Pirmoji „Start/Stop“ sistema buvo sukurta ir panaudota masinėje gamyboje ne prieš penkis ir ne prieš dešimt metų. 1981 metais „Audi“ pristatė naują „80“ sedano versiją su dyzeliniu varikliu, kuri turėjo pirmąją pasaulyje „Start/Stop“ sistemą. Prie kelis dešimtmečius pristatytas automobilis turėjo ne primityvią, bet normaliai veikiančią „Start/Stop“ sistemą. Vienintelis skirtumas - norint išjungti variklį, reikėdavo paspausti vieną mygtuką ant valytuvų įjungimo svirties. Norint variklį vėl užvesti, reikėdavo paspausti akceleratoriaus arba sankabos pedalą.
Moderni „Start/Stop“ sistema veikia beveik tokiu pačiu principu. Vienintelis modernios sistemos privalumas - ji veikia be žmogaus įsikišimo. Sustojate sankryžoje, variklis išsijungia. Paspaudžiate sankabos pedalą arba atleidžiate stabdžio pedalą - variklis užsiveda.
„Formula E“ vardu pavadinta „Audi 80“ modifikacija turėjo ne tik „Start/Stop“ sistemą. Į ekonomišką vairavimą orientuota „Audi 80“ versija turėjo ir naują pavarų dėžę, kuri pasižymėjo ilgesniais perdavimo skaičiais. Suporavus naują pavarų dėžę su „Start/Stop“ sistema, naujasis modelis buvo net 22% ekonomiškesnis nei analogiškas modelis be „Start/Stop“ sistemos bei naujos pavarų dėžės.
Deja, bet 1981 metais pasirodžiusi „Audi 80“ modifikacija nesukėlė didžiulės revoliucijos. Kadangi benzinas ir dyzelinas anuomet kainavo kelis kartus mažiau ir žmonės bei vyriausybės nesuko galvos dėl išmetamųjų dujų ar kuro sąnaudų, tik šiek tiek daugiau nei 5000 žmonių visoje Europoje susidomėjo ekonomiškesne „Audi 80“ versija.
Ar kuklus pagamintų modelių skaičius reiškia, jog dabar „Audi 80 Formula E“ kainuoja kelis kartus daugiau nei standartinis „Audi 80“ modelis? Tiesą sakant - ne. Jeigu jums pavyks jį surasti kuriame nors naudotų automobilių skelbimų portale, jis jūsų piniginę paplonins maždaug 700 - 1000 eurų suma.