Šiandien mūsų kelionę po „Mercedes Benz“ muziejų pratęsime pasivaikščiodami ir pamatydami kaip vokiškos markės automobiliai evoliucionavo nuo 1900 iki 1940 metų.
Tad pradėkime nuo automobilio, kuris antroje ekspozicijos salėje stovėjo per patį vidurį - „Mercedes-Simplex“. 1902 metais pirmą kartą pristatytas automobilis buvo sukurtas ne Karlo Benzo, bet Wilhelmo Maybacho ir nuo ankstesnių „Mercedes Benz“ kūrinių išskyrė galingesniais varikliais, platesniu kėbulu ir netgi žemesniu gravitacijos centru.
Prieš jūsų akis - patys prabangiausi 1900 - 1910 metų „Mercedes Benz“ markės modeliai. Pradedant iš kairės : 1905 metų gamybos, 4 cilindrų „Mercedes Benz Doppelphaeton“, 1908 metų gamybos, 6 cilindrų „Mercedes Doppelphaeton“.
Šie modeliai buvo komplektuojami su įvairaus dydžio kėbulo tipais. Priklausomai nuo pirkėjų poreikių, automobilis galėjo turėti keturias sėdimas vietas ir nuleidžiamą stogą arba net šešių vietų kabiną.
„Der Kompressormotor M 836“. Tai - pirmasis „Mercedes Benz“ markės benzininis variklis turėjęs kompresorių. Apskritai, tai buvo pirmasis šešių cilindrų motoras pasaulyje turėjęs kompresorių. 1924 metais pristatytas motoras išvystė 70 arba 100 arklio galių.
Kaip pasakytų daugelis „Mercedes Benz“ gerbėjų - trečioje muziejaus salėje buvo galima išvysti pačius geriausius kompanijos modelius, kurie buvo pagaminti iki antrojo pasaulinio karo.
Tai paneigti būtų labai sunku, nes kiekvienas šioje salėje demonstruotas modelis dabar kainuoja ne vieną milijoną eurų. Na, tik išskyrus dyzeliniu motoru aprūpintą „Mercedes Benz“ vilkiką, kuris šiais laikais įdomus tik labai siauram ratui žmonių.
Ryškiai balta spalva nudažytas „Mercedes Benz SSK“ nebuvo tipinis vokiškos markės modelis. „SSK“ buvo grynaveislis lenktyninis automobilis su kuriuo „Mercedes Benz“ aktyviai dalyvavo įvairiose kilimo į kalną varžybose. Trumpa ratų bazė leido pakankamai silpną motorą turinčiam automobiliui puikiai jaustis vingiuotuose greičio ruožuose.
Jeigu būtų galima taip pasakyti, kairėje pusėje stovintis sedanas ir vilkikas anuomet buvo vieninteliai modeliai, kuriuos galėjo įsigyti viduriniosios klasės atstovai. Palyginus su kitais „Mercedes Benz“ modeliais, jie buvo kelis kartus pigesni ir jie buvo gaminami tokiu pačiu būdu kaip ir modernūs automobiliai. Tiek vienas, tiek kitas pro gamyklos vartus riedėdavo kiekvieną dieną.
„Mercedes Benz 770“ - aukšto kalibro klasikinis automobilis dėl kurio istorinių modelių kolekcionieriai pasiryžę paaukoti ne vieną milijoną eurų.
Nuo 1930 iki 1940 metų šiuo automobiliu naudojosi tik aukščiausio rango valstybės pareigūnai ir labai įtakingi verslininkai. Su šiuo automobiliu kadaise važinėja ir visiems puikiai pažįstamas Hitleris.
Iš viso „Mercedes Benz“ pagamino tik 117 šio automobilio vienetų.
Kalbant apie aukšto kalibro automobilius, šalia „Mercedes Benz 770“ stovėjęs „540K“ kabrioletas patenka į brangiausių „Mercedes Benz“ automobilių penketuką.
„540K“ kabrioletas, kaip ir daugelis kitų brangių „Mercedes Benz“ modelių, buvo gaminamas su skirtingo tipo kėbulo tipais. Retkarčiais „Mercedes Benz“ parduodavo tik važiuoklę, o likusius darbus perleisdavo išskirtinių kėbulų gamintojų specialistams.
Muziejuje eksponuojamo „540K B“ kabrioleto versija buvo parduota didžiausiu tiražu. Kiekvienas „540K B“ kabrioletas buvo komplektuojamas su 5.4 litro darbinio tūrio, 180 arklio galių išvystančiu benzininiu motoru.
Iš viso, įvairiausių „540K“ versijų buvo pagaminta 419 vienetų.
„Mercedes Benz“ darbuotojai kaip žinodami, šalia „540K B“ kabrioleto pastatė tikrą skanėstą, kurį akimis rijo beveik kiekvienas muziejaus lankytojas. Tame tarpe ir mes.
Tai - „Mercedes-Benz 500 K Spezial-Roadster“. Nuo 1934 iki 1939 metų gamintas modelis buvo „Mercedes Benz“ flagmanas, skirtas tik patiems turtingiausiems planetos žmonėms.
„Mercedes Benz“ anuomet siūlė pirkėjams pasirinkti vieną iš aštuonių skirtingų „500 K“ kėbulo tipų. Kiekvienas iš jų atrodė ir kainavo skirtingai, tačiau būtent šis kėbulas buvo pats geidžiamiausias ir kas be ko - brangiausias.
Anuomet tik šis kėbulas kainavo 28 tūkst. reichsmarkių arba 98 tūkst. eurų dabartine valiuta. Bendro naudojimo keliams paruoštas modelis pasaulio turtingiesiems atsieidavo maždaug 35 tūkst. reichsmarkių.
Paskutinį kartą, kai klasikinių automobilių aukcione buvo parduota šio modelio replika, ji buvo įkainota net 1.5 mln. eurų, tad galite įsivaizduoti kiek kainuoja originalus modelis.