REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio lempučių keitimas daugeliui vairuotojų – įprasta procedūra. Niekam ne paslaptis, jog lempučių rūšys priklauso nuo gamintojų sumanymo, kurio reikia laikytis. Nors logika, atrodytų, paprasta, visgi šiandien vairuotojai dažnai neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką, o įvairūs žibintų gedimai yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas. Specialistai apžvelgė dažniausiai vairuotojų daromas klaidas ir jų pasekmes, o automobiliams skirtų lempučių gamintojai pristatė naujos kartos tendencijas.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovo Renaldo Gabarto teigimu, automobilio lempučių keitimas nėra raketų mokslas, tačiau būtent čia ir glūdi esminė problema – daugelis vairuotojų šiuos dalykus dažnai laiko smulkmenomis ir nekreipia dėmesio. Tą byloja techninės apžiūros (toliau – TA) įmonėse fiksuojama transporto priemonių patikros rezultatų statistika, rodanti, kad įvairios žibintų „ligos“ yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas.
„Maždaug trečdalis į TA centrus atvykstančių automobilių žibintų „atsiveža“ visai nešviečiančius, prastai sureguliuotus žibintus, suskilusiais sklaidytuvais, korozijos paveiktais ar išdegusiais reflektoriais. Kadangi TA patikros algoritmas leidžia pareguliuoti žibintus, „išbrokuojami“ tik patys problematiškiausi automobiliai, kuriems reikia rimto remonto, tad galima daryti prielaidą, kad ilgesnį ar trumpesnį laikotarpį prieš vizitą į TA centrą panaši dalis transporto priemonių dalyvauja eisme, būdami nematomi, akindami kitus vairuotojus, arba tinkamai neapšviesdami važiuojamosios dalies“, – apie problematiką pasakoja TA atstovas.
Pasak jo, tokie automobiliai neturi galimybės įvertinti judėjimo trajektorijoje esančių kliūčių ir jų išvengti – naktį tikimybė pakliūti į avariją, lyginant su šviesiu paros metu, išauga net iki 8 kartų: „Dėl šių priežasčių Lietuvoje tamsiu paros metu įvyksta kas ketvirta avarija, kurioje būna sužalojami ar žūsta žmonės. Automobilių kelių direkcijos turimais duomenimis, pastaraisiais metais sutemus mūsų šalyje kasmet vidutiniškai žūdavo apie 60 pėsčiųjų – maždaug 3 kartus daugiau nei dieną“, – aktualia statistika dalijasi R. Gabartas.
Tai, kad smulkmena gali virsti nelaime, neretai neatbaido vairuotojų nuo nevykusių eksperimentų – tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo automobilių savininkai vis dar neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką ir gamintojų nustatytuose žibintuose kaitrines ar halogenines lemputes pakeisti  LED šviesos šaltiniais.
„Pačia bendriausia prasme automobilio savininkams apie lemputes reikia žinoti vieną dalyką: tai sertifikuojama detalė, todėl vietoj perdegusios reikia montuoti tokią, kokią numatė automobilio gamintojas – kaitrinę vietoj kaitrinės, halogeninę vietoj halogeninės ir t. t. „Patobulininams“, kai vietoj jų įdedami ksenoniniai ar LED šviesos šaltiniai, erdvės iš esmės nėra. Net, jei pastarieji dalykai parduodami legaliai, važinėjant bendro naudojimo keliais daryti tokias „rokiruotes“ draudžiama“, – aiškina R. Gabartas.
Ką svarbu žinoti vairuotojams, norintiems teisingai pakeisti elektros lemputes? Specialisto teigimu,  kalbant apie naujos kartos automobilius, kuriuose sumontuoti LED žibintai, šviesos šaltinių keitimas neaktualus, nes jų ilgaamžiškumas beveik susilygino su paties automobilio. Tuo tarpu pakeisti halogenines lemputes vairuotojai nesudėtingai gali patys: „Atliekant šią procedūrą svarbu teisingai įstatyti į lizdą ir patikimai užfiksuoti tokią lemputę, kokią numatė gamintojas. Rekomendacijų svarbu paisyti, nes pasirinkus pernelyg galingą, gali kaisti elektros laidai, greičiau išdegti reflektorius. Serviso meistrų pagalbos gali prireikti tik keičiant lemputes, prie kurių itin komplikuotas priėjimas dėl automobilio kėbulo konstrukcijos ar kokių kitų inžinerinių sprendimų“, – patarimais dalijasi TA atstovas.
Sukūrė naują sprendimą, pakeisiantį halogenines lemputes
Kol automobilių techninės apžiūros žinovai dalijasi patarimais apie tinkamą automobilių lempučių priežiūrą, gamintojai kuria ir pristato rinkai vis naujas jų modifikacijas. Naujausia tendencija – gamintojų kuriami sprendimai, lengvai pakeičiantys halogenines lemputes. „Philips“ pristatė naują motorinių transporto priemonių šviesos šaltinių asortimentą – modifikacijas. Naujoji „Ultinon Essential gen2 LED“ lempučių serija yra skirta transporto priemonėms, naudojančioms ir 12 V, ir 24 V instaliaciją.
Pasak „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvos rinkai pristatančios „Lumileds Poland“ rinkodaros vadovės Centrinei Europai Wiolettos Pasionek, „šių lempučių konstrukcijos pagrindas – halogeninė lemputė, kurioje kaitrinis siūlas ir dujomis užpildytas stiklo burbulas buvo pakeistas LED diodu. Tai leidžia lengvai pakeisti anksčiau naudotą šviesos šaltinį visiškai nauju, šiuolaikišku sprendimu“. Nors šie produktai dar nėra oficialiai patvirtinti Europoje naudoti viešuose keliuose, jų pranašumus jau įvertino daugelis specialistų ir vairuotojų visame pasaulyje.
Pasak „Lumileds Poland“ atstovės, naujos kartos „Philips“ LED modifikacijos „Ultinon Essential gen2“ išsiskiria praktiniais sprendimais: naujas kompaktiškas dizainas dar labiau supaprastina lempučių montavimą priekiniuose žibintuose, kurie buvo sukurti halogeninėms lemputėms. Nepaisant korpuse integruoto valdymo bloko, visas agregatas yra tik 7,33 cm aukščio. Be to, dizaineriams pavyko padaryti vietos ir dvigubai aušinimo sistemai, kuri užtikrina efektyvų oro srauto vėsinimą, nepriklausomai nuo automobilio priekinių žibintų formos.
LED technologijos pranašumas prieš halogenines lemputes yra balta, į dienos šviesą panaši spalva. Šiuo atžvilgiu „Philips Ultinon Essential“ modifikacijos pasiekia 6500 K spalvos temperatūrą, kuri yra  aukštesnė nei ksenono lempų.

Automobilio lempučių keitimas daugeliui vairuotojų – įprasta procedūra. Niekam ne paslaptis, jog lempučių rūšys priklauso nuo gamintojų sumanymo, kurio reikia laikytis. Nors logika, atrodytų, paprasta, visgi šiandien vairuotojai dažnai neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką, o įvairūs žibintų gedimai yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas. Specialistai apžvelgė dažniausiai vairuotojų daromas klaidas ir jų pasekmes, o automobiliams skirtų lempučių gamintojai pristatė naujos kartos tendencijas.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovo Renaldo Gabarto teigimu, automobilio lempučių keitimas nėra raketų mokslas, tačiau būtent čia ir glūdi esminė problema – daugelis vairuotojų šiuos dalykus dažnai laiko smulkmenomis ir nekreipia dėmesio. Tą byloja techninės apžiūros (toliau – TA) įmonėse fiksuojama transporto priemonių patikros rezultatų statistika, rodanti, kad įvairios žibintų „ligos“ yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas.
„Maždaug trečdalis į TA centrus atvykstančių automobilių žibintų „atsiveža“ visai nešviečiančius, prastai sureguliuotus žibintus, suskilusiais sklaidytuvais, korozijos paveiktais ar išdegusiais reflektoriais. Kadangi TA patikros algoritmas leidžia pareguliuoti žibintus, „išbrokuojami“ tik patys problematiškiausi automobiliai, kuriems reikia rimto remonto, tad galima daryti prielaidą, kad ilgesnį ar trumpesnį laikotarpį prieš vizitą į TA centrą panaši dalis transporto priemonių dalyvauja eisme, būdami nematomi, akindami kitus vairuotojus, arba tinkamai neapšviesdami važiuojamosios dalies“, – apie problematiką pasakoja TA atstovas.
Pasak jo, tokie automobiliai neturi galimybės įvertinti judėjimo trajektorijoje esančių kliūčių ir jų išvengti – naktį tikimybė pakliūti į avariją, lyginant su šviesiu paros metu, išauga net iki 8 kartų: „Dėl šių priežasčių Lietuvoje tamsiu paros metu įvyksta kas ketvirta avarija, kurioje būna sužalojami ar žūsta žmonės. Automobilių kelių direkcijos turimais duomenimis, pastaraisiais metais sutemus mūsų šalyje kasmet vidutiniškai žūdavo apie 60 pėsčiųjų – maždaug 3 kartus daugiau nei dieną“, – aktualia statistika dalijasi R. Gabartas.
Tai, kad smulkmena gali virsti nelaime, neretai neatbaido vairuotojų nuo nevykusių eksperimentų – tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo automobilių savininkai vis dar neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką ir gamintojų nustatytuose žibintuose kaitrines ar halogenines lemputes pakeisti  LED šviesos šaltiniais.
„Pačia bendriausia prasme automobilio savininkams apie lemputes reikia žinoti vieną dalyką: tai sertifikuojama detalė, todėl vietoj perdegusios reikia montuoti tokią, kokią numatė automobilio gamintojas – kaitrinę vietoj kaitrinės, halogeninę vietoj halogeninės ir t. t. „Patobulininams“, kai vietoj jų įdedami ksenoniniai ar LED šviesos šaltiniai, erdvės iš esmės nėra. Net, jei pastarieji dalykai parduodami legaliai, važinėjant bendro naudojimo keliais daryti tokias „rokiruotes“ draudžiama“, – aiškina R. Gabartas.
Ką svarbu žinoti vairuotojams, norintiems teisingai pakeisti elektros lemputes? Specialisto teigimu,  kalbant apie naujos kartos automobilius, kuriuose sumontuoti LED žibintai, šviesos šaltinių keitimas neaktualus, nes jų ilgaamžiškumas beveik susilygino su paties automobilio. Tuo tarpu pakeisti halogenines lemputes vairuotojai nesudėtingai gali patys: „Atliekant šią procedūrą svarbu teisingai įstatyti į lizdą ir patikimai užfiksuoti tokią lemputę, kokią numatė gamintojas. Rekomendacijų svarbu paisyti, nes pasirinkus pernelyg galingą, gali kaisti elektros laidai, greičiau išdegti reflektorius. Serviso meistrų pagalbos gali prireikti tik keičiant lemputes, prie kurių itin komplikuotas priėjimas dėl automobilio kėbulo konstrukcijos ar kokių kitų inžinerinių sprendimų“, – patarimais dalijasi TA atstovas.
Sukūrė naują sprendimą, pakeisiantį halogenines lemputes
Kol automobilių techninės apžiūros žinovai dalijasi patarimais apie tinkamą automobilių lempučių priežiūrą, gamintojai kuria ir pristato rinkai vis naujas jų modifikacijas. Naujausia tendencija – gamintojų kuriami sprendimai, lengvai pakeičiantys halogenines lemputes. „Philips“ pristatė naują motorinių transporto priemonių šviesos šaltinių asortimentą – modifikacijas. Naujoji „Ultinon Essential gen2 LED“ lempučių serija yra skirta transporto priemonėms, naudojančioms ir 12 V, ir 24 V instaliaciją.
Pasak „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvos rinkai pristatančios „Lumileds Poland“ rinkodaros vadovės Centrinei Europai Wiolettos Pasionek, „šių lempučių konstrukcijos pagrindas – halogeninė lemputė, kurioje kaitrinis siūlas ir dujomis užpildytas stiklo burbulas buvo pakeistas LED diodu. Tai leidžia lengvai pakeisti anksčiau naudotą šviesos šaltinį visiškai nauju, šiuolaikišku sprendimu“. Nors šie produktai dar nėra oficialiai patvirtinti Europoje naudoti viešuose keliuose, jų pranašumus jau įvertino daugelis specialistų ir vairuotojų visame pasaulyje.
Pasak „Lumileds Poland“ atstovės, naujos kartos „Philips“ LED modifikacijos „Ultinon Essential gen2“ išsiskiria praktiniais sprendimais: naujas kompaktiškas dizainas dar labiau supaprastina lempučių montavimą priekiniuose žibintuose, kurie buvo sukurti halogeninėms lemputėms. Nepaisant korpuse integruoto valdymo bloko, visas agregatas yra tik 7,33 cm aukščio. Be to, dizaineriams pavyko padaryti vietos ir dvigubai aušinimo sistemai, kuri užtikrina efektyvų oro srauto vėsinimą, nepriklausomai nuo automobilio priekinių žibintų formos.
LED technologijos pranašumas prieš halogenines lemputes yra balta, į dienos šviesą panaši spalva. Šiuo atžvilgiu „Philips Ultinon Essential“ modifikacijos pasiekia 6500 K spalvos temperatūrą, kuri yra  aukštesnė nei ksenono lempų.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų