REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Europoje gausu automobilių gamintojų, tačiau markių ir parduotų mašinų skaičiumi nusileidžiame JAV ir Azijai. Tik ne tada, kai kalba eina apie superautomobilius. Šios veislės monstrai buvo išvesti Europoje prieš daugiau nei 50 metų ir iki dabar Senasis žemynas, o ypač Italija, yra itin greitų automobilių namai.
Pafantazuokime – esate multimilijonierius, garaže stovi keletas „Porsche“, ‚Ferrari“, pora „Lamborghini“ ir galbūt vienas „Bugatti“. Tačiau šios markės jums įgryso ir norite kažko šviežesnio. Ką daryti? Kur dairytis? Štai penki mūsų pasirinkimai.




Olandų nišinis automobilių gamintojas „Spyker“ turėjo net savo „F1“ komandą ir vienu metu bandė įsigyti merdėjančius „Saab“. Tačiau jie geriausiai žinomi pagaminę tikrą berniuko saldainiuko superautomobilį „C8“, kuris pasirodė 2000 metais. Netgi liūdnai pagarsėjęs V. Antonovas turėjo tokį, o 2009 metais buvo išleista nauja automobilio karta, pavadinta „C8 Aileron“, kuris turi viduryje sumontuotą 4,2 litro kubatūros aštuonių cilindrų variklį, pasiskolintą iš „Audi“. Be linksmo variklio, mašinoje suprojektuotas puikiai atrodantis salonas, su kuriuo gali konkuruoti nebent „Pagani Huyara“ ar „Bugatti Veyron“.




„Jei olandai turi savo superautomobilį, kodėl negalime turėti ir mes?“,- pasakė danai. Taip gimė „Zenvo ST1“. Automobilis turi septynių litrų kubatūros aštuonių cilindrų variklį, kuris pagardintas turbina ir kompresoriumi, o generuoja įspūdingus 1104 kūmelius. Ristūnai ir 1430 niutonmetrų ratams yra perduodami per septynių bėgių greičių dėžę. Beje, mašinos svoris vos 1370 kilogramų. Visi skaičiai, besisukantys aplink „ST1“ yra įspūdingi, ne išimitis ir kaina, kuri siekia net 4,7 milijono litų, už kurią danai tikisi parduoti visus 15 egzempliorių.




Skandinavai yra gana ramūs žmonės, tačiau kai kalba eina apie automobilius, ši nuomonė gali apsiversti šimtu aštuonesdešimt laipsnių. Štai vientas tokių, vardu Christian von Koenigsegg įgyvendino savo svajonę – sukūrė tikrą hyperautomobilį. Įmonės gyvavimas prasidėjo nuo pavojingojo „CCX“ modelio ir evuliucionavo iki tikro inžinerinio šedevro, pavadinimu „Agera R“. Šis automobilis turi penkių litrų kubatūros variklį su dviejomis sraigėmis šonuose ir išvysto 1100 arklio galių. Agregatas superautomobiliui padeda iki šimto kilometrų per valandą įsibegėti per mažiau nei tris sekundes ir pasiekti didesnį nei 400km/h greitį.




Ispanai, kaip ir italai, yra karšto kraujo žmonės, tačiau automobilizmo pasaulyje jie neblizga. Iki šiol. Praeitų metų Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas primasis Ispanijos superautomobilis pavadinimu „GTA Spano“. Galią ratams teikia dešimties cilindrų 8,3 litro kubatūros variklis, suporuotas su septynių bėgių greičių dėže. To užtenka, kad ispaniško kraujo turinti mašina iki 100km/h nuskubėtų per 2,9 sekundės. Viena iš to priežasčių – ypač lengvas kėbulas, kuris pagamintas iš egzotiškų medžiagų kaip titanas, anglies pluoštas ir kevlaras. Tiek inžineriniai sprendimai, tiek išskirtinis, gražus, perdaug neiššaukiantis dizainas žada automobiliui gerą ateitį, nors kol kas kaina ir gamybos kvota nėra paskelbtos.




Kas sakė, kad superautomobiliu gali būti tik rajų vidaus degimo variklį turintis automobilis? Tai bando paneigti „Rimac Automobili“, kurie pristatė tikrų tikiriausią superelektromobilį. Kroatai dar 2011 metų Frankfurto automobilių parodoje parodė koncepcinę versiją, o šiemet žada pristatyti pirmuosius modelius klientams. Beprecedentė mašina turi keturis elektrinius variklius, kurių bendra galia siekia net 1088 arklio galias, o sukimo momentas lenkia visus galingiausius vilkikus – 3796 niutonmetrai! Tai leidžia automobiliui pasiekti 100km/h vos per 2,8 sekundės, o maksimalus greitis siekia 313 km/h. Būtina paminėti dar keletą stulbinančių skaičių apie “Concept One”: kaip elektromobiliui, jo svoris yra tikrai nedidelis ir siekia vos 1600kg, o šių inžinerinių stebuklų bus pagaminta 88 egzemplioriai, kurių vieneto kaina sieks 2,6 milijono litų.
Štai ir matome, kad superautomobilių rinka tiesiog kunkuliuoja. Naujų modelių paletė vis labiau skleidžiasi, o nauji automobiliai atkeliauja iš vis neįprastesnių šalių. Tai reiškia, kad stereotipas, jog tikras superautomobilis turi atkeliauti iš Vakarų Europos yra senai paneigtas, tikriausiai su “Koenigsegg CCX“ atėjimu į rinką. O drąsus kroatų bandymas įnešti naujų spalvų, leidžia mums pasvajoti, kad galbūt vieną dieną išvysime lietuvišką superautomobilio interpretaciją.



Europoje gausu automobilių gamintojų, tačiau markių ir parduotų mašinų skaičiumi nusileidžiame JAV ir Azijai. Tik ne tada, kai kalba eina apie superautomobilius. Šios veislės monstrai buvo išvesti Europoje prieš daugiau nei 50 metų ir iki dabar Senasis žemynas, o ypač Italija, yra itin greitų automobilių namai.
Pafantazuokime – esate multimilijonierius, garaže stovi keletas „Porsche“, ‚Ferrari“, pora „Lamborghini“ ir galbūt vienas „Bugatti“. Tačiau šios markės jums įgryso ir norite kažko šviežesnio. Ką daryti? Kur dairytis? Štai penki mūsų pasirinkimai.




Olandų nišinis automobilių gamintojas „Spyker“ turėjo net savo „F1“ komandą ir vienu metu bandė įsigyti merdėjančius „Saab“. Tačiau jie geriausiai žinomi pagaminę tikrą berniuko saldainiuko superautomobilį „C8“, kuris pasirodė 2000 metais. Netgi liūdnai pagarsėjęs V. Antonovas turėjo tokį, o 2009 metais buvo išleista nauja automobilio karta, pavadinta „C8 Aileron“, kuris turi viduryje sumontuotą 4,2 litro kubatūros aštuonių cilindrų variklį, pasiskolintą iš „Audi“. Be linksmo variklio, mašinoje suprojektuotas puikiai atrodantis salonas, su kuriuo gali konkuruoti nebent „Pagani Huyara“ ar „Bugatti Veyron“.




„Jei olandai turi savo superautomobilį, kodėl negalime turėti ir mes?“,- pasakė danai. Taip gimė „Zenvo ST1“. Automobilis turi septynių litrų kubatūros aštuonių cilindrų variklį, kuris pagardintas turbina ir kompresoriumi, o generuoja įspūdingus 1104 kūmelius. Ristūnai ir 1430 niutonmetrų ratams yra perduodami per septynių bėgių greičių dėžę. Beje, mašinos svoris vos 1370 kilogramų. Visi skaičiai, besisukantys aplink „ST1“ yra įspūdingi, ne išimitis ir kaina, kuri siekia net 4,7 milijono litų, už kurią danai tikisi parduoti visus 15 egzempliorių.




Skandinavai yra gana ramūs žmonės, tačiau kai kalba eina apie automobilius, ši nuomonė gali apsiversti šimtu aštuonesdešimt laipsnių. Štai vientas tokių, vardu Christian von Koenigsegg įgyvendino savo svajonę – sukūrė tikrą hyperautomobilį. Įmonės gyvavimas prasidėjo nuo pavojingojo „CCX“ modelio ir evuliucionavo iki tikro inžinerinio šedevro, pavadinimu „Agera R“. Šis automobilis turi penkių litrų kubatūros variklį su dviejomis sraigėmis šonuose ir išvysto 1100 arklio galių. Agregatas superautomobiliui padeda iki šimto kilometrų per valandą įsibegėti per mažiau nei tris sekundes ir pasiekti didesnį nei 400km/h greitį.




Ispanai, kaip ir italai, yra karšto kraujo žmonės, tačiau automobilizmo pasaulyje jie neblizga. Iki šiol. Praeitų metų Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas primasis Ispanijos superautomobilis pavadinimu „GTA Spano“. Galią ratams teikia dešimties cilindrų 8,3 litro kubatūros variklis, suporuotas su septynių bėgių greičių dėže. To užtenka, kad ispaniško kraujo turinti mašina iki 100km/h nuskubėtų per 2,9 sekundės. Viena iš to priežasčių – ypač lengvas kėbulas, kuris pagamintas iš egzotiškų medžiagų kaip titanas, anglies pluoštas ir kevlaras. Tiek inžineriniai sprendimai, tiek išskirtinis, gražus, perdaug neiššaukiantis dizainas žada automobiliui gerą ateitį, nors kol kas kaina ir gamybos kvota nėra paskelbtos.




Kas sakė, kad superautomobiliu gali būti tik rajų vidaus degimo variklį turintis automobilis? Tai bando paneigti „Rimac Automobili“, kurie pristatė tikrų tikiriausią superelektromobilį. Kroatai dar 2011 metų Frankfurto automobilių parodoje parodė koncepcinę versiją, o šiemet žada pristatyti pirmuosius modelius klientams. Beprecedentė mašina turi keturis elektrinius variklius, kurių bendra galia siekia net 1088 arklio galias, o sukimo momentas lenkia visus galingiausius vilkikus – 3796 niutonmetrai! Tai leidžia automobiliui pasiekti 100km/h vos per 2,8 sekundės, o maksimalus greitis siekia 313 km/h. Būtina paminėti dar keletą stulbinančių skaičių apie “Concept One”: kaip elektromobiliui, jo svoris yra tikrai nedidelis ir siekia vos 1600kg, o šių inžinerinių stebuklų bus pagaminta 88 egzemplioriai, kurių vieneto kaina sieks 2,6 milijono litų.
Štai ir matome, kad superautomobilių rinka tiesiog kunkuliuoja. Naujų modelių paletė vis labiau skleidžiasi, o nauji automobiliai atkeliauja iš vis neįprastesnių šalių. Tai reiškia, kad stereotipas, jog tikras superautomobilis turi atkeliauti iš Vakarų Europos yra senai paneigtas, tikriausiai su “Koenigsegg CCX“ atėjimu į rinką. O drąsus kroatų bandymas įnešti naujų spalvų, leidžia mums pasvajoti, kad galbūt vieną dieną išvysime lietuvišką superautomobilio interpretaciją.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų