REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keliasdešimties laipsnių karštis, širdies ritmas apie 170 dūžių per minutę, o prieš akis maksimaliai įgūdžius testuojantys posūkiai. Su tokiais streso elementais susiduria „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių dalyviai, kurie pasidalijo savo ramybės paslaptimis.
Kaip pasakoja „Simuliatorių akademijos“ įkūrėjas ir lenktynininkų treneris Laurynas Černeckas, stresas ir karštakraujiškumas yra tarsi nematomas varžovas, kurį reikėtų aplenkti dar prieš išvažiuojant į trasą.
„Ramybė ir susikaupimas yra svarbiausias dalykas lenktynininkui, siekiančiam gerų rezultatų. Tiek prieš varžybas, tiek ir po jų lenktynininkas turi vadovautis šaltu protu, suprasti kas jam sugadino lenktynes ar padėjo pasiekti gerų rezultatų“, – pabrėžia jis.
L. Černeckas pataria dar prieš startą išsiaiškinti savo varžovus, susidėlioti realistišką planą ir nesivelti į nereikalingas dvikovas. Jis rimtu balsu sudiktuoja, kad lenkimus reikia atlikti naudojant akseleratorių, o ne stabdį. Kitaip tariant, greitėjant, o ne neriant į posūkį ir vėlai stabdant.

Keliasdešimties laipsnių karštis, širdies ritmas apie 170 dūžių per minutę, o prieš akis maksimaliai įgūdžius testuojantys posūkiai. Su tokiais streso elementais susiduria „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių dalyviai, kurie pasidalijo savo ramybės paslaptimis.
Kaip pasakoja „Simuliatorių akademijos“ įkūrėjas ir lenktynininkų treneris Laurynas Černeckas, stresas ir karštakraujiškumas yra tarsi nematomas varžovas, kurį reikėtų aplenkti dar prieš išvažiuojant į trasą.
„Ramybė ir susikaupimas yra svarbiausias dalykas lenktynininkui, siekiančiam gerų rezultatų. Tiek prieš varžybas, tiek ir po jų lenktynininkas turi vadovautis šaltu protu, suprasti kas jam sugadino lenktynes ar padėjo pasiekti gerų rezultatų“, – pabrėžia jis.
L. Černeckas pataria dar prieš startą išsiaiškinti savo varžovus, susidėlioti realistišką planą ir nesivelti į nereikalingas dvikovas. Jis rimtu balsu sudiktuoja, kad lenkimus reikia atlikti naudojant akseleratorių, o ne stabdį. Kitaip tariant, greitėjant, o ne neriant į posūkį ir vėlai stabdant.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laurynas Černeckas


Muzika ir savo planas
Indrė Senkutė-Gedgaudienė yra ilgiausiai ir sėkmingiausiai „Autoplius.lt Fast Lap“ dalyvaujanti lenktynininkė. Ji važiuoja Lietuvos žiedinių lenktynių RACE čempionato R3000+ klasėje, kurioje susirenka galingiausi automobiliai be didesnių apribojimų. Indrė tarsi pakartoja Lauryno patarimus ir pasakoja, kad lenktynėse turi savo planą, todėl lengviau išlieka rami.
„Prieš kiekvienas lenktynes susidėlioju savo trasos planą: trajektorijas ir stabdymo taškus. Būtent taip, kaip trasą matau aš. Tada prieš kiekvienas lenktynes klausau savo tuo metu mėgstamiausią dainą ir atlieku atpalaiduojančius kvėpavimo pratimus“, – atskleidžia ji, pabrėždama, kad visada stengiasi rasti laiko sau ir neapkrauti savęs rūpesčiais, nes tik taip gali rasti geriausią lenktynių ritmą ir tempą.

REKLAMA

Indrė Senkutė


Pokalbis su savimi
R2000 klasė kiekvienais metais pasižymėdavo itin aštria konkurencija ir reikalavo iš lenktynininkų maksimalių įgūdžių. Pernai dalyviai užsidėjo vienodas „Nankang AR-1” semi-slick tipo padangas. Pačiame pirmame etape tarpai tarp lenktynininkų gerokai sumažėjo ir pareikalavo žymiai daugiau susitelkimo trasoje. Vienas šios klasės lyderis Julius Skirmantas tai patyrė iš esmės. Po lenktynių jis pripažino, kad įsivėlė į grubius lenkimus ir antrajame etape, Rygos Bikerniekų trasoje, startavo po „padidinamuoju stiklu“. Panašu, kad su savo emocijomis jis susitvarkė ir šiandien pasakoja, kaip efektyviai ieškoti ramybės ten, kur jos ieškoti tikrai nėra lengva.
„Ramybė prieš ir po starto - raktas į sėkmę. Kuo šaltesne galva važiuoju, tuo rezultatai geresni. Jei užkaista emocijos - klaidos neišvengiamos. Kartais reikia mokėti ir vidury lenktynių sau pasakyti, kad geriau pasiseks kitą kartą, o dabar užteks važiuoti ramiai ir finišuoti. Dažnai toks nusiteikimas atneša daug geresnius rezultatus“, – apie dialogą su savimi kalba J. Skirmantas.

REKLAMA
REKLAMA

J. Skirmantas


Atvėsino dalyvius
Akivaizdu, kad lenktynės, kur visi dalyviai ramūs kaip dzenbudistai pasibaigtų be įtemptų akimirkų ir sugžniaužtų žiūrovų kumščių. Vienas iš „Autoplius.lt Fast Lap“ organizatorių Giedrius Čenkus pripažįsta, kad lenktyniniai kontaktai ir pavojingos situacijos yra tie dalykai, kurie priverčia žiūrovus atsistoti ir dalintis vaizdais socialiniuose tinkluose.
„Įtemptos lenktynės – populiarios lenktynės. Kiekvienas lenktynių incidentas mūsų socialiniuose tinkluose sulaukia labai didelio žiūrovų dėmesio. Tačiau tai pavojinga dalyviams ir jų puoselėjamiems automobiliams, daugiau laiko gaišta teisėjams ir gelbėjimo komandos su „Nissan Navara“. Stengiamės šviesti dalyvius, kad lenktynės būtų sklandesnės. Dvejus metus „Wolf School“ lektoriai pasakojo kaip važiuoti greitai, ramiai ir saugiai. O šiemet po pirmo etapo avarijas išanalizavome su vienu profesionaliausiu Lietuvos lenktynininku Robertu Kupčiku. Naujausias triukas mūsų arsenale – „Pols“ ledai. Po finišo lenktynininkams įteikiame šaltą porciją, kad greitai atgautų jėgas ir atvėsintų emocijas“ , – pasakoja G. Čenkus.
Artimiausias lenktynininkų emocijų išbandymas laukia trečiajame „Autoplius.lt Fast Lap“ etape, kuris vyks rugpjūčio 11 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų