REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

BMW E3“ arba „BMW New Six“ buvo vienas pirmųjų kompanijos eksperimentų bandant tapti pilnaverčiu prabangių sedanų gamintoju. Tai skamba keistai, tačiau
BMW prieš keletą dešimtmečių buvo visiškai kitokia kompanija negu yra dabar. 

Septintame dešimtmetyje BMW nebuvo laikomas pilnaverčiu aukštesnės klasės automobilių gamintoju. Tuomet šioje arenoje sau lygių neturėjo „Lancia“, „Jaguar“ ir be abejonės – „Mercedes-Benz“, tad kai atėjo metas suprojektuoti prabangų sedaną, BMW inžinierių akys nukrypo į
S klasės
„Mercedes-Benz“.

BMW E3“ arba „BMW New Six“ buvo vienas pirmųjų kompanijos eksperimentų bandant tapti pilnaverčiu prabangių sedanų gamintoju. Tai skamba keistai, tačiau
BMW prieš keletą dešimtmečių buvo visiškai kitokia kompanija negu yra dabar. 

Septintame dešimtmetyje BMW nebuvo laikomas pilnaverčiu aukštesnės klasės automobilių gamintoju. Tuomet šioje arenoje sau lygių neturėjo „Lancia“, „Jaguar“ ir be abejonės – „Mercedes-Benz“, tad kai atėjo metas suprojektuoti prabangų sedaną, BMW inžinierių akys nukrypo į
S klasės
„Mercedes-Benz“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dvi BMW modelių kartos


Wilhelmo Hofmeisterio vedama komanda buvo užsibrėžusi tikslą sukurti stilingą, elegantišką, komfortišką ir erdvų sedaną, kuris tuo pačiu išsiskirtų BMW automobiliams būdingomis valdymo savybėmis. Jis turėjo būti dinamiškai pranašesnis už S klasę ar bet kurį kitą analogą.
Projektui vadovavęs specialistas taip pat glaudžiai bendradarbiavo su dviejų įžymių dizaino studijų – „Bertone ir „Michelotti“ vadovais, kurių dėka „BMW E3“ neatrodo toks šaltas, niurus ir konservatyvus. Be to, „BMW E3“ autoriai turėtų padėkoti „Bertone“ dizaino studijos darbuotojams, kurie pasiūlė priekinę automobilio dalį papuošti ne dvejais, bet keturiais apvaliais žibintais, o tarp jų – BMW simboliu tapusias radiatoriaus groteles. Šis „kuklus“ pasiūlymas vėliau tapo visų BMW markės modelių vizitine kortele.

REKLAMA

Priekinė BMW E3 modelio dalis


Pasidarbavo ir „Alpina“
Kiekvieną kartą ištarę „Alpina“ vardą, mes pagalvojame apie truputėlį greitesnius, truputėlį labiau išbaigtus BMW modelius, kurių išliekamoji vertė yra tiesiog kosminė.
„Alpina“ anuomet nebuvo tokia artima BMW kompanijai kaip yra dabar, tačiau tai nesutrukdė „Alpina“ specialistams į savo dirbtuves atsivaryti keletą „BMW E3“ egzempliorių ir iš jų išspausti šiek tiek daugiau dinamikos ir sportiškumo.

REKLAMA
REKLAMA

Alpina automobilių reklama


Pirmoji „Alpina E3“ versija pasirodė 1970 metais. Tuomet „Alpina“ dirbtuvėse pabuvojęs „E3 2800“ iš jų išvažiavo turėdamas 200 arklio galių išvystantį motorą, pavarų dėžę su trumpesniais perdavimų skaičiais, o vietoje standartinių amortizatorių atsirado standesni „Bilstein“ analogai. Visų šių modifikacijų rezultatas – akceleracija iki 100 km/val. truko 7,9 sekundės, o maksimalus greitis padidėjo iki 219 km/val.

BMW E3 variklio skyrius


Praėjus trejiems metams „Alpina“ pademonstravo gerokai rimtesnę „E3“ sedano versiją – „Alpina B2 3.0 S“. Vizualiai jis nuo standartinio modelio skyrėsi minimaliai, tačiau patys didžiausi pokyčiai slypėjo variklio skyriuje.
2,8 litro darbinio tūrio varikliui kompaniją palaikė ne vienas, bet du „Solex“ firmos karbiuratoriai. Jų dėka „Alpina“ specialistams pavyko variklio galią padidinti iki 230 arklio galių ir 270 Nm. Šie akiai malonūs parametrai padėdavo vokiškam sedanui iki 100 km/val. spurtuoti per 7,6 sekundės. Po vienerių metų pasirodžiusi versija su tiesioginiu įpurškimu džiugino tomis pačiomis dinaminėmis savybėmis, tačiau variklio darbas buvo gerokai sklandesnis.
Sukūrė nuostabaus grožio kupė
Automobiliai su kupė kėbulo tipu yra neatsiejama BMW markės dalis. Pasaulyje, ko gero, nėra tokio automobilių gamintojo, kuris tiesiog trokšte trokštų gaminti hečbekus, universalus ar minivenus. Galingus ir kojas pakertančius kupė – taip. Dyzelinius hečbekus – tikrai ne, todėl nenuostabu, jog BMW į „E3“ sedano kompaniją netrukus pristatė dvidurį kupė – „ BMW E9“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW E9 kupė


Kol „E3“ sedanas turėjo įtikti santūriems verslininkams, „E9“ buvo kuriamas džentelmenams ir nutrūktgalviams, kurie automobilio gerumą vertina pagal jo galimybes lenktynių trasoje. „BMW E9“ vertinant pagal pastarąjį kriterijų, vokiškas kupė buvo tiesiog stulbinamas.

BMW E9 kupė


„BMW E9“ pagrindu sukurti sportiniai bolidai sėkmingai lenktyniavo skirtingose žiedinių lenktynių pirmenybėse Europoje ir netgi padėjo tvirtą pamatą „BMW Motorsport“ divizijai, kuri vėliau buvo atsakinga už naujos rūšies BMW automobilius – „BMW M3“, „BMW M5“ ar „BMW M6“.
Džiaugėsi sėkme
1977 metų kovą BMW oficialiai paskelbė,  jog „BMW E3“ gamyba kirto finišo liniją. Per beveik dešimties metų gamybos laikotarpį BMW į bendro naudojimo kelius išleido nei daug, nei mažai – 221 tūkst. skirtingų „E3“ modelio versijų.
Pati populiariausia „E3“ modelio versija turėjo 2,5 litro darbinio tūrio, šešių cilindrų variklį – jų buvo pagaminta beveik 94 tūkst.

REKLAMA

BMW E9 sedanas


Tuo tarpu antroje vietoje liko „3.0 S“ versija – jų BMW pagamino 51 tūkst. vienetų. Tuo tarpu trečia pagal populiarumą tapo „2800“ versija – šių versijų BMW sukonstravo beveik 40 tūkst.
Vertinant automobilio sėkmę tik pagal pardavimų statistiką, „E3“ pasirodymą būtų galima įvertinti stipriu 8-netu. Nors BMW anuomet pagal pardavimus nepranoko S klasės „Mercedes-Benz“, tačiau bavariškas sedanas labai lengvai pranoko „Jaguar“ bei „Lancia“ alternatyvas, o tai padėjo užtikrinti, jog „E3“ pakeitęs modelis sugebėtų pratęsti sėkmingą BMW markės plėtrą prabangių sedanų segmente. Juk „E3“ modelį pakeitęs „E23“ oficialiai tapo 7 serijos pradininku.
VIDEO






REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų