš anksto numatę tokį atvejį, todėl į lenktynių taisykles įtraukėme punktą, kad susiklosčius tokiai situacijai į maratono kovą įsitraukti daugiau komandų galės tik tuomet, jei per pirmąją lenktynių valandą dėl gedimų ar avarijų kuri nors ekipa bus priversta pasitraukti iš trasos“, - prisimena lenktynių organizatorius D.Jonušis.
Šeštadienį tokia galimybe pasinaudojo dvi komandos – „Ataka Racing“ ir „Autoralis“.
Nugalėtojų pakyla – be „Porsche“
Iki 2007 m vykusių ilgų nuotolių lenktynių Palangoje tik kartą jas laimėjo ne „Porsche“ automobilį vairavę sportininkai. O aštuntosiose lenktynėse nė viena tos pačios markės bolidą vairavusi komanda net nekopė ant nugalėtojų pakylos!
Tai buvo didžiausias šių lenktynių netikėtumas, o bene daugiausia apmaudo išliejo „Oktanas Racing“ lenktynininkai. Jų „Porsche 996 RSR“ techniniai rodikliai (520 AG variklis, per 3,5 sek. leidžiantis įsibėgėti iki 100 km/val.) pranoko absoliučiai visų kitų varžovų automobilius. Deja, jau pirmosios treniruotės metu sustreikavo iki tol tiksliai kaip laikrodis dirbęs bolido variklis. Kadangi iki kvalifikacinių lenktynių pradžios nepavyko pakeisti jėgos agregato, komisarai neleido startuoti vieniems pagrindinių šių lenktynių favoritų.
„Pasakyti apmaudu - per maža. Norisi riebiai nusikeikti, tačiau aplinkui kultūringa publika“, - nuoskaudos neslėpė Egidijus Dapšas.
Vos ne gedulo nuotaikos tvyrojo ir dar dviejų komandų, minėtų tarp realiausių pretendentų į ištvermės lenktynių nugalėtojus, stovyklose. Su „Porsche 991 GT3 997“ kvalifikaciją laimėję „Kauno grūdų-Sonex“ vyrai į serviso zoną užsuko įveikę vos 38 ratus, tačiau iš jos dėl sankabos gedimo taip ir nebepajudėjo.
Identišką bolidą pilotavę ir ilgą laiką lenktynių tempą diktavę „BOD Group“ ekipos nariai turėjo sustoti sustreikavus aušinimo sistemai.
Pergalė ketvirtu bandymu
Favoritų nesėkmės anaiptol nesumenkina 2007 m lenktynes laimėjusios „Adampolis Racing Team“ ekipos darnaus dueto – Ramūno Čapkausko ir Vido Čebatavičiaus nuopelnų.
„Tai buvo pergalė, iškovota ketvirtu bandymu, todėl jos skonio pamiršti negaliu,- prisimena R. Čapkauskas, vienas iš nedaugelio, pradėjęs nuo formulių ir dalyvavęs visose iki šiol vykusių 19-oje maratoninių lenktynių.
-Tąsyk važiavome ne tik greitai, bet ir racionaliai, o neįprastos konstrukcijos „AGM Kit car“ prototipas pasirodė esąs tinkamai parengtas Palangos maratonui. Tačiau likus porai ratų iki finišo netikėtai subliūško priekinė padanga, bet Vidas visgi įstengė automobilį parvairuoti iki pergalingo finišo, kurio tąsyk laukėme 9 val. ir 43 min.“, - džiaugėsi R. Čapkauskas.
Įdomu, kad finišo autorių pergalės aidai po paros pasivijo Norvegijoje.
„Buvome suplanavę, jog po varžybų iškart vykstame į Norvegiją, - pasakoja V.Čebatavičius. – Vos pasiekus kelionės tikslą komandos autobusiuką, paženklintą „Adampolis Racing Team“ logotipu, iškart apspito švedai ir puolė mane sveikinti su Palangoje iškovota pergale“.
Pasak Vido, tokie momentai išties nepamirštami.
2007 m lenktynių laimėtojai antruosius prizininkus - „Automoto projektų“ ekipą, kurioje „Renault Megane Trophy“ vairavo Deividas Jocius, Saulius Girdauskas, latvis Raimondas Kisielis ir ukrainiečiai Jevgenijus Červonenka bei Aleksandras Saliukas, pranoko 6 ratais.
Trečiąją vietą užėmė „Renault TL Racing Team“ atstovai Darius Vilimas, Vilius Rožukas ir Evaldas Čirba, vairavę „Renault Clio R3“ automobilį.