REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Koks automobilis gali būti svajonių automobilis? Ar į šią kategoriją patenka tik itin brangūs, ne kiekvienam įkandami, reti automobiliai? Jeigu taip, tuomet „Alpina B10 Bi-Turbo“ atitinka visus anksčiau išvardintus kriterijus, nes jis brangus, retas ir labai greitas. 
„Alpina“ dirbtuvėse sukurti modeliai visuomet buvo įdomesni, ypatingesni ir automanų pasauliui turėjo žymiai didesnę pridetinę vertę negu analogiški „BMW“ modeliai. Kodėl? Vien dėl „Alpina“ markės ženkliuko? Tikrai ne.

Koks automobilis gali būti svajonių automobilis? Ar į šią kategoriją patenka tik itin brangūs, ne kiekvienam įkandami, reti automobiliai? Jeigu taip, tuomet „Alpina B10 Bi-Turbo“ atitinka visus anksčiau išvardintus kriterijus, nes jis brangus, retas ir labai greitas. 
„Alpina“ dirbtuvėse sukurti modeliai visuomet buvo įdomesni, ypatingesni ir automanų pasauliui turėjo žymiai didesnę pridetinę vertę negu analogiški „BMW“ modeliai. Kodėl? Vien dėl „Alpina“ markės ženkliuko? Tikrai ne.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Alpina B10 Bi-Turbo (1)


1989 metais „Alpina“ pasauliui pristatė savo labai greito sedano interpretaciją, kuri buvo pradėta kurti „BMW 535i“ pagrindu. Pradžia nebloga, tačiau tolimesni „Alpina“ veiksmai šį modelį padarė itin geidžiamu.
„B10 Bi-Turbo“ nuo standartinio „Alpina“ modelio skyrėsi keliais aksesuarais : 17 colių „Alpina“ stiliaus ratlankiais, ant bagažinės dangčio uždėtu spoileriu bei naujo dizaino priekiniu buferiu, kuris sukurdavo įspūdį, jog automobilis važinėja su patinusia apatine lūpa.

REKLAMA

Alpina B10 Bi-Turbo (5)


Vis dėlto, automobilis susidomėjimo sulaukė ne dėl vizualinių pokyčių. Visų akys ant kaktos iššoko po to, kai jie pamatė ką „Alpina“ padarė su technine automobilio puse.
Automobilis buvo aprūpintas su 3,4 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu. Į jį „Alpina“ specialistai sugrūdo savo gamybos alkūninį veleną, stūmoklius ir vožtuvus bei pridėjo „Bosch Motronic M3.3“ variklio valdymo sistemą. Taip pat reikėtų paminėti, jog „Alpina“ darbuotojai sumontavo našesnius purkštukus, dvi „Garrett T25“ turbinas ir savo dirbtuvėse pasigamino įsiurbimo ir išmetimo kolektorius.

REKLAMA
REKLAMA

Alpina B10 Bi-Turbo (4)


Šių modifikacijų rezultatas - 360 arklio galių esant 6000 aps/min. ir milžiniškas 552 Nm sukimo momentas, kuris priversdavo galinius automobilio ratus prasisukti važiuojant net ir ketvirtu bėgiu. Iš pradžių „Alpina“ galvojo, jog naujo modelio vairuotojai kelyje elgsis atsakingai  ir nekvailios, tačiau po keletos nemalonių incidentų, kuomet šviežiai iškepti „Alpina B10 Bi-Turbo“ savininkai sukėlė avarijas, vokiečių kompanija susigrąžino pirmuosius modelius ir į juos įdiegė elektroninė stabilumo sistemą, kuri kiekvieną pakvailiojimą sutramdydavo.
Itin pajėgus motoras buvo suporuotas ir su nauja pavarų dėže, kurią pagamino „Getrag“, bet pagal savo poreikius optimizavo „Alpina“ specialistai, kuriems nepatiko standartinės dėžės perdavimo skaičiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Alpina B10 Bi-Turbo (2)


Nemažai dėmesio buvo skirta stabdžių sistemai, kuri turėjo bet kada būti pasiruošusi sustabdyti įsibėgėjusį automobilį. „Alpina“ sumontavo 334 milimetrų skersmens stabdžių diskus priekyje, o gale atsidūrė komponentai iš standartinio „BMW M5“.
Galutinis produktas svėrė ne tiek jau ir daug - 1695 kilogramus. Net jeigu jums atrodo, jog tai yra didžiulė masė, automobilis jums paprieštarautų, nes iki 100 km/val. jis įsibėgėdavo per 5 sekundes ir pasiekdavo net 290 km/val. greitį.
Kaip buvo galima tikėtis, štai šis „Alpina“ modelis buvo labai brangus. 1989 metais jis buvo parduodamas už 152 500 Vokietijos markių arba jeigu šią sumą paverstume į mūsų valiutą - automobilis kainavo maždaug 77 000 eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų