REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau šį šeštadienį, Kazlų Rūdą drebins patys greičiausi 1/4 mylios atkarpą galintys įveikti bolidai. Vienas iš šio čempionato favoritų yra ugnimi mėgstantis spjaudytis „BMW Altered".
Atvykę į didžiausią pajūrio miestą - Klaipėdą, net nepagalvotumėte, jog vienas greičiausių bolidų Lietuvoje slepiasi oficialiose automobilių remonto dirbtuvėse. Tarp pakeltų keltuvų ant kurių kabo nukraujavę pilki automobiliai, šalia jų stovi vienas greičiausių bolidų Lietuvoje.
Kažkada įprasta chuliganke buvęs monstras yra pats įspūdingiausias Lietuvos drago čempionato dalyvis, kuriam priklauso daugelis rekordų. Nors greičiausio traukos lenktynių bolido vardas yra iškeliavęs į Vilnių, šio gausiai modifikuoto „BMW" vairuotojas Aivaras tikina, jog šį sezoną jis visomis jėgomis stengsis susigrąžinti šį titulą. Būtent, kaip vyras stengsis tai pasiekti, mes ir bandėme sužinoti, besišnekučiuodami prie kiek aprinkto drago monstro.

Aivaras Štikelis
Visiems dragu besidomintiems entuziastams, šis automobilis yra žinomas dėl savo išskirtinės išvaizdos – bolidas priekyje neturi jokių kėbulo panelių, todėl visiems puikiai matomas ugnimi šaudantis „BMW S38B36“ variklis. Žinoma, iš bloko ir galvos likę tik originalūs, gamykloje duoti kodai. Visa kita yra reisinginiai komponentai (taip Aivaras mėgsta vadinti sportines, patobulintas dalis). Aivaras mus patikino, jog vienintelės nepatobulintos dalys yra vožtuvų spyruoklės, o visa kita pagerinta pačio dragerio rankomis arba sudėti rimtų kompanijų produktai.
„BMW Altered“ savininkas per daugelį metų į automobilį investavo ne tik krūvas pinigų, bet ir didelę dalį savo laisvalaikio. Aivaras pats argumentuoja, jog laisvu nuo darbo metu, reikia rinktis iš gulėjimo namie prie televizoriaus, pasisėdėjimų su draugais bare ar krapštymuisi prie bolido. Dažniausiai laimi trečiasis variantas ir tada. Pavyzdžiui : radiatorius yra kiek patobulinta interpretacija, kuri atkeliavo iš dyzelinio „BMW X5“. Taip pat meistras automobilyje sukonstravo priešgaisrinę sistema. Kaip sako pats Aivaras, prie šio automobilio darbų visada yra ir bus.

Aivaras Štikelis
Tačiau ne vien keturženklę kaimenę žirgų išvystantis variklis leidžia „BMW“ lėkti tokiais greičiais. Važiuoklėje ir transmisijoje taip pat priimti gudrūs sprendimai, leidžiantys važiuoti devynių sekundžių laikotarpyje. Kadangi drago išradėjai yra dėl greičio išprotėję amerikiečiai, logiška, jog greitame automobilyje apstu iš už Atlanto parsisiųstų dalių – taip pigiau ir patvariau. Taigi, už variklio prasideda amerikietiškų komponentų puota.Trijų pavarų greičių dėžė yra pasiskolinta iš aštuntajame dešimtmetyje „General Motors“ gaminto amerikono, žinoma, su sportiniais viduriais, kurie, anot Aivaro, kainuoja juokingus pinigus. Iš dėžės galia keliauja į didelį ir masyvų „Ford Explorer“ trumpintą reduktorių,  kurio du didžiuliai draginiai slikai laužo trasos asfaltą.
Kadangi į svečius užsukome žiemą, tikėtis nepamirštamo pasivėžinimo ar bent variklio natos išgavimo būtų naivu. Kaip ir bet kuriame automobilių sporte, dragu gyvenantis žmonės savo plieninius žirgus ruošia artėjančiam sezonui. O kuomet tau priklauso vienas greičiausių spartuolių ir azartas neleidžia nusileisti konkurencijai – darbų yra išties daug, ypač kai ir konkurentai nesnaudžia. Todėl „BMW Altered“ trūksta didžiulės pašonėje stovinčios turbinos ir keleto kuro sistemos elementų.

Aivaras Štikelis
Praėjusį sezoną Aivarui pavyko važiuoti stabiliai, o ir technika beveik nepavedė. Už tai drageris dėkoja auksarankiui Valdui,  kuris išsprendė su valdymo bloku iškilusias problemas. Kaip ir minėjome, mūsų pašnekovas stengiasi iš automobilio išspausti kuo daugiau su pačiu mažiausiu biudžetu. Šiuo atveju „BMW Altered“ „MSD“ uždegimo sistema yra sukergta su „VEMS“ variklio kompiuteriu, todėl dvi sistemos ne visada susišneka, įvyksta detonacija ir didelis BUM. Stūmokliai be vargo lenda lauk ir agregato dėlione prasideda iš naujo. Aivarui ne kartą tai yra nutikę. Per prasčiausią sezoną teko surinkti net penkis variklius.
Dabar nelemtos variklio išsilakstymo gabalais problemos yra išspręstos, todėl galima judėti pirmyn ir iš „S38B36“ agregato spausti viską, kas įmanoma. Todėl šiemet šalia automobilio širdies stovės dar didesnė turbina ir bus pereita prie pilnavertės metanolio kuro sistemos. Kad ji pilnai funkcionuotų, Aivarui teks įgyvendinti keletą iššūkių. Pirmiausia, teks perdaryti degalų padavimo sistemą ir 1600 ccm talpos purkštukus pakeisti 2500 ccm (!) purkštukais. Tokiu atveju, šiems rajūnams išmaitinti nebe užteks trijų „Bosh Motorsport“ kuro siurblių, todėl bus sumontuotas mechaninis siurblys. Kodėl viso to reikia? O gi tam, kad Aivaras susigrąžintų Lietuvos drago čempiono titulą, bei pagerintų šalies rekordą, o  jo „BMW“ alsuotų su maždaug 1500 arklio galių.

Jau šį šeštadienį, Kazlų Rūdą drebins patys greičiausi 1/4 mylios atkarpą galintys įveikti bolidai. Vienas iš šio čempionato favoritų yra ugnimi mėgstantis spjaudytis „BMW Altered".
Atvykę į didžiausią pajūrio miestą - Klaipėdą, net nepagalvotumėte, jog vienas greičiausių bolidų Lietuvoje slepiasi oficialiose automobilių remonto dirbtuvėse. Tarp pakeltų keltuvų ant kurių kabo nukraujavę pilki automobiliai, šalia jų stovi vienas greičiausių bolidų Lietuvoje.
Kažkada įprasta chuliganke buvęs monstras yra pats įspūdingiausias Lietuvos drago čempionato dalyvis, kuriam priklauso daugelis rekordų. Nors greičiausio traukos lenktynių bolido vardas yra iškeliavęs į Vilnių, šio gausiai modifikuoto „BMW" vairuotojas Aivaras tikina, jog šį sezoną jis visomis jėgomis stengsis susigrąžinti šį titulą. Būtent, kaip vyras stengsis tai pasiekti, mes ir bandėme sužinoti, besišnekučiuodami prie kiek aprinkto drago monstro.

Aivaras Štikelis
Visiems dragu besidomintiems entuziastams, šis automobilis yra žinomas dėl savo išskirtinės išvaizdos – bolidas priekyje neturi jokių kėbulo panelių, todėl visiems puikiai matomas ugnimi šaudantis „BMW S38B36“ variklis. Žinoma, iš bloko ir galvos likę tik originalūs, gamykloje duoti kodai. Visa kita yra reisinginiai komponentai (taip Aivaras mėgsta vadinti sportines, patobulintas dalis). Aivaras mus patikino, jog vienintelės nepatobulintos dalys yra vožtuvų spyruoklės, o visa kita pagerinta pačio dragerio rankomis arba sudėti rimtų kompanijų produktai.
„BMW Altered“ savininkas per daugelį metų į automobilį investavo ne tik krūvas pinigų, bet ir didelę dalį savo laisvalaikio. Aivaras pats argumentuoja, jog laisvu nuo darbo metu, reikia rinktis iš gulėjimo namie prie televizoriaus, pasisėdėjimų su draugais bare ar krapštymuisi prie bolido. Dažniausiai laimi trečiasis variantas ir tada. Pavyzdžiui : radiatorius yra kiek patobulinta interpretacija, kuri atkeliavo iš dyzelinio „BMW X5“. Taip pat meistras automobilyje sukonstravo priešgaisrinę sistema. Kaip sako pats Aivaras, prie šio automobilio darbų visada yra ir bus.

Aivaras Štikelis
Tačiau ne vien keturženklę kaimenę žirgų išvystantis variklis leidžia „BMW“ lėkti tokiais greičiais. Važiuoklėje ir transmisijoje taip pat priimti gudrūs sprendimai, leidžiantys važiuoti devynių sekundžių laikotarpyje. Kadangi drago išradėjai yra dėl greičio išprotėję amerikiečiai, logiška, jog greitame automobilyje apstu iš už Atlanto parsisiųstų dalių – taip pigiau ir patvariau. Taigi, už variklio prasideda amerikietiškų komponentų puota.Trijų pavarų greičių dėžė yra pasiskolinta iš aštuntajame dešimtmetyje „General Motors“ gaminto amerikono, žinoma, su sportiniais viduriais, kurie, anot Aivaro, kainuoja juokingus pinigus. Iš dėžės galia keliauja į didelį ir masyvų „Ford Explorer“ trumpintą reduktorių,  kurio du didžiuliai draginiai slikai laužo trasos asfaltą.
Kadangi į svečius užsukome žiemą, tikėtis nepamirštamo pasivėžinimo ar bent variklio natos išgavimo būtų naivu. Kaip ir bet kuriame automobilių sporte, dragu gyvenantis žmonės savo plieninius žirgus ruošia artėjančiam sezonui. O kuomet tau priklauso vienas greičiausių spartuolių ir azartas neleidžia nusileisti konkurencijai – darbų yra išties daug, ypač kai ir konkurentai nesnaudžia. Todėl „BMW Altered“ trūksta didžiulės pašonėje stovinčios turbinos ir keleto kuro sistemos elementų.

Aivaras Štikelis
Praėjusį sezoną Aivarui pavyko važiuoti stabiliai, o ir technika beveik nepavedė. Už tai drageris dėkoja auksarankiui Valdui,  kuris išsprendė su valdymo bloku iškilusias problemas. Kaip ir minėjome, mūsų pašnekovas stengiasi iš automobilio išspausti kuo daugiau su pačiu mažiausiu biudžetu. Šiuo atveju „BMW Altered“ „MSD“ uždegimo sistema yra sukergta su „VEMS“ variklio kompiuteriu, todėl dvi sistemos ne visada susišneka, įvyksta detonacija ir didelis BUM. Stūmokliai be vargo lenda lauk ir agregato dėlione prasideda iš naujo. Aivarui ne kartą tai yra nutikę. Per prasčiausią sezoną teko surinkti net penkis variklius.
Dabar nelemtos variklio išsilakstymo gabalais problemos yra išspręstos, todėl galima judėti pirmyn ir iš „S38B36“ agregato spausti viską, kas įmanoma. Todėl šiemet šalia automobilio širdies stovės dar didesnė turbina ir bus pereita prie pilnavertės metanolio kuro sistemos. Kad ji pilnai funkcionuotų, Aivarui teks įgyvendinti keletą iššūkių. Pirmiausia, teks perdaryti degalų padavimo sistemą ir 1600 ccm talpos purkštukus pakeisti 2500 ccm (!) purkštukais. Tokiu atveju, šiems rajūnams išmaitinti nebe užteks trijų „Bosh Motorsport“ kuro siurblių, todėl bus sumontuotas mechaninis siurblys. Kodėl viso to reikia? O gi tam, kad Aivaras susigrąžintų Lietuvos drago čempiono titulą, bei pagerintų šalies rekordą, o  jo „BMW“ alsuotų su maždaug 1500 arklio galių.

REKLAMA


Tačiau šlovė ir rekordai nepasiekiami už dyką. Nors rėmėjai sumoka už lenktynėse sunaudotą kurą, kurio reikia 5-8 litrų vienam važiavimui, tačiau visi patobulinimai ir vargai gula ant Aivaro pečių ir biudžeto. Vyras neslepia, kad jam sezonas kainuoja apie 15 tūkstančių litų, ir tai, jei stūmokliai nelaksto pro šonus. Tokios sumos atrodo išties milžiniškos, tačiau tikslas pagreitėti, gauti neįkainojamą adrenalino dozę, paragauti šlovės skonio, pateisina visas pastangas ir išlaidas.
„Automanas.lt" kolektyvas yra sužavėtas šių žmonių užsispyrimu ir troškimu skrieti greičiau negu visi. Todėl visus su džiaugsmu kviečiame šį šeštadienį atvykti į Kazlų Rūdą, kurioje įvyks pirmasis Lietuvos drago čempionatas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų