REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Marius Juodviršis / Automatinių dėžių specialistas
Šiame straipsnyje bendriniais klausimais aptarsiu situaciją su kuria susiduria kiekvienas vairuotojas norintis pasikeisti tepalus automatinėje pavarų dėžėje.
Taigi, visi vairuotojai vairuojantys transporto priemones puikiai žino, kad variklyje reikia keisti tepalus ir filtrą. Bet iškyla klausimas, ar reikia, ir kada, keisti tepalus automatinėje pavarų dėžėje (APD). Tačiau nei vienas nepagalvoja, kad jeigu į pavarų dėžę yra pilamas amžinas tepalas, kodėl tokio tepalo nėra varikliui.
Teko dalyvauti tepalų tiekėjų organizuojamose seminaruose ir jiems užduoti tokį patį klausimą. Atsakymas nuskambėdavo vienareikšmiškai - tokio tepalo nėra. Kaip varikliams, taip ir pavarų dėžėms yra mineralinis ir sintetinis tepalas, todėl jų eksploatacinis laikas yra skirtingas, bet ne amžinas. Tarp 60 - 120 tūkst. km.
Visose automatinėse pavarų dėžėse yra filtras ir nuo jo švarumo taip pat priklauso pavarų dėžės darbas. Filtras surenka dėžėje atsirandančius dilimo produktus, todėl po ilgo laikotarpio gali pradėti kimštis, sumažėti tepalo pralaidumas, ypatingai šaltuoju laikotarpiu. Dėl to atsiranda pavarų dėžės darbo sutrikimai.
Pavarų dėžės veikimo principas remiasi geru tepalo slėgiu. Dilimo produktai automatinėje greičių dėžėje visada bus. Kaip ir mechaninės greičių dėžės valdyme dalyvauja sankabos mechanizmas, taip ir čia. Kiekviena pavara susideda iš atitinkamo skaičiaus frikcinių diskų, bei kitų sudėtingų mechanizmų, kurie eksploatacijos metu dyla. Organizacijos, keičiančios tepalą, turi atsakingai atsižvelgti į tokią paslaugą, nes dažnai pakeitus tepalą APD, po kurio laiko ar iš karto gali sutrikti APD darbas. Todėl rekomenduotina, kad tokią paslaugą atliktų šios srities specialistai, nes pirminė APD apžiūra (diagnostika, tepalo lygio matavimas, bandomasis važiavimas) leidžia spręsti kokioje būklėje yra APD tepalo kokybė ir ar verta ir galima jį keisti.
Pagal filtre rastus dilimo produktus galima spręsti, ar galima keisti tepalus. Vieni dilimo produktai yra galimi ir natūralūs, o kiti gali išduoti, kad pavarų dėžėje yra prasidėjusios problemos. Todėl pakeitus tepalus greičių dėžėje prieš tai neatlikus išsamios pirminės apžiūros galima susidurti su greičių dėžės veikimo problemomis.
Pakeitus tepalus, kompiuteris su hidrauliniu valdymo bloku stengiasi slėgius reguliuoti atitinkamai naujomis sąlygomis, tačiau buvusios problemos trukdo visa tai daryti ir tik tai pagreitina esamus gedimus, kurie jau yra, tačiau dar nepasirodė. Todėl neatsakingai keičiant tepalus, būna jog automobiliai iš serviso net neišvažiuoja.
Nevisuose APD tepalo filtrą galima lengvai pakeisti. Vienoms užtenka nuimti karterį ir prieš jūsų akis atsiveria geras priėjimas prie filtro. Netrūksta ir tokių atveju, kai reikia būtinai nuimti pavarų dėžę ir ją išardyti, kad galėtume pakeisti filtrą. Jis yra integruotas tarp dėžės korpusų.
Kaip ir variklyje bei kituose mechanizmuose kur pilasi tepalai ir kiti eksploataciniai skysčiai, taip ir APD yra svarbu kontroliuoti tepalo lygius bei kokybę. Tepimas yra svarbus kiekvienam mechanizmui, o greičių dėžėje ypatingai, nes jos veikimo principas pagrįstas tepalo slėgiu. Nepakankamas tepalo lygis gali iššaukti įvairiausius APD sutrikimus, o ilga eksploatacija su nepakankamu tepalo kiekiu gali sugadinti bet kurią pavarų dėžę.
Šiuolaikinėse APD nebeliko klasikinės matuoklės, kai kiekvienas vairuotojas galėdavo pats greitai ir lengvai pasimatuoti tepalo lygį. Tepalas APD matuojamas automobiliui esant šaltam, bet užvestam varikliui, pro kontrolinį varžtą, kuris pas skirtingus gamintojus yra skirtingose vietose. Todėl tai yra pakankamai paprastas, bet laikui imlus procesas. Automobilis turi būti atvėsęs, o tada per neilgą laiko tarpą sumatuoti ir jei reikia papildyti tepalus. APD nuo dirbančio variklio pakankamai greitai sušyla. Šylantis tepalas greitai plečiasi, todėl esant darbinėms temperatūroms gali jo užtekti, nors realiai atvėsusiai mašinai gali būti trūkumas.
Eksploatuojant automobilį, reikia pagalvoti ir apie APD tepalo bei filtro kokybę, taipogi prižiūrėti tepalo lygius. Šiuolaikiniuose automobiliuose automatinėse pavarų dėžėse tepalams yra keliami didesni reikalavimai, todėl priklausomai nuo APD modelio yra skirtingi tepalų klampumo lygiai ir skiriasi jų eksploatacinis laikotarpis, dėl to skirtingoms pavarų dėžėms pilasi atitinkamas tepalas.

Marius Juodviršis / Automatinių dėžių specialistas
Šiame straipsnyje bendriniais klausimais aptarsiu situaciją su kuria susiduria kiekvienas vairuotojas norintis pasikeisti tepalus automatinėje pavarų dėžėje.
Taigi, visi vairuotojai vairuojantys transporto priemones puikiai žino, kad variklyje reikia keisti tepalus ir filtrą. Bet iškyla klausimas, ar reikia, ir kada, keisti tepalus automatinėje pavarų dėžėje (APD). Tačiau nei vienas nepagalvoja, kad jeigu į pavarų dėžę yra pilamas amžinas tepalas, kodėl tokio tepalo nėra varikliui.
Teko dalyvauti tepalų tiekėjų organizuojamose seminaruose ir jiems užduoti tokį patį klausimą. Atsakymas nuskambėdavo vienareikšmiškai - tokio tepalo nėra. Kaip varikliams, taip ir pavarų dėžėms yra mineralinis ir sintetinis tepalas, todėl jų eksploatacinis laikas yra skirtingas, bet ne amžinas. Tarp 60 - 120 tūkst. km.
Visose automatinėse pavarų dėžėse yra filtras ir nuo jo švarumo taip pat priklauso pavarų dėžės darbas. Filtras surenka dėžėje atsirandančius dilimo produktus, todėl po ilgo laikotarpio gali pradėti kimštis, sumažėti tepalo pralaidumas, ypatingai šaltuoju laikotarpiu. Dėl to atsiranda pavarų dėžės darbo sutrikimai.
Pavarų dėžės veikimo principas remiasi geru tepalo slėgiu. Dilimo produktai automatinėje greičių dėžėje visada bus. Kaip ir mechaninės greičių dėžės valdyme dalyvauja sankabos mechanizmas, taip ir čia. Kiekviena pavara susideda iš atitinkamo skaičiaus frikcinių diskų, bei kitų sudėtingų mechanizmų, kurie eksploatacijos metu dyla. Organizacijos, keičiančios tepalą, turi atsakingai atsižvelgti į tokią paslaugą, nes dažnai pakeitus tepalą APD, po kurio laiko ar iš karto gali sutrikti APD darbas. Todėl rekomenduotina, kad tokią paslaugą atliktų šios srities specialistai, nes pirminė APD apžiūra (diagnostika, tepalo lygio matavimas, bandomasis važiavimas) leidžia spręsti kokioje būklėje yra APD tepalo kokybė ir ar verta ir galima jį keisti.
Pagal filtre rastus dilimo produktus galima spręsti, ar galima keisti tepalus. Vieni dilimo produktai yra galimi ir natūralūs, o kiti gali išduoti, kad pavarų dėžėje yra prasidėjusios problemos. Todėl pakeitus tepalus greičių dėžėje prieš tai neatlikus išsamios pirminės apžiūros galima susidurti su greičių dėžės veikimo problemomis.
Pakeitus tepalus, kompiuteris su hidrauliniu valdymo bloku stengiasi slėgius reguliuoti atitinkamai naujomis sąlygomis, tačiau buvusios problemos trukdo visa tai daryti ir tik tai pagreitina esamus gedimus, kurie jau yra, tačiau dar nepasirodė. Todėl neatsakingai keičiant tepalus, būna jog automobiliai iš serviso net neišvažiuoja.
Nevisuose APD tepalo filtrą galima lengvai pakeisti. Vienoms užtenka nuimti karterį ir prieš jūsų akis atsiveria geras priėjimas prie filtro. Netrūksta ir tokių atveju, kai reikia būtinai nuimti pavarų dėžę ir ją išardyti, kad galėtume pakeisti filtrą. Jis yra integruotas tarp dėžės korpusų.
Kaip ir variklyje bei kituose mechanizmuose kur pilasi tepalai ir kiti eksploataciniai skysčiai, taip ir APD yra svarbu kontroliuoti tepalo lygius bei kokybę. Tepimas yra svarbus kiekvienam mechanizmui, o greičių dėžėje ypatingai, nes jos veikimo principas pagrįstas tepalo slėgiu. Nepakankamas tepalo lygis gali iššaukti įvairiausius APD sutrikimus, o ilga eksploatacija su nepakankamu tepalo kiekiu gali sugadinti bet kurią pavarų dėžę.
Šiuolaikinėse APD nebeliko klasikinės matuoklės, kai kiekvienas vairuotojas galėdavo pats greitai ir lengvai pasimatuoti tepalo lygį. Tepalas APD matuojamas automobiliui esant šaltam, bet užvestam varikliui, pro kontrolinį varžtą, kuris pas skirtingus gamintojus yra skirtingose vietose. Todėl tai yra pakankamai paprastas, bet laikui imlus procesas. Automobilis turi būti atvėsęs, o tada per neilgą laiko tarpą sumatuoti ir jei reikia papildyti tepalus. APD nuo dirbančio variklio pakankamai greitai sušyla. Šylantis tepalas greitai plečiasi, todėl esant darbinėms temperatūroms gali jo užtekti, nors realiai atvėsusiai mašinai gali būti trūkumas.
Eksploatuojant automobilį, reikia pagalvoti ir apie APD tepalo bei filtro kokybę, taipogi prižiūrėti tepalo lygius. Šiuolaikiniuose automobiliuose automatinėse pavarų dėžėse tepalams yra keliami didesni reikalavimai, todėl priklausomai nuo APD modelio yra skirtingi tepalų klampumo lygiai ir skiriasi jų eksploatacinis laikotarpis, dėl to skirtingoms pavarų dėžėms pilasi atitinkamas tepalas.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų