REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasak Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4x4 komiteto pirmininko, šis sezonas tapo lūžio tašku, o ateinantys metai žada daug naujų iššūkių. Apie automobilių bekelės sporto šakų plėtrą, dabartinę situaciją ir ateities planus pasakoja G. Grigaitis.
Gediminai, sezonas jau baigėsi, geriausieji įvertinti ir apdovanoti. Kokie šie metai buvo Jūsų akimis?
Taip, sezoną užbaigėme visai neseniai, lapkričio 14 d. Kazlų Rūdoje, pas mūsų rėmėjus ir bičiulius, kur pagerbėme šių metų geriausius ir ištvermingiausius lenktynininkus.
Patį sezoną galima suskirstyti į dvi kryptis: pravažumo arba „Trophy“ čempionatą, kurio dalyvių galutinis tikslas – prestižinės „Ladoga“ varžybos Rusijoje ir „Rally raid“ arba „Cross Country“ čempionatą. Čia važiuojančių sportininkų aukščiausias tikslas – Dakaro maratonas.
Žvelgiant į šiuos metus, galiu pasakyti, kad jie buvo tikrai įdomūs. Išlaikėme stabilų sportininkų skaičių, kuris nei augo nei mažėjo. Taip pat atsiskleidė nemažai jaunų perspektyvių sportininkų, tačiau jiems savo vertę dar reikės įrodyti, nes jau dabar žinau, kad kitamet grįš daug veteranų, kurie tikrai lengvai nenorės pasiduoti kovoje dėl lyderių pozicijų. Šis sezonas paklojo stiprius pamatus ateinantiems metams. Manau, kad tai - lūžio metas.

Pasak Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4x4 komiteto pirmininko, šis sezonas tapo lūžio tašku, o ateinantys metai žada daug naujų iššūkių. Apie automobilių bekelės sporto šakų plėtrą, dabartinę situaciją ir ateities planus pasakoja G. Grigaitis.
Gediminai, sezonas jau baigėsi, geriausieji įvertinti ir apdovanoti. Kokie šie metai buvo Jūsų akimis?
Taip, sezoną užbaigėme visai neseniai, lapkričio 14 d. Kazlų Rūdoje, pas mūsų rėmėjus ir bičiulius, kur pagerbėme šių metų geriausius ir ištvermingiausius lenktynininkus.
Patį sezoną galima suskirstyti į dvi kryptis: pravažumo arba „Trophy“ čempionatą, kurio dalyvių galutinis tikslas – prestižinės „Ladoga“ varžybos Rusijoje ir „Rally raid“ arba „Cross Country“ čempionatą. Čia važiuojančių sportininkų aukščiausias tikslas – Dakaro maratonas.
Žvelgiant į šiuos metus, galiu pasakyti, kad jie buvo tikrai įdomūs. Išlaikėme stabilų sportininkų skaičių, kuris nei augo nei mažėjo. Taip pat atsiskleidė nemažai jaunų perspektyvių sportininkų, tačiau jiems savo vertę dar reikės įrodyti, nes jau dabar žinau, kad kitamet grįš daug veteranų, kurie tikrai lengvai nenorės pasiduoti kovoje dėl lyderių pozicijų. Šis sezonas paklojo stiprius pamatus ateinantiems metams. Manau, kad tai - lūžio metas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DSC_5241


Prakalbote apie kitus metus. Gal galite papasakoti plačiau, ko galima tikėtis ateinančiame sezone?
Kalbant apie pravažumo čempionatą, tai dar nuo 2009 m., prasidėjus krizei, čempionatas nuo 7 etapų, kuomet startavo 93 ekipažai iš Latvijos, Estijos, Rusijos ir Lietuvos, susitraukė iki vieno etapo, kuris šiemet vyko kartu su Šiaurės Europos zonos šalių (NEZ) etapu. Kitais metais sugrįžta nemažai patyrusių organizatorių, todėl planuojame, kad vietoje vieno etapo turėtų vykti bent 5. Keli etapai bus visiškai naujose vietose – tai didelis džiaugsmas sportininkams, nes jie turės galimybę išbandyti save ir techniką dar nevažiuotuose  trasose.
Taip pat planuojame dvi naujas klases, kurios padės sportininkams mėgėjams pereiti į profesionalesnį lygį. Manau, kad dalyvių skaičius turėtų išaugti iki 30. Atgimęs čempionatas visada yra įdomus, todėl į pravažumo sportą aš žiūriu labai optimistiškai.
Panaši situacija yra ir bekelės lenktynėse („Rally raid“ arba „Cross Country“), kur juntamas susidomėjimas ir sporto augimas.  Turime tikslą rengti 3 etapus Taurės varžybų 2016m., o 2017m. - 3 šalyse: Lietuvoje, Lenkijoje ir Latvijoje. Jau dabar pradėjome dirbti šia kryptimi ir, manau, kad 2017-aisiais galėsime džiaugtis pirmomis varžybomis, kuriose dalyvaus aukštesnio meistriškumo sportininkai su FIA reikalavimus atitinkančiais automobiliais.
Tradiciškai kitais metais liks ir Lietuvoje labai populiarus „4x4 perimetras“, 3 etapų Taurės varžybos. Jame, greičiausiai, liks tik viena klasė. Manome, kad šis sprendimas padės sportininkams greičiau persikelti į aukštesnį, profesionalų lygį ir sportinės klasės atsiradimą.
Šiemet per visus bekelės etapus turėjome 28 skirtingus ekipažus, neabejoju, kad kitais metais šis skaičius tik didės.
Tikimės daryti renginių seriją, kuri bus skirta pritraukti plačiąją visureigių vairuotojų bendruomenę. Norime pasiekti kuo platesnę auditoriją. Pirmasis renginys įvyks jau gruodžio 19 d. „Subaru“ vairuotojams. Pasižiūrėsime, kiek yra šio sporto mylėtojų, kurie ne tik žiūri varžybas, bet ir patys nori jose dalyvauti.

REKLAMA

DSC_5249


Minėjote, kad yra jaučiamas šios sporto šakos atgimimas, grįžta veteranai. Kas lėmė tokius pokyčius ir susidomėjimą?
Taip, sugrįžta keli patyrę organizatoriai ir veteranai, atsirado besidominčio jaunimo. Neabejoju, kad šiam susidomėjimui labai daug įtakos turėjo mūsų sporto žvaigždės – Benediktas Vanagas, Antanas Juknevičius ir Saulius Jurgelėnas. Jie patys dar 2000 m. nemažai purvų ištaškė, o dabar ženkliai prisideda populiarindami autosportą. Jauni entuziastai seka jų pėdomis, nori treniruotis ir kažkada išvažiuoti į Dakarą ar Ladogą.
Panašu, kad Lietuvoje 4x4 varomų automobilių sporto krizė baigėsi. Tai labai džiugina ir skatina dirbti dar intensyviau.
Lietuvoje situacija gerėja, o kokia ji pas kaimynus?
Kaimynus mes nustebinome. Pavyzdžiui, Latvijoje šiuo metu yra jaučiamas didelis pravažumo sporto nuopolis. Prasidėjo kartų kaita, jauni sportininkai dar tik į šį sportą ateina. Įdomu tai, kad žvelgiant į istoriją, latviai mums yra padėję išlipti iš krizės. Vienu metu didžiausia dalis dalyvių buvo iš kaimyninės šalies. Dabar, greičiausiai, mes juos gelbėsime.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų