REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kad ir koks nuostabus ir nenugalimas būtų „BMW M3 GT“, jo era baigėsi. Nauji reikalavimai ir pasenusios technologijos privedė prie bolido išėjimo į pensiją. Tačiau senasis herojus yra pakeičiamas šviežutėliu ir daug žadančiu „BMW Z4 GTE“ automobiliu, kurį šiek tiek panagrinėsime.
Tiems, kas šiek tiek domisi kėbulinių automobilių sportu turbūt nėra nieko netikėta, kad senajį „M3“ JAV trasose pakeis „BMW Z4“. Bavarai kiek seniau buvo pristatę „Z4 GT3“ versiją, kuri sėkmingai dalyvauja visame pasaulyje vykstančiose varžybose ir net yra laimėjusi 2011 metų Dubajaus 24 valandų lenktynes. Žinoma, paprasčiausias variantas būtų atplukdyti šią mašiną į Ameriką, pasodintį gera lenktynininką ir tikėtis puikių rezultatų, tačiau vokiečiai nuėjo kitu, daug sunkesniu keliu.
Visų pirma, „American Le Mans Series“ varžybose dalyvaujantys bolidai turi atitikti kiek kitokius standartus, o antra, „BMW“ nori pratęsti sėkmingą „BMW Team RLL“ pasirodymą. Todėl tarp įprasto „Z4 GT3“ ir „Z4 GTE“ yra labai mažai bendro. Intensyvūs bandymai vėjo tunelyje padėjo sukurti visiškai naują, iš anglies pluošto pagamintą, kėbulą, po kuriuo slepiasi gerokai patobulinta technika.

bmw-z4-gte-is-arciau5[1]

bmw-z4-gte-is-arciau2[1]
Vos per septynius mėnesius buvo sukurtos „ALMS“ standartus atitinkančios kėbulo linijos, kurios, lyginant su įprastu „Z4“, bolidą išplatino net 20 centimetrų ir pailgino dar dešimčia centimetrų. Inžinieriai stengėsi sukurti tokį automobilį, kuris prie kelio būtų prilipęs kaip klijai prie pirštų, todėl per visą „BMW“ dugną driekiasi difuzorius, kuris su didžiuliu spoileriu gale užtikrina lyg oras reikalingą prispaudžiamąją galią.
Po anglies pluošto priekiniu dangčiu slepiasi naujai suprojektuotas 4,4 litro darbinio tūrio, aštuonių cilindrų atmosferinis variklis, kurio išvystoma galia yra apribota iki 473 arklių bei 480 niutonmetrų. Visa energija yra perduodama per šešių bėgių sekvencinę greičių dėžę. Vos ne pusės tūksntančių vokiškų žirgų kaimenę ant kelio padeda aštuoniolikos colių ratlankiai, apauti „Michelin“ padangomis. Tokia komponuotė užtikrina, kad daugiau nei 300 kilogramų mažiau už paprastą „Z4“  sveriantis bolidas trasoje siektų pergalių.

bmw-z4-gte-is-arciau3[1]

bmw-z4-gte-is-arciau4[1]
O greičio tikrai prireiks, nes vos už mėnesio vykstančiuose „Sebring“ 24 valandų lenktynėse, šviežutėlio „Z4 GTE“ lauks kova su tokiais vardais kaip „Ferrari“, „Corvette“, „Porsche“ ir „Aston Martin“. Laiko pasiruošti liko nedaug, tačiau neįtikėtina, jog vos per septynius mėnesius bavarai sugebėjo iš pagrindų sukurti konkurencingą  (turbūt) bolidą.
„BMW RLL“ komanda šiam sezonui didelių tikslų neužsibrėžia ir teigia, jog jis bus „eksperimentinis“, tačiau mūsų nenustebins jog puikius vairuotojus, gerą infrastruktūrą ir naujutėlaitį bolidą turinti „BMW“ komanda jau nuo pirmųjų ratų kibs į kovą dėl aukščiausių apdovanojimų.

bmw-z4-gte-is-arciau[1]
Šaltinis: stanceworks.com

Kad ir koks nuostabus ir nenugalimas būtų „BMW M3 GT“, jo era baigėsi. Nauji reikalavimai ir pasenusios technologijos privedė prie bolido išėjimo į pensiją. Tačiau senasis herojus yra pakeičiamas šviežutėliu ir daug žadančiu „BMW Z4 GTE“ automobiliu, kurį šiek tiek panagrinėsime.
Tiems, kas šiek tiek domisi kėbulinių automobilių sportu turbūt nėra nieko netikėta, kad senajį „M3“ JAV trasose pakeis „BMW Z4“. Bavarai kiek seniau buvo pristatę „Z4 GT3“ versiją, kuri sėkmingai dalyvauja visame pasaulyje vykstančiose varžybose ir net yra laimėjusi 2011 metų Dubajaus 24 valandų lenktynes. Žinoma, paprasčiausias variantas būtų atplukdyti šią mašiną į Ameriką, pasodintį gera lenktynininką ir tikėtis puikių rezultatų, tačiau vokiečiai nuėjo kitu, daug sunkesniu keliu.
Visų pirma, „American Le Mans Series“ varžybose dalyvaujantys bolidai turi atitikti kiek kitokius standartus, o antra, „BMW“ nori pratęsti sėkmingą „BMW Team RLL“ pasirodymą. Todėl tarp įprasto „Z4 GT3“ ir „Z4 GTE“ yra labai mažai bendro. Intensyvūs bandymai vėjo tunelyje padėjo sukurti visiškai naują, iš anglies pluošto pagamintą, kėbulą, po kuriuo slepiasi gerokai patobulinta technika.

bmw-z4-gte-is-arciau5[1]

bmw-z4-gte-is-arciau2[1]
Vos per septynius mėnesius buvo sukurtos „ALMS“ standartus atitinkančios kėbulo linijos, kurios, lyginant su įprastu „Z4“, bolidą išplatino net 20 centimetrų ir pailgino dar dešimčia centimetrų. Inžinieriai stengėsi sukurti tokį automobilį, kuris prie kelio būtų prilipęs kaip klijai prie pirštų, todėl per visą „BMW“ dugną driekiasi difuzorius, kuris su didžiuliu spoileriu gale užtikrina lyg oras reikalingą prispaudžiamąją galią.
Po anglies pluošto priekiniu dangčiu slepiasi naujai suprojektuotas 4,4 litro darbinio tūrio, aštuonių cilindrų atmosferinis variklis, kurio išvystoma galia yra apribota iki 473 arklių bei 480 niutonmetrų. Visa energija yra perduodama per šešių bėgių sekvencinę greičių dėžę. Vos ne pusės tūksntančių vokiškų žirgų kaimenę ant kelio padeda aštuoniolikos colių ratlankiai, apauti „Michelin“ padangomis. Tokia komponuotė užtikrina, kad daugiau nei 300 kilogramų mažiau už paprastą „Z4“  sveriantis bolidas trasoje siektų pergalių.

bmw-z4-gte-is-arciau3[1]

bmw-z4-gte-is-arciau4[1]
O greičio tikrai prireiks, nes vos už mėnesio vykstančiuose „Sebring“ 24 valandų lenktynėse, šviežutėlio „Z4 GTE“ lauks kova su tokiais vardais kaip „Ferrari“, „Corvette“, „Porsche“ ir „Aston Martin“. Laiko pasiruošti liko nedaug, tačiau neįtikėtina, jog vos per septynius mėnesius bavarai sugebėjo iš pagrindų sukurti konkurencingą  (turbūt) bolidą.
„BMW RLL“ komanda šiam sezonui didelių tikslų neužsibrėžia ir teigia, jog jis bus „eksperimentinis“, tačiau mūsų nenustebins jog puikius vairuotojus, gerą infrastruktūrą ir naujutėlaitį bolidą turinti „BMW“ komanda jau nuo pirmųjų ratų kibs į kovą dėl aukščiausių apdovanojimų.

bmw-z4-gte-is-arciau[1]
Šaltinis: stanceworks.com

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų