REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedrė Jasiulionytė
Praėjusiais metais Emiliją pristatėme kaip didžiulę drifto ir automobilių sporto entuziastę, „Nissan S13“ automobiliu dalyvavusią Lietuvos drifto čempionato Street lygoje. Šį kartą Emiliją Jums pristatysime iš kitos – profesinės pusės. Tai dailiosios lyties atstovė, kuri yra profesionali drifto fotografė. Bet apie viską iš pradžių.

Giedrė Jasiulionytė
Praėjusiais metais Emiliją pristatėme kaip didžiulę drifto ir automobilių sporto entuziastę, „Nissan S13“ automobiliu dalyvavusią Lietuvos drifto čempionato Street lygoje. Šį kartą Emiliją Jums pristatysime iš kitos – profesinės pusės. Tai dailiosios lyties atstovė, kuri yra profesionali drifto fotografė. Bet apie viską iš pradžių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Emilijos Paliulytės nuotraukos (10)


„Drift Maniac“ – šiuos žodžių junginius galima surasti tavo „Instagram“ profilio aprašyme. Akivaizdu, jog tavo silpnybė – driftas, bet iš pradžių prisistatyk tiems, kas dar tavęs nepažįsta. Emilija, nuo KO viskas prasidėjo?
Emilija – Mano tėtis – automobilių mechanikas. Būtent jis nuo mažų dienų mane įtraukė į automobilių verpetą – stengėsi savo žinias perduoti man. Tuo tarpu mano ir drifto meilės afera prasidėjo taip pat labai seniai. Turiu vyresnį brolį, kuris paskatino mane domėtis lenktyninių kompiuterinių žaidimų pasauliu. Turbūt tai buvo tik sutapimas, bet tuo pačiu metu pasirodė trečioji „Greiti ir įsiutę“ dalis bei nauja „Need For Speed“ žaidimo dalis. Filmo ir kompiuterinio žaidimo pagalba labai greitai užsikabinau.
- Kai man buvo 17 metų, pirmą kartą nuvykau į drifto varžybas Kaune. Kaip šiandien prisimenu tą akimirką, kai pamačiau Kęstučio Petronio „SuperSonic Nissan“. Tą pačią akimirką supratau, kad šis sportas yra nerealus, ir aš noriu būti jo dalimi. Vėliau į drifto varžybas ar treniruotes užsukdavau tada, kai turėdavau laisvo laiko iki tos akimirkos, kai netikėtai susipažinau Linu Ramoška – žmogumi, kuris įvėlė į visa tai labai giliai ir kurio dėka tapau „NP Team“ komandos nare.

REKLAMA

Supersonic


Fotografija turi labai daug įvairiausių atšakų: vestuvės, išleistuvės, žmonių portretai, sportas. Į sporto fotografiją įkrenta ir automobilių sportas. Kuo drifto fotografija skiriasi nuo kito automobilių sporto fotografijos?
– Neprisiversčiau būti suvaidintų emocijų fotografė. Kai žmogus pozuoja, retai kada pamatysi tai, kas iš tikrųjų dedasi jo viduje, viskas paslėpta po dirbtine šypsena ar grimasa. Varžybų metu pamatai visas nesuvaidintas emocijas: vairuotojų kovą su nuovargiu ar nuolat gendančią techniką. Driftas iš esmės yra sportas, kurio didelę dalį lemia stilius, ką man yra labai lengva perteikti nuotraukose.
Kodėl ne driftuoji, o fotografuoji? Ar esi bandžiusi?
– Esu išbandžiusi drifterės duoną. Įsitikinusi, jog ši sporto šaka – sudėtinga, reikalauja daug darbo su savimi, gero finansavimo ir daug laiko. Man sunku tinkamai išmatuoti baimės jausmą – aš jos dažnai net nejaučiu, todėl esu įsitikinus, jog mano drifto karjeroje daugiau būtų avarijų įrašų negu pergalių trofėjų. Mielai grįžčiau prie vairo ir vėl, labai tikiuosi vieną dieną galėti sau tai leisti ir turėti normalias sąlygas. Dabartiniu mano gyvenimo etapu tai beveik neįmanoma, todėl ir fotografuoju, taip palaikydama meilės ugnelę driftui.

REKLAMA
REKLAMA

Emilijos Paliulytės nuotraukos (9)


Kokią techniką naudoji?
– Naudoju „Nikon D750“ fotoparatą su trimis pagrindiniais objektyvais. Kiekvienas iš jų turi savo paskirtį, vienas skirtas vien portretinėms vairuotojų nuotraukoms, kitas – veiksmo kadrams ir trečiasis – mano labai mėgstamiems plataus kampo kadrams. Apskritai, fotografuodama turiu tikslą – papasakoti istoriją nuotraukų dėka. Kaskart, kai atsiduriu renginyje – galvoju, kokią istoriją papasakos mano nuotraukos. Visas smulkmenas sudėlioju savo galvoje, net žinau kaip atrodys mano nuotraukų albumas po renginio.
Automobilių fotografija- specifinė. Iš kur žinai, jog tuo momentu pro šalį skriejantį automobilį turi fotografuoti būtent tuo kampu ir toje situacijoje?
– Fotografuoti automobilių varžybas – sudėtinga. Yra begalė kadrų, kurių niekada nepanaudosiu vien dėl to, kad tuo momentu mano kameros nustatymai buvo netinkami. Kaskart nuotraukos perspektyvą renkuosi taip, kad mano nuotraukų albume nebūtų besikartojančių kadrų, o automobilis būtų pateiktas vis kitu kampu.
Kaip dažnai tenka išvažiuoti už Lietuvos ribų ir fotografuoti drifto renginiuose? Kokie tai renginiai?
– Šiuo metu drifto renginius fotografuoju vien tik už Lietuvos ribų: Latvijoje ar Junginėje Karalystėje. Šį sezoną prisijungiau prie kelių medijos komandų, viena iš jų ,,Maximum Drift Cast". Jie kaupia milžinišką drifto nuotraukų biblioteką, kurią nuolatos pildo fotografai iš viso pasaulio. Taip pat esu ,,BDC (British Drift Championship)" medijos komandos dalis. Su jais sutarėme, jog fotografuosiu visus 2018 m. D.Britanijos drifto čempionato etapus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Emilijos Paliulytės nuotraukos (4)


Ar esi kada susimąsčiusi, jog ekstremalaus sporto fotografija - rizikinga veikla? Ar teko papulti į pavojų?
– Yra tekę papulti į įvairias situacijas. Varžybas organizuojantys asmenys iškart parengia trasos konfigūraciją, kuri būtų saugi žiūrovams, lenktynininkams ir medijos atstovams. Vis dėlto neatsimenu nė vieno drifto renginio, kuriame viena ar kita mano kūno vieta nebūtų nukentėjusi nuo akmenų ar žemių krušos.
Kurios įsimintiniausios varžybos, ką esi fotografavusi, ir kodėl?
– Labai sunku išskirti vienas konkrečias varžybas. Labai myliu Rygos ,,Bikernieki" trasą, kuri yra tikrai draugiška fotografams, todėl kiekvienos ten vykstančios varžybos būna ypatingos. Pernai turėjau privilegiją fotografuoti Europos čempionato drifto varžybas Vengrijoje, kurios iš tikrųjų paliko didelį įspūdį: vairuotojai iš visos Europos, išskirtiniai automobilių dizainai, F-1 varžybų trasa pritaikyta driftui, – ir tai tik keli dalykai, dėl kurių negaliu šio renginio pamiršti.

REKLAMA

Emilija


Ką Tau reiškia priklausyti Lietuvos autosporto medijai ir dalyvauti kiečiausiuose automanų renginiuose bei atstovauti moterims?
– Priklausyti automobilių sporto medijai – didžiulė privilegija. Lietuvoje yra be galo daug talentingų fotografų – tiek vyrų, tiek moterų. Labai džiaugiuosi, jog daugelį iš jų galiu vadinti savo draugais. Moterišką vėliavą su malonumu nešu ant savo pečių drauge su kitomis damomis, su kuriomis tiek daug renginių fotografuota kartu. Turiu pasakyti, kad Lietuva tikrai viena iš nedaugelio šalių, kur netrūksta moterų – fotografių.
Ką manai apie moters vaidmenį autosporto, na, ir aišku drifto pasaulyje? Kokia, Tavo nuomone, moters vaidmens ateitis?
– Istoriškai moteris visuomet kovojo už lygias teises. Lenkiu galvą prieš kiekvieną, kuri atsistojo ir pasakė, jog nori daryti tai, kas, pasak visuomenės, yra vyro pomėgis. Su kiekvienais metais aš matau vis daugiau moterų, besiimančių iniciatyvos ir sėdančių prie sportinio automobilio vairo ar prisijungiančių prie medijos komandos (netgi tampančių mechanikėmis!). Nuoširdžiai tikiuosi, kad ateityje ši moterų pozicija tik stiprės. Pati pasistengsiu padėti kiekvienai, jeigu tik atsiras norinčių išgirsti patarimų klausimu – ,,Emilija, o kaipgi čia man pradėti?".

GALERIJA


Emiliją galite sekti „
Instagram
“ socialiniame tinkle.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų