REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausioje Baltijos šalių lenktynių serijoje „Autoplius.lt
Fast Lap“ užtenka turėti tvarkingą automobilį ir šalmą. Tačiau „Street“ klasės profesionalai atskleidžia paslaptis, kurios rezultatų siekimą pavers labai smagiu procesu, o iš kiaulės taupyklės ištraukti reikės tik tris atlyginimus.

Pagal „Autoplius.lt Fast Lap“ taisykles, greičiausio rato „Time Attack“ važiavimuose „Street“ klasės dalyviai gali važiuoti standartiniu automobiliu. Jis turi būti techniškai tvarkingas, o vairuotojui privalomas šalmas. Viskas. Tiek ir užtenka, kad galėtum save vadinti lenktynininku.
Tiesa, net ir žvejyba ar žemuogių rinkimas neteiks malonumo, jei nežinosite kokiais įrankiais naudotis ar kokias vietas rinktis. Lygiai taip pat yra su automobiliu sportu, todėl patarimus surinkome iš kelių „Street“ klasės profesionalų. .
Ką išmoksi – į turbiną neiškeisi
Jei susiruošėte tapti lenktynininku, esate teisingame straipsnyje, nes greičiausias šių metų „Street“ įskaitos dalyvis Simonas Urbonas kažkada buvo toks kaip jūs, mielas skaitytojau.
„Svarbiausias dalykas ruošiant automobilį ir save sportui – žinios.  Pačioje pradžioje nieko nežinojau, važiuodavau su betkuo ir daug pinigų išleidau veltui. Reikia pasikalbėti su žmogumi, kuris visą šita praėjęs ir patartų, kaip pigiau rasti atliekamų sekundžių trasoje“, – pripažįsta jaunasis lenktynininkas.
Šiandien jis – vienas tų, kurie gali dalinti patarimus. Didžiausią dėmesį šiuo metu jis skiria padangoms, todėl debiutinininkams pataria pradėti nuo to paties.
„Padangoms negalima taupyti. Aš perku „Michelin Pilot Sport Cup 2“ arba panašias. „Nemuno žiede“ tai reiškia minus 2 sekundes. Paskui reikia stebėti ratų suvedimą ir išvirtimą pagal padangų nusidėvėjimo plotą ir agresyvinti pagal progresą. Tada įsigyti reguliuojamus amortizatorius. Pradžioje užtenka pigesnių, bet svarbu, kad reguliuotųsi kietumas ir aukštis. Taip galima išmokti, kaip automobilis reaguoja į pakeitimus“, – patarimais dalinasi S. Urbonas.
Jis taip pat rekomenduoja papildomai aušinti stabdžius ir nusipirkti „Carbon Lorraine RC6” stabdžių trinkeles. Pasak jo, už tokią sumą geresnių nėra. „
Subaru Impreza STI“ vairuotojas prisiminė ir kitą svarbų dalyką – iš automobilio išmesti nereikalingas detales.

Didžiausioje Baltijos šalių lenktynių serijoje „Autoplius.lt
Fast Lap“ užtenka turėti tvarkingą automobilį ir šalmą. Tačiau „Street“ klasės profesionalai atskleidžia paslaptis, kurios rezultatų siekimą pavers labai smagiu procesu, o iš kiaulės taupyklės ištraukti reikės tik tris atlyginimus.

Pagal „Autoplius.lt Fast Lap“ taisykles, greičiausio rato „Time Attack“ važiavimuose „Street“ klasės dalyviai gali važiuoti standartiniu automobiliu. Jis turi būti techniškai tvarkingas, o vairuotojui privalomas šalmas. Viskas. Tiek ir užtenka, kad galėtum save vadinti lenktynininku.
Tiesa, net ir žvejyba ar žemuogių rinkimas neteiks malonumo, jei nežinosite kokiais įrankiais naudotis ar kokias vietas rinktis. Lygiai taip pat yra su automobiliu sportu, todėl patarimus surinkome iš kelių „Street“ klasės profesionalų. .
Ką išmoksi – į turbiną neiškeisi
Jei susiruošėte tapti lenktynininku, esate teisingame straipsnyje, nes greičiausias šių metų „Street“ įskaitos dalyvis Simonas Urbonas kažkada buvo toks kaip jūs, mielas skaitytojau.
„Svarbiausias dalykas ruošiant automobilį ir save sportui – žinios.  Pačioje pradžioje nieko nežinojau, važiuodavau su betkuo ir daug pinigų išleidau veltui. Reikia pasikalbėti su žmogumi, kuris visą šita praėjęs ir patartų, kaip pigiau rasti atliekamų sekundžių trasoje“, – pripažįsta jaunasis lenktynininkas.
Šiandien jis – vienas tų, kurie gali dalinti patarimus. Didžiausią dėmesį šiuo metu jis skiria padangoms, todėl debiutinininkams pataria pradėti nuo to paties.
„Padangoms negalima taupyti. Aš perku „Michelin Pilot Sport Cup 2“ arba panašias. „Nemuno žiede“ tai reiškia minus 2 sekundes. Paskui reikia stebėti ratų suvedimą ir išvirtimą pagal padangų nusidėvėjimo plotą ir agresyvinti pagal progresą. Tada įsigyti reguliuojamus amortizatorius. Pradžioje užtenka pigesnių, bet svarbu, kad reguliuotųsi kietumas ir aukštis. Taip galima išmokti, kaip automobilis reaguoja į pakeitimus“, – patarimais dalinasi S. Urbonas.
Jis taip pat rekomenduoja papildomai aušinti stabdžius ir nusipirkti „Carbon Lorraine RC6” stabdžių trinkeles. Pasak jo, už tokią sumą geresnių nėra. „
Subaru Impreza STI“ vairuotojas prisiminė ir kitą svarbų dalyką – iš automobilio išmesti nereikalingas detales.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Simonas Urbonas


Į klasikinį klausimą, kaip didinti automobilio galią, Simonas atsakymo ilgai neieškojo. Jos didinti tiesiog nereikia. Geriau tuos pinigus išleisti trasos nuomai ir bandyti atkartoti rekordines Dainiaus Matijošaičio trajektorijas. „Youtube“ šie vaizdo įrašai nieko nekainuoja.
„Pradėti užtenka su silpnu automobiliu. Išspaudi iš jo viską – sėdi į galingesnį. Dirbtinai padidinta automobilio galia mažina jo patikimumą. Žiemą treniravausi su simuliatoriumi, o vasarą jau buvau greitesnis. Taigi su tokiu scenarijumi galima tilpti į 2 000 eurų“,  – suskaičiuoja jis.
Tiek užtenka pinigų, kad taptum lenktynininku ir turėtum lenktynininį automobilį.
Svarbiausia nepamiršti higienos
Vytas Bilinskas laikosi paprastos filosofijos: „Street“ klasės automobilis į lenktynes turi atvažiuoti pats, o ne ant tralo. Pernai jis su „Porsche“ atvažiavo į Poznanę, palenktyniavo, o grįždamas į Lietuvą dar apsipirko pasienyje. Lenkijos pusėje. Akivaizdu, kad jis žino, kaip elgtis su pinigais.
„Pirmiausiai reikia nusisamdyti gerą mokytoją. Tada galima gerinti stabdžių sistemą. Trečias, bet nemažiau svarbus dalykas – padangos. Žinoma, automobilis turi būti nepriekaištingai tvarkingas. Jame turi veikti visos aktyvios ir pasyvios saugos sistemos. Kitaip visos investicijos neturi prasmės“, – konkretumu tryško ilgametis „Autoplius.lt Fast Lap“ dalyvis.
Jis pritaria S. Urbono skaičiavimams, kad su padangų, amortizatorių ir stabdžių trinkelių patobulinimams galima tilpti į 2000 eurų biudžetą.
„Žinoma, jei turit „Porsche“ arba „
Toyota GT86”, tada užtenka pasikeisti stabdžių trinkeles. Gal ir BMW 325 pradžiai užtektų. Bet kad ir kokį automobilį turėtum, prieš lenktynes reikia pasikeisti visus filtrus, alyvą ir jos pripilti bent 4 mm aukščiau maksimalios ribos“, – pataria patyręs automobilių mechanikas.
Pasak Vyto, to ir užtenka, kad žmogus pajaustų, ar jo gyvenime lenktynės yra reikalingos.

REKLAMA

Vytas Bilinskas


Nusiperki ir „varai“
„Race VGTU“ komandos įkūrėjas Vidmantas Pociūnas „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse dalyvauja pirmąkart. Tačiau jis antram gyvenimui prikėlė ne vieną automobilį, o savo žinias gilina Vilniaus Gedimino technikos universitete. Magistrantas labai greitai reziumuoja, kad geriausia yra nupirkti paruoštą automobilį, nes kiekvienas darbas kainuoja daugiau laiko ir pinigų, nei tai, ką jau kitas buvo padaręs.
„Taip pat svarbu pradėti nuo tinkamo automobilio. Pavyzdžiui, „Mazda MX-5” jau iš gamyklos išvažiavo su tobulu svorio balanso, taigi nereikia pernešinėti akumuliatoriaus į galą ar daryti kitų pakeitimų. Dar svarbiau – ideali kėbulo būklė. Niekas taip gerai nesuvirins kėbulo, kaip tai buvo padaryta gamykloje. Ieškant optimaliausio varianto reikia elgtis panašiai, kaip ieškant automobilio kasdienai. Užtenka pažiūrėti, su kuo važinėja taksistai ir žinai, ką nebrangu vairuoti. Lygiai taip pat trasoje. Manau, kad čia karaliautų „Honda Civic“, – apie pirmuosius žingsnius kalba jis.
Vidmantas siūlo orientuotis į paprastą tikslą – valandas trasoje, o ne garaže.

REKLAMA
REKLAMA

Race VGTU (34)


„Nusiperki kažkieno modifikuotą automobilį ir važiuoji tą patį sezoną. Ne kitą ar dar kitą. Jei nori modifikuoti, tai geriau pirkti „bolt-on“ rinkinius, kuriuose yra viskas, ko reikia. Nes taip motyvacija garaže ir dingsta. Reikia išsikelti realius tikslus ir juos vieną po kito pamažu įgyvendinti“, – apie tvarką garaže ir mintyse kalba jis.
Kai kalba pasisuka apie pinigus „Race VGTU“ pilotas išsitraukia kompiuterį ir parodo kelių puslapių „Excel“ lentelę. Joje surašytas preliminarus ir realus viso sezono biudžetas. Ten suregistruotos kainos nuo automobilio pirkimo ir skirtingų gamintojų padangų iki jo transportavimo į visus „Autoplius.lt Fast Lap“ etapus.
„Taip gali sekti, pavyzdžiui, ar apsimoka turėti savo tralą arba kiek užtrunki prie tam tikrų užduočių“, – planavimo subtilybes nušviečia jis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų