REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šlovinga ir išdidi sportiškų automobilių gamintoja, šiuo metu ilsisi ramybėje. 1959 metais įkurta kompanija iš pradžių specializavosi lenktyninių automobilių kūrimu ir jų eksploatavimu, tačiau septinto dešimtmečio pradžioje, „De Tomaso“ pasaulis apsivertė aukštyn kojom. „De Tomaso“ įkūrėjas ir varomasis motyvas, Alejandro de Tomaso, nusprendė žengti į lengvųjų automobilių gamybą. 

Šlovinga ir išdidi sportiškų automobilių gamintoja, šiuo metu ilsisi ramybėje. 1959 metais įkurta kompanija iš pradžių specializavosi lenktyninių automobilių kūrimu ir jų eksploatavimu, tačiau septinto dešimtmečio pradžioje, „De Tomaso“ pasaulis apsivertė aukštyn kojom. „De Tomaso“ įkūrėjas ir varomasis motyvas, Alejandro de Tomaso, nusprendė žengti į lengvųjų automobilių gamybą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

de_tomaso_vallelunga_3


„Vallelunga“ - pirmasis „De Tomaso“ serijinis automobilis ir pirmasis superautomobilis, kuris turėjo „mid-engine“ komponuotę. Tai reiškia, jog automobilio variklis buvo sumontuotas per vidurį. Galima sakyti, jog vietoj galinių sėdynių buvo sumontuotas vidaus degimo variklis.

REKLAMA

de_tomaso_vallelunga_5


1963 metais pristatytas modelis aplenkė „Ferrari Dino“, „Lamborghini Miura“ ir „Lotus Europa“, kurie taip pat buvo „mid-engine“ komponuotės. Vis dėlto daugelis ekspertų iki šiol teigia, jog pirmasis „mid-engine“ komponuotę turėję automobiliai buvo „Porsche 550 Spyder“ ir „Ford GT40“. Tačiau reikėtų pridurti, jog šie du automobiliai buvo aštrūs ir klaidų neatleidžiantys lenktyniniai bolidai, kai tuo tarpu „Vallelunga“ buvo normalus serijinis automobilis.
Pirmasis kompanijos serijinis automobilis buvo pavadintas lenktynių trasos vardu. „De Tomaso“ šį automobilį kūrė su mintimi apie „Lotus“. Mažas svoris, galingas variklis, nuostabus valdymas - tai buvo pagrindiniai kriterijai kuriant pirmąjį „De Tomaso“ produktą bendro naudojimo keliams.
„Vallelunga“ kėbulas buvo pagamintas iš stiklo pluošto, o galinė pakaba buvo analogiška „Lotus Elan“. Automobilis svėrė vos 700 kilogramų, o jo ratus suko 1.5 litro „Ford“ benzininis variklis išvystantis 104 arklio galias. Nors „De Tomaso“ ir kūrė analogą „Lotus Elan“, tačiau britiškas automobilis svėrė tiek pat, tačiau turėjo modernesnį ir galingesnį variklį, kuris suteikė pranašumą.

de_tomaso_vallelunga_12


Nors automobilis sulaukė daugybės kritikų liaupsių, tačiau „De Tomaso“ nusprendė imtis ambicingesnių projektų. Pradedant „Mangusta“ ir baigiant „Pantera“.
„De Tomaso“ per pakankamai trumpą „Vallelunga“ gyvenimo laikotarpį pagamino tik 58 šio modelio vienetus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų