„Ne vien graži 15-os metų sukaktis, bet ir tolydžio didėjantis susidomėjimas renginiu skatina mus padaryti viską, kad šios Lietuvą garsinančios maratoninės lenktynės būtų išskirtinės įdomioje ir turtingoje jų galerijoje, - teigia „Promo events“ vadovas Darius Jonušis.
– Dabar jau drąsiai galime tvirtinti, jog sportininkus ir žiūrovus pradžiuginsime visa eile naujovių, geresnėmis darbo ir poilsio sąlygomis, o bene svarbiausia – nauja, žymiai patogesne ir saugesne trasa. Todėl naudodamasis proga norėčiau nuoširdžiai padėkoti Susisiekimo ministerijai, Kelių direkcijai, „Kauno tiltų“ bendrovės vadovams ir visiems darbuotojams 15-ųjų 1000 km lenktynių išvakarėse pateikusiems bene gražiausią dovaną – rekonstruotą dobilo lapo formos skirtingų lygių sankryžą statomame Palangos aplinkkelyje.“
Šalia šio svarbaus transporto mazgo, kuriame netrukus užvirs atkakliausios sportinės batalijos, jau ryškėja būsimojo lenktynių miestelio kontūrai, kurie šiemet irgi gerokai skirsis nuo per eilę metų jau įprastų akiai.
„Ne tik pakitusi trasos forma įpareigojo mus ieškoti naujovių itin svarbiose dviejose pitlane ir paddock zonose, - sako jau kelinti metai aktyviai talkinantis įrengiant laikinąjį lenktynių miestelį „Lancia“ klubo prezidentas Rimantas Stapulionis. – Šiemet šios dvi zonos bus daug patogesnės ir lenktynininkams, ir žiūrovams, kurie pakilę į antrąjį pitlane aukštą jo balkonais galės žygiuoti ištisai, sulyg kiekvienu garažu nesileisdami ant žemės ir vėl nekopdami aukštyn. Lenktynininkams įrengsime geresnes automobilių priežiūros ir remonto sąlygas, tieksime jiems pastovią elektros srovę, kad jų rimties nebetrikdytų burzgiantys generatoriai“.
Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet itin daug pastangų reikalauja specifinė trasos apsauga, kuria rūpinasi didelę tokių darbų patirtį sukaupusi Klaipėdos UAB „Perdanga“.
Šiandien jos vyrai pradėjo vežti ir montuoti specialios technikos reikalaujančius apsauginius pamatinius blokus, sveriančius po toną ir kurių iš viso bus paklota per 200. Tačiau klaipėdiečiai yra sukaupę ne tik daug patirties ir pakankamai kvalifikuotų specialistų, bet ir turi reikalingą techniką. Todėl darbai neužtruks, o paskutiniai blokai bus sumontuoti trečiadienį, jau uždarius trasą.
Trasos apsaugai kasmet naudojami ne tik masyvūs pamatų blokai ar metalinės tvoros, bet ir paprasčiausia „stop“ juosta, įspėjanti žiūrovus, kad į ja paženklintą teritoriją brautis nevalia. Tokios juostos šiemet bus panaudota per 10 kilometrų.
„Per 15 metų, kai čia rengiamos 1000 km lenktynės, kasmet per labai trumpą laiką išaugantis lenktynių miestelis – neatsiejama viso renginio infrastruktūra - mažai ką bestebina, - sako lenktynes rengiančios „Promo events“ atstovas Martynas Tankevičius. – Palangiškiai ir kurorto svečiai jau įprato prie kiekvieną vidurvasarį Palangos veidą gerokai pakeičiančių permainų, bet mums ir mūsų talkininkams sukurti sportininkus ir žiūrovus tenkinančią infrastruktūrą – nemenkas iššūkis. Tačiau dirbame lenkdami grafikus, todėl netenka abejoti, kad viskas bus padaryta laiku ir kokybiškai.“
Vieni iš sunkesnių objektų - per tūkstantį kvadratinių metrų plotą užimantis dengtas lenktynių klubas ir atviras jo kiemelis, dar didesnio ploto dengta scena, į kurią po varžybų kops ne tik lenktynių nugalėtojai ir prizininkai, bet ir kurioje visus susirinkusius linksmins populiariausios šalies pramogų ir estrados žvaigždės.
Būtent čia vyks ir nugalėtojų sutikimo didysis koncertas, kurį liepos 19 dieną nuo 19 val. iki pat renginio pabaigos tiesiogiai transliuos LNK.
Varžybose akredituotų žurnalistų darbui baigiamas įrengti 100 kvadratinių metrų ploto spaudos centras.
Dykvietėje kylantis 15-ųjų 1000 km lenktynių miestelis – ne vien pramogoms ir darbui skirti paviljonai ir scenos. Tai ir teisėjų postai, ir jau baigiama įrengti varžybų organizatorių laikina buveinė, ir daugelis kitų nemažiau svarbių objektų.