REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu automobilių gamyklose darbuojasi daugybė robotų. Jie lanksto metalą, įvairūs manipuliatoriai atlieka sudėtingas surinkimo operacijas, darbuojasi kenksmingose aplinkose dažymo ir galvanizacijos cechuose ir pan. Tačiau daugeliu atvejų robotas išlieka žmogui pavojinga mašina.
Vien darbuotojų buvimas veikiančios „mechaninės rankos” siekties zonoje ar autonominio savaeigio krautuvo kelyje gali tapti sunkių traumų ar net mirtinų nelaimingų atsitikimų priežastimi. Tad įprastomis sąlygomis robotai dirba maksimaliai atskirti nuo žmonių, o juos aptarnaujantys darbuotojai yra išėję sugriežtintus darbų saugos kursus ir nepamiršta, jog dirba padidintos rizikos zonoje.  Audi bendrovės gamybos organizatoriai įsitikinę, kad atėjo laikas keisti žmogaus ir roboto sąveikos formą. Technikos lygis jau leidžia sukonstruoti šalia dirbantiems žmonėms saugius robotus, su kuriais jie dirbtų kaip su „bendradarbiais”, o ne valdytų nuotoliniu būdu kaip saugos barjerais užtvertas padidinto pavojaus mašinas.

Šiuo metu automobilių gamyklose darbuojasi daugybė robotų. Jie lanksto metalą, įvairūs manipuliatoriai atlieka sudėtingas surinkimo operacijas, darbuojasi kenksmingose aplinkose dažymo ir galvanizacijos cechuose ir pan. Tačiau daugeliu atvejų robotas išlieka žmogui pavojinga mašina.
Vien darbuotojų buvimas veikiančios „mechaninės rankos” siekties zonoje ar autonominio savaeigio krautuvo kelyje gali tapti sunkių traumų ar net mirtinų nelaimingų atsitikimų priežastimi. Tad įprastomis sąlygomis robotai dirba maksimaliai atskirti nuo žmonių, o juos aptarnaujantys darbuotojai yra išėję sugriežtintus darbų saugos kursus ir nepamiršta, jog dirba padidintos rizikos zonoje.  Audi bendrovės gamybos organizatoriai įsitikinę, kad atėjo laikas keisti žmogaus ir roboto sąveikos formą. Technikos lygis jau leidžia sukonstruoti šalia dirbantiems žmonėms saugius robotus, su kuriais jie dirbtų kaip su „bendradarbiais”, o ne valdytų nuotoliniu būdu kaip saugos barjerais užtvertas padidinto pavojaus mašinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neue Mensch-Roboter-Kollaboration in der Audi-Produktion


Numatyti du galimi žmogaus sąveikos su robotu tipai. Pirmuoju atveju, robotizuota ranka su specialiais čiuptuvais paduoda darbininkui reikiamą dalį, su kuria jis atlieka jam pavestą darbinę operaciją.
Šio tipo bendradarbiavimas greitai bus įdiegtas prie A4/A5/Q5 modelių surinkimo konvejerių Ingolštato gamykloje, kur darbuotojų brigados pasipildys nauju robotu, pavadintu „PART4you” (liet.: dalys tau). Pavyzdžiui, iki šiol norint įmontuoti aušinimo sistemos išsiplėtimo bakelį, reikėdavo pasilenkti, paimti bakelį iš dėžės ir vėlgi pasilenkus įtvirtinti jį automobilyje. Nuo šiol bakelį paduos robotas, tad darbininkui mažiau reikės lankstyti nugarą. O juk dažnai atliekama ši iš pirmo žvilgsnio nesudėtinga darbinė operacija ilgainiui dažnai tampa nugaros traumų ir profesinių ligų priežastimi.
Antruoju atveju, darbininkas įdeda reikiamą dalį į specialų roboto laikiklį, o jis su juo atlieka numatytą sudėtingą veiksmą – priklijuoja, prisuka varžtais, suvirina ir pan.

REKLAMA

Neue Mensch-Roboter-Kollaboration in der Audi-Produktion


Abiem atvejais robotai komplektuojami pažangiomis vaizdo kameromis ir saugos jutikliais, užkertančiais kelią sužeisti šalia dirbančius žmones. Be to, judančios robotų dalys aptrauktos galimus smūgius švelninančia žmogaus odą primenančia minkšta dirbtine medžiaga.
„Ateities gamyklose žmogaus ir roboto sąveika taps dar glaudesnė. Tai suteiks galimybę automatizuoti daugiau gamybos operacijų ir žymiai padidinti sunkaus darbo vietų ergonomiškumą. Bet tai nebus visiškai automatinės gamyklos be žmonių. Žmonės vis tiek kontroliuos gamybos procesą ir mūsų bendrovė nuolat turės aukštos kvalifikacijos specialistų poreikį”, - naujoves optimistiškai vertina Audi bendrovės gamybos vadovas dr. Hubertas Valtlis.
Šiek tiek atsargiau šią situaciją mato Audi profsąjungos vadovas Pėteris Mošas, tvirtinantis, jog „žmogaus ir mašinos sąveikos tobulinimą iš principo reikėtų vertinti teigiamai. Tačiau, būtina įdėmiais stebėti, kur ši plėtra gali nuvesti. Ji neturi mechaniškai naikinti darbo vietų arba padaryti darbuotojus visiškai priklausomus nuo mašinų”.
Naujo tipo robotai pirmiausiai bus sumontuoti Ingolštato gamykloje Vokietijoje, vėliau kitose gamyklose užsienyje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų