REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

7 kartos „Toyota Celica“ nėra labai dažnai matomas automobilis, tačiau mes suradome žmogų, kuris apie šį automobilį žino daugiausia Lietuvoje. Andrius Zacharovas arba tiesiog Zycha, besąlygiškai myli savo automobilį. Todėl nusprendėme jam užduoti kelis klausimus.
Kaip ir kodėl tavo garaže atsirado Toyota Celica?
Senai tai buvo. Šią 7-os, paskutinės kartos Celica įsigijau dar 2005 metais, kai Lietuvos keliais jų važinėjančių buvo labai mažai. Ant rankų galima buvo suskaičiuoti. Ilgai truko paieškos. Be abejo, tai kas buvo jau parduodama Lietuvoje, buvo tik visiški lavonai, suvirinti iš dviejų ir daugiau automobilių. Teko matyti ir iš trijų net. Meistreliai tuo didžiavosi, kaip jie puikiai „gaivina" automobilius ir kokie kvaili yra klientai. Iš Europos 5 metų senumo automobilis buvo neįkandamas, tad po metus trukusių paieškų, pavyko nupirkti mašiną ir parsigabenti tiesiai iš už Atlanto iš ten gyvenusio lietuvio. Tai gi, mašina buvo pirkta ne daužta, ne iš aukciono ir apie 30 proc. pigiau nei Europinis analogas.
Kodėl Celica? Na tiesiog norėjosi japoniško performance automobilio ar ko nors kitokio, išskirtinio, reto. Visi tada (dar ir dabar) pradeda nuo Honda markės automobilių dėl jų paprastumo, pigių detalių ir plataus aftermarket. AWD ar Turbo klasės buvo neįkandamos, bei nelabai ekonomiškos. Dar kirbėjo, vienu momentu, mintis ir dėl Clio Sport Ph1, kuris buvo vos ne nupirktas... bet pabandžius 7gen Celica, viskas atsistojo į savo vietas. Gal ir letesnė, ji nei koks CRX ar Civic, bet komfortas, salonas, nepalyginamas su kitais japoniškais tos klasės automobiliais. Norėčiau pastebėti, kad pačioje pradžioje ji man tarnavo ir kaip daily-car'as ir į kaimą ir į sodą, nuvažiuosi su... ir su Celica. :)


Kuom šita mašina išskirtinė lyginant su panašių metų automobiliais?
Jei pasižiūrėti į šį modelį, automobilis turėjo tuo metu gana retai sutinkamą Toyotos novatorišką variklį 2ZZ-GE, kuris pagamintas kaip atsakas į Hondos V-TEC dominavimą. Toytos ir Yamaha inžinierijos kurinys yra  vadinamas 1.8L 2ZZ-GE/VVTL-i .Tai variklis turintis kintamą paskirstymo velenų fazių ir vožtuvų pakėlimo (ang. lift) mechanizmą vienu metu išvystantis 192PS/180Nm@7600 (JP, EUR)/180AG (US). Iš esmės, kiek teko domėtis, šis Celica modelis buvo Toyotos atsakas į Hondos dominavimą trasose su tų metų (1999-2000) Integra Type-R. Tiesa sakant, vožtuvų darbo reguliavimas, buvo Toyotos išradimas apie 70-80-uosius metus, tačiau Honda spejo pirmoji užpatentuoti tokį vožtuvų darbą ir paleido savo seriją variklių su V-TEC technologija. Kai tik baigėsi patento galiojimas apie '99 metus, rinkoje plačiai pasirodė varikliai su panašiu funkcionalumu: VVTL-i, BMW Valvetronic, Nissan VVEL, Mitsubishi MiVEC variacijos ir kt.
Kas pabando pirmą kartą sėsti už 7 kartos Celica vairo su VVTL-i varikliu, patiria keistą jausmą ir klausia ką nors apie turbiną. Kaip jie lieka nustebę, kad čia N/A variklis. Jausmas keistas. Dirbant varikliui ties 6300 apsisukimų įsijungia "L" mechanizmas (lifting/lift), ir, švelniais kalbant, staiga iššoka dar 45 arkliai ir timptelna jus į priekį iki pat ribotuvo ties 8350 apsisukimų. Timptelėjimas yra staigus, gerai jaučiamas. Taip pat, šis variklis buvo montuojamas į Corolla, Matrix, Pontiac bei Lotus automobilius.
Kas paminėtina apie kitas sąvybes: variklis yra pilno aliuminio, neturi net gilzių (nebandykite honinguoti, sugadinsite variklį! :) Jis darytas kaip galima lengvesnis, kurį laiką buvo paženklintas kaip geriausias galios/masės santykio variklis. Variklis tikrai pakankamai lengvas, nesveria net 100kg, todėl bet koks drūtesnis vyras, variklį gali išimti rankomis, be specialaus variklio keltuvo. Žinoma pirma atskyręs galvutę ir bloką. Taip pat pažymėtina, kad remaintis Sport Compact Car Magazine, standarinio gamyklinio automobilio rekordiškai trumpas stabdymo kelias.


Toyota Celica nedažnai pamatysi lenktynėse. Kokios jos kaip lenktyninės mašinos savybės?
Automobilis, tikriausiai retai sutinkamas, nes rinkoje jis užėmė taip pat labai mažai vietos. Plačiau buvo žinomos AWD Celicos, dalyvavusios WRC. Pradedant 5 kartos 4WD Celica su Carlos Sainz ir Juka Kankkunen, 6-os kartos Didier Auriol šlovingais laimėjimais WRC etapuose. Tačiau Celica pardavimai nuolatos tik krito. 7-os kartos Celica buvo pagaminta kaip paskutinis Toyota bandymas grįžti į šią nišą, bet, deja, taip pat nesekmingas. Nebuvo populiarus šis modelis. Gal dėl to, kad automobiliai, lyginant su konkurentais, buvo ganėtinai brangūs? Nežinau. 2006m buvo pagaminta paskutinė Celica Japonijoje ir po to nutraukta Celica gamyba iš vis su pranešimu, kad 8 kartos nebus. Toyota pasitraukė iš sport compact klasės. Buvo numarintos Supra, Celica, MR2. Gal dėl to, kad žengė link hibridų kūrimo?
Na, o kaip standartiniai automobiliai jos labiau tinkamos megėjiškom lenktynėm. Standartinis automobilis turi ženklų nepasukamumą. Standartinė pakaba yra per minkšta, vairas nepakankamai jautrus, kelyje automobilis valdomas kaip koks šeimyninis universalas, nei sport compact tipo automobilis. Čia, greičiausiai, vėl gamintojų duoklė amerikiečių rinkai, kurie nori komfoto ir moka "tik tapkę" spausti. Valdomumas paliekamas antrame plane. Tačiau tai nesunkiai pataisoma aftermarket dalimis. Taipogi varikliukas mėgsta prasukti švaistiklio indėklus, jei nors truputį gauna „alyvos bado“. Svoris geras, apie 1150kg. Taip pat galima nesunkiai numesti 100 kg paardžius saloną. Na o šiaip, reikia įdėti į ją širdies, kad būtų pilnai lenktynėms pasiruošusi. Mačiau, važiavo viena Omnitel 1000 km lenktynese. Vienu žodžiu, yra pigesnių ir geresnių variantų. Bet man ji vis tiek patinka. :)


Kiek pačiam teko valandų praleisti prie šio automobilio? Kokios modifikacijos padarytos?
Valandų? Net neįsivaizduoju. Kiekviena laisva akimirka garaže nuo 2005 metų. :) Pastaruoju metu šių akimirkų vis mažiau ir mažiau.
Mod-listas garažinis, tik tai kas reikalinga ir duoda naudą. Automobilio išorei skiriama mažiausia dėmesio. Iškeltas tikslas pasiekti geresnius rezultatus. Taigi:
2000 Toyota Celica GT-S (USDM) 2ZZ-GE 1795 cc
Variklis:
- TOGA HighPerformance pagrindiniai ir švaistikliniai indėklai
Įsiurbimas:
- Hondata įsiurbimo kolektoriaus tarpinė
- eBay (AEM replica) CAI + K&N 70mm out filtras
Išmetimas:
- Ported header: pačio portintas išmetimo kolektorius, praplatinant ir suvedant su galvute ertmes, susijugimas su midpipe
- Invidia Axle back išmetimas
Elektronika:
- Toyota (Denso) Iridium žvakės
-Sumontuotas galinis rūko žibintas
- posūkiai sparnuose (ES adaptavimas/TA)
Transmisija:
- B&M type short shifter
Pakaba:
- BC Racing Street tipo coilovers
- HotchkisTuning Street Type stabilizatoriai (priekis reguliuojamas).
- Stabdžių kaladėlės EBC yelowstuff
- ATE SuperRacing Blue stabdžių skystis.
- Energy Suspension poliuretaninės įvorės priekis
- Energy Suspension poliuretaninės įvorės vairo stiprintuvui
- Energy Suspension poliuretaninės įvorės variklio pagalvėms
- Ratai vasara: 17x7" Kosei Racing K1-TS pilki. Federal SS595 215/45/17
- OEM 16x6.5 ratlaniai su Toyo Proxes R888 205/55/16
- Whiteline Roll Couple kit (pačio darytas)
Salonas:
- Gauges: Autogauge tepalo temp ir tepalo spaudimas, sandwitch plate.
- TRD odinis bumbulas.
- Momo Corse type Rookie sportinė sėdynė-lopšys
Išorė:
- Carcept priekinė buferio lupa
- Carcept slenksčiai
Skysčiai:
- Toyota LongLife aušinimo skystis
- 5W50 Valvoline alyva
- Castrol 75w90 TAF-X trasmisinis tepalas


Ką dar galima išspausti iš šio japono? Kas maksimaliai yra pasiekta pasaulyje?
Nežiūrint senų variklių meistrų (vietinių) nuomonės, kad 2ZZ-GE variklis yra „nerimtas, popierinis, nepatvarus“ jankiai iš už Atlanto spaudžia šiuos variklius maksimaliai. Pasirodo, variklis gamykliškai tiesiog „pridusintas“ ir turi nemažai potencialo. Tereikia leisti jam lengviau kvėpuoti ir jis atgyja. Pridedam platesnę sklendę, 3“ intake, lengvesnio kvėpavimo įsiurbimo kolektorių, valdomą ECU ir vualia! Varikliukas sukasi 266WHP. Kas žinant, kad pas Celica dar nemaži nuostoliai trasmisijoje, tai gaunasi, kad varikliukas „ant alkūninio“ prisuka apie 300 AG. Ir čia 1.8L N/A. Keičiam vožtuvų spyruokles bei lėkštutes, ir galėsite sukti iki 10000 RPM.
Galima montuoti turbiną, kompresorių, Rotrex'ą. Kažkur iki 240Ag laiko standartiniai „viduriai“. Standartinė 6 pavarų mechaninė dėžė iki 400 AG važinėjant gatvės režimu.
Galingiausia pasaulyje, kiek žinoma, Celica yra MonkeyWrench Racing Celica LSR. Su ganėtinai trumpu mod-listu (kas norės, tas ras) pasiekta 823WHP. Važinėja jie su ja ir TopSpeed ir Drag rekordus stato.
Labai dėkojame Andriui už išsamius atsakymus. Linkime jam toliau smagiai važinėtis su savo "celkute".
Už nuotraukas dėkojame fotografui Dariui Motiejūnui.




























7 kartos „Toyota Celica“ nėra labai dažnai matomas automobilis, tačiau mes suradome žmogų, kuris apie šį automobilį žino daugiausia Lietuvoje. Andrius Zacharovas arba tiesiog Zycha, besąlygiškai myli savo automobilį. Todėl nusprendėme jam užduoti kelis klausimus.
Kaip ir kodėl tavo garaže atsirado Toyota Celica?
Senai tai buvo. Šią 7-os, paskutinės kartos Celica įsigijau dar 2005 metais, kai Lietuvos keliais jų važinėjančių buvo labai mažai. Ant rankų galima buvo suskaičiuoti. Ilgai truko paieškos. Be abejo, tai kas buvo jau parduodama Lietuvoje, buvo tik visiški lavonai, suvirinti iš dviejų ir daugiau automobilių. Teko matyti ir iš trijų net. Meistreliai tuo didžiavosi, kaip jie puikiai „gaivina" automobilius ir kokie kvaili yra klientai. Iš Europos 5 metų senumo automobilis buvo neįkandamas, tad po metus trukusių paieškų, pavyko nupirkti mašiną ir parsigabenti tiesiai iš už Atlanto iš ten gyvenusio lietuvio. Tai gi, mašina buvo pirkta ne daužta, ne iš aukciono ir apie 30 proc. pigiau nei Europinis analogas.
Kodėl Celica? Na tiesiog norėjosi japoniško performance automobilio ar ko nors kitokio, išskirtinio, reto. Visi tada (dar ir dabar) pradeda nuo Honda markės automobilių dėl jų paprastumo, pigių detalių ir plataus aftermarket. AWD ar Turbo klasės buvo neįkandamos, bei nelabai ekonomiškos. Dar kirbėjo, vienu momentu, mintis ir dėl Clio Sport Ph1, kuris buvo vos ne nupirktas... bet pabandžius 7gen Celica, viskas atsistojo į savo vietas. Gal ir letesnė, ji nei koks CRX ar Civic, bet komfortas, salonas, nepalyginamas su kitais japoniškais tos klasės automobiliais. Norėčiau pastebėti, kad pačioje pradžioje ji man tarnavo ir kaip daily-car'as ir į kaimą ir į sodą, nuvažiuosi su... ir su Celica. :)


Kuom šita mašina išskirtinė lyginant su panašių metų automobiliais?
Jei pasižiūrėti į šį modelį, automobilis turėjo tuo metu gana retai sutinkamą Toyotos novatorišką variklį 2ZZ-GE, kuris pagamintas kaip atsakas į Hondos V-TEC dominavimą. Toytos ir Yamaha inžinierijos kurinys yra  vadinamas 1.8L 2ZZ-GE/VVTL-i .Tai variklis turintis kintamą paskirstymo velenų fazių ir vožtuvų pakėlimo (ang. lift) mechanizmą vienu metu išvystantis 192PS/180Nm@7600 (JP, EUR)/180AG (US). Iš esmės, kiek teko domėtis, šis Celica modelis buvo Toyotos atsakas į Hondos dominavimą trasose su tų metų (1999-2000) Integra Type-R. Tiesa sakant, vožtuvų darbo reguliavimas, buvo Toyotos išradimas apie 70-80-uosius metus, tačiau Honda spejo pirmoji užpatentuoti tokį vožtuvų darbą ir paleido savo seriją variklių su V-TEC technologija. Kai tik baigėsi patento galiojimas apie '99 metus, rinkoje plačiai pasirodė varikliai su panašiu funkcionalumu: VVTL-i, BMW Valvetronic, Nissan VVEL, Mitsubishi MiVEC variacijos ir kt.
Kas pabando pirmą kartą sėsti už 7 kartos Celica vairo su VVTL-i varikliu, patiria keistą jausmą ir klausia ką nors apie turbiną. Kaip jie lieka nustebę, kad čia N/A variklis. Jausmas keistas. Dirbant varikliui ties 6300 apsisukimų įsijungia "L" mechanizmas (lifting/lift), ir, švelniais kalbant, staiga iššoka dar 45 arkliai ir timptelna jus į priekį iki pat ribotuvo ties 8350 apsisukimų. Timptelėjimas yra staigus, gerai jaučiamas. Taip pat, šis variklis buvo montuojamas į Corolla, Matrix, Pontiac bei Lotus automobilius.
Kas paminėtina apie kitas sąvybes: variklis yra pilno aliuminio, neturi net gilzių (nebandykite honinguoti, sugadinsite variklį! :) Jis darytas kaip galima lengvesnis, kurį laiką buvo paženklintas kaip geriausias galios/masės santykio variklis. Variklis tikrai pakankamai lengvas, nesveria net 100kg, todėl bet koks drūtesnis vyras, variklį gali išimti rankomis, be specialaus variklio keltuvo. Žinoma pirma atskyręs galvutę ir bloką. Taip pat pažymėtina, kad remaintis Sport Compact Car Magazine, standarinio gamyklinio automobilio rekordiškai trumpas stabdymo kelias.


Toyota Celica nedažnai pamatysi lenktynėse. Kokios jos kaip lenktyninės mašinos savybės?
Automobilis, tikriausiai retai sutinkamas, nes rinkoje jis užėmė taip pat labai mažai vietos. Plačiau buvo žinomos AWD Celicos, dalyvavusios WRC. Pradedant 5 kartos 4WD Celica su Carlos Sainz ir Juka Kankkunen, 6-os kartos Didier Auriol šlovingais laimėjimais WRC etapuose. Tačiau Celica pardavimai nuolatos tik krito. 7-os kartos Celica buvo pagaminta kaip paskutinis Toyota bandymas grįžti į šią nišą, bet, deja, taip pat nesekmingas. Nebuvo populiarus šis modelis. Gal dėl to, kad automobiliai, lyginant su konkurentais, buvo ganėtinai brangūs? Nežinau. 2006m buvo pagaminta paskutinė Celica Japonijoje ir po to nutraukta Celica gamyba iš vis su pranešimu, kad 8 kartos nebus. Toyota pasitraukė iš sport compact klasės. Buvo numarintos Supra, Celica, MR2. Gal dėl to, kad žengė link hibridų kūrimo?
Na, o kaip standartiniai automobiliai jos labiau tinkamos megėjiškom lenktynėm. Standartinis automobilis turi ženklų nepasukamumą. Standartinė pakaba yra per minkšta, vairas nepakankamai jautrus, kelyje automobilis valdomas kaip koks šeimyninis universalas, nei sport compact tipo automobilis. Čia, greičiausiai, vėl gamintojų duoklė amerikiečių rinkai, kurie nori komfoto ir moka "tik tapkę" spausti. Valdomumas paliekamas antrame plane. Tačiau tai nesunkiai pataisoma aftermarket dalimis. Taipogi varikliukas mėgsta prasukti švaistiklio indėklus, jei nors truputį gauna „alyvos bado“. Svoris geras, apie 1150kg. Taip pat galima nesunkiai numesti 100 kg paardžius saloną. Na o šiaip, reikia įdėti į ją širdies, kad būtų pilnai lenktynėms pasiruošusi. Mačiau, važiavo viena Omnitel 1000 km lenktynese. Vienu žodžiu, yra pigesnių ir geresnių variantų. Bet man ji vis tiek patinka. :)


Kiek pačiam teko valandų praleisti prie šio automobilio? Kokios modifikacijos padarytos?
Valandų? Net neįsivaizduoju. Kiekviena laisva akimirka garaže nuo 2005 metų. :) Pastaruoju metu šių akimirkų vis mažiau ir mažiau.
Mod-listas garažinis, tik tai kas reikalinga ir duoda naudą. Automobilio išorei skiriama mažiausia dėmesio. Iškeltas tikslas pasiekti geresnius rezultatus. Taigi:
2000 Toyota Celica GT-S (USDM) 2ZZ-GE 1795 cc
Variklis:
- TOGA HighPerformance pagrindiniai ir švaistikliniai indėklai
Įsiurbimas:
- Hondata įsiurbimo kolektoriaus tarpinė
- eBay (AEM replica) CAI + K&N 70mm out filtras
Išmetimas:
- Ported header: pačio portintas išmetimo kolektorius, praplatinant ir suvedant su galvute ertmes, susijugimas su midpipe
- Invidia Axle back išmetimas
Elektronika:
- Toyota (Denso) Iridium žvakės
-Sumontuotas galinis rūko žibintas
- posūkiai sparnuose (ES adaptavimas/TA)
Transmisija:
- B&M type short shifter
Pakaba:
- BC Racing Street tipo coilovers
- HotchkisTuning Street Type stabilizatoriai (priekis reguliuojamas).
- Stabdžių kaladėlės EBC yelowstuff
- ATE SuperRacing Blue stabdžių skystis.
- Energy Suspension poliuretaninės įvorės priekis
- Energy Suspension poliuretaninės įvorės vairo stiprintuvui
- Energy Suspension poliuretaninės įvorės variklio pagalvėms
- Ratai vasara: 17x7" Kosei Racing K1-TS pilki. Federal SS595 215/45/17
- OEM 16x6.5 ratlaniai su Toyo Proxes R888 205/55/16
- Whiteline Roll Couple kit (pačio darytas)
Salonas:
- Gauges: Autogauge tepalo temp ir tepalo spaudimas, sandwitch plate.
- TRD odinis bumbulas.
- Momo Corse type Rookie sportinė sėdynė-lopšys
Išorė:
- Carcept priekinė buferio lupa
- Carcept slenksčiai
Skysčiai:
- Toyota LongLife aušinimo skystis
- 5W50 Valvoline alyva
- Castrol 75w90 TAF-X trasmisinis tepalas


Ką dar galima išspausti iš šio japono? Kas maksimaliai yra pasiekta pasaulyje?
Nežiūrint senų variklių meistrų (vietinių) nuomonės, kad 2ZZ-GE variklis yra „nerimtas, popierinis, nepatvarus“ jankiai iš už Atlanto spaudžia šiuos variklius maksimaliai. Pasirodo, variklis gamykliškai tiesiog „pridusintas“ ir turi nemažai potencialo. Tereikia leisti jam lengviau kvėpuoti ir jis atgyja. Pridedam platesnę sklendę, 3“ intake, lengvesnio kvėpavimo įsiurbimo kolektorių, valdomą ECU ir vualia! Varikliukas sukasi 266WHP. Kas žinant, kad pas Celica dar nemaži nuostoliai trasmisijoje, tai gaunasi, kad varikliukas „ant alkūninio“ prisuka apie 300 AG. Ir čia 1.8L N/A. Keičiam vožtuvų spyruokles bei lėkštutes, ir galėsite sukti iki 10000 RPM.
Galima montuoti turbiną, kompresorių, Rotrex'ą. Kažkur iki 240Ag laiko standartiniai „viduriai“. Standartinė 6 pavarų mechaninė dėžė iki 400 AG važinėjant gatvės režimu.
Galingiausia pasaulyje, kiek žinoma, Celica yra MonkeyWrench Racing Celica LSR. Su ganėtinai trumpu mod-listu (kas norės, tas ras) pasiekta 823WHP. Važinėja jie su ja ir TopSpeed ir Drag rekordus stato.
Labai dėkojame Andriui už išsamius atsakymus. Linkime jam toliau smagiai važinėtis su savo "celkute".
Už nuotraukas dėkojame fotografui Dariui Motiejūnui.




























REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų