REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Vertlės (Wertle) mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Čia pagal „Audi“ specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių tuoj bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu pavadinimu Audi e-gas.
Prasidėjus gamybos procesui, „Audi“ taps pirmu ir kol kas vieninteliu pasaulyje automobilių gamintoju, gaminančiu ne tik nuolat augančio ekologiškumo automobilius, bet ir jiems tiekiančiu visiškai ekologiškus degalus. Šių naujoviškų degalų sudėtis paprasta: elektros energija iš atsinaujinančių šaltinių, vanduo ir anglies dioksidas. Technologinio proceso pabaigoje gaunamas vandenilis ir natūraliam metanui identiškos dirbtinės dujos, jau žinomos Audi e-gas pavadinimu.
Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms.
Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, vykdant vandenilio cheminę reakciją su anglies dvideginiu.
Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.
Ekologiniu požiūriu, sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai. Gamybos procese susidaranti šiluma tiekiama į netoliese veikiančią organinės kilmės biodujų gamyklą, taip dar labiau padidinant gamybos proceso energetinį efektyvumą.
Nenutrūkstamą dujų tiekimą planuojama pradėti šių metų rudenį. Kasmet tikimasi  pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos. Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus sugeria 224000 europinio buko medžių.
Šiame projekte Audi bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback g-tron“.
Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pabaigoje, vėliau tokių automobilių asortimentas didės.
 
Per metus Vertlės mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kurių užtektų tūkstančiui penkiems šimtams Audi A3 Sportback g-tron automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15000 kilometrų. Šis penkerių durų hečbekas su 1.4 TFSI varikliu gali būti varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis, biometanu - suspaustomis biodujomis ir neorganinės kilmės Audi e-gas. Degalų sąnaudos – maždaug 3,5 kg suspaustų dujų 100 km kelio. Vieno pilno dujų baliono užtenka maždaug 1300 km kelio.
 
Važiuojant Audi A3 Sportback g-tron deginamos sintetinės suspaustos dujos generuoja 95 g/km CO2 taršą. Tačiau į šį taršos rodiklį būtina žvelgti kompleksiškai, nes sudegintam dujų kiekiui pagaminti iš atmosferos buvo paimtas žymus anglies dvideginio kiekis. Todėl čia vertinama absoliučioji tarša – skirtumas tarp gamybai iš atmosferos paimto paimto ir važiavimo metu deginant dujas vėl susidariusio CO2 kiekio.
 
Sertifikavimo įstaigos certified by TÜV Nord duomenimis, Audi A3 Sportback g-tron absoliučioji tarša siekia tik 20 g/ km.
Įsigyjant šį automobilį, bus galima užsisakyti specialią Audi e-gas dujų kvotą. Tokiu būdu Audi bendrovė diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek Audi A3 Sportback g-tron automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Vertlės mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.
 
Tai laikina priemonė, kadangi grynomis sintetinėmis dujomis pradžioje bus prekiaujama tik keliose degalinėse ir kol kas nėra galimybių tiekti šias dujas tiesiogiai į visas dujų degalines.
 
Apmokėjimas ir apskaita bus atliekami naudojant specialią Audi e-gas degalų kortelę.

Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Vertlės (Wertle) mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Čia pagal „Audi“ specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių tuoj bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu pavadinimu Audi e-gas.
Prasidėjus gamybos procesui, „Audi“ taps pirmu ir kol kas vieninteliu pasaulyje automobilių gamintoju, gaminančiu ne tik nuolat augančio ekologiškumo automobilius, bet ir jiems tiekiančiu visiškai ekologiškus degalus. Šių naujoviškų degalų sudėtis paprasta: elektros energija iš atsinaujinančių šaltinių, vanduo ir anglies dioksidas. Technologinio proceso pabaigoje gaunamas vandenilis ir natūraliam metanui identiškos dirbtinės dujos, jau žinomos Audi e-gas pavadinimu.
Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms.
Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, vykdant vandenilio cheminę reakciją su anglies dvideginiu.
Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.
Ekologiniu požiūriu, sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai. Gamybos procese susidaranti šiluma tiekiama į netoliese veikiančią organinės kilmės biodujų gamyklą, taip dar labiau padidinant gamybos proceso energetinį efektyvumą.
Nenutrūkstamą dujų tiekimą planuojama pradėti šių metų rudenį. Kasmet tikimasi  pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos. Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus sugeria 224000 europinio buko medžių.
Šiame projekte Audi bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback g-tron“.
Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pabaigoje, vėliau tokių automobilių asortimentas didės.
 
Per metus Vertlės mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kurių užtektų tūkstančiui penkiems šimtams Audi A3 Sportback g-tron automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15000 kilometrų. Šis penkerių durų hečbekas su 1.4 TFSI varikliu gali būti varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis, biometanu - suspaustomis biodujomis ir neorganinės kilmės Audi e-gas. Degalų sąnaudos – maždaug 3,5 kg suspaustų dujų 100 km kelio. Vieno pilno dujų baliono užtenka maždaug 1300 km kelio.
 
Važiuojant Audi A3 Sportback g-tron deginamos sintetinės suspaustos dujos generuoja 95 g/km CO2 taršą. Tačiau į šį taršos rodiklį būtina žvelgti kompleksiškai, nes sudegintam dujų kiekiui pagaminti iš atmosferos buvo paimtas žymus anglies dvideginio kiekis. Todėl čia vertinama absoliučioji tarša – skirtumas tarp gamybai iš atmosferos paimto paimto ir važiavimo metu deginant dujas vėl susidariusio CO2 kiekio.
 
Sertifikavimo įstaigos certified by TÜV Nord duomenimis, Audi A3 Sportback g-tron absoliučioji tarša siekia tik 20 g/ km.
Įsigyjant šį automobilį, bus galima užsisakyti specialią Audi e-gas dujų kvotą. Tokiu būdu Audi bendrovė diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek Audi A3 Sportback g-tron automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Vertlės mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.
 
Tai laikina priemonė, kadangi grynomis sintetinėmis dujomis pradžioje bus prekiaujama tik keliose degalinėse ir kol kas nėra galimybių tiekti šias dujas tiesiogiai į visas dujų degalines.
 
Apmokėjimas ir apskaita bus atliekami naudojant specialią Audi e-gas degalų kortelę.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų