REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Baja 1000“ - vienos sudėtingiausių ir pavojingiausių bekelės tipo lenktynių. Nors šių lenktynių trasa yra net penkis kartus trumpesnė, nei garsiojo Dakaro ralio. Dakaras yra suskirstytas į etapus, kurių kiekvienas yra apie 900 kilometrų ilgio, po kurio gali sustoti susitvarkyti automobilį ir pailsėti.
O štai „Baja 1000“ to nėra ir turi nuvažiuoti tūkstantį mylių (daugiau nei 1600 kilometrų) išsyk. Tai ir paverčia šį dykumos maratoną ekstremalesniu ir pavojingesniu išbandymu lenktynių dalyviams, lyginant su Dakaro raliu.
Į šias lenktynes susirenka įvairūs dalyviai, kurie važiuoja su ženkliai kuklesniu biudžetu nei jau minėto Dakaro ralio dalyviai. „Baja 1000“ dalyvių dauguma yra privačios komandos, kurios važiuoja su paprastesniais automobiliais. Įdomus faktas, pirmosios šios lenktynės buvo surengtos „Honda“ motociklų gamintojo ir jose turėjo varžytis vien tik krosiniai motociklai. O kaip matote dabar, renginys evoliucionavo ir išsiplėtė į tikrą, visų bekelės fanų fiestą. Lenktynininkai čia varžosi su  visureigiais, sunkvežimiais, krosiniais ir keturračiais motociklais.

1104or_02_+2010_baja_1000_coverage+ford_f150

2007_baja_1000_start
1962 metais „Honda“ pristatė „CL72 Scrambler“ motociklą. Tai buvo išties puikus motociklas, kurį pripažino visi, išskyrus JAV. Amerikiečiai niekaip nesutiko su faktu, kad šis motociklas yra puiki transporto priemonė per bet kokį kelią. Siekdamas įrodyti savo, Japonijos motociklų gamintojas surengė ilgo nuotolio bekelės maratoną, kurį labai plačiai išreklamavo. Šiam renginiui buvo pasirinkta 1590 kilometrų (950 mylių) distancija, kuri prasidėjo Meksikoje ir tesėsi per visą žemutinės Kalifornijos pusiasalį, nuo Tichuanos iki La Paso miesto. Anksčiau paminėta distancija yra labai sunki ir neįveikiama daugeliui transporto priemonių, čia už bet kokias klaidas galima skaudžiai sumokėti.

2
Renginys visiems labai patiko, daugelis patys savo jėgomis norėjo išbandyti šį beveik dviejų parų trukmės išbandymą. Pirmosios oficialios („Baja 1000“ pirmtako) lenktynės buvo surengtos 1967 metais ir vadinosi „Mexican 1000 Rally“. Anuomet visas lenktynių azartas ir jaudulys apimdavo tik antrąjį lenktynių rytą, kai dalyviai pravažiuodavo Ensenados miestą. Nuo tos vietos, lenktynių lyderių prognozuoti nebuvo įmanoma, pavojingame kelio ruože galėdavo nutikti bet kas ir bet kam. Ir čia reikėjo saugotis ne tik laukinės gamtos sukurtų sunkumų, bet ir vietinių nusikaltėlių iš Meksikos. Yra užfiksuotas ne vienas atvejis, kai Meksikos nusikaltėlių grupuotės užpuola „Baja 1000“ ralio dalyvius.

2011-Baja-1000-buggu
Per visą laiką keitėsi lenktynių maršrutas, 2000 metais buvo net padvigubintas trasos ilgis iki 2000 mylių (3218 kilometrų). Bet kitais metai vėl sugrįžta prie tradicinio, 1000 mylių nuotolio.
Tęsiant temą apie trasos sudėtingumą, tai čia važiuojant vieną valandą kelias pasikeičia net kelis kartus. Atsiranda įvairios kliūtys, kurias sukuria patys organizatoriai arba žiūrovai. Per lenktynes yra ne vienas ir ne du specialiai žiūrovų padaryti paslėpti tramplinai  spąstai ir kiti sunkumai. Šios „nelegalios“ trasos korekcijos žiūrovams kelia didžiulį jaudulį, o dalyviams velniškus sunkumus. Pagal nerašytą taisyklę, kliūtys turi būti nepavojingos žmogaus gyvybei, tačiau dažnu atveju ši taisyklė užmirštama ir dalyviams neretai tenka rizikuoti savo kailiu. Tykant tokiems pavojams trasoje vairuotojams tenka solidarizuotis, jie perspėja vieni kitus apie esamas kliūtis.

2012-Baja-1000-Joe-2

kore-power-wagon
Dalyvių klasės skirstomos į dvi pagrindines, tai yra dviejų varomųjų ratų ir keturių varomųjų ratų. Tačiau siekiant teisingesnių varžybų buvo sukurtos specialios šių klasių subkategorijos. Viena tokių yra „Class 11“ , kurioje važiuoja tik specialiai paruošti „Volkswagen Beetle“ automobiliai. Tačiau nors tai ir ne bekelei skirtas automobilis, jis turi būti pasiruoštas visiems galimiems trasoje netikėtumams ir spąstams. Labai stebina, tai kad ši klasė susilaukia ganėtinai daug dalyvių dėmesio kiekvienais metais, nuo pat lenktynių pradžios.

Baja Bug-35 pan
Dalyvaujant „Baja 1000“ automobiliai dažnai patiria incidentus ir privalo sustoti remonto darbams. Tai yra neišvengiamas dalykas, net jeigu ir esi puikiai išstudijavęs trasą. Važiuojant tokiomis sudėtingomis sąlygomis joks automobilis ar motociklas neturi  fizinio pranašumo prieš kitų dalyvių techniką. Žinoma kuo didesnis pravažumas, tuo geriau, tačiau kaip byloja šių lenktynių istorija, „Baja 1000“ gali laimėti bet kokia mašina galinti važiuoti bekele.

baja-1000-rocks-it-is-one-of-5-must-do-events-in-your-lifetime

Norman R 38386
Skirtingai nuo tradicinio automobilių sporto, per visas „Baja 1000“ lenktynes nėra aiškaus favorito ar dominuojančios komandos iki pat paskutinio posūkio. Per šias lenktynes tenka varžytis ne su kitais dalyviais, o su gamta ir nugali tas, kuris geriausiai susidoroja su jos iššūkiais.

kore-power-wagon
Pabaigai siūlome pasižiūrėti vaizdo klipą, kuriame aiškiai pavaizduojama visa šių lenktynių dvasia ir žavesys.

„Baja 1000“ - vienos sudėtingiausių ir pavojingiausių bekelės tipo lenktynių. Nors šių lenktynių trasa yra net penkis kartus trumpesnė, nei garsiojo Dakaro ralio. Dakaras yra suskirstytas į etapus, kurių kiekvienas yra apie 900 kilometrų ilgio, po kurio gali sustoti susitvarkyti automobilį ir pailsėti.
O štai „Baja 1000“ to nėra ir turi nuvažiuoti tūkstantį mylių (daugiau nei 1600 kilometrų) išsyk. Tai ir paverčia šį dykumos maratoną ekstremalesniu ir pavojingesniu išbandymu lenktynių dalyviams, lyginant su Dakaro raliu.
Į šias lenktynes susirenka įvairūs dalyviai, kurie važiuoja su ženkliai kuklesniu biudžetu nei jau minėto Dakaro ralio dalyviai. „Baja 1000“ dalyvių dauguma yra privačios komandos, kurios važiuoja su paprastesniais automobiliais. Įdomus faktas, pirmosios šios lenktynės buvo surengtos „Honda“ motociklų gamintojo ir jose turėjo varžytis vien tik krosiniai motociklai. O kaip matote dabar, renginys evoliucionavo ir išsiplėtė į tikrą, visų bekelės fanų fiestą. Lenktynininkai čia varžosi su  visureigiais, sunkvežimiais, krosiniais ir keturračiais motociklais.

1104or_02_+2010_baja_1000_coverage+ford_f150

2007_baja_1000_start
1962 metais „Honda“ pristatė „CL72 Scrambler“ motociklą. Tai buvo išties puikus motociklas, kurį pripažino visi, išskyrus JAV. Amerikiečiai niekaip nesutiko su faktu, kad šis motociklas yra puiki transporto priemonė per bet kokį kelią. Siekdamas įrodyti savo, Japonijos motociklų gamintojas surengė ilgo nuotolio bekelės maratoną, kurį labai plačiai išreklamavo. Šiam renginiui buvo pasirinkta 1590 kilometrų (950 mylių) distancija, kuri prasidėjo Meksikoje ir tesėsi per visą žemutinės Kalifornijos pusiasalį, nuo Tichuanos iki La Paso miesto. Anksčiau paminėta distancija yra labai sunki ir neįveikiama daugeliui transporto priemonių, čia už bet kokias klaidas galima skaudžiai sumokėti.

2
Renginys visiems labai patiko, daugelis patys savo jėgomis norėjo išbandyti šį beveik dviejų parų trukmės išbandymą. Pirmosios oficialios („Baja 1000“ pirmtako) lenktynės buvo surengtos 1967 metais ir vadinosi „Mexican 1000 Rally“. Anuomet visas lenktynių azartas ir jaudulys apimdavo tik antrąjį lenktynių rytą, kai dalyviai pravažiuodavo Ensenados miestą. Nuo tos vietos, lenktynių lyderių prognozuoti nebuvo įmanoma, pavojingame kelio ruože galėdavo nutikti bet kas ir bet kam. Ir čia reikėjo saugotis ne tik laukinės gamtos sukurtų sunkumų, bet ir vietinių nusikaltėlių iš Meksikos. Yra užfiksuotas ne vienas atvejis, kai Meksikos nusikaltėlių grupuotės užpuola „Baja 1000“ ralio dalyvius.

2011-Baja-1000-buggu
Per visą laiką keitėsi lenktynių maršrutas, 2000 metais buvo net padvigubintas trasos ilgis iki 2000 mylių (3218 kilometrų). Bet kitais metai vėl sugrįžta prie tradicinio, 1000 mylių nuotolio.
Tęsiant temą apie trasos sudėtingumą, tai čia važiuojant vieną valandą kelias pasikeičia net kelis kartus. Atsiranda įvairios kliūtys, kurias sukuria patys organizatoriai arba žiūrovai. Per lenktynes yra ne vienas ir ne du specialiai žiūrovų padaryti paslėpti tramplinai  spąstai ir kiti sunkumai. Šios „nelegalios“ trasos korekcijos žiūrovams kelia didžiulį jaudulį, o dalyviams velniškus sunkumus. Pagal nerašytą taisyklę, kliūtys turi būti nepavojingos žmogaus gyvybei, tačiau dažnu atveju ši taisyklė užmirštama ir dalyviams neretai tenka rizikuoti savo kailiu. Tykant tokiems pavojams trasoje vairuotojams tenka solidarizuotis, jie perspėja vieni kitus apie esamas kliūtis.

2012-Baja-1000-Joe-2

kore-power-wagon
Dalyvių klasės skirstomos į dvi pagrindines, tai yra dviejų varomųjų ratų ir keturių varomųjų ratų. Tačiau siekiant teisingesnių varžybų buvo sukurtos specialios šių klasių subkategorijos. Viena tokių yra „Class 11“ , kurioje važiuoja tik specialiai paruošti „Volkswagen Beetle“ automobiliai. Tačiau nors tai ir ne bekelei skirtas automobilis, jis turi būti pasiruoštas visiems galimiems trasoje netikėtumams ir spąstams. Labai stebina, tai kad ši klasė susilaukia ganėtinai daug dalyvių dėmesio kiekvienais metais, nuo pat lenktynių pradžios.

Baja Bug-35 pan
Dalyvaujant „Baja 1000“ automobiliai dažnai patiria incidentus ir privalo sustoti remonto darbams. Tai yra neišvengiamas dalykas, net jeigu ir esi puikiai išstudijavęs trasą. Važiuojant tokiomis sudėtingomis sąlygomis joks automobilis ar motociklas neturi  fizinio pranašumo prieš kitų dalyvių techniką. Žinoma kuo didesnis pravažumas, tuo geriau, tačiau kaip byloja šių lenktynių istorija, „Baja 1000“ gali laimėti bet kokia mašina galinti važiuoti bekele.

baja-1000-rocks-it-is-one-of-5-must-do-events-in-your-lifetime

Norman R 38386
Skirtingai nuo tradicinio automobilių sporto, per visas „Baja 1000“ lenktynes nėra aiškaus favorito ar dominuojančios komandos iki pat paskutinio posūkio. Per šias lenktynes tenka varžytis ne su kitais dalyviais, o su gamta ir nugali tas, kuris geriausiai susidoroja su jos iššūkiais.

kore-power-wagon
Pabaigai siūlome pasižiūrėti vaizdo klipą, kuriame aiškiai pavaizduojama visa šių lenktynių dvasia ir žavesys.

REKLAMA


 
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų