REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvieną kartą, kai keliaujate pirkti naujo automobilio, net neapsvarstę kitų galimų scenarijų, tai siekiate daryti dienos metu. Tuomet galite įžvelgti potencialius automobilio trūkumus, o ir kelionė dienos metu yra gerokai jaukesnė ir komfortiškesnė.
Vis dėlto, jeigu į automobilio apžiūrą keliaujate esant prastoms oro sąlygoms ar saulei nusileidus už horizonto, kiekvieno vairuotojo didžiausiu pagalbininku tampa priekiniai žibintai ir juose esančios lemputės, kurios padeda apšviesti važiuojamąja dalį. Ir nors daugeliui gali pasirodyti, jog priekiniuose žibintuose montuojamos lemputės yra vienodos ir pasižymi tokiomis pačiomis savybėmis – tai nėra tiesa.
Kaip ir automobiliai, taip ir jiems skirtos lemputės skirstomos į: halogenines, ksenonines ir žinoma – LED tipo lemputes. Prie to pačio galima paminėti dar vieną faktą. Visos lemputės yra skirstomos į tris kokybines klases: žemos, vidutinės ir aukštesnės klasės. Priklausomai nuo to,
automobilių lemputės pasižymi skirtingomis veikimo savybėmis ir be abejonės – ilgaamžiškumu. Savybe, kuri yra svarbi kiekvienam vairuotojui.
Skirtumų – daugiau negu gali pagalvoti
Kiekvienas vairuotojas yra patekęs į situaciją, kuomet ankstų rytą užvedus automobilį, prietaisų skydelyje atsiranda įspėjamasis pranešimas, liepiantis pakeisti priekinio žibinto lemputę.
Jeigu su šia užklasine veikla dar nesate susidūrę, tuomet vertėtų pabrėžti keletą faktų, kurie leis lengvai ir greitai pakeisti sugedusias lemputes, o šiuo atveju – ksenonines lemputes.
Tad nuo ko pradėti? O gi pradėkime nuo pradžių. Siekiant sužinoti kokią ksenoninę lemputę jums derėtų įsigyti, iš pradžių turėtumėte žinoti kokio tipo žibintai montuojami į jūsų automobilį. Ar juose tūno paprastas reflektorius ar jame sumontuotas lęšis?
Daugelyje automobilių yra paplitę reflektoriaus tipo žibintai. Juose šviesa sklinda iš lemputės, esančios priekinio žibinto korpuso centre, o jos skleidžiama šviesa atsispindi nuo korpuso šonų.

Kiekvieną kartą, kai keliaujate pirkti naujo automobilio, net neapsvarstę kitų galimų scenarijų, tai siekiate daryti dienos metu. Tuomet galite įžvelgti potencialius automobilio trūkumus, o ir kelionė dienos metu yra gerokai jaukesnė ir komfortiškesnė.
Vis dėlto, jeigu į automobilio apžiūrą keliaujate esant prastoms oro sąlygoms ar saulei nusileidus už horizonto, kiekvieno vairuotojo didžiausiu pagalbininku tampa priekiniai žibintai ir juose esančios lemputės, kurios padeda apšviesti važiuojamąja dalį. Ir nors daugeliui gali pasirodyti, jog priekiniuose žibintuose montuojamos lemputės yra vienodos ir pasižymi tokiomis pačiomis savybėmis – tai nėra tiesa.
Kaip ir automobiliai, taip ir jiems skirtos lemputės skirstomos į: halogenines, ksenonines ir žinoma – LED tipo lemputes. Prie to pačio galima paminėti dar vieną faktą. Visos lemputės yra skirstomos į tris kokybines klases: žemos, vidutinės ir aukštesnės klasės. Priklausomai nuo to,
automobilių lemputės pasižymi skirtingomis veikimo savybėmis ir be abejonės – ilgaamžiškumu. Savybe, kuri yra svarbi kiekvienam vairuotojui.
Skirtumų – daugiau negu gali pagalvoti
Kiekvienas vairuotojas yra patekęs į situaciją, kuomet ankstų rytą užvedus automobilį, prietaisų skydelyje atsiranda įspėjamasis pranešimas, liepiantis pakeisti priekinio žibinto lemputę.
Jeigu su šia užklasine veikla dar nesate susidūrę, tuomet vertėtų pabrėžti keletą faktų, kurie leis lengvai ir greitai pakeisti sugedusias lemputes, o šiuo atveju – ksenonines lemputes.
Tad nuo ko pradėti? O gi pradėkime nuo pradžių. Siekiant sužinoti kokią ksenoninę lemputę jums derėtų įsigyti, iš pradžių turėtumėte žinoti kokio tipo žibintai montuojami į jūsų automobilį. Ar juose tūno paprastas reflektorius ar jame sumontuotas lęšis?
Daugelyje automobilių yra paplitę reflektoriaus tipo žibintai. Juose šviesa sklinda iš lemputės, esančios priekinio žibinto korpuso centre, o jos skleidžiama šviesa atsispindi nuo korpuso šonų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žibintų skirtumai


Tuo tarpu lęšio tipo žibintai, įprastai, yra montuojami į aukštesnės klasės automobilius, tačiau juos vis dažniau galima atrasti netgi kompaktinės klasės modeliuose. Šio tipo žibintuose lemputė yra sumontuota plieniniame dubenėlyje su veidrodžiais, kurie atlieka reflektoriaus vaidmenį. Taip pat verta paminėti, jog šio tipo žibinte taip pat yra lęšis, kuris atlieka padidinamojo stiklo funkciją. Jis padeda padidinti šviesos spindulio ryškumą.
Natūralu, jog dvi skirtingos žibintų sistemos reikalauja naudoti skirtingas lemputes. Reflektoriaus tipo žibintams skirtos lemputės žymimoms papildoma raide R. Pavyzdžiui, „D1R“, „D2R“, „D3R“ ar „D4R“. Tuo tarpu projektoriaus tipo žibinto sistemoms skirtos lemputės žymimos papildoma raide S. Pavyzdžiui, „D1S“, „D2S“, „D3S“ ar „D4S“.
Ir netgi pažymėję varnelę ties šiais punktais, verta atsižvelgti į dar vieną faktą. Pavyzdžiui, „D1“ ir „D3“ tipo lemputės turi savyje įmontuotą starterį. Tuo tarpu „D2“ ir „D4“ rūšies lemputėse „starteris“ yra sumontuotas atskirame blokelyje.

REKLAMA

Xenon vs halogen


Ksenoninių lempučių privalumai – akivaizdūs
Halogeninės lemputės daugelį metų buvo pati elementariausia ir daugeliui suprantamiausia technologija. Net ir dabar, tam tikros klasės automobiliai, vis dar, yra gaminami su žibintais, kuriuose atrasime ne bet ką, o halogenines lemputes.
Vis dėlto, per pastaruosius porą dešimtmečių automobilių žibintų technologijos patobulėjo kelis kartus. Halogeninės lemputės dabar gali šviesti iki 150 procentų stipriau arba gali pasižymėti veikimo trukme, kuri prieš dešimtmetį atrodė sunkiai pasiekiama, bet kaip ir daugelis technologijų, taip ir halogenines lemputės vis dažniau tampa retenybe.
Sparčiai atsinaujijančiame automobilių parke vis daugiau ratuočių turi ksenoninius žibintus, kurie į automobilių gamintojų akiratį pakliuvo dar 1990-ųjų pradžioje. Ir ne veltui.

Xenon lemputės turi ne vieną, bet keletą akivaizdžių pranašumų prie halogeninį analogą. Kadangi ksenoninėse lemputėse nėra kaitinimo elemento, jos skleidžiamas šviesos kiekis yra 3200 lm, kai tuo tarpu halogeninės lemputės šviesos kiekis siekis vos 1500 lm. Būtent dėl šio ryškaus skirtumo ksenonines lemputes turintys žibintai kur kas geriau apšviečia važiuojamą dalį, o tai ypatingai pravartu tamsiu paros metu, prastai apšviestoje gatvėje, kurioje pėstieji retkarčiais elgiasi kaip baikšti stirna.

REKLAMA
REKLAMA

Ksenonai vs halogenai


Spartūs pokyčiai
Kol naudotų automobilių rinkoje ksenoninės lemputės vis dažniau užima halogeninių lempučių vietą, naujų, ką tik iš gamyklos išriedėjusių automobilių rinkoje situacija yra visiška kita.
Praėjusiais metais, daugiau nei 30 procentų Europoje parduotų automobilių buvo su priekiniais LED žibintais. Ir ši tendencija vis stiprės, nes LED lempučių technologija leidžia automobilių gamintojams aktyviai valdyti šviesos spindulį.
Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, priekinių žibintų šviesos pluoštas gali būti labai platus, kai automobilis važiuoja mažu greičiu, todėl lengviau pastebėti pėsčiuosius šalikelėje. Greitkelyje šviesos pluoštas gali būti pailgintas tiek, kad vairuotojas turėtų daugiau laiko reagavimui.  Prabangiuose automobiliuose šį apšvietimo režimą palaiko lazerinės šviesos net iki kelių šimtų metrų. Apšvietimo režimas gali prisitaikyti prie oro sąlygų, sumažindamas riziką, kad vairuotoją apakins šviesos, atsispindinčios nuo lietaus lašų arba rūko metu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų