REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant pirmajam 2013 metų „MotoGP“ čempionato etapui, automanas.lt pateikia svarbiausią informaciją, kurią turėtumėte žinoti apie šių metų sezoną.
Didžiausias pokytis čempionate, lyginant su praėjusiais metais - kitoks savaitgalio formatas ir naujo tipo kvalifikacija. Nuo šiol savaitgalio metu vyks net keturios bandymų sesijos: paskutinioji bus vos pusės valandos trukmės, o praėjus dešimčiai minučių nuo jos pabaigos, prasidės kvalifikaciniai važiavimai.
Kvalifikacija nuo šiol bus sudaryta iš dvejų, penkiolikos minučių trukmės dalių. Automatiškai į antrąją kvalifikacijos dalį pateks dešimt sportininkų, pirmose trejose bandymų sesijose parodžiusių geriausius rato įveikimo laikus. Likę keturiolika sportininkų varžysis pirmoje kvalifikacijos dalyje, kurioje spręsis 13-24 startinių pozicijų likimas. Du greičiausi sportininkai iš pirmosios kvalfikacijos dalies pateks į antrąją kvalifikacijos dalį, kurioje kartu su dešimt greičiausių lenktynininkų jie varžysis dėl 1-12 startinių poziijų.

ČEMPIONATO TVARKARAŠTIS


Šiemet bus surengta aštuoniolika „MotoGP“ čempionato etapų. Kartu su aukščiausios klasės važiavimais vyks ir „Moto2“ bei „Moto3“ važiavimai. Iš pradžių buvo numatyta, kad šiemet vyks devyniolika etapų, tačiau dėl politinių nesutarimų Argentinos motociklų Grand Prix sugrįžimas buvo nukeltas į 2014 metus.






















































































































Nr. Lenktynės Trasa Data
1 Kataro motociklų Grand Prix Losailo trasa, Kataras balandžio 7 d.
2 Amerikos motociklų Grand Prix Circuit of the Americas, JAV balandžio 21 d.
3 Ispanijos motociklų Grand Prix Jerezo trasa, Ispanija gegužės 5 d.
4 Prancūzijos motociklų Grand Prix Le Mano Bugatti trasa, Prancūzija gegužės 19 d.
5 Italijos motociklų Grand Prix Mugello trasa, Italija birželio 2 d.
6 Katalonijos motociklų Grand Prix Katalonijos trasa, Ispanija birželio 16 d.
7 Olandijos motociklų Grand Prix TT trasa, Olandija birželio 29 d.
8 Vokietijos motociklų Grand Prix Sachsenringas, Vokietija liepos 14 d.
9 JAV motociklų Grand Prix Laguna Seca, JAV liepos 21 d.
10 Indianapolio motociklų Grand Prix Indianapolio trasa, JAV rugpjūčio 18 d.
11 Čekijos motociklų Grand Prix Brno trasa, Čekija rugpjūčio 25 d.
12 Didžiosios Britanijos motociklų Grand Prix Silverstouno trasa, Didžioji Britanija rugsėjo 1 d.
13 San Marino motociklų Grand Prix Misano trasa, Italija rugsėjo 15 d.
14 Aragono motociklų Grand Prix Motorland Aragon, Ispanija rugsėjo 29 d.
15 Malaizijos motociklų Grand Prix Sepango Tarptautinė trasa, Malaizija spalio 13 d.
16 Australijos motociklų Grand Prix Phillip Island Grand Prix trasa, Australija spalio 20 d.
17 Japonijos motociklų Grand Prix Twin Ring Motegi, Japonija spalio 27 d.
18 Valensijos motociklų Grand Prix Ricardo Tormo trasa, Ispanija lapkričio 10 d.

Artėjant pirmajam 2013 metų „MotoGP“ čempionato etapui, automanas.lt pateikia svarbiausią informaciją, kurią turėtumėte žinoti apie šių metų sezoną.
Didžiausias pokytis čempionate, lyginant su praėjusiais metais - kitoks savaitgalio formatas ir naujo tipo kvalifikacija. Nuo šiol savaitgalio metu vyks net keturios bandymų sesijos: paskutinioji bus vos pusės valandos trukmės, o praėjus dešimčiai minučių nuo jos pabaigos, prasidės kvalifikaciniai važiavimai.
Kvalifikacija nuo šiol bus sudaryta iš dvejų, penkiolikos minučių trukmės dalių. Automatiškai į antrąją kvalifikacijos dalį pateks dešimt sportininkų, pirmose trejose bandymų sesijose parodžiusių geriausius rato įveikimo laikus. Likę keturiolika sportininkų varžysis pirmoje kvalifikacijos dalyje, kurioje spręsis 13-24 startinių pozicijų likimas. Du greičiausi sportininkai iš pirmosios kvalfikacijos dalies pateks į antrąją kvalifikacijos dalį, kurioje kartu su dešimt greičiausių lenktynininkų jie varžysis dėl 1-12 startinių poziijų.

ČEMPIONATO TVARKARAŠTIS


Šiemet bus surengta aštuoniolika „MotoGP“ čempionato etapų. Kartu su aukščiausios klasės važiavimais vyks ir „Moto2“ bei „Moto3“ važiavimai. Iš pradžių buvo numatyta, kad šiemet vyks devyniolika etapų, tačiau dėl politinių nesutarimų Argentinos motociklų Grand Prix sugrįžimas buvo nukeltas į 2014 metus.






















































































































Nr. Lenktynės Trasa Data
1 Kataro motociklų Grand Prix Losailo trasa, Kataras balandžio 7 d.
2 Amerikos motociklų Grand Prix Circuit of the Americas, JAV balandžio 21 d.
3 Ispanijos motociklų Grand Prix Jerezo trasa, Ispanija gegužės 5 d.
4 Prancūzijos motociklų Grand Prix Le Mano Bugatti trasa, Prancūzija gegužės 19 d.
5 Italijos motociklų Grand Prix Mugello trasa, Italija birželio 2 d.
6 Katalonijos motociklų Grand Prix Katalonijos trasa, Ispanija birželio 16 d.
7 Olandijos motociklų Grand Prix TT trasa, Olandija birželio 29 d.
8 Vokietijos motociklų Grand Prix Sachsenringas, Vokietija liepos 14 d.
9 JAV motociklų Grand Prix Laguna Seca, JAV liepos 21 d.
10 Indianapolio motociklų Grand Prix Indianapolio trasa, JAV rugpjūčio 18 d.
11 Čekijos motociklų Grand Prix Brno trasa, Čekija rugpjūčio 25 d.
12 Didžiosios Britanijos motociklų Grand Prix Silverstouno trasa, Didžioji Britanija rugsėjo 1 d.
13 San Marino motociklų Grand Prix Misano trasa, Italija rugsėjo 15 d.
14 Aragono motociklų Grand Prix Motorland Aragon, Ispanija rugsėjo 29 d.
15 Malaizijos motociklų Grand Prix Sepango Tarptautinė trasa, Malaizija spalio 13 d.
16 Australijos motociklų Grand Prix Phillip Island Grand Prix trasa, Australija spalio 20 d.
17 Japonijos motociklų Grand Prix Twin Ring Motegi, Japonija spalio 27 d.
18 Valensijos motociklų Grand Prix Ricardo Tormo trasa, Ispanija lapkričio 10 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 Pokyčiai tvarkaraštyje, lyginant su praėjusiais metais:
Čempionate nebebus rengiamos Portugalijos motociklų Grand Prix. Lenktynės Estorile vyko nuo 2000 metų.
Lenktynes Portugalijoje pakeis dar vienas etapas JAV, naujojoje Ostino „Circuit of the Americas“ trasoje.

cal_high_original

KOMANDOS IR PILOTAI


„Yamaha“ komandos pilotas Jorge Lorenzo šiemet gins asmeninį čempiono titulą, o „Honda“ – komandų ir gamintojų čempionės vardą.
Rikiuotėje šiemet viso sezono metu matysime net 24 sportininkus – dvejais daugiau nei pernai. Kai kuriose lenktynėse išvysime ir papildomus lenktynininkus: Michele Pirro Italijoje sės ant „Ducati“ motociklo, Blake‘as Youngas su CRT klasės „Attack Performance“ ekipa bandys kvalifikuotis lenktynėms Amerikoje, o Martinas Baueris su „Schwarz & Bronnen Racing“ komanda dalyvaus lenktynėse Čekijoje.
Prototipinius motociklus naudojančios komandos:




































































Komanda Motociklas Nr. Pilotas
Repsol Honda Honda RC2013V 26 Dani Pedrosa
93 Marcas Marquezas
LCR Honda MotoGP 6 Stefanas Bradlas
Gresini Honda 19 Alvaro Bautista
Yamaha Factory Racing Yamaha YZR-M1 46 Valentino Rossi
99 Jorge Lorenzo
Monster Tech 3 Yamaha 35 Calas Crutchlowas
38 Bradley Smithas
Ducati Corse Ducati Desmosedici GP13 4 Andrea Dovizioso
69 Nicky Haydenas
Pramac Racing 11 Benas Spiesas
29 Andrea Iannone'as

REKLAMA

CRT motociklus naudojančios komandos:






































































Komanda Motociklas Nr. Pilotas
Forward Racing FTR-Kawasaki 5 Colinas Edwardsas
71 Claudio Corti
Avintia Blusens 7 Hiroshi Aoyama
8 Hectoras Barbera
IodaProject Racing Suter-BMW 9 Danilo Petrucci
52 Lukašas Pešekas
Paul Bird Motorsport PBM-ART 70 Michaelas Laverty
ART 68 Yonny Hernandezas
Aspar Racing 14 Randy de Punietas
41 Aleixas Espargaro
Cardion Racing 17 Karelas Abrahamas
Gresini Honda FTR-Honda 67 Bryanas Staringas

REKLAMA
REKLAMA

Pokyčiai komandų tarpe:
„Pramac Racing“ taps dvejų motociklų komanda bei gaus oficialią paramą iš „Ducati“.
Pernai „Ducati“ motociklą naudojusi „Cardion“ ekipa pereis prie CRT technikos.
CRT klasės „Forward Racing“, „Ioda Racing“ ir „Paul Bird Motorsport“ komandos taip pat šiemet taps dvejų motociklų komandomis.
„Speed Master“ komanda pasitraukė iš „MotoGP“ kategorijos.

69-1_original
Pokyčiai lenktynininkų tarpe:
Debiutuoja:
2012 metų „Moto2“ čempionas Marcas Marquezas „Honda“ komandoje pakeitė C.Stonerį.
Claudio Corti įžengė į „MotoGP“ ir atstovaus „Forward Racing“ ekipai.
Andrea Iannone‘as iš „Moto2“ čempionato persikėlė į „MotoGP“ ir prisijungė prie „Pramac Racing“.
Dvejus metus „British Superbikes“ čempionate praleidęs Michaelas Laverty prisijungė prie „Paul Bird Motorsport“
Bradley Smithas įžengė į „MotoGP“ su „Tech 3“ komanda.
Bryanas Staringas, praeityje dalyvavęs keliose „MotoGP“ lenktynėse, prisijungė prie „Gresini Racing“ pilnam sezonui.
Traukiasi:
2007 ir 2011 metų čempionas Casey Stoneris baigė karjerą motociklų sporte. Vėliau australas prisijungė prie „V8 Supercars Dunlop Series“ kėbulinių automobilių čempionato.
Jamesas Ellisonas neteko vietos „Paul Bird“ komandoje.
Mattia Pasini sugrįžo į žemesnės kategorijos „Moto2“ čempionatą.
Michele Pirro neteko vietos „Gresini“ komandoje ir tapo „Ducati“ ekipos pilotu-bandytoju.
Ivanas Silva neteko vietos „Avintia Racing“ komandoje.
Keičia komandas:
Valentino Rossi po dvejų metų, praleistų „Ducati“ komandoje, sugrįžo į „Yamaha“.
Andrea Dovizioso, pernai atstovavęs „Tech 3“ komandai, „Ducati“ ekipoje pakeitė V.Rossi.
Benas Spiesas dar praėjusių metų sezono viduryje paskelbė dėl asmeninių priežasčių paliekantis „Yamaha“, o vėliau prisijungė prie „Pramac Racing“.
Hectoras Barbera iš „Pramac Racing“ persikėlė į „Avintia Racing“.
Yonny Hernandezas iš „Avintia Racing“ persikėlė į „Paul Bird Motorsport“.
Grįžta:
Vieneriose 2012 metų sezono dalyvavęs japonas Hiroshi Aoyama sugrįžo į čempionatą pilnam sezonui. Pilotas „MotoGP“ pirmenybėse anksčiau lenktyniavo 2010-2011 metais.

69-2_original

FAVORITAI


Jorge Lorenzo


Tautybė: ispanas
Debiutas „MotoGP“ čempionate:  2008 m.
Dalyvauta lenktynių: 85
Čempiono titulų: 2 (2010, 2012 m.)
Pelnyta pergalių: 23
Pole pozicijų: 25
Greičiausių ratų: 16
Vietų ant pakylos: 60
Kodėl turėtų laimėti: J.Lorenzo pernai įtikinamai triumfavo čempionate ir visose lenktynėse, kuriose finišavo, užėmė pirmąją arba antrąją vietą. Keletą pastarųjų metų jo pagrindiniu varžovu buvęs Casey Stoneris jau baigė karjerą, todėl ispanui atsiveria puikios galimybės į savo sąskaitą įsirašyti dar vieną čempiono titulą.
Kodėl turėtų pralaimėti: Nuo praėjusių metų sezono tapo aišku, kad „Yamaha“ motociklas greičiu nusileidžia „Honda“ technikai. Be to, persilaužimą patyrė ir kitas „Honda“ pilotas Dani Pedrosa, kovoje dėl čempiono titulo J.Lorenzo spaudęs iki pat sezono pabaigos. Jei „Honda“ išlaikys iniciatyvą savo rankose, J.Lorenzo tapti čempionu bus labai sudėtinga.

jorge_high_original

Dani Pedrosa


Tautybė: ispanas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2006 m.
Dalyvauta lenktynių: 116
Čempiono titulų: 0
Pelnyta pergalių: 22
Pole pozicijų: 24
Greičiausių ratų: 35
Vietų ant pakylos: 71
Kodėl turėtų laimėti: „Honda“ pernai turėjo patį greičiausią motociklą, o vėlyvo spurto dėka D.Pedrosa intrigą kovoje dėl čempiono titulo išlaikė iki pat sezono pabaigos. Ispanas antrojoje sezono pusėje buvo stipriausias, todėl tarp pretendentų į titulą turėtų būti ir šiemet. Tai patvirtina ir šiemet priešsezoniuose bandymuose demonstruotas greitis.
Kodėl turėtų pralaimėti: Ispanui trūksta pastovumo, todėl jo galimybės kovoti dėl titulo priklausys nuo rezultatų pirmoje sezono pusėje. Be to, D.Pedrosa šiemet pirmą kartą bus „Honda“ komandos lyderiu – koją gali pakišti ir papildomas spaudimas.

Valentino Rossi


Tautybė: Italas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2000 m.
Dalyvauta lenktynių: 216
Čempiono titulų: 7 (2001-2005, 2008-2009 m.)
Pelnyta pergalių: 79
Pole pozicijų: 49
Greičiausių ratų: 67
Vietų ant pakylos: 141
Kodėl turėtų laimėti: V.Rossi šiemet sugrįžo į „Yamaha“ – į komandą, su kuria pelnė keturis savo čempiono titulus. Priešsezoniniai bandymai parodė, kad italas vis dar yra greitas – jam tereikia gero motociklo, o „Yamaha“ tokį gali jam suteikti.
Kodėl turėtų pralaimėti: V.Rossi jau yra 34-erių metų, todėl konkuruoti su jaunesniais sportininkais jam bus labai sudėtinga. Be to, „Yamaha“ turėtų labiau palaikyti kitą komandos pilotą J.Lorenzo – būtent šis pilota tapo priežastimi, kodėl V.Rossi 2010-aisiais paliko „Yamaha“.

Marcas Maquezas


Tautybė: ispanas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2013 m.
Dalyvauta lenktynių: 0
Čempiono titulų: 0
Pelnyta pergalių: 0
Pole pozicijų: 0
Greičiausių ratų: 0
Vietų ant pakylos: 0
Kodėl turėtų laimėti: Nors M.Marquezas „MotoGP“ klasėje dar naujokas, priešsezoniniuose bandymuose jis įrodė, kad greičiu gali prilygti labiau patyrusiems varžovams. Pernai pelnytas „Moto2“ čempiono titulas taip pat turėtų jaunajam ispanui suteikti papildomo pasitikėjimo savo jėgomis.
Kodėl turėtų pralaimėti: čempionato debiutantas šiemet atstovaus rikiuotės lyderei „Honda“ ekipai, dėl to jis jaus spaudimą pasiekti geresnių rezultatų, o spaudimas gali privesti prie klaidų. Dėl patirties trūkumo M.Marquezo galimybės tapti čempionu iš visų keturių favoritų vertinamos prasčiausiai.

93marquez__jam4195_original

TAŠKŲ SISTEMA


„MotoGP“ pirmenybėse taškai skiriami už pirmąsias penkiolika pozicijų. Taškai skiriami tokia tvarka:








































Poz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Taškai 25 20 16 13 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


MOTOCIKLAI


„MotoGP“ pirmenybėse yra naudojami prototipiniai ir CRT klasės motociklai. Prototipinius motociklus kuria trys motociklų gamintojai: „Honda“, „Yamaha“ ir „Ducati“. Visų šių motociklų variklių darbinių tūris nuo praėjusių metų yra padidintas iki 1000 kub. cm. Maksimalus variklių dydis yra apribotas iki keturių cilindrų, kurių skersmuo – ne daugiau nei 81 mm.
CRT motociklai (angl. Claiming Rule Team) čempionate pradėti naudoti praėjusiais metais, po kai kurių motociklų gamintojų pasitraukimo siekiant pritraukti daugiau nepriklausomų komandų su mažesniais biudžetais. CRT komandos sezono metu gauna dvylika variklių kiekvienam lenktynininkui – šešiais varikliais daugiau nei prototipinius motociklus naudojančios komandos. CRT komandos taip pat į savo motociklus gali montuoti ir didesnius kuro bakus – 24 litrų talpos vietoje prototipams leidžiamų 21 litro. CRT komandos už variklius gamintojams moka 15 tūkst. Didžiosios Britanijos svarų sterlingų ir dar papildomus 5 tūkst. už transmisiją.
CRT klasės motociklus kuria įvairios kompanijos: „Ioda“, ART, „Paul Bird“, Suter“, FTR, APR ir kitos. Į šiuos motociklus taip pat montuojami ir skirtingų gamintojų varikliai – „Honda“, „Kawasaki“, „Aprilia“ bei BMW – tačiau visų jų darbinis tūris taip pat apribotas iki vieno litro.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų