REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pareitų metų paskutinėmis dienomis išrinkome automano skaitytojų manymu labiausiai pasižymėjusius auto kultūros srityje.
2010 metų objektyvo nominaciją atkaklioje kovoje laimėjo Giedrius Matulaitis. Uždavėme Giedriui kelis klausimus, o jis maloniai sutiko atsakyti. ir vaizdais pasidalinti (kalba neredaguota).

Buvai išrinktas praeitų metų automano fotografu. Kaip pats vertini praeitus metus savo profesine prizme?
Pameni, sakiau, kad nenoriu dalyvauti "Mis rinkimuose" – privertei! Bet visai smagi kova užvirė, ypač paskutinę balsavimo dieną. Aišku, diplomas su "Automano metų objektyvo" titulu būtų puikiai papildęs tuščią kambario sieną virš kompiuterio, bet... :) Pagal šių metų pradžioje pastebimas tendencijas – sekančiuose rinkimuose kova bus mažiau nuožmi, o Jūs jau būsite priversti gaminti diplomą Waskai – ruoškitės! :)
Praeitais metais labai norėjau pagauti kuo daugiau kokybiškų kadrų (ryškumo, ekspozicijos prasme). Ne tik pilstyt į kairę ir į dešinę, bet pilstyt taikliai. Kad prireikus atspausdinti didelę nuotrauką nebūtų problemų. Sakyčiau, kad beveik pavyko įgyvendinti šį užmanymą. Tiesa, tai pastebėjau ne tik aš, bet ir visi stebintys darbus – nukentėjo kūrybiškumas. Bet aš dar atsigriebsiu!
Dar praeitais metais turėjau tikslą fotografuoti kažką tokio, ko nebūna Lietuvoje – ir tai tikrai pavyko. Labai džiaugiuosi turėjęs galimybę su visa šeima ir drifter.lt kolektyvu aplankyti Baltarusijoje vykusias BURN FX Open varžybas, kuriose dalyvavo tokios driftingo žvaigždės kaip Juha Rintanen, Tony Angelo ir Tengku Djan Ley. Varžybos buvo tikrai įspūdingos visomis prasmėmis. Trasa (šalia kurios kilo keleiviniai lėktuvai), dalyvių pasirengimu, technika, publika, emocijomis ir oru, kuris abi dienas negailėjo stipraus šalto vėjo.
Dar patiko nors ir trumpa bet kooperacija su Worksmag internetiniu skaitiniu. Gaila, tačiau projektas buvo nutrauktas. Tačiau gailestis dingsta prisiminus Worksmag kolektyvo pažadą ne už ilgo paleisti naują ir kur kas įdomesnį ir stipresnį projekto pakaitalą.
RedBull Aras Freestyle
Esi tas žmogus, kuris iš arti matai kaip vystosi auto kultūrą Lietuvoje. Kaip pats manai kur link ji vystosi? Kaip keičiasi auto tobulinimo mados? Kiek atsiliekame nuo užsienio?
Sunku man vertinti tokius dalykus. Tiesą sakant, paskutiniu metu sunku stebėti kas vyksta “kitapus tvoros”, todėl ir lygint neturiu su kuo. Tačiau patinka, kad žmonių, ruošiančių savo techniką varžyboms, požiūris į saugumą keičiasi. Taip pat ir keičiasi investuojamų, tiksliau išleidžiamų pinigų kiekis. Atitinkamai keičiasi ir patys automobiliai – jų išorė, vidus, galia. Prieš kažkiek metų automobilių žiede buvo vienas vienintelis žmogus ne tik gerai važiuojantis trasoje bet ir galvojantis kaip atrodo jo automobilis – tai Andrius Firantas su savo juodai baltu Civic’u ir pirmą kart pamatytais oranžiniais ratais ir prie to priderintais veidrodėliais ir spoileriukais. Dabar gi tokių ne vienas ir ne du. Kitose sporto šakose irgi tas pats. Pasigendu stiprių vizualinių sprendimų, tačiau jau einama link to ir pakankamai sparčiais žingsniais. Kiek atsiliekame nuo užsienio lai sprendžia tie, kurie tuo užsiima. Manau kai kuriose vietose mes toli priekyje. Tik nežinau kokiose :)
Apskritai ta vadinama "auto kultūra" tikrai pažengus tolyn. Seniau apsiribodavome susitikimais Siemens arenos ar Sporto rūmų aikštelėse Vilniuje, “prie Makdako” Kaune. Dabar gi ir renginių “ratas” prasiplėtė, pvz. galima apsilankyti ne tik žiedo ir ralio varžybose, o iki praeitų metų (ar ne?) Lietuvoje nematyto Garage Bash, Driftingo Čempionatų etapų, autosporto šventės FastLap ir kt.
NOMOTORS Drift Team
Ne pirmus metus fotografuoji automobilius. Jei pats darytum auto projektą, kokį automobilį pasirinktum? Kokius pakeitimus jame darytum?
Nedaryčiau jokio projekto. T.y. nematau savęs darančio kažką. Fotografuoti projektus – taip, įsivaizduoju, bet daryti pačiam? Na ne, lai tuo užsiima tie, kurie nusimano.
Nors iš principo turiu tokį laikinai “užšaldytą” 300ZX Z32 projektą, laukiantį savo eilės garaže. Bet tas projektas apsiriboja techninės būklės atstatymu į originalią būklę. Prieš mus su žmona tą automobilį turėjo daug jo nevertinusių ranku. Tačiau šiuo metu jau persiūtos sėdynės, vairas, pavarų svirtis, susiderinta dėl likusių salono dalių atnaujinimo, parsiųstos iš JAV ir sudėtos kai kurios buvusių savininkų išdraskytos salono detalės. Taip pat laukiamas automobilio “sueuropinimas”. Labai daug jau padaryta. Liko tie darbai, kurių net neplanuoju daryti pats, nes to, paprasčiausiai nemoku. Kalbu apie geltonų gabaritų priekyje naikinimą, posūkių montavimč sparnuose, priešrūkinių žibintų su reikiamu mygtuko įrengimu ir kt.
Honda S2000
Esi vienas iš nedaugelio profesionalių auto fotografų. Ar įmanoma Lietuvoje išgyventi iš profesionalaus automobilių fotografavimo? Ko reikia, kad atsirastų tokia profesionalų sritis?
Parsiduodant labai pigiai į kairę ir į dešinę ir nekeliant sau didelių reikalavimų – manau įmanoma. Nereiks nei brangios įrangos, nereiks nei pasiruošimo – tik nueit, pykštelt “kiek geriau nei su muiline” ir pasiimti savo 5Lt (aš čia tik kaip pavyzdį pateikiu) už nuotrauką. Norint iš to gyventi ir dar ne vienam, o su šeima – Lietuvoje tam sąlygų beveik nėra. Kodėl taip sakau? Nes tenka bendrauti su daugeliu leidinių rašančių apie automobilius. Statistinį vidurkį atitinkančius honorarus už nuotrauką nori mokėti gal tik vienas ar du leidiniai. Tačiau automobilinė sritis pas juos labai maža ir tokių nuotraukų poreikis labai mažas. Dar poroje leidinių galima rasti kitų privalumų (ne tik pinigus), tačiau yra ir tokių, kurie už darbą, kuriame tu dėl rezultato vertiesi per galvą, pasiūlo tiek, kad geriau tiek būtų investuoti į poilsį arba fotografuoti kažką sau, savo malonumui, neverčiant hobio į darbą už kurį gaunami pinigai.
Kad ši “žurnalinė-leidybinė” rinka atsigautų – manau reikia daugiau skaitytojų nei Lietuvoje gyvena žmonių. Tada žurnalams apsimokėtų investuoti ne tik į kokybiškas nuotraukas, bet ir į žmones iš anksto galvojančius kaip turėtų atrodyti galutinis rezultatas.
Nors iš kitos pusės pažiūrėjus – dažniausiai trūksta tik požiūrio ir nusiteikimo. Bet čia tik mano nuomonė susidariusi iš nuolatinių stebėjimų :)
HMRSMTH
Kaip ir automobilių mados keičiasi ir automobilių fotografavimo mados. Kokie efektai ir kiti sprendimai dabar populiariausi pasaulyje ir Lietuvoje?
Populiarus gausus ir geras dirbtinės šviesos naudojimas. Natūralioje šviesoje fotografuojančių labai mažai. Taip pat populiarus nuotraukų apdirbimas pagalbinėmis programomis. Ne, ne apie papildomų objektų įkėlimą kalbu. Nekalbu apie drugelius ar balandėlius vestuvinėse nuotraukose nors ir tų papildomų “drugelių” gali būt jeigu tik galutinio rezultato įsivaizdavimas to reikalauja. Kalbu apie spalvų išryškinimą ten, kur nori autorius, nuotaikos suteikimą nuotraukoje ir t.t. Tiesiog ne viską įmanoma nufotografuoti, dažniausiai jau fotografuodamas turi galvoti kaip rezultatas atrodys papildomai pridėjus kitą dangų, kitus nuotraukos fragmentus “fotošope”.
Prieš kokius metus ar du buvo labai populiarios nuotraukos, kuriose užfiksuotas dideliu greičiu lekiantis automobilis. Tada nereikėjo nieko ypatingo, kad rezultatas tenkintų žiūrovą, dabar jau reikia įvairių kampų, situacijų ir kt.
Yra ir Lietuvoje tokius dalykus tobulai darantis žmogus ir manau net nereikia tikram automanui pasakoti kas jis.
Driftas Minske
Didelis dėkui Giedriui už nuoširdžius atsakymus. Gero jam naujo sezono!

Pareitų metų paskutinėmis dienomis išrinkome automano skaitytojų manymu labiausiai pasižymėjusius auto kultūros srityje.
2010 metų objektyvo nominaciją atkaklioje kovoje laimėjo Giedrius Matulaitis. Uždavėme Giedriui kelis klausimus, o jis maloniai sutiko atsakyti. ir vaizdais pasidalinti (kalba neredaguota).

Buvai išrinktas praeitų metų automano fotografu. Kaip pats vertini praeitus metus savo profesine prizme?
Pameni, sakiau, kad nenoriu dalyvauti "Mis rinkimuose" – privertei! Bet visai smagi kova užvirė, ypač paskutinę balsavimo dieną. Aišku, diplomas su "Automano metų objektyvo" titulu būtų puikiai papildęs tuščią kambario sieną virš kompiuterio, bet... :) Pagal šių metų pradžioje pastebimas tendencijas – sekančiuose rinkimuose kova bus mažiau nuožmi, o Jūs jau būsite priversti gaminti diplomą Waskai – ruoškitės! :)
Praeitais metais labai norėjau pagauti kuo daugiau kokybiškų kadrų (ryškumo, ekspozicijos prasme). Ne tik pilstyt į kairę ir į dešinę, bet pilstyt taikliai. Kad prireikus atspausdinti didelę nuotrauką nebūtų problemų. Sakyčiau, kad beveik pavyko įgyvendinti šį užmanymą. Tiesa, tai pastebėjau ne tik aš, bet ir visi stebintys darbus – nukentėjo kūrybiškumas. Bet aš dar atsigriebsiu!
Dar praeitais metais turėjau tikslą fotografuoti kažką tokio, ko nebūna Lietuvoje – ir tai tikrai pavyko. Labai džiaugiuosi turėjęs galimybę su visa šeima ir drifter.lt kolektyvu aplankyti Baltarusijoje vykusias BURN FX Open varžybas, kuriose dalyvavo tokios driftingo žvaigždės kaip Juha Rintanen, Tony Angelo ir Tengku Djan Ley. Varžybos buvo tikrai įspūdingos visomis prasmėmis. Trasa (šalia kurios kilo keleiviniai lėktuvai), dalyvių pasirengimu, technika, publika, emocijomis ir oru, kuris abi dienas negailėjo stipraus šalto vėjo.
Dar patiko nors ir trumpa bet kooperacija su Worksmag internetiniu skaitiniu. Gaila, tačiau projektas buvo nutrauktas. Tačiau gailestis dingsta prisiminus Worksmag kolektyvo pažadą ne už ilgo paleisti naują ir kur kas įdomesnį ir stipresnį projekto pakaitalą.
RedBull Aras Freestyle
Esi tas žmogus, kuris iš arti matai kaip vystosi auto kultūrą Lietuvoje. Kaip pats manai kur link ji vystosi? Kaip keičiasi auto tobulinimo mados? Kiek atsiliekame nuo užsienio?
Sunku man vertinti tokius dalykus. Tiesą sakant, paskutiniu metu sunku stebėti kas vyksta “kitapus tvoros”, todėl ir lygint neturiu su kuo. Tačiau patinka, kad žmonių, ruošiančių savo techniką varžyboms, požiūris į saugumą keičiasi. Taip pat ir keičiasi investuojamų, tiksliau išleidžiamų pinigų kiekis. Atitinkamai keičiasi ir patys automobiliai – jų išorė, vidus, galia. Prieš kažkiek metų automobilių žiede buvo vienas vienintelis žmogus ne tik gerai važiuojantis trasoje bet ir galvojantis kaip atrodo jo automobilis – tai Andrius Firantas su savo juodai baltu Civic’u ir pirmą kart pamatytais oranžiniais ratais ir prie to priderintais veidrodėliais ir spoileriukais. Dabar gi tokių ne vienas ir ne du. Kitose sporto šakose irgi tas pats. Pasigendu stiprių vizualinių sprendimų, tačiau jau einama link to ir pakankamai sparčiais žingsniais. Kiek atsiliekame nuo užsienio lai sprendžia tie, kurie tuo užsiima. Manau kai kuriose vietose mes toli priekyje. Tik nežinau kokiose :)
Apskritai ta vadinama "auto kultūra" tikrai pažengus tolyn. Seniau apsiribodavome susitikimais Siemens arenos ar Sporto rūmų aikštelėse Vilniuje, “prie Makdako” Kaune. Dabar gi ir renginių “ratas” prasiplėtė, pvz. galima apsilankyti ne tik žiedo ir ralio varžybose, o iki praeitų metų (ar ne?) Lietuvoje nematyto Garage Bash, Driftingo Čempionatų etapų, autosporto šventės FastLap ir kt.
NOMOTORS Drift Team
Ne pirmus metus fotografuoji automobilius. Jei pats darytum auto projektą, kokį automobilį pasirinktum? Kokius pakeitimus jame darytum?
Nedaryčiau jokio projekto. T.y. nematau savęs darančio kažką. Fotografuoti projektus – taip, įsivaizduoju, bet daryti pačiam? Na ne, lai tuo užsiima tie, kurie nusimano.
Nors iš principo turiu tokį laikinai “užšaldytą” 300ZX Z32 projektą, laukiantį savo eilės garaže. Bet tas projektas apsiriboja techninės būklės atstatymu į originalią būklę. Prieš mus su žmona tą automobilį turėjo daug jo nevertinusių ranku. Tačiau šiuo metu jau persiūtos sėdynės, vairas, pavarų svirtis, susiderinta dėl likusių salono dalių atnaujinimo, parsiųstos iš JAV ir sudėtos kai kurios buvusių savininkų išdraskytos salono detalės. Taip pat laukiamas automobilio “sueuropinimas”. Labai daug jau padaryta. Liko tie darbai, kurių net neplanuoju daryti pats, nes to, paprasčiausiai nemoku. Kalbu apie geltonų gabaritų priekyje naikinimą, posūkių montavimč sparnuose, priešrūkinių žibintų su reikiamu mygtuko įrengimu ir kt.
Honda S2000
Esi vienas iš nedaugelio profesionalių auto fotografų. Ar įmanoma Lietuvoje išgyventi iš profesionalaus automobilių fotografavimo? Ko reikia, kad atsirastų tokia profesionalų sritis?
Parsiduodant labai pigiai į kairę ir į dešinę ir nekeliant sau didelių reikalavimų – manau įmanoma. Nereiks nei brangios įrangos, nereiks nei pasiruošimo – tik nueit, pykštelt “kiek geriau nei su muiline” ir pasiimti savo 5Lt (aš čia tik kaip pavyzdį pateikiu) už nuotrauką. Norint iš to gyventi ir dar ne vienam, o su šeima – Lietuvoje tam sąlygų beveik nėra. Kodėl taip sakau? Nes tenka bendrauti su daugeliu leidinių rašančių apie automobilius. Statistinį vidurkį atitinkančius honorarus už nuotrauką nori mokėti gal tik vienas ar du leidiniai. Tačiau automobilinė sritis pas juos labai maža ir tokių nuotraukų poreikis labai mažas. Dar poroje leidinių galima rasti kitų privalumų (ne tik pinigus), tačiau yra ir tokių, kurie už darbą, kuriame tu dėl rezultato vertiesi per galvą, pasiūlo tiek, kad geriau tiek būtų investuoti į poilsį arba fotografuoti kažką sau, savo malonumui, neverčiant hobio į darbą už kurį gaunami pinigai.
Kad ši “žurnalinė-leidybinė” rinka atsigautų – manau reikia daugiau skaitytojų nei Lietuvoje gyvena žmonių. Tada žurnalams apsimokėtų investuoti ne tik į kokybiškas nuotraukas, bet ir į žmones iš anksto galvojančius kaip turėtų atrodyti galutinis rezultatas.
Nors iš kitos pusės pažiūrėjus – dažniausiai trūksta tik požiūrio ir nusiteikimo. Bet čia tik mano nuomonė susidariusi iš nuolatinių stebėjimų :)
HMRSMTH
Kaip ir automobilių mados keičiasi ir automobilių fotografavimo mados. Kokie efektai ir kiti sprendimai dabar populiariausi pasaulyje ir Lietuvoje?
Populiarus gausus ir geras dirbtinės šviesos naudojimas. Natūralioje šviesoje fotografuojančių labai mažai. Taip pat populiarus nuotraukų apdirbimas pagalbinėmis programomis. Ne, ne apie papildomų objektų įkėlimą kalbu. Nekalbu apie drugelius ar balandėlius vestuvinėse nuotraukose nors ir tų papildomų “drugelių” gali būt jeigu tik galutinio rezultato įsivaizdavimas to reikalauja. Kalbu apie spalvų išryškinimą ten, kur nori autorius, nuotaikos suteikimą nuotraukoje ir t.t. Tiesiog ne viską įmanoma nufotografuoti, dažniausiai jau fotografuodamas turi galvoti kaip rezultatas atrodys papildomai pridėjus kitą dangų, kitus nuotraukos fragmentus “fotošope”.
Prieš kokius metus ar du buvo labai populiarios nuotraukos, kuriose užfiksuotas dideliu greičiu lekiantis automobilis. Tada nereikėjo nieko ypatingo, kad rezultatas tenkintų žiūrovą, dabar jau reikia įvairių kampų, situacijų ir kt.
Yra ir Lietuvoje tokius dalykus tobulai darantis žmogus ir manau net nereikia tikram automanui pasakoti kas jis.
Driftas Minske
Didelis dėkui Giedriui už nuoširdžius atsakymus. Gero jam naujo sezono!

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų