REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Audi S1 Quattro“, „Alpine A110“, „Ford Escort RS 200“, „Lancia Rally 037“, „Subaru Impreza“ – visus šiuos modelius sieja legendinių ralio automobilių titulas. Tačiau kiekvienam herojui, įskaitant ir ralio vairuotojus bei jų bolidus, reikalinga neeilinė pagalba – šiuo atveju, varge ir džiaugsme lydinti bei bet kurią akimirką į darbą kibti pasiruošusi ekipos serviso komanda, kuriai reikalingas ne ką mažiau nei lenktynių bolidas ištvermingas, tvirtas bei patikimas automobilis. Tad kokias transporto priemones rinkosi tie, kurie liko lenktynių herojų šešėlyje?
RENAULT-ALPINE
Jau nuo pat 1973-ųjų, tik pasirodęs pirmųjų Pasaulio ralio čempionato lenktynių arenoje, „Renault-Alpine“ komandos automobilis „A110“ pademonstravo stulbinantį vikrumą bei greitį, kuris pelnė ekipai ne tik ralio entuziastų pripažinimą, bet ir čempionų titulą. Į pergales Monte Karlo, Maroko, Sanremo ir kituose raliuose „A110“ bolidą serviso komanda lydėjo su flotile „Renault Estafette“ furgonų. Mielos išvaizdos „estafetės“ kaip niekas kitas tiko šiam darbui – tuomet novatoriškais sprendimais pasižymėjęs „Renault“ furgonas buvo varomas priekiniais ratais, todėl itin paprastai buvo pritaikomas įvairioms reikmėms, pavyzdžiui, prailginamas kėbulas. Taip pat dėl priekinių ratų pavaros „Estafette“ grindys buvo žemai, o tai palengvino sunkių atsarginių detalių ir kito krovinio iškrovimą ar įkėlimą į kėbulą bei leido visai serviso komandai patausoti jėgas.

Audi S1 Quattro“, „Alpine A110“, „Ford Escort RS 200“, „Lancia Rally 037“, „Subaru Impreza“ – visus šiuos modelius sieja legendinių ralio automobilių titulas. Tačiau kiekvienam herojui, įskaitant ir ralio vairuotojus bei jų bolidus, reikalinga neeilinė pagalba – šiuo atveju, varge ir džiaugsme lydinti bei bet kurią akimirką į darbą kibti pasiruošusi ekipos serviso komanda, kuriai reikalingas ne ką mažiau nei lenktynių bolidas ištvermingas, tvirtas bei patikimas automobilis. Tad kokias transporto priemones rinkosi tie, kurie liko lenktynių herojų šešėlyje?
RENAULT-ALPINE
Jau nuo pat 1973-ųjų, tik pasirodęs pirmųjų Pasaulio ralio čempionato lenktynių arenoje, „Renault-Alpine“ komandos automobilis „A110“ pademonstravo stulbinantį vikrumą bei greitį, kuris pelnė ekipai ne tik ralio entuziastų pripažinimą, bet ir čempionų titulą. Į pergales Monte Karlo, Maroko, Sanremo ir kituose raliuose „A110“ bolidą serviso komanda lydėjo su flotile „Renault Estafette“ furgonų. Mielos išvaizdos „estafetės“ kaip niekas kitas tiko šiam darbui – tuomet novatoriškais sprendimais pasižymėjęs „Renault“ furgonas buvo varomas priekiniais ratais, todėl itin paprastai buvo pritaikomas įvairioms reikmėms, pavyzdžiui, prailginamas kėbulas. Taip pat dėl priekinių ratų pavaros „Estafette“ grindys buvo žemai, o tai palengvino sunkių atsarginių detalių ir kito krovinio iškrovimą ar įkėlimą į kėbulą bei leido visai serviso komandai patausoti jėgas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault Estafette


FORD


„Ford“ komanda gali pasigirti ne tik solidžia ralio lenktynių patirtimi, bet ir sėkminga furgonų gamybos istorija. „Transit“, gaminamas jau nuo 1965-ųjų ir tapęs trečiu perkamiausiu visų laikų furgonu tai puikiai įrodo – ne veltui šis lengvasis krovininis automobilis lydėjo ir „Ford“ lenktynių komandą. Ekipos serviso furgonai visuomet buvo išpuošti tomis pačiomis spalvomis bei rėmėjų lipdukais kaip ir lenktyniniai „Escort“ automobiliai, ypatingai akį traukė išskirtiniai „Rothmans“ papuošimai. Komandos „Transit“ furgonai dažnai buvo komplektuojami su galingais „Essex V6“ varikliais, tokiais pačiais kaip ir „Ford Granada“ modelyje, o papildomi arkliai po variklio gaubtu pasitarnaudavo norint kuo greičiau įveikti nemažus atstumus tarp lenktynių ruožų. Tarp kitko, dažnai šie „Ford“ furgonai, prikrauti padangų ir lėkdami atokiais keliukais, žiūrovų dėmesį traukė netgi labiau nei trasoje važiuojantys bolidai.
80-aisiais „Ford“ suprato, kad „Transit“ furgonas ralio gerbėjams tapo neatsiejama jų komandos ir lenktynių dalimi. Į pasaulį paleisdamas naujos kartos „Transit“ modelį, gamintojas pristatė ir išskirtinį, vienos tonos velkamosios galios furgoną, skirtą specialiai naujam lenktynių debiutantui „Escort RS2000“. Ir nors „RS2000“ netapo čempionato pažiba, bent jau naujosios kartos „Transit“ furgono pardavimai buvo stulbinamai sėkmingi.

REKLAMA

Ford ralio komanda


OPEL


„Opel“, kompanijos „General Motors“ atšaka Vokietijoje, į ralio pasaulį įsiveržė su nuožmiai nusiteikusiomis „Ascona 400“ ir „Manta 400“, tačiau iki visiško komandos užpildymo trūko vieno dalyko – patikimo bei reprezentatyvaus komercinio automobilio. Visgi, išeitis buvo rasta: pasiskolinti amerikietišką „Opel“ pusbrolį iš „Chevrolet“ šeimos – taip išskirtinai ir kiek agresyviai atrodančių „Chevrolet Van“ flotilė tapo ekipos dalimi.

REKLAMA
REKLAMA

Opel ralio komanda


AUDI


Šeimyniniai koncernų ryšiai padėjo ir „Audi“, kuri, kaip ir „Opel“, lengvųjų komercinių automobilių tiesiog negamino. Savo valdomai įmonei padėjo „Volkswagen“, paskolinusi ralio komandai „LT“ furgonus. Bendradarbiavimas turėjo abipusės naudos – „Audi Sport“ papildė savo automobilių parką servisui skirtais furgonais (keletas jų netgi dėvėjo keturių žiedų markės ženklelius), o „VW“ turėjo puikią progą pareklamuoti tvirtus ir patikimus „LT“. Kampuotų formų ir visiškai paprasto „dėžės ant ratų“ dizaino „LT“ tikrai nebuvo pats žaviausias serviso komandos automobilis ralio istorijoje, tačiau užmaskuotas „Audi Sport“ ekipos apranga, šis furgonas kaip niekas kitas pritapo prie pagrindinių ralio herojų – kampuotų „S1 Quattro“ bolidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen T3 furgonas


BRITISH LEYLAND


1976-80 metais „British Leyland“ komanda ralio lenktynėse dalyvavo su „Triumph TR7“, kuriame tūnojo 3,5 litro V8 „Rover“ variklis, verčiantis nedidelį ir lengvą pleišto formos kupė praktiškai visada slysti šonu. Ryškiam, nors ir ne visada sėkmingam ralio „TR7“ bolidui komandoje kompaniją palaikė „British Leyland“ kompanijos perlo, „Land Rover“ markės automobilis, tad į greičio ruožus lenktyninį automobilį gabendavo tokiu pačiu V8 varikliu aprūpintas dviduris „Range Rover“ serviso visureigis.

REKLAMA

British Leyland ralio komanda


PORSCHE


Raliui skirtas „Porsche 959“ tikrai nebuvo eilinis lenktyninis automobilis, kaip ir tuometinis Dakaro ralis, kurio maršrutas driekėsi nuo Paryžiaus iki Dakaro, nebuvo eilinės lenktynės. Žinoma, tokiam išskirtiniam automobiliui buvo privaloma ne ką prastesnė palyda, tad „Porsche Rothmans Rally Team“ kreipėsi į „MAN Trucks“ kompaniją. Pastaroji „Porsche“ komandą aprūpino tikrai nekasdieniškais žaislais – armijai skirtais 4x4 ir 8x8 sunkvežimiais, kuriems Afrikos smėlis, karštis ir didžiuliai atstumai buvo gan paprastai įveikiama užduotis. Tiesa, mažesnieji serviso sunkvežimiai ne tik teikė techninę pagalbą „Porsche 959“ ekipažui trasoje, tačiau ir patys dalyvavo lenktynėse, bėda ta, kad serviso ekipažas būdavo diskvalifikuojamas iš lenktynių, jeigu viduryje greičio ruožo suskubdavo taisyti „Porsche“ komandos automobilių. Šią problemą labai sėkmingai sprendė aštuonračiai ekipos serviso gigantai, kurie, be abejo, lenktynėse nedalyvavo. Šie milžiniški kariniai sunkvežimiai turėjo būti – ir buvo – greiti, ištvermingi (įtemptas lenktynių grafikas reiškė, kad dvi savaites šios transporto priemonės turės praleisti kelyje) ir sugebėjo įveikti praktiškai bet kokius Afrikos reljefus, ir visa tai atliko veždami tonas sveriančias atsarginių detalių, įrangos ir įrankių šūsnis bei visą komandą mechanikų.

Dakaro ralyje naudota technika


Istorijos šaltiniai: „Petrolicious“, „Opel“, „Porsche“, „Audi“, „Ford“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų