REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors ir neberengiamos, „Targa Florio“ lenkytnės simbolizuoja tikrąsias „Gran Turismo“ varžybas. Tokio lygio ir tipo lenktynės vyko tik „Mille Miglia“ ir „Carrera Panamericana“ renginiuose. Tačiau iš jų „Targa Florio“ išsiskiria tuo, kad yra pirmosios tokio formato varžybos.
Viskas prasidėjo 1906 metais, dėka jauno siciliečio, Vincenzo Florio, kuris buvo tiesiog apsėstas automobilių sporto. Italas pirmąsias savo suorganizuotas varžybas surengė dar 1900 metais Lombardijoje. Tačiau Vincenzo reikėjo didesnio renginio ir 1906 metais buvo suorganizuotos „Targa Florio“ lenktynės, nusidriekusios vingiuotais Sicilijos keliais. Pirmose varžybose triumfavo Alessandro Cagno įveikęs tris trasos ratus, važiuodamas vidutiniu 50 km/h greičiu.

Porporato_in_a_Berliet_finishing_fourth_at_Targa_Florio_1908
Šias lenktynes galima lyginti su gerokai ilgesnėmis „Mille Miglia“ ištvermės lenktynėmis, kurios startavo porą dešimtmečių vėliau. Skirtumas tik tas, kad „Targa Florio“ ankščiau tapo itin svarbia gamintojų kovos arena, bei šių varžybų keliais dar skrodė nuostabūs „Bugatti“ bolidai.
Pirmaisiais lenktynių dešimtmečiais, neišryškėjo nei vienas dominuojantis gamintojas, kol 1925 metais prie starto linijos atriedėjo „Bugatti T35“. Šiuos bolidus valdantys pilotai valdė vingiuotus Sicilijos salos kelius ateinančius keturis metus, kol  rimtą konkurenciją prancūzams sudarė „Alfa Romeo“. Būtent nuo 1930 metų „Targa Florio“ lenktynes užkariavo itališki automobiliai. Po „Alfų“ sekė „Lancia“ ir iki Antrojo pasaulinio karo užsitęsęs „Maserati“ karaliavimas.

1955 Robert Manzon su ferrari 857 S ai box
Po karo varžybos buvo atnaujintos. Iš pradžių, Sicilijoje karaliavo italų gamintojai, tačiau po keleto metų, „Targa Florio“ lenktynėms daugiau dėmesio pradėjo skirti vokiečiai. „Mercedes-Benz“ iš salos išsivežė pergalę 1955 metais, o po to prasidėjo, iki pat varžybų uždarymo, trukusi „Porsche“ ir „Ferrari“ kova, kurioje triumfavo vokiečiai, kartu tapo sėkmingiausiais „Targa Florio“ dalyviais.
Lenktynės dažniausiai buvo rengiamos netoli Palermo miesto, šiaurinėje Sicilijos salos dalyje. Trasos kursas dažnai keitėsi: pirmaisiais metais dalyviai važiuodavo tris „Grande Circuit“ ratus, kurių vienas siekė beveik 150 kilometrų, tačiau nuo 1912 metų organizatoriai nusprendė lenktynes išplėsti iki vieno 979 kilometrų ilgio rato aplink visą salą. Po Pirmojo pasaulinio karo trasos ilgis pastoviai keitėsi, tačiau bendras lenktynių ilgis neviršijo 600 kilometrų. Vėliau, išaugus bolidų greičiui, organizatoriai buvo priversti ilginti distanciją, o paskutinį „Targa Florio“ dešimtmetį varžybas sudarė 11 „Piccolo Circuit“ ratų po 72 kilometrus.

Porsche-at-Targa-Florio-1963-Porsche-718-GTR-Coupe-1280x960
1953 metais buvo įkurtas „FIA World Sportscar“ čempionatas, kuris jau po poros metų prisijungė „Targa Florio“ lenktynes  Varžybos susilaukė dar didesnio susidomėjimo, o gamintojai į trasas atveždavo vis galingesnius ir greitesnius monstrus. Siauri, su staigiais posūkiais, besikeičiančiu aukščiu keliai tiko lėtiems prieškario bolidams, tačiau greitėjant automobiliams, tapo vis sunkiau užtikrinti reikiamą saugumą, kuriuo stipriai rūpinosi FIA. Po trūputėlį į „Targa Florio“ karstą pradėjo kaltis vinys.
Galiausiai, išaušo lemtingieji 1973 metai. Dar prieš įvykstant varžyboms, įtakingas FIA pareigūnas, Helmutas Marko, pareiškė, kad varžybos yra visiškai nesaugios. Tai pasitvirtino jau pirmą „Targa Florio“ dieną, kuomet Čarlzas Blytas žuvo, atsitrenkęs su savo „Lancia Fulvia HF“ į sunkvežimio galinę dalį. Tačiau bėda po vieną nevaikšto. Atnaujinus važiavimus, italas, vairuodamas „Alpine-Renault“ bolidą, rėžėsi į žiūrovų minią, užmušdamas vieną iš jų. FIA to pakako, kad „Targa Florio“ būtų išbrauktas iš čempionato sąrašo.

1967 P.Hill - Hap Sharp su Chaparral 2 F
Vietinė valdžia norėjo išsaugoti didelį pelną nešančias lenktynes, todėl „Targa Florio“ dar gyvavo, kaip vietinės lenktynės, tačiau vėl neapsieita be žmonių mirčių. Būtent po 1977 metų varžybų, kuomet žuvo du žiūrovai, „Targa Florio“ lenktynės buvo sustabdytos.
Per 71 metų istoriją, „Targa Florio“ lenktynėse žuvo devyni žmonės. Žinoma, pagal bet kokius standartus tai yra daug, tačiau lygininant su kitomis tokio lygio varžybomis  mirčių skaičius nėra didelis. Griežti saugumo reikalavimai ir prarastos gyvybės sustabdė lenktynių gyvavimą, tačiau „Targa florio“ į istoriją įeis, kaip vienos įspūdingiausių varžybų, o jose nugalėję žmonės visada išliks didvyriais.

Nors ir neberengiamos, „Targa Florio“ lenkytnės simbolizuoja tikrąsias „Gran Turismo“ varžybas. Tokio lygio ir tipo lenktynės vyko tik „Mille Miglia“ ir „Carrera Panamericana“ renginiuose. Tačiau iš jų „Targa Florio“ išsiskiria tuo, kad yra pirmosios tokio formato varžybos.
Viskas prasidėjo 1906 metais, dėka jauno siciliečio, Vincenzo Florio, kuris buvo tiesiog apsėstas automobilių sporto. Italas pirmąsias savo suorganizuotas varžybas surengė dar 1900 metais Lombardijoje. Tačiau Vincenzo reikėjo didesnio renginio ir 1906 metais buvo suorganizuotos „Targa Florio“ lenktynės, nusidriekusios vingiuotais Sicilijos keliais. Pirmose varžybose triumfavo Alessandro Cagno įveikęs tris trasos ratus, važiuodamas vidutiniu 50 km/h greičiu.

Porporato_in_a_Berliet_finishing_fourth_at_Targa_Florio_1908
Šias lenktynes galima lyginti su gerokai ilgesnėmis „Mille Miglia“ ištvermės lenktynėmis, kurios startavo porą dešimtmečių vėliau. Skirtumas tik tas, kad „Targa Florio“ ankščiau tapo itin svarbia gamintojų kovos arena, bei šių varžybų keliais dar skrodė nuostabūs „Bugatti“ bolidai.
Pirmaisiais lenktynių dešimtmečiais, neišryškėjo nei vienas dominuojantis gamintojas, kol 1925 metais prie starto linijos atriedėjo „Bugatti T35“. Šiuos bolidus valdantys pilotai valdė vingiuotus Sicilijos salos kelius ateinančius keturis metus, kol  rimtą konkurenciją prancūzams sudarė „Alfa Romeo“. Būtent nuo 1930 metų „Targa Florio“ lenktynes užkariavo itališki automobiliai. Po „Alfų“ sekė „Lancia“ ir iki Antrojo pasaulinio karo užsitęsęs „Maserati“ karaliavimas.

1955 Robert Manzon su ferrari 857 S ai box
Po karo varžybos buvo atnaujintos. Iš pradžių, Sicilijoje karaliavo italų gamintojai, tačiau po keleto metų, „Targa Florio“ lenktynėms daugiau dėmesio pradėjo skirti vokiečiai. „Mercedes-Benz“ iš salos išsivežė pergalę 1955 metais, o po to prasidėjo, iki pat varžybų uždarymo, trukusi „Porsche“ ir „Ferrari“ kova, kurioje triumfavo vokiečiai, kartu tapo sėkmingiausiais „Targa Florio“ dalyviais.
Lenktynės dažniausiai buvo rengiamos netoli Palermo miesto, šiaurinėje Sicilijos salos dalyje. Trasos kursas dažnai keitėsi: pirmaisiais metais dalyviai važiuodavo tris „Grande Circuit“ ratus, kurių vienas siekė beveik 150 kilometrų, tačiau nuo 1912 metų organizatoriai nusprendė lenktynes išplėsti iki vieno 979 kilometrų ilgio rato aplink visą salą. Po Pirmojo pasaulinio karo trasos ilgis pastoviai keitėsi, tačiau bendras lenktynių ilgis neviršijo 600 kilometrų. Vėliau, išaugus bolidų greičiui, organizatoriai buvo priversti ilginti distanciją, o paskutinį „Targa Florio“ dešimtmetį varžybas sudarė 11 „Piccolo Circuit“ ratų po 72 kilometrus.

Porsche-at-Targa-Florio-1963-Porsche-718-GTR-Coupe-1280x960
1953 metais buvo įkurtas „FIA World Sportscar“ čempionatas, kuris jau po poros metų prisijungė „Targa Florio“ lenktynes  Varžybos susilaukė dar didesnio susidomėjimo, o gamintojai į trasas atveždavo vis galingesnius ir greitesnius monstrus. Siauri, su staigiais posūkiais, besikeičiančiu aukščiu keliai tiko lėtiems prieškario bolidams, tačiau greitėjant automobiliams, tapo vis sunkiau užtikrinti reikiamą saugumą, kuriuo stipriai rūpinosi FIA. Po trūputėlį į „Targa Florio“ karstą pradėjo kaltis vinys.
Galiausiai, išaušo lemtingieji 1973 metai. Dar prieš įvykstant varžyboms, įtakingas FIA pareigūnas, Helmutas Marko, pareiškė, kad varžybos yra visiškai nesaugios. Tai pasitvirtino jau pirmą „Targa Florio“ dieną, kuomet Čarlzas Blytas žuvo, atsitrenkęs su savo „Lancia Fulvia HF“ į sunkvežimio galinę dalį. Tačiau bėda po vieną nevaikšto. Atnaujinus važiavimus, italas, vairuodamas „Alpine-Renault“ bolidą, rėžėsi į žiūrovų minią, užmušdamas vieną iš jų. FIA to pakako, kad „Targa Florio“ būtų išbrauktas iš čempionato sąrašo.

1967 P.Hill - Hap Sharp su Chaparral 2 F
Vietinė valdžia norėjo išsaugoti didelį pelną nešančias lenktynes, todėl „Targa Florio“ dar gyvavo, kaip vietinės lenktynės, tačiau vėl neapsieita be žmonių mirčių. Būtent po 1977 metų varžybų, kuomet žuvo du žiūrovai, „Targa Florio“ lenktynės buvo sustabdytos.
Per 71 metų istoriją, „Targa Florio“ lenktynėse žuvo devyni žmonės. Žinoma, pagal bet kokius standartus tai yra daug, tačiau lygininant su kitomis tokio lygio varžybomis  mirčių skaičius nėra didelis. Griežti saugumo reikalavimai ir prarastos gyvybės sustabdė lenktynių gyvavimą, tačiau „Targa florio“ į istoriją įeis, kaip vienos įspūdingiausių varžybų, o jose nugalėję žmonės visada išliks didvyriais.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų