REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Monakas be abejonės yra superautomobilių kraštas. Kitaip negu Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse, Monake patys populiariausi automobiliai kainuoja nuo maždaug 200.000 litų. Kiekvieną mėnesį Monake parduodama daugiau superautomobilių negu visose Baltijos šalyse per metus. 
Dešimto dešimtmečio pradžioje, turtingas verslininkas nusprendė įkurti automobilių kompaniją ir sukurti pirmąjį superautomobilį, kuriuo didžiuotųsi visas Monakas.

Monakas be abejonės yra superautomobilių kraštas. Kitaip negu Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse, Monake patys populiariausi automobiliai kainuoja nuo maždaug 200.000 litų. Kiekvieną mėnesį Monake parduodama daugiau superautomobilių negu visose Baltijos šalyse per metus. 
Dešimto dešimtmečio pradžioje, turtingas verslininkas nusprendė įkurti automobilių kompaniją ir sukurti pirmąjį superautomobilį, kuriuo didžiuotųsi visas Monakas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

sito121aaa


Kompanijos įkūrėjas Fulvio Maria Ballabio, 1983 metais pasiryžo įkurti savo automobilių kompaniją, kuri taptų atsvara itališkiems superautomobiliams. Fulvio teigė, jog įkurti kompaniją paskatino atsainus italų požiūris į automobilių gaminimą. Norėdamas pakeisti situaciją superautomobilių rinkoje, Fulvio su keliais investuotojais sukūrė „MCA“ (Monte Carlo Automobile).
Nors kompanija buvo įkurtas 1984 metais, tačiau visa komanda buvo surinkta tik 1987 metais. Kadangi Fulvio jau turėjo keletą įdomių idėjų būsimam modeliui, inžinieriai nieko nelaukdami pradėjo kūrimo darbus.

REKLAMA

AW (3)


Pirmasis „MCA“ prototipas dienos šviesą išvydo 1989 metais. Kompanijos įkūrėjas būsimą superautomobilį pademonstravo ne tik investuotojams, bet ir tuometiniam Monako princui, kuris vėliau tapo pirmuoju „MCA“ klientu.
 
Nors susidomėjimas automobiliu buvo didelis, tačiau daugelį atbaidė beprotiškai didelė kaina. Kadangi kuriant automobilį buvo panaudotos labai brangios medžiagos, galutinė „Centenaire“ kaina tapo daugeliui nepriimtina. Nors kompanijos įkūrėjas per metus tikėjosi parduoti maždaug šimta modelio vienetų, Fulvio iš viso sulaukė tik penkių užsakymų.Sulaukę daugybės teigiamų atsiliepimų, Fulvio tikėjosi per metus pagaminti ir parduoti maždaug šimtą modelio vienetų.

REKLAMA
REKLAMA

AW (1)


„Lamborghini“ genai
Nors kompanijos įkūrėjas Fulvio Maria Ballabio griežė dantį ant italų, tačiau ieškodamas partnerių, Monake gyvenantis verslininkas kreipėsi į „Lamborghini“. Fulvio gavo leidimą savo automobiliuose naudoti „Lamborghini Countach“ benzininį motorą, kurio darbintis tūris siekė 5 litrus. Tačiau „MCA“ kompanijos įkūrėjui šis variklis pasirodė per silpnas. 455 arklio galių jam buvo per mažai, todėl buvo nuspręsta sumontuoti du turbokompresorius, kurie variklio galią padidino net iki 720 arklio galių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3261341d


Dėl pakankamai mažo svorio, Monake sukurtas superautomobilis pranoko visus savo konkurentus. Pačio galingiausio superautomobilio titulą „MCA“ išlaikė iki 1993 metų, kai „Dauer“ visuomenei pristatė „962 LeMans“ modelį, kurio ratus suko 730 arklio galių išvystantį jėgainė.
Daugelis iki šiol šį projektą lygina su „Ferrari F40“, kuris tuo metu buvo pačiu greičiausiu superautomobiliu. Kodėl būtent su juo? „Ferrari“ turėjo tik 478 arklio galias išvystantį variklį ir sugebėjo be vargo pasiekti 300 km/val. ribą. Kaip manote, ką tada galėjo padaryti šis „MCA Centenaire“, kuris turėjo daugiau kaip 700 arklio galių?

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų