REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobiliai kaip moterys ( arba kaip vyrai, šiais laikais jokių rėmų nebėra ). Tam tikri bruožai ar trūkumai paverčia juos įdomesniais, smagesniais, pasižyminčiais didesne išliekama verte. Juk niekas nesvajoja apie moterį, kuri būtų kaip „Toyota Corolla“ sedanas. Taip, tai yra geras automobilis, tačiau vargu ar būdami draugų kompanijoje galėtumėte papasakoti bent vieną įdomią istoriją ar nutikimą. Ir būtent šiuo momentu pro jus praeina „Dodge Ram SRT-10“. Netikėtai visų akių vyzdžiai prasiplečia, o širdis pradeda plakti žymiai greičiau. 
Kol nepabėgome iš tam tikrų rėmų, iš pradžių pradėkime nuo istorijos, kurios pradžia - 1977 metai. Laikotarpiu, kuomet Jungtinių Valstijų automobilių pramonė nebuvo spardoma europietiškų ar japoniškų gamintojų, o didžiulio darbinio tūrio varikliai būdavo montuojami į visus lengvuosius automobilius.
Nors Jungtinių Valstijų automobilių pramonė buvo aukštame lygyje, tačiau netikėtai prasidėjusi naftos krizė privertė viso pasaulio ratuočių gamintojus iš naujo apgalvoti savo strategiją ir susidėlioti skirtingus prioritetus. Ne išimtis buvo ir šiuo metu „FCA“ koncerno nare esantis „Dodge“.
„Dodge“ dėl daugybės priežasčių privertė pakeisti legendinių modelių formules ir priversti juos plaukti pasroviui, o ne prieš srovę. Todėl nenuostabu, jog devinto dešimtmečio pradžioje „Dodge Charger“ ir „Challenger“ tapo pajuokos objektais. „Dodge“ norėdama surasti naują būdą kaip įpūsti naujų vėjų savo gaminamiems automobiliams, atsigręžė į populiariausią kėbulo tipą Jungtinėse Valstijose - pikapus.
Pikapai anapus Atlanto neprivalo praeiti griežtų saugumo testų, jiems taikomi žymiai mažesni reikalavimai negu lengviesiems automobiliams, o tai inžinieriams atriša rankas sukurti kažką įdomaus, netradicinio ar - tiesiog kvailo.
1978 metais „Dodge“ pristatė „Lil'Red Express“ modelį. Iš pirmo žvilgsnio, dar vieną pikapą, tačiau dėl tuometinio reglamento skylių, „Dodge“ į savo naująjį pikapą galėjo sumontuoti variklį be katalizatoriaus, kuris labai dažnai tampa tramdomaisiais galingų variklių marškiniais.
Raudonasis ekspresas buvo komplektuojamas su 5,9 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų, 225 arklio galių išvystančiu varikliu. Ir žinote ką? 1978 metais šis pikapas tapo greičiausiu automobiliu, gebančiu įsibėgėti iki 160 km/val.

Automobiliai kaip moterys ( arba kaip vyrai, šiais laikais jokių rėmų nebėra ). Tam tikri bruožai ar trūkumai paverčia juos įdomesniais, smagesniais, pasižyminčiais didesne išliekama verte. Juk niekas nesvajoja apie moterį, kuri būtų kaip „Toyota Corolla“ sedanas. Taip, tai yra geras automobilis, tačiau vargu ar būdami draugų kompanijoje galėtumėte papasakoti bent vieną įdomią istoriją ar nutikimą. Ir būtent šiuo momentu pro jus praeina „Dodge Ram SRT-10“. Netikėtai visų akių vyzdžiai prasiplečia, o širdis pradeda plakti žymiai greičiau. 
Kol nepabėgome iš tam tikrų rėmų, iš pradžių pradėkime nuo istorijos, kurios pradžia - 1977 metai. Laikotarpiu, kuomet Jungtinių Valstijų automobilių pramonė nebuvo spardoma europietiškų ar japoniškų gamintojų, o didžiulio darbinio tūrio varikliai būdavo montuojami į visus lengvuosius automobilius.
Nors Jungtinių Valstijų automobilių pramonė buvo aukštame lygyje, tačiau netikėtai prasidėjusi naftos krizė privertė viso pasaulio ratuočių gamintojus iš naujo apgalvoti savo strategiją ir susidėlioti skirtingus prioritetus. Ne išimtis buvo ir šiuo metu „FCA“ koncerno nare esantis „Dodge“.
„Dodge“ dėl daugybės priežasčių privertė pakeisti legendinių modelių formules ir priversti juos plaukti pasroviui, o ne prieš srovę. Todėl nenuostabu, jog devinto dešimtmečio pradžioje „Dodge Charger“ ir „Challenger“ tapo pajuokos objektais. „Dodge“ norėdama surasti naują būdą kaip įpūsti naujų vėjų savo gaminamiems automobiliams, atsigręžė į populiariausią kėbulo tipą Jungtinėse Valstijose - pikapus.
Pikapai anapus Atlanto neprivalo praeiti griežtų saugumo testų, jiems taikomi žymiai mažesni reikalavimai negu lengviesiems automobiliams, o tai inžinieriams atriša rankas sukurti kažką įdomaus, netradicinio ar - tiesiog kvailo.
1978 metais „Dodge“ pristatė „Lil'Red Express“ modelį. Iš pirmo žvilgsnio, dar vieną pikapą, tačiau dėl tuometinio reglamento skylių, „Dodge“ į savo naująjį pikapą galėjo sumontuoti variklį be katalizatoriaus, kuris labai dažnai tampa tramdomaisiais galingų variklių marškiniais.
Raudonasis ekspresas buvo komplektuojamas su 5,9 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų, 225 arklio galių išvystančiu varikliu. Ir žinote ką? 1978 metais šis pikapas tapo greičiausiu automobiliu, gebančiu įsibėgėti iki 160 km/val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lil'Red Express


Tai buvo pirmasis įrodymas, jog „Dodge“ inžinieriai mėgsta iššūkius ir jie mėgsta kurti beprotiškus, charizmatiškus automobilius. Tai yra jų kraujyje. Norite įrodymų? Pasižiūrėkite į 1989 metais gimusį „Dodge Viper“ - galiniais ratais varomą automobilį, kuris iki pat 2013 metais pasirodžiusio naujos kartos modelio turėjo minimalų elektroninių pagalbininkių skaičių. „Dodge Viper“ buvo visiškai priešingybė ir didžiulis vidurinis pirštas automobilių reglamento kūrėjams. Nors jis ne visiems kelia geras emocijas, bet „Dodge“ inžinierius reikėtų gerbti už tai, jog turi drąsos kurti tai, kas daugeliui atrodo nekorektiška.

REKLAMA

Viper


1997 metais pademonstravo dar vieno išsišokėlį - „Dodge Ram VTS“. Galima sakyti, jog tai buvo „Dodge Viper“ amerikiečių mylimo pikapo kailyje. Jis turėjo 8 litrų darbinio tūrio, 10 cilindrų variklį, keletą baltų juostų, 17 colių ratlankius. Tik pabandykite įsivaizduoti pasivažinėjimą su tokiu automobiliu lietingą dieną? Staiga atsirado šypsena veide, ar ne?

Ram


Nepaisant labai gerų atsiliepimų ir daugybės prašymų pradėti serijinę šio modelio gamybą, gamintojui vadovavę žmonės išsigando ir nusprendė, jog toks automobilis negali važinėti bendro naudojimo keliais. Tačiau tokį požiūrį gamintojo vadovai išlaikė neilgai.
Po ilgų diskusijų, tuometiniai „Dodge“ vadovai nusprendė, jog atėjo metas sukurti specialią sportiškų automobilių diviziją, kuri rūpintųsi „Dodge“ modelių dinaminėmis savybėmis ir triukšmingais vakarėliais. Sulaukę pritarimo iš „Team Viper“ ir inžinierių grupės ir iš „Team Prowler“ kūrėjų grupės, „Dodge“ kompanijos viduje gimė „Performance Vehicle Operations“.

REKLAMA
REKLAMA

PVO


Pirmuoju naujai sukurtos divizijos projektu tapo „Dodge Viper SRT-10 - labai, labai greitas automobilis, kurį suvaldyti galėjo tik vyrai su milžiniškais ūsais ir krutinės plaukais. „PVO“ divizijos inžinieriai pasirūpino, jog „SRT-10“ modifikacija būtų įsimintina visomis prasmėmis.
Priekyje tūno 8,2 litro darbinio tūrio, 10 cilindrų motoras, gebantis pasiekti 500 arklio galių ir 712 Nm sukimo momentą. Suporuotas su mechanine pavarų dėže ir lipniomis galinėmis padangomis, automobilis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per maždaug 4 sekundes ir pasiekdavo 300 km/val. greitį.
2002 metais „PVO“ divizijos specialistai pabandė realizuoti savo svajonių projektą - itin greito ir pajėgaus pikapo projektą, kurio pirminė versija buvo pademonstruota 1997 metais. Vadovavęsi tais pačiais principais, taip gimė „Ram SRT-10“ pikapo konceptas.
Iš pradžių projekto autoriai tikėjosi, jog „Ram SRT-10“ pikapo laukia toks pats likimas. Jis sulauks daugybės dėmesio tarptautinėse parodose, tačiau koncerno vadovai nepraleis progos pagurmoti pirštu ir pasakyti - „Ne, brangieji, tokie automobiliai yra politiškai nekorektiški.“ Vis dėlto, dėka vadovų, kurie turėjo silpnybę beprotiškiems „Dodge“ projektams, raumeningo pikapo projektui uždegė žalią šviesą ir pasakė, jog serijinei gamybai automobilis turi būti paruoštas kuo greičiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dodge


Įprastai, įspūdingi konceptai pavirtę į bendro naudojimo keliams skirtus automobilius praranda dalį išskirtinumo. Tik ne šį kartą.
„Dodge“ specialistai per vienerius metus sugebėjo „Ram SRT-10“ koncepciją paversti automobiliu su kuriuo būtų galima važiuoti į parduotuvę, trasą ar tiesiog gąsdinti praeivius.

srt 10


Kaip matote patys, ant „Ram 1500“ bazės sukonstruota naujoji pikapo versija buvo aprūpinta agresyviomis kėbulo detalėmis, žemo profilio padangomis, galinę dalį sugebančiu prispausti spoileriu. Milžinišką variklio galią taip pat padėjo suvaldyti „Bilstein“ amortizatoriai, standesnės spyruoklės bei „BF Goodrich“ padangos. Be to, šalia galinės ašies buvo sumontuotas papildomas amortizatorius, kuris padėjo suvaldyti į šoninį slydimą linkusią galinę dalį.

REKLAMA

Variklis


Suvaldyti „Ram SRT-10“ pikapą nebuvo lengva. Jeigu su sankabos pedalu elgtumėtės atsargiai, automobilis be didelio vargo iki 100 km/val. įsibėgėtų per maždaug 5 sekundes ir pasiektų 248 km/val. maksimalų greitį. Tuomet tai buvo grynakraujų sportiškų automobilių teritorija.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Ram SRT-10“ sulaukė nemažo susidomėjimo plačioje „Dodge“ automobilių entuziastų bendruomenėje. Šioje šalyje per 2004 metus buvo parduoti 3057 sportiško pikapo vienetai. Tai nėra itin didžiulis skaičius, tačiau atsižvelgiant į pačio projekto svorį ir paskirtį - tai labai neblogas rezultatas.

REKLAMA

SRT 10 1


2005 metais „Dodge“ pristatė naują galiūno versiją - „SRT-10 Quadcab“. Šį kartą „Dodge“ nusprendė atsižvelgti į tam tikrų klientų poreikius ir į automobilį sumontavo automatinę pavarų dėžę, nes kai kuriems vairuotojams mechaninė pavarų dėžė yra per daug sudėtingas mechanizmas.
„Dodge“ šį kartą pranoko pati save. Į savo greitąjį sumontavo „48RE“ vardu pavadintą transmisiją, kuri iki tol buvo poruojama tik su labai, labai galingais „Cummins“ dyzeliniais jėgos agregatais.
Šį kartą naujoji versija buvo civilizuotesnė ir ne tokia aikštinga. Dėl ramesnio automobilio charakterio reikėtų dėkoti ne automatinei transmisijai, bet ir ilgesnei ratų bazei, kuri posūkiuose užtikrindavo didesnį stabilumą.
2005 metais „Dodge“ džiaugėsi, jog sugebėjo parduoti 4097 pikapo vienetus. 2500 iš jų buvo „Quadcab“ modifikacijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2006


2006 metus „Dodge“ pasitiko su dar viena nauja „Ram SRT-10“ versija. Šį kartą „Dodge“ atnaujino priekinę automobilio dalį, atliko keletą papildomų kosmetinių pakeitimų ir kas be ko - milžiniško pajėgumo motorą įgrūdo į ilgiausios ratų bazės modifikaciją.
Atsižvelgiant į amerikiečių poreikį turėti didžiulį pikapą, kuriame tilptų keturi suaugę žmonės ir dar didesnis daiktų kiekis bagažinėje, „Dodge“ sprendimas pristatyti šią versiją buvo logiškas. Deja, 2006 metais atnaujintas ir modernizuotas modelis sulaukė skaudaus smūgio iš pirkėjų. Per 2006 metus „Dodge“ pardavė tik 2373 sportiško pikapo vienetų.
Dėl smarkiai sumažėjusios paklausos, automobilių gamintojas nusprendė, jog atėjo metas sustabdyti itin greito pikapo gamybą. Pasibaigus 2006 metams, pasibaigė ir „Dodge Ram SRT-10“ gamyba.
Per trejus gamybos metus „Dodge“ pagamino 9527 šio modelio vienetų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų