REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sovietų Sąjungos šešėlis vis dar persekioja ne tik mus, bet ir kaimyninę Latviją. Vienas toks Tarybinio režimo rudimentas yra užsilikęs Jelgavoje. Tai „RAF“ gamykla, kurioje daugiausiai buvo gaminami „RAF-2203“ automobiliai, visiems gerai žinomi „Latvija“ pavadinimu.



Pažodžiui išvertus „RAF“ pavadinimą, turėtume tris tarptautinius žodžius – „Rygos autobusų fabrikas“. „RAF“ savo veiklą pradėjo 1949 metais, o pirmieji autobusai, su šiuo ženklu nuo konvejerio nuriedėjo 1955 metais. Šios transporto priemonės buvo surinkinėjamos ant rusiškos „GAZ-51“ bazės, galėjo vežti dvidešimt du keleivius ir važinėjo kaip miesto viešasis transportas.


1958 metais pasirodė gerai ir lietuviams žinomas „RAF 977“ mikroautobusas, kuris dauguma komponentų dalinosi su „GAZ-21 Volga“. Modelis buvo sėkmingas, todėl Tarybų valdžia nusprendė didinti gamybą, plėsti „977“ panaudojimo galimybes, todėl dalis gamybos buvo perkelta į Armėniją.


Latvijai būnant dėkinga strategine vieta mikroautobusų gamybai, už penkiasdešimties kilometrų nuo Rygos, Jelgavos mieste 1976 metais buvo atidaryta nauja „RAF“ gamykla, kuri per metus gebėdavo pagaminti iki 17 tūkst. „Latvijų“.


Įdomu tai, kad „RAF-2203“ mikroautobusas yra pagamintas ant „GAZ-24 Volga“ bazės, bei nebuvo prieinamas įsigyti paprastiems žmonėms, nebent šeimoje būtų penki vaikai.


1991 metais subyrėjus Tarybų Sąjungai, nutrūko medžiagų tiekimas, bei sustojo „Latvijų“ gamyba. Rusų gamykla „GAZ“ siūlėsi investuoti į „RAF“, tačiau Latvijos valdžia šį pasiūlymą atmetė, motyvuodama tuo, kad tai gali turėti neigiamos įtakos šalies nepriklausomybei.


Vakarų ir Azijos investuotojai taip pat ketino investuoti į gamyklą, kol galiausiai buvo nuspręsta, kad tai per daug rizikinga, nes vietinė rinka yra per maža, o dėl komplikuotų Latvijos ir Rusijos santykių, į pastarąją šalį eksportavimas nebuvo galimas.


Galiausiai, 1998 metais, buvo paskelbtas „RAF“ bankrotas. Šiuo metu, visas 120 tūkst. kvadratinių metrų  fabriko kompleksas priklauso „JSC Balitva“, tačiau niekas neketina pradėti naujų komercinių automobilių gamybos.










Tai „RAF-GAZ 13S“ modelis – „Čaikos“ universalas, kurį naudojo sanitarai.




Tarp įvairiausių „RAF 2203 Latvija“ midifikacijų, pasitaikė ir tokia retenybė – vilkikas, skirtas vilkti sąstatą, skirtą keleiviams.




Vienas įdomesnių egzempliorių - eksperimentinė namelio ant ratų versija.








Nuotraukos: rawcar.com

Sovietų Sąjungos šešėlis vis dar persekioja ne tik mus, bet ir kaimyninę Latviją. Vienas toks Tarybinio režimo rudimentas yra užsilikęs Jelgavoje. Tai „RAF“ gamykla, kurioje daugiausiai buvo gaminami „RAF-2203“ automobiliai, visiems gerai žinomi „Latvija“ pavadinimu.



Pažodžiui išvertus „RAF“ pavadinimą, turėtume tris tarptautinius žodžius – „Rygos autobusų fabrikas“. „RAF“ savo veiklą pradėjo 1949 metais, o pirmieji autobusai, su šiuo ženklu nuo konvejerio nuriedėjo 1955 metais. Šios transporto priemonės buvo surinkinėjamos ant rusiškos „GAZ-51“ bazės, galėjo vežti dvidešimt du keleivius ir važinėjo kaip miesto viešasis transportas.


1958 metais pasirodė gerai ir lietuviams žinomas „RAF 977“ mikroautobusas, kuris dauguma komponentų dalinosi su „GAZ-21 Volga“. Modelis buvo sėkmingas, todėl Tarybų valdžia nusprendė didinti gamybą, plėsti „977“ panaudojimo galimybes, todėl dalis gamybos buvo perkelta į Armėniją.


Latvijai būnant dėkinga strategine vieta mikroautobusų gamybai, už penkiasdešimties kilometrų nuo Rygos, Jelgavos mieste 1976 metais buvo atidaryta nauja „RAF“ gamykla, kuri per metus gebėdavo pagaminti iki 17 tūkst. „Latvijų“.


Įdomu tai, kad „RAF-2203“ mikroautobusas yra pagamintas ant „GAZ-24 Volga“ bazės, bei nebuvo prieinamas įsigyti paprastiems žmonėms, nebent šeimoje būtų penki vaikai.


1991 metais subyrėjus Tarybų Sąjungai, nutrūko medžiagų tiekimas, bei sustojo „Latvijų“ gamyba. Rusų gamykla „GAZ“ siūlėsi investuoti į „RAF“, tačiau Latvijos valdžia šį pasiūlymą atmetė, motyvuodama tuo, kad tai gali turėti neigiamos įtakos šalies nepriklausomybei.


Vakarų ir Azijos investuotojai taip pat ketino investuoti į gamyklą, kol galiausiai buvo nuspręsta, kad tai per daug rizikinga, nes vietinė rinka yra per maža, o dėl komplikuotų Latvijos ir Rusijos santykių, į pastarąją šalį eksportavimas nebuvo galimas.


Galiausiai, 1998 metais, buvo paskelbtas „RAF“ bankrotas. Šiuo metu, visas 120 tūkst. kvadratinių metrų  fabriko kompleksas priklauso „JSC Balitva“, tačiau niekas neketina pradėti naujų komercinių automobilių gamybos.










Tai „RAF-GAZ 13S“ modelis – „Čaikos“ universalas, kurį naudojo sanitarai.




Tarp įvairiausių „RAF 2203 Latvija“ midifikacijų, pasitaikė ir tokia retenybė – vilkikas, skirtas vilkti sąstatą, skirtą keleiviams.




Vienas įdomesnių egzempliorių - eksperimentinė namelio ant ratų versija.








Nuotraukos: rawcar.com

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų