REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Nors, atrodo, kiekvienas automobilių gamintojas gali pagaminti "karštajį" hečbeką, šiame žanre visgi dominuoja Europietiški gamintojai. Buvo tokių automobilių kaip Dodge Omni GLH ar Civic Si, kurie taip pat priklauso šitam segmentui. Labai daug prie šio žanro prisidėjo prancūzų gamintojai, nors pats įžymiausias visgi ne prancūzas. Turbūt "karščiausiu" hečbeku galime pavadinti misterį Golf GTI.
Golf GTI pirmą kartą buvo pristatytas dar 1976 metais, o kai pasirodė antroji Golf karta 1983 metais, GTI pasirodė ir Amerikos rinkoje. Golf'as ten buvo pavadintas Rabbit (išvertus iš anglų kalbos - triušis). Toks pavadinimas buvo pasirinktas turbūt todėl, kad mašina buvo "vabalo" (Beetle) įpėdinis, o VW tikėjo, kad gyvūnų pavadinimai automobiliams bus jų raktas į sėkmę. Bet kai visgi Golf'as tapo Golf'u, GTI versija visada išliko tiesiog GTI. Amerikiečiai nesibodėjo iš pavadinimo išmest žodelį "Golf". Tai buvo todėl, kad Amerikoje nebuvo jokio kito VW modelio su kodu GTI, tad niekas per daug ir nepyko.



GTI dažnai yra tituluojamas kaip "karštųjų" hečbekų pradininkas, bet visgi šis klausimas lieka diskutuotinas. Buvo tokie automobiliai Simca 1100 Ti ir Renault 5 Alpine, kurie pasirodė dar prieš 1976-ųjų golf'o debiutą, bet Volkswagen'as buvo žymiai populiaresnis. Tad jei jis ir nebuvo pirmasis, GTI be jokios abejonės buvo pirmasis išpopuliarinęs šį automobilių tipą. Tiesa, pirma atsirado pats automobilis, ir tik 1985 pirmą kartą buvo panaudotas terminas "hot hatch" laikraštyje "The Times". Pirmosios kartos Golf GTI išgaudavo  110 arklio galių iš savo 1,6 litro variklio. Kadangi jis buvo lengvas, svėrė tik kiek daugiau nei 800 kilogramų, 100 km/h pasiekdavo per 9 sekundes. Tais laikais šis skaičius jau buvo "šis tas".
Palyginimui, Ford Mustang'as, varomas V8 variklio, 100 km/h greičiui pasiekti užtrukdavo net 9,5 sekundės. Darosi aišku, kuom GTI patraukė visų susižavėjimą. Antrosios kartos Golf GTI jau turėjo automatinę pavarų dėžę ir variklį su turbina. Taigi, ir gera naujiena ir bloga viename. Golf GTI Mk3 debiutas buvo ne koks, ypač Amerikoje ir Kanadoje, kur automobiliai turėjo problemų dėl kokybės. Tai atsitiko dėl prasto surinkimo Meksikoje (Volkswagenai Amerikos rinkai surinkinėjami būtent Meksikoje). Nors europietiški variantai taip pat kentėjo dėl prastos plieno kokybės. Su trečios kartos problemomis buvo pristatytos ir naujos šio modelio versijos. Tai buvo VR6 ir dyzelinė TDI versija.



Reikalai pasisuko geresne linkme su ketvirtosios Golf'o kartos gimimu, kuris įvyko 2000-aisiais metais. Ši karta buvo laiminga ir dėl to, jog buvo pristatytas R32 GTI modelis, kuris turėjo 3,2 litro VR6 variklį. Nors, jei ir nebūtų šios trijų litrų versijos, standartinis GTI turėjo labai gerą variklį. Tai buvo Audi 1,8 litro keturių cilindrų ir 20 vožtuvų variklis, kuriam galios pripūsdavo turbina. Tai vienas geriausių VW variklių tiuningui. Penktoji karta buvo pristatyta su dviejų litrų turbininiu varikliu, taip pat ir dar keliomis GTI versijomis. Pati įspūdingiausia versija, kuri taip niekada ir nepasiekė konvejerio, bet kurios plakatus turbūt turi pasikabinęs dar ne vienas GTI gerbėjas, buvo su per vidurį įmontuotu 6 litrų dviejų turbinų W12 varikliu iš Bentley Continental. Šios versijos kodinis pavadinimas W12-650 GTI. Iš jo galime suprasti, kad variklis į ratus pasiųsdavo apie 650 arklio galių.



Dabar jau šeštosios kartos GTI skaičiuoja savo paskutines dienas ir ruošiasi užleisti vietą naujam, septintam, GOLF'ui, kuris žada būti dar galingesnis. Mašiną vis dar beprotiškai smagu vairuoti, bet ji jau nebėra Golf'ų pasirinkimo viršūnėje. Šią vietą dabar okupavo Golf R. Tikimasi, kad septintosios kartos Golf R turės apie tris šimtus arklių. Tai ganėtinai daug. Dar nėra termino, kuris apibūdina tokią mašiną, bet atrodo, tai bus dar "karštesnis" hečbekas.
GTI vis dar laikosi tarp lyderių savo klasėje, bet šiais laikais, kai tokie maži sportiniai automobiliai darosi vis populiaresni ir vis daugiau gamintojų tokius pradeda gaminti, turėtų būti sunku išlaikyti pozicijas. Net jei 7 kartos GTI ir būtų paskutinis Golf GTI, šio modelio istorija tikrai verta pagarbos. Tendencija tokia, kad kiekviena nauja GTI karta darosi vis geresnė ir geresnė ir mes tikimės, kad GTI toliau evoliucionuos ir džiugins vairavimo entuziastus.






Nors, atrodo, kiekvienas automobilių gamintojas gali pagaminti "karštajį" hečbeką, šiame žanre visgi dominuoja Europietiški gamintojai. Buvo tokių automobilių kaip Dodge Omni GLH ar Civic Si, kurie taip pat priklauso šitam segmentui. Labai daug prie šio žanro prisidėjo prancūzų gamintojai, nors pats įžymiausias visgi ne prancūzas. Turbūt "karščiausiu" hečbeku galime pavadinti misterį Golf GTI.
Golf GTI pirmą kartą buvo pristatytas dar 1976 metais, o kai pasirodė antroji Golf karta 1983 metais, GTI pasirodė ir Amerikos rinkoje. Golf'as ten buvo pavadintas Rabbit (išvertus iš anglų kalbos - triušis). Toks pavadinimas buvo pasirinktas turbūt todėl, kad mašina buvo "vabalo" (Beetle) įpėdinis, o VW tikėjo, kad gyvūnų pavadinimai automobiliams bus jų raktas į sėkmę. Bet kai visgi Golf'as tapo Golf'u, GTI versija visada išliko tiesiog GTI. Amerikiečiai nesibodėjo iš pavadinimo išmest žodelį "Golf". Tai buvo todėl, kad Amerikoje nebuvo jokio kito VW modelio su kodu GTI, tad niekas per daug ir nepyko.



GTI dažnai yra tituluojamas kaip "karštųjų" hečbekų pradininkas, bet visgi šis klausimas lieka diskutuotinas. Buvo tokie automobiliai Simca 1100 Ti ir Renault 5 Alpine, kurie pasirodė dar prieš 1976-ųjų golf'o debiutą, bet Volkswagen'as buvo žymiai populiaresnis. Tad jei jis ir nebuvo pirmasis, GTI be jokios abejonės buvo pirmasis išpopuliarinęs šį automobilių tipą. Tiesa, pirma atsirado pats automobilis, ir tik 1985 pirmą kartą buvo panaudotas terminas "hot hatch" laikraštyje "The Times". Pirmosios kartos Golf GTI išgaudavo  110 arklio galių iš savo 1,6 litro variklio. Kadangi jis buvo lengvas, svėrė tik kiek daugiau nei 800 kilogramų, 100 km/h pasiekdavo per 9 sekundes. Tais laikais šis skaičius jau buvo "šis tas".
Palyginimui, Ford Mustang'as, varomas V8 variklio, 100 km/h greičiui pasiekti užtrukdavo net 9,5 sekundės. Darosi aišku, kuom GTI patraukė visų susižavėjimą. Antrosios kartos Golf GTI jau turėjo automatinę pavarų dėžę ir variklį su turbina. Taigi, ir gera naujiena ir bloga viename. Golf GTI Mk3 debiutas buvo ne koks, ypač Amerikoje ir Kanadoje, kur automobiliai turėjo problemų dėl kokybės. Tai atsitiko dėl prasto surinkimo Meksikoje (Volkswagenai Amerikos rinkai surinkinėjami būtent Meksikoje). Nors europietiški variantai taip pat kentėjo dėl prastos plieno kokybės. Su trečios kartos problemomis buvo pristatytos ir naujos šio modelio versijos. Tai buvo VR6 ir dyzelinė TDI versija.



Reikalai pasisuko geresne linkme su ketvirtosios Golf'o kartos gimimu, kuris įvyko 2000-aisiais metais. Ši karta buvo laiminga ir dėl to, jog buvo pristatytas R32 GTI modelis, kuris turėjo 3,2 litro VR6 variklį. Nors, jei ir nebūtų šios trijų litrų versijos, standartinis GTI turėjo labai gerą variklį. Tai buvo Audi 1,8 litro keturių cilindrų ir 20 vožtuvų variklis, kuriam galios pripūsdavo turbina. Tai vienas geriausių VW variklių tiuningui. Penktoji karta buvo pristatyta su dviejų litrų turbininiu varikliu, taip pat ir dar keliomis GTI versijomis. Pati įspūdingiausia versija, kuri taip niekada ir nepasiekė konvejerio, bet kurios plakatus turbūt turi pasikabinęs dar ne vienas GTI gerbėjas, buvo su per vidurį įmontuotu 6 litrų dviejų turbinų W12 varikliu iš Bentley Continental. Šios versijos kodinis pavadinimas W12-650 GTI. Iš jo galime suprasti, kad variklis į ratus pasiųsdavo apie 650 arklio galių.



Dabar jau šeštosios kartos GTI skaičiuoja savo paskutines dienas ir ruošiasi užleisti vietą naujam, septintam, GOLF'ui, kuris žada būti dar galingesnis. Mašiną vis dar beprotiškai smagu vairuoti, bet ji jau nebėra Golf'ų pasirinkimo viršūnėje. Šią vietą dabar okupavo Golf R. Tikimasi, kad septintosios kartos Golf R turės apie tris šimtus arklių. Tai ganėtinai daug. Dar nėra termino, kuris apibūdina tokią mašiną, bet atrodo, tai bus dar "karštesnis" hečbekas.
GTI vis dar laikosi tarp lyderių savo klasėje, bet šiais laikais, kai tokie maži sportiniai automobiliai darosi vis populiaresni ir vis daugiau gamintojų tokius pradeda gaminti, turėtų būti sunku išlaikyti pozicijas. Net jei 7 kartos GTI ir būtų paskutinis Golf GTI, šio modelio istorija tikrai verta pagarbos. Tendencija tokia, kad kiekviena nauja GTI karta darosi vis geresnė ir geresnė ir mes tikimės, kad GTI toliau evoliucionuos ir džiugins vairavimo entuziastus.




REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų