REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors ir mažais žingsniais, bet po truputėlį artėjame link naujos automobilių eros, kurioje dominuos saugumas, technologijos ir ekologija. Skamba niūriai? Tikrai ne. 
Daugelis įsivaizduoja, jog netolimoje ateityje, per maždaug dvejus ar trejus metus, kiekvienas iš mūsų galės įsigyti automobilį, kuris neterš gamtos, nuo taško A į tašką B nuvažiuos pats. Trumpai tariant – taps dar vienu įrankiu, kuris sukurs patogesnį ir mažiau rūpesčių keliančią kasdienybę, bet tai tik eilinė utopija. Štai – mūsų gidas, kuris leis suprasti ko galite iš automobilių tikėtis artimiausioje ateityje.

1 ) 5G ryšys


1990-ųjų pradžioje pasauliui buvo pristatytas 1G ryšys, vėliau pasirodė 2G ryšys, leidęs visiems mobilaus ryšio naudotojams siųsti trumpąsias žinutes. Technologinę pažangą parodęs 3G ir 4G ryšys paspartino visuotinį interneto vystymąsi. Dabar atėjo metas ant scenos užlipti 5G ryšiui.
Automobilių gamintojai kelis kartus spartesnį ryšį sieks išnaudoti kuriant išmanias saugumo sistemas bei technologiją, kuri leistų visiems automobiliams „susikalbėti“ tarpusavyje.
Pavyzdžiui, „Harman“ kompanijos darbuotojai šiuo metu pluša prie „Traffic Light Optimised Speed Advisory“ technologijos, kuri leistų vairuotojams pasirinkti atitinkamą greitį, leisiantį savo maršrutą pravažiuoti nė karto nesustojus prie šviesoforo.
Taip pat reikėtų paminėti, jog autonominiai automobiliai tiesiog negalės veikti be 5G ryšio. Milžiniškas duomenų kiekis reikalaus automobilių gamintojus bendradarbiauti su mobilaus ryšio tiekėjais, kurie diegtų pačias naujausias technologijas.

Nors ir mažais žingsniais, bet po truputėlį artėjame link naujos automobilių eros, kurioje dominuos saugumas, technologijos ir ekologija. Skamba niūriai? Tikrai ne. 
Daugelis įsivaizduoja, jog netolimoje ateityje, per maždaug dvejus ar trejus metus, kiekvienas iš mūsų galės įsigyti automobilį, kuris neterš gamtos, nuo taško A į tašką B nuvažiuos pats. Trumpai tariant – taps dar vienu įrankiu, kuris sukurs patogesnį ir mažiau rūpesčių keliančią kasdienybę, bet tai tik eilinė utopija. Štai – mūsų gidas, kuris leis suprasti ko galite iš automobilių tikėtis artimiausioje ateityje.

1 ) 5G ryšys


1990-ųjų pradžioje pasauliui buvo pristatytas 1G ryšys, vėliau pasirodė 2G ryšys, leidęs visiems mobilaus ryšio naudotojams siųsti trumpąsias žinutes. Technologinę pažangą parodęs 3G ir 4G ryšys paspartino visuotinį interneto vystymąsi. Dabar atėjo metas ant scenos užlipti 5G ryšiui.
Automobilių gamintojai kelis kartus spartesnį ryšį sieks išnaudoti kuriant išmanias saugumo sistemas bei technologiją, kuri leistų visiems automobiliams „susikalbėti“ tarpusavyje.
Pavyzdžiui, „Harman“ kompanijos darbuotojai šiuo metu pluša prie „Traffic Light Optimised Speed Advisory“ technologijos, kuri leistų vairuotojams pasirinkti atitinkamą greitį, leisiantį savo maršrutą pravažiuoti nė karto nesustojus prie šviesoforo.
Taip pat reikėtų paminėti, jog autonominiai automobiliai tiesiog negalės veikti be 5G ryšio. Milžiniškas duomenų kiekis reikalaus automobilių gamintojus bendradarbiauti su mobilaus ryšio tiekėjais, kurie diegtų pačias naujausias technologijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

5G ryšys


2 ) IŠMANIOS PADANGOS
Mes gyvename pasaulyje, kuriame netrūksta gausybės išmanių prietaisų. Netolimoje ateityje išmanių prietaisų sąrašą papildys naujos kartos padangos.
Padangų gamintojai nepraleidžia progos sukurti fantastiškai atrodančias koncepcijas. Didžiausia bėda yra ta, jog ne viena iš padangų gamintojų pristatytų koncepcijų nėra skirta masinei gamybai.
Vis dėlto, tai nereiškia,  jog ateityje neišvysime padangų, kurios sugebėtų išsiskirti iš kitų. Štai, „Falken“ inžinieriai testuoja naujos kartos padangą, kuri galėtų nuriedėti daugiau nei 40 000 kilometrų, ir kuri turėtų prie kelio dangos prisitaikantį padangos protektorių.
Išmanių padangų keliu eina ir kitas padangų gamintojas – „Goodyear“, kuris į padangas pradėjo montuoti kelis daviklius, rodančius protektoriaus gylį, padangos temperatūrą ir nusidėvėjimo lygį.

REKLAMA

Išmanios padangos


3 ) EFEKTYVESNĖS BATERIJOS


Miuncheno technikos universiteto mokslininkai sukūrė naują laboratorinių bandymų procedūrą, kuri ateityje leistų sukurti efektyvesnį ličio jonų akumuliatorių įkrovimo procedūrą.
Ličio jonų akumuliatoriai puikiai jaučiasi, kai jų įkrovimo vyksta lėtai ir užtikrintai. Vis dėlto, juos galima labai greitai pažeisti, jeigu įkrovimo procedūra vyksta per greitai arba per ilgai.
Miuncheno technikos universiteto mokslininkai kurdami naują akumuliatorių įkrovimo procesą, į pagalbą pasitelkė elektronų paramagnetinio rezonanso (EPR) spektroskopija - tai metodas leidžiantis medžiagose aptikti ir charakterizuoti objektus, turinčius nesuporuotų elektronų.
Šiuo metu tikimasi, kad šis metodas leis atrasti būdą, kuris greitojo įkrovimo metu leis labiau apsaugoti akumuliatorius. Naujasis metodas taip pat turėtų sumažinti akumuliatorių įkrovimo laiką 20 ar 30 procentų.

REKLAMA
REKLAMA

Akumuliatorių baterijos


4 ) VANDENILIS


Į potencialių alternatyvių šaltinių lenktynes sugrįžta daugybę dėmesio sulaukęs vandenilis.
Kalifornijos valstijoje gyvenantys vandenilio šalininkai tikisi, jog jiems pavyks vandeniliu varomų automobilių gretas padidinti nuo kelių tūkstančių iki 1 mln. Ir visa tai jie žada padaryti iki 2030 metų, įrengdami net 1000 vandenilio kolonėlių.
Šiuo metu JAV esančios vandenilio kolonėlės aptarnauja maždaug 5000 automobilių ir dirba 50% pajėgumu, ir žinoma – nuostolingai. Jeigu iki 2030 metų JAV šalies keliuose atsiras bent 1 mln. vandeniliu varomų automobilių, degalinių našumas išaugtų iki 90 procentų.
Kodėl tai aktualu mums ir Europai? Daugelis įstatymų, kurie buvo priimti Kalifornijos valstijoje, anksčiau ar vėliau atranda savo vietą ir kituose pasaulio kampeliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vandeniliu varoma Toyota


5 ) HOLOGRAMOS


Technologijos turi palengvinti mūsų gyvenimą, ar ne? Vis dėlto, automobilių gamintojai retkarčiais technologijas pasitelkia tam, jog mūsų gyvenimą pasunkintų. Puikus to pavyzdys – lietimui jautrūs ekranai, kurie į prisilietimus reaguoja pernelyg vangiai ir skatina vairuotoją atitraukti dėmesį nuo pagrindinio dalyko – vairavimo.
Tam tikrų komponentų gamintojai šiuo metu testuoja kelias skirtingas technologijas, kurios visiems laikams arba tik iš dalies pakeistų lietimui jautrius ekranus.
Pavyzdžiui, „Volkswagen“ neseniai pademonstravo savo viziją, kurioje nebeliko vietos tradiciniams prietaisų skydeliams ar ekranams. Vietoj jų atsiras 3D akiniai, kurių dėka galėsite valdyti automobilyje įdiegtas hologramas.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų