REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aivaras Grigelevičius / Justo Lengvino nuotraukos
Automobilių sportas turi daug skirtingų disciplinų, kurios reikalauja ne tik skirtingo dydžio biudžeto, bet ir kitokio pasiruošimo varžyboms. Pavyzdžiui, norint dalyvauti visame pasaulyje žinomame „Dakaro ralyje“, reikia turėti milžinišką komandą, dar didesnį biudžetą ir ekipažo narius, kurie pačiomis sunkiausiomis akimirkos gali vienas kitą palaikyti ir nepalūžti.
Kiekviena autosporto šaka reikalauja skirtingų pasiruošimo scenarijų, tačiau visos disciplinos turi vieną ir tą patį trūkumą – reikalavimą turėti pakankamai didžiulį biudžetą, kuris leistų dalyvauti vienose ar kitose pirmenybėse. Todėl nenuostabu, jog pačios populiariausios varžybos būna tos, kuriose galima dalyvauti turinti minimalų biudžetą ir po to gauti maksimalią naudą.
„Fast Lap“ arba įvairios drifto varžybos daugelį metų buvo tos platformos, kuriose galima startuoti turint net ir pačią paprasčiausią techniką, ir tuo pačiu gauti didžiausią satisfakciją būnant autosporto bendruomenės dalimi. Tuo tarpu ralis visuomet būdavo laikomas rimtesniems „berniukams“ skirta pramoga, bet ar tikrai? Šį stereotipą bandys sugriauti du automobilių entuziastai iš Vilniaus – Povilas Rubinas ir Ignas Zabarauskas, kurie pasiryžo turėdami 1000 eurų biudžetą tapti čempionais, itin konkurencingose Lietuvos mini-ralio pirmenybėse.

Aivaras Grigelevičius / Justo Lengvino nuotraukos
Automobilių sportas turi daug skirtingų disciplinų, kurios reikalauja ne tik skirtingo dydžio biudžeto, bet ir kitokio pasiruošimo varžyboms. Pavyzdžiui, norint dalyvauti visame pasaulyje žinomame „Dakaro ralyje“, reikia turėti milžinišką komandą, dar didesnį biudžetą ir ekipažo narius, kurie pačiomis sunkiausiomis akimirkos gali vienas kitą palaikyti ir nepalūžti.
Kiekviena autosporto šaka reikalauja skirtingų pasiruošimo scenarijų, tačiau visos disciplinos turi vieną ir tą patį trūkumą – reikalavimą turėti pakankamai didžiulį biudžetą, kuris leistų dalyvauti vienose ar kitose pirmenybėse. Todėl nenuostabu, jog pačios populiariausios varžybos būna tos, kuriose galima dalyvauti turinti minimalų biudžetą ir po to gauti maksimalią naudą.
„Fast Lap“ arba įvairios drifto varžybos daugelį metų buvo tos platformos, kuriose galima startuoti turint net ir pačią paprasčiausią techniką, ir tuo pačiu gauti didžiausią satisfakciją būnant autosporto bendruomenės dalimi. Tuo tarpu ralis visuomet būdavo laikomas rimtesniems „berniukams“ skirta pramoga, bet ar tikrai? Šį stereotipą bandys sugriauti du automobilių entuziastai iš Vilniaus – Povilas Rubinas ir Ignas Zabarauskas, kurie pasiryžo turėdami 1000 eurų biudžetą tapti čempionais, itin konkurencingose Lietuvos mini-ralio pirmenybėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekipažo nuotrauka


Automobilių sportas – brangus malonumas, tačiau Jūs bandysite paneigti šį mitą. Kodėl?
Povilas - Būtent sklandantys gandai apie autosporto kainą atbaido, galbūt, nemažai potencialių lenktynininkų, išbandyti savo jėgas trasoje. Autosportas – bendrai – tikrai nepigus malonumas. Tačiau mes savo pavyzdžiu norime parodyti, kad yra tam tikros lenktynių serijos, kuriose pakanka ir labai riboto biudžeto, norint patirti neribotas emocijas ir pajausti lenktynių dvasią. Kita vertus, siekiame populiarinti autosportą vairuotojų tarpe. Didesnis įsitraukimas į varžybas, tikiu, sumažins lenktyniavimą gatvėse.
Automobilių sportas – nėra Jums svetimas. Kada pirmą kartą įlipote į šią „balą“?
Povilas - Asmeniškai aš, ralio ir įvairias kitas varžybas stebiu jau ne pirmus metus. 2017 m. pavyko sudalyvauti projekte „Karys – lenktynininkas“, kurio finalinių atrankų metu varžėmės dėl patekimo į ralio komandą. Su projektu teko dalyvauti 2017 m. ralyje Aplink Lietuvą. Po jo ir supratau, kad norint patirti gerų emocijų lenktyniaujant, nereikia didelės komandos ar milžiniško biudžeto. Taip pat, pastarieji metai atvedė ir į „Simuliatorių Akademiją“, kurioje reguliariai treniruojamės ir laviname vairavimo įgūdžius.
Ignas - Mano automobilių sporto dalyvavimo patirtis, taip pat, minimali. Iki šios daugiausiai tekdavo dalyvauti tik kaip žiūrovu, nuolat stebiu „Autoplius Fastlap“ varžybas, su baltu pavydu seku Palangoje vykstantį 1000 kilometrų maratoną. Didžiausią įtaką padarė „Simuliatorių akademija“, kurioje nuolat lankausi pastaruosius metus, ir jos vadovas Laurynas Černeckas. Laurynas jau ilgą laiką kankindavo mus su klausimu - „Na, tai kada pirksite automobilį ir lėksit į tikrą trasą?”. Ačiū Laurynui.

REKLAMA

Ralio čempionai už 1000 eurų (nuotr. Justas Lengvinas) (12)


Sakote, jog Jūsų tikslas – tapti čempionais. Kurioje klasėje bandysite įveikti visus savo konkurentus?
Ignas - Žodį – „Čempionai”, panaudojome labiau alegoriškai, kuris atspindi mūsų ambicijas ir tikėjimą, kad važiuoti ralyje galima ir tikrai nebrangiai. Čempionais sau viduje tapsime jau net pavykus įgyvendinti šį projektą t.y. jei už 1000 eurų biudžetą pavyks konkurencingai sudalyvauti viso sezono mini-ralio varžybose. Na žinoma, pasvajojame kartais ir apie savo grupės čempiono titulą.
Povilas - Užsibrėžėme ambicingą tikslą ir dėsime visas pastangas jo įgyvendinimui. Automobilio pasirinkimas padiktavo ir varžybų klasę. Su savo „BMW 318ti Compact“, atitinkame LMRČ SGC-2 įskaitos reikalavimus. Klasė labai konkurencinga, bet dėl to tik įdomiau.
Kaip nusprendėte, kuris vairuos automobilį, o kur skaitys stenogramą?
Povilas - Kadangi varžantis virtualiai, mūsų rezultatai skiriasi dažniausiai tik dešimtosiomis sekundžių dalims, akivaizdu kad demonstruojame panašų tempą. Siekiant lygybės, vairuosime ir skaitysime stenogramą pakaitomis. Bus proga treniruotis įvairiapusiškai. Svarbiausia, kad rezultatai džiugintų.
Ignas - Manau atsakymas į šį klausimą bus aiškus po šio ar dar kito sezono, kai suprasime, kas geriau jaučiasi vairuotojo kėdėje, o kuris labiau pasitiki savimi skaitydamas stenogramas. Man asmeniškai nesvarbu, svarbiausia, jog jausčiausi komandai suteikdamas daugiausiai naudos
Kodėl pasirinkote būtent šią automobilių klasę?
Povilas - Žinant mūsų ribotą biudžetą, automobilio patikimumas ir detalių kainos – vienas svarbiausių aspektų. Šiuo metu 3-ios serijos „BMW“ dalių galima įsigyti itin patraukliomis kainomis. Renkantis automobilį, ne paskutinę vietą užėmė ir automobilio charakteristikos. „E36 Compact‘as“ turi vieną geresnių kainos, galios ir svorio santykių rinkoje. „RWD“ pavara garantuoja, kad emocijų, ypač ant slidžios dangos neturėtų trūkti.

REKLAMA
REKLAMA

Ekipažo automobilis


Šį projektą finansuojate tik savomis lėšomis?
Povilas - Kol kas – taip. Nenorėjome iš pradžių eiti ištiesus ranką, prašant paramos. Nenorėjome, kad dalyvavimas varžybose priklausytų nuo to, pervedė partneriai pinigus ar ne. Bandome daryti atvirkščiai – darome viską, kad ir minimaliai, bet iš savo resursų, siekiame populiarinti savo dienoraštį ir Mini-ralio čempionatą. Jei mums pasiseks ir fanai palaikys, ieškosime partnerių, kuriems galėtume būti naudingi.
Ignas - Mūsų didžiausias noras – pirmiausia išsibandyti save, būti atsakingais tik prieš pačius mus, tik taip galime pajusti didžiausią dalyvavimo malonumą. Darydami viską savo lėšomis gal ir nepasieksime didžiausių aukštumų, tačiau parodysime, kad tikime tuo ką darome, kad mūsų ambicijos nėra priklausomos nuo surinkto rėmėjų pinigų biudžeto. Žinoma, jei atsiras rėmėjų, mąstančių panašia linkme ir tikinčių mūsų idėja - visada esame atviri diskusijai.
Kada planuojate sudalyvauti savo pirmose varžybose?
Povilas -  Pagal LMRČ kalendorių, pirmasis etapas suplanuotas 2019-04-29, Šiauliuose. Tai bus mūsų ekipažo pirmas oficialus startas. Iki tol, planuojame važiuoti individualiai „Nemunring Winter Games“ paskutiniame etape. Tai bus puiki proga įvertinti automobilį, turėti atspirties tašką, nuo kurio bus galima atlikti būtiniausius patobulinimus ir užtikrintai startuoti mini ralyje.
Su kokiu automobiliu sieksite tikslo tapti mini-ralio čempionais?
Povilas - šiam sezonui ruošiame slyvinės spalvos „BMW“. 1997 metų „318ti Compact“. Standartinis motoras išvysto – 140Ag, kuriame, tikimės, dar ne visi arkliai išsilakstę.
Ignas - Po šių metų sezono, spręsime ką darysime toliau – tobulinsime „BMW“ ir darysime jį dar konkurencingesniu, ar visgi versime naują lapą ir rinksimės kitą automobilį.
Kokie dar automobiliai buvo Jūsų akiratyje?

Ignas -  Mąstėme tarp kelių automobilių variantų: „BMW E36 Compact“, „Opel Astra GSI“, „Ford Puma“, „Lancia Delta“. Pagal variklio darbinį tūrį jie visi atitinka SGC-2 klasę. Visgi liaudies numylėtas „BMW“ liko favoritas pagal visus Povilo minėtus kriterijus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ralio čempionai už 1000 eurų (nuotr. Justas Lengvinas) (5)


Automobilio ruošimas varžyboms. Kokius reikalavimus privalote įgyvendinti, jog jums būtų leista stoti prie starto linijos?
Povilas - Pagal LMRČ reglamentą SGC-2 klasei, automobilio kėbulas, pagrindiniai mazgai ir komponentai privalo išlikti gamykliniai, nemodifikuoti. Esminis kriterijus – saugumas. Salone negali būti atvirų ertmių ar aštrių atsikišusių briaunų, kurios avarijos metu galėtų sužeisti. 2kg gesintuvas ir šalmai - taip pat privalomi. Stabdžiai, langų apiplovimas, vėjelis turi patikimai veikti. Bendrai – automobilis turi atitikti KET reikalavimus, o lenktyniniai patobulinimai, šioje klasėje leidžiami gana nedideli. Taip siekiama suvienodinti lenktynininkų galimybes ir sumažinti išlaidas automobilio ruošimui.
Kaip manote, per kokį laiko tarpą galite tapti čempionais? Užteks vieno sezono?
Povilas - Sudėjus palankias sąlygas ir naujokų sėkmę, užlipti ant podiumo jau pirmame sezone, būtų įspūdingas pasiekimas. Manau svarbiausia, kad vairavimas teiktų malonumą, varžybos – adrenaliną ir kad technika nepavestų. Rezultatai ateis su laiku.
Ignas -  Savo asmeninius čempiono titulus manau užsikabinsime jau vien sėkmingai išriedėję į pirmąsias varžybas, na o vėliau laikas parodys. Pasiekus vienus tikslus atsiranda kiti.
Norėdami sekti šių automanų veiklą, keliaukite į „
Ralio čempionai už 1000 eurų“ puslapį.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų