REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Stebintys „Aurum“ lenktynes ne pirmus metus jau įsidėmėjo, jog penktadienį, dieną prieš didžiąsias varžybas, vykstančios kvalifikacinės lenktynės savo atkaklumu nenusileidžia pagrindinėms. Esminis skirtumas – visa kvalifikacija tetrunka 45 min., o pati jos kulminacija – penkiolika minučių. Tačiau tos minutės kiekvienais metais padovanoja gausybę atkaklių sportinių emocijų tiek lenktynių dalyviams, tiek jas stebintiems žiūrovams. Šie metai – ne išimtis.

Stebintys „Aurum“ lenktynes ne pirmus metus jau įsidėmėjo, jog penktadienį, dieną prieš didžiąsias varžybas, vykstančios kvalifikacinės lenktynės savo atkaklumu nenusileidžia pagrindinėms. Esminis skirtumas – visa kvalifikacija tetrunka 45 min., o pati jos kulminacija – penkiolika minučių. Tačiau tos minutės kiekvienais metais padovanoja gausybę atkaklių sportinių emocijų tiek lenktynių dalyviams, tiek jas stebintiems žiūrovams. Šie metai – ne išimtis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1006 kilometrų kvalifikacija (32)


Aplenkė paskutinėmis akimirkomis
Liepos 20-osios pavakarę trasoje išsirikiavę vairuotojai užkūrė tokią pirtį, kuri žiūrovams padovanojo visą valandą nenutrūkusį emocijų srautą. Greičiausi dalyviai keitėsi kas porą minučių, o iki pat paskutinės kvalifikacijai skirto laiko sekundės nebuvo žinoma, kuri gi komanda gaus prestižinį apdovanojimą.
Paskutiniam dalyviui kirtus finišo liniją, tapo aišku – „Promo events“ įsteigtą taurę parsiveš „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komanda su „Porsche 911 GT3 Cup“.
Geriausią laiką – 1 min. 10,18 sek. – pasiekė komandos lenktynininkas Robertas Kupčikas. Šeštadienį jis startuos kartu su Nemunu Dagiliu bei Steve‘u Vanbellingenu. Tai yra geriausias kada nors kvalifikacinėse varžybose pasiektas rezultatas.
Kaip ir treniruotėse, taip ir kvalifikacijoje didžiausia kova virė tarp dviejų „Porsche 911 GT3 Cup“ ir „BMW M3 V8 BigDaddy“ automobilių. Prie jų vairo sėdintys lenktynininkai kiekviename rate vis gerino savo rezultatą ir keitėsi pozicijomis kone kas minutę.
Keitėsi tol, kol iki kvalifikacijos pabaigos liko kelios minutės – tuomet teisėjai buvo priversti rodyti raudoną vėliavą, nes „Skuba Racing Team“ BMW sustojo viduryje trasos ir į techninio aptarnavimo zoną grįžo ant autovežio.
Vienas komandos vairuotojų Rokas Kvaraciejus teigė nežinantis tikslios sustojimo priežasties. Spėjama, kad problema elektroninėse sistemose, tačiau iki šeštadienio ji turėtų būti išspręsta.
Nepaisant šio nesklandumo, automobilį vairavęs Marius Slaboševičius spėjo užfiksuoti antrą geriausią vieno rato įveikimo laiką ir likus tik minutei iki priverstinio sustojimo jį aplenkė Jonas Gelžinis, o paskutinėmis kvalifikacijos akimirkomis – dar ir Robertas Kupčikas, užfiksavęs absoliučiai geriausią rezultatą.
„Pirmiausia noriu padėkoti šiai komandai, pakvietusiai dalyvauti lenktynėse. Važiavau savo malonumui – automobilis paruoštas puikiai. Mechanikai vis klausė, gal ką reikia keisti, tačiau nieko jiems pasakyti negalėjau. Kelerius metus nesu vairavęs „Porsche 911 GT3“ automobilio, tad kiekvienoje treniruotėje greitėjau ir kvalifikacijoje pavyko užfiksuoti geriausią savo rezultatą“, – po kvalifikacijos vykusioje spaudos konferencijoje sakė geriausią ratą užfiksavęs R. Kupčikas, komandoje su N. Dagiliu ir S. Vanbellingenu atsidūręs tik prieš porą dienų.

REKLAMA

1006 kilometrų kvalifikacija (30)


Intriga iki paskutinės minutės
„Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacija suskirstyta į dvi dalis. Pirmoji truko 30 minučių ir joje visos 38 komandos varžėsi dėl kuo geresnio vieno rato įveikimo laiko – pagal šį rezultatą šeštadienio lenktynėse viena paskui kitą bus išrikiuotos visos komandos.
Antroji dalis – tik 15 minučių trukmės. Joje dešimt pirmoje dalyje geriausiai pasirodžiusių komandų turi antrą šansą – trasoje esant tik 9 varžovams, užfiksuoti dar geresnį vieno rato įveikimo laiką ir kovoti dėl prestižinio apdovanojimo.
Kvalifikacijos rezultatas maratoninėse bemaž 10 valandų trunkančiose lenktynėse turi mažą įtaką galutiniam rezultatui, bet tai intrigos nemažina. „Aurum“ lenktynių istorijoje yra buvę atvejų, kuomet kvalifikacijoje stengdamiesi užfiksuoti kuo geresnį laiką vairuotojai padarydavo klaidą, nuslysdavo nuo trasos ir pabaigdavo visą komandos savaitgalį pagrindinėms lenktynėms net neprasidėjus. Šiemet tokių prastai pasibaigusių avarijų nebuvo, tačiau intrigos ir netikėtumų netrūko.
Kvalifikacijos nugalėtojai, „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komanda, tik 0,197 sek. aplenkė antroje vietoje likusią „Circle K milesPLUS racing team“.
Trečioje vietoje likusi „Skuba Racing Team“ nuo nugalėtojų atsiliko tik 0,295 sek. Per plauką į dešimtuką nepateko Ramūnas Čapkauskas su „Cupra TCR“ – jam pritrūko vos 0,067 sek. Dar šeši sportininkai už jo „tilpo“ į vieną sekundę, o toks rezultatas leidžia prognozuoti labai atkaklias ir apylyges varžybas.
Visas kvalifikacijos „Top 10“:

















































































Vieta Komanda Automobilis Vairuotojas Laikas

1

REKLAMA
REKLAMA

Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport Porsche 991 Robertas Kupčikas 1:10,180

2


Circle K milesPLUS racing team Porsche 911 GT3 Cup Jonas Gelžinis 1:10,377

3


SKUBA RACING TEAM BMW M3 V8 BigDaddy Marius Slaboševičius 1:10,475

4


Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover Porsche 991 Johan Vanloo 1:10,944

5


Independence by JR Motorsport BMW E46 GTR Ward Sluys 1:12,319

6


Hegelmann Transporte By [email protected] Hyundai i30N TCR Kevin Abbring 1:12,899

7


Flash Racing Latvia BMW 330D Konstantins Calko 1:13,724

8


Rotoma Racing BMW M3 Robertas Graudinis 1:15,445

9


TECHNINIS PROJEKTAS BMW M3 Giedrius Notkus 1:26,688

10


Gera Dovana – Emex logistics Lotus Exige Simas Juodviršis -


Nors kvalifikacijos rezultatas buvo pagerintas, Palangos trasos rekordo nei vienas lenktynininkas nepataisė. Šis nuo 2014 m. priklauso latviui Konstantinui Calko, su „Radical SR8“ vieną ratą įveikusiam per 1 min. 7,046 sek.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų