REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visuotinė transporto priemonių elektrifikacija po truputėlį įgauna pagreitį ir net nežada sustoti. Didieji automobilių pramonės koncernai ruošiasi į naujos kartos mašinų kūrimą investuoti milijardus eurų, kurių dėka mūsų garažuose stovinčios mašinos su vidaus degimo varikliais taps praeities pasaulio dalimi. 
Elektra varomos transporto priemonės jau nebeskamba taip, lyg būtų atkeliavusios iš komiksų žurnalų. Elektros energija bus naudojama ne tik lengvuosiuose automobiliuose, bet ir autobusuose, vilkikuose ir žymiai rimtesnio kalibro technikoje. Puikus to pavyzdys - „Komatsu 605 HD“ vardu pavadintas karjerinis savivartis, kuris šiuo metu turi didžiausio elektromobilio pasaulyje titulą.

Visuotinė transporto priemonių elektrifikacija po truputėlį įgauna pagreitį ir net nežada sustoti. Didieji automobilių pramonės koncernai ruošiasi į naujos kartos mašinų kūrimą investuoti milijardus eurų, kurių dėka mūsų garažuose stovinčios mašinos su vidaus degimo varikliais taps praeities pasaulio dalimi. 
Elektra varomos transporto priemonės jau nebeskamba taip, lyg būtų atkeliavusios iš komiksų žurnalų. Elektros energija bus naudojama ne tik lengvuosiuose automobiliuose, bet ir autobusuose, vilkikuose ir žymiai rimtesnio kalibro technikoje. Puikus to pavyzdys - „Komatsu 605 HD“ vardu pavadintas karjerinis savivartis, kuris šiuo metu turi didžiausio elektromobilio pasaulyje titulą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Schema


Šį dičkį sukūrė Šveicarijoje įsikūrusi įmonė - „Kuhn Schweiz AG“. Šios įmonės darbuotojai išardė, išsuko kiekvieną savivarčio varžtelį, jį patobulino ir iš dirbtuvių išleido su visiškai nauja jėgaine, kuri į atmosferą neišmeta CO2 ar NOx emisijų.
Projekto autoriai tikina, jog šis analogiškas savivartis su dyzeliniu varikliu per vienerius metus į atmosferą išmeta 130 tonų CO2 ir suvartoja maždaug 50 000 litrų dyzelino.
Šveicarijos kalnuose dirbsiantis savivartis bus komplektuojamas su 700 kWh talpos akumuliatoriais. Kompanijos atstovai tikina, jog šiam savivarčiui nereikės atskiros elektros įkrovimo stotelės. Elektros energija jis sugebės apsirūpinti pats. Kaip tai įmanoma?

REKLAMA


Kaip ir tradiciniuose elektromobiliuose, taip ir šiame savivartyje elektros energija stabdymo metu nėra iššvaistoma veltui. Su kroviniu nuo kalno riedantis savivartis pagamins daugiau energijos negu jis iššvaisto važiuodamas į kalną visiškai tuščias.
Gamintojai tikisi, jog dienos pabaigoje savivartis turės elektros perteklių. Tai reiškia, jog dienos pabaigoje elektros energijos perteklių tektų iškrauti į elektros tinklus arba panaudoti kitiems tikslams. Pavyzdžiui, tiekti energiją tam tikriems prietaisams.
Elektra varomas savivartis bus eksploatuojamas 10 metų.
Taip pat reikėtų paminėti ir tai, jog šio projekto finansavimą skyrė Šveicarijos vyriausybė, kuri skatina gamtos neteršiančių transporto priemonių plėtrą.

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų