REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pristatyti šių automobilių tikrai nereikia. Tiek vienas, tiek kitas automobilis tapo savotiškomis ikonomis. Vienas automobilis į ralį atnešė keturių varomųjų ratų sistemą, o antrasis sugebėjo ją išnaudoti ir dominuoti pasaulio ralio čempionate šešis metus iš eilės.
Pradėkime nuo „Audi Quattro“, kuris visiems asocijuojasi su beprotiškai greitu ralio bolidu. Pasikeitus pasaulio ralio čempionato taisyklėms, vokiečiai nusprendė į lenktyninį bolidą sumontuoti keturių varomųjų ratų sistemą, kuri sugebėjo įveikti beveik visus varžovus.
Pagal tuometines taisykles, vokiečiai privalėjo sukurti bendro naudojimo keliams skirtą analogą, kurį gali įsigyti paprasti mirtingieji.
1980 metais pristatytas modelis buvo komplektuojamas su 2.1 litro, penkių cilindrų agregatu, kuris galėdavo išvystyti 200 arklio galių ir 285 NM sukimo momentą. Vėliau variklio tūris padidėjo iki 2.2 litro, o variklio galia išaugo iki 220 AG.
„Quattro“ buvo gaminamas vienuolika metų per kuriuos „Audi“ pardavė daugiau kaip 11.000 šio modelio egzempliorių.
Kitoje barikadų pusėje stovinti „Lancia Delta“ yra dar didesnė ralio ikona negu „Audi Quattro“. Nors vokiečiai pirmieji pasiūlė ralio bolidą su keturių varomųjų ratų pavara, tačiau naująjį „Audi“ išradimą nugalėjo ne kas kitas, bet „Lancia“. Italai šiek tiek pasipūtusius vokiečius nugalėjo su senesniu, tačiau ne su prastesniu „Lancia 037“.
„Lancia“ norėdama iškovoti čempionatą, privalėjo sukurti konkurencingą bolidą, kuris būtų pajėgesnis už varžovus. Tarptautinei automobilių sporto federacijai nutraukus B grupės programą, italai privalėjo dar kartą prisitaikyti. Galima sakyti, kad „Delta Integrale“ buvo „Delta S4“ evoliucija.
Galutinis rezultatas buvo tiesiog neįtikėtinas. Kompaktiškų išmatavimų, praktiškas hečbekas buvo pajėgus iki 100 km/val. įsibėgėti per vos 6.6 sekundės ir pasiekti 214 km/val. greitį. Tais laikais šis automobilis galėdavo pažeminti ne vieną superautomobilį.
Kaip ir „Audi“, taip ir „Lancia“ nuolatos tobulindavo „Delta Integrale“. Italai patobulino variklį, važiuoklę, interjerą, pridėjo daugiau bazinės įrangos, šiek tiek pakeitė automobilio kėbulo detales.
Tad turėdami proga, norime parodyti dvi legendas, kurios vienaip ar kitaip sugebėjo pakeisti mūsų požiūrį į automobilius.

Pristatyti šių automobilių tikrai nereikia. Tiek vienas, tiek kitas automobilis tapo savotiškomis ikonomis. Vienas automobilis į ralį atnešė keturių varomųjų ratų sistemą, o antrasis sugebėjo ją išnaudoti ir dominuoti pasaulio ralio čempionate šešis metus iš eilės.
Pradėkime nuo „Audi Quattro“, kuris visiems asocijuojasi su beprotiškai greitu ralio bolidu. Pasikeitus pasaulio ralio čempionato taisyklėms, vokiečiai nusprendė į lenktyninį bolidą sumontuoti keturių varomųjų ratų sistemą, kuri sugebėjo įveikti beveik visus varžovus.
Pagal tuometines taisykles, vokiečiai privalėjo sukurti bendro naudojimo keliams skirtą analogą, kurį gali įsigyti paprasti mirtingieji.
1980 metais pristatytas modelis buvo komplektuojamas su 2.1 litro, penkių cilindrų agregatu, kuris galėdavo išvystyti 200 arklio galių ir 285 NM sukimo momentą. Vėliau variklio tūris padidėjo iki 2.2 litro, o variklio galia išaugo iki 220 AG.
„Quattro“ buvo gaminamas vienuolika metų per kuriuos „Audi“ pardavė daugiau kaip 11.000 šio modelio egzempliorių.
Kitoje barikadų pusėje stovinti „Lancia Delta“ yra dar didesnė ralio ikona negu „Audi Quattro“. Nors vokiečiai pirmieji pasiūlė ralio bolidą su keturių varomųjų ratų pavara, tačiau naująjį „Audi“ išradimą nugalėjo ne kas kitas, bet „Lancia“. Italai šiek tiek pasipūtusius vokiečius nugalėjo su senesniu, tačiau ne su prastesniu „Lancia 037“.
„Lancia“ norėdama iškovoti čempionatą, privalėjo sukurti konkurencingą bolidą, kuris būtų pajėgesnis už varžovus. Tarptautinei automobilių sporto federacijai nutraukus B grupės programą, italai privalėjo dar kartą prisitaikyti. Galima sakyti, kad „Delta Integrale“ buvo „Delta S4“ evoliucija.
Galutinis rezultatas buvo tiesiog neįtikėtinas. Kompaktiškų išmatavimų, praktiškas hečbekas buvo pajėgus iki 100 km/val. įsibėgėti per vos 6.6 sekundės ir pasiekti 214 km/val. greitį. Tais laikais šis automobilis galėdavo pažeminti ne vieną superautomobilį.
Kaip ir „Audi“, taip ir „Lancia“ nuolatos tobulindavo „Delta Integrale“. Italai patobulino variklį, važiuoklę, interjerą, pridėjo daugiau bazinės įrangos, šiek tiek pakeitė automobilio kėbulo detales.
Tad turėdami proga, norime parodyti dvi legendas, kurios vienaip ar kitaip sugebėjo pakeisti mūsų požiūrį į automobilius.

REKLAMA


[nqspoll id="64"]

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų