REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Net nėra abejonių, jog pats prestižiškiausias ir brangiausias automobilių sportas yra Formulė 1. Šioje automobilių sporto šakoje gimė daugybė garsių automobilių markų vardų ir pilotų. Geras to pavyzdys yra „Enzo Ferrari", kuris atstovavęs „Alfa Romeo" ekipą nusprendė įkurti savo super automobilių kompaniją.
Šį kartą norime pažiūrėti į laikotarpį, kuriame mūsų manymu buvo sukurti vieni įspūdingiausių Formulės 1 bolidų. Šiame laikotarpyje taip pat lenktyniavo ir vieni įspūdingiausių Formulės 1 pilotų, kaip Stirlingas Moss, Juanas Fangio ar Jackas Brabhamas.
Taigi pradėkime dešimtuką.
1. „Alfa Romeo Tipo 158/47 Alfetta"


Šį „Alfa Romeo" bolidą pilotavo daugybę garsių vardų. 300 arklio galių išvystęs Formulės 1 bolidas buvo vienas greičiausių ir sėkmingiausių lenktyninių bolidų per visą istoriją. Šis bolidas laimėjo 47 „Grand Prix" lenktynes iš 54.
2. „Talbot-Lago T26C"


„Talbot-Lago" vardas buvo vienas žinomiausių vardų iki antrojo pasaulinio karo. O „T26C" buvo sukurtas tam, jog automobilis būtų naudojamas ne tik lenktynėse, tačiau ir kiekvieną mielą dieną. Didžiausias šio bolido pasiekimas yra pirmoji vieta Le Mano lenktynėse.
3. „Mercedes-Benz 300 SLR (W196R)"


Visame pasaulyje žinomas bolidas turėjo kėbulą sukurtą iš aliuminio. Ratus suko maždaug 300 arklio galių benzininis motoras, o už bolido vairo sėdėjo tokie pilotai, kaip Fangio ar Stirling Moss.
4. „Cooper T24"


Nors šis bolidas ir buvo ne toks galingas, kaip kiti konkurentai, tačiau „Cooper T24" turėjo ir savų privalumų. Vietoj šešių ar net aštuonių cilindrų motoro, „Cooper T24" turėjo keturių cilindrų agregatą, kuris išvystydavo vos 150 arklio galių.
5. „Maserati 250F"


Vienas žymiausių „Maserati" kompanijos lenktyninių bolidų. Šis modelis F-1 čempionate dalyvavo nuo 1954 iki 1960 metų. Ratus suko „Maserati" inžinierių sukurtas 220 arklio galių benzininis motoras. Juanas Manuelis Fangio už šio bolido laimėjo du etapus, o vėliau perėjo į „Mercedes Benz" komandą.
6. „Kieft-Climax V8"


Šis bolidas neseniai buvo parduotas už 200,000 svarų sterlingų. O ir ne veltui, nes šis bolidas buvo labai truputėlį kitoks negu daugelis Formulės 1 čempionato bolidų. Specialiai F-1 čempionatui sukurtas D.Britanijos firmos bolidas buvo nuolatos tobulinamas beveik 10 metų.
7. „Gordini T32"


„Gordini" vardas nėra tik paprastas užrašas ant modernių „Renault" markės automobilių. Kadaise tai buvo Formulės 1 komandos vardas. „T32" vardą turėjęs bolidas buvo aprūpintas 2,5 litro benzininiu agregatu, kuris išvystydavo 256 arklio galias. Vos 650 kilogramų svėręs automobilis galėjo pasiekti 260 km/h maksimalų greitį.
8. „Vanwall Thin Wall Special"


Londone įsikūrusi kompanija prieš įžengiant į Formulės 1 čempionatą, turėjo daugybę patirties tobulinant „Ferrari" markės bolidus. Visgi 1954 metais žiūrovai pirmą kartą išvydo „VanWall" komandos bolidą. Tiesa, 1954 metais ši komanda dalyvavo vos trijuose etapuose.
9. „Ferrari 125"


Legendinė markė, legendinis bolidas, ypač kai pradedama kalbėti apie magiškąją „Scuderia Ferrari" komandą. Kodėl? Tai pati seniausia Formulės 1 varžybose dalyvaujanti komanda. Jos debiutas įvyko 1950 metais, Italijos etapo metu. Nors jų pirmasis ginklas „Ferrari 125" nebuvo toks sėkmingas, nes visą sezoną be konkurencijos dominavo „Alfa Romeo".
10. „Alfa Romeo Tipo 159 Alfetta '1951"


Po „Alfa Romeo Tipo 158" bolido, kompanija pristatė naująjį „Tipo 159". Iš tikro, tai buvo patobulintas „Tipo 158" bolidas, kuris gavo naują važiuoklę ir 420 arklio galių motorą. Paskutinė pergalė, kuri buvo iškovota su „Tipo 159" buvo 1953 metais „Merano GP' metu, kuris vyko Italijoje.



Net nėra abejonių, jog pats prestižiškiausias ir brangiausias automobilių sportas yra Formulė 1. Šioje automobilių sporto šakoje gimė daugybė garsių automobilių markų vardų ir pilotų. Geras to pavyzdys yra „Enzo Ferrari", kuris atstovavęs „Alfa Romeo" ekipą nusprendė įkurti savo super automobilių kompaniją.
Šį kartą norime pažiūrėti į laikotarpį, kuriame mūsų manymu buvo sukurti vieni įspūdingiausių Formulės 1 bolidų. Šiame laikotarpyje taip pat lenktyniavo ir vieni įspūdingiausių Formulės 1 pilotų, kaip Stirlingas Moss, Juanas Fangio ar Jackas Brabhamas.
Taigi pradėkime dešimtuką.
1. „Alfa Romeo Tipo 158/47 Alfetta"


Šį „Alfa Romeo" bolidą pilotavo daugybę garsių vardų. 300 arklio galių išvystęs Formulės 1 bolidas buvo vienas greičiausių ir sėkmingiausių lenktyninių bolidų per visą istoriją. Šis bolidas laimėjo 47 „Grand Prix" lenktynes iš 54.
2. „Talbot-Lago T26C"


„Talbot-Lago" vardas buvo vienas žinomiausių vardų iki antrojo pasaulinio karo. O „T26C" buvo sukurtas tam, jog automobilis būtų naudojamas ne tik lenktynėse, tačiau ir kiekvieną mielą dieną. Didžiausias šio bolido pasiekimas yra pirmoji vieta Le Mano lenktynėse.
3. „Mercedes-Benz 300 SLR (W196R)"


Visame pasaulyje žinomas bolidas turėjo kėbulą sukurtą iš aliuminio. Ratus suko maždaug 300 arklio galių benzininis motoras, o už bolido vairo sėdėjo tokie pilotai, kaip Fangio ar Stirling Moss.
4. „Cooper T24"


Nors šis bolidas ir buvo ne toks galingas, kaip kiti konkurentai, tačiau „Cooper T24" turėjo ir savų privalumų. Vietoj šešių ar net aštuonių cilindrų motoro, „Cooper T24" turėjo keturių cilindrų agregatą, kuris išvystydavo vos 150 arklio galių.
5. „Maserati 250F"


Vienas žymiausių „Maserati" kompanijos lenktyninių bolidų. Šis modelis F-1 čempionate dalyvavo nuo 1954 iki 1960 metų. Ratus suko „Maserati" inžinierių sukurtas 220 arklio galių benzininis motoras. Juanas Manuelis Fangio už šio bolido laimėjo du etapus, o vėliau perėjo į „Mercedes Benz" komandą.
6. „Kieft-Climax V8"


Šis bolidas neseniai buvo parduotas už 200,000 svarų sterlingų. O ir ne veltui, nes šis bolidas buvo labai truputėlį kitoks negu daugelis Formulės 1 čempionato bolidų. Specialiai F-1 čempionatui sukurtas D.Britanijos firmos bolidas buvo nuolatos tobulinamas beveik 10 metų.
7. „Gordini T32"


„Gordini" vardas nėra tik paprastas užrašas ant modernių „Renault" markės automobilių. Kadaise tai buvo Formulės 1 komandos vardas. „T32" vardą turėjęs bolidas buvo aprūpintas 2,5 litro benzininiu agregatu, kuris išvystydavo 256 arklio galias. Vos 650 kilogramų svėręs automobilis galėjo pasiekti 260 km/h maksimalų greitį.
8. „Vanwall Thin Wall Special"


Londone įsikūrusi kompanija prieš įžengiant į Formulės 1 čempionatą, turėjo daugybę patirties tobulinant „Ferrari" markės bolidus. Visgi 1954 metais žiūrovai pirmą kartą išvydo „VanWall" komandos bolidą. Tiesa, 1954 metais ši komanda dalyvavo vos trijuose etapuose.
9. „Ferrari 125"


Legendinė markė, legendinis bolidas, ypač kai pradedama kalbėti apie magiškąją „Scuderia Ferrari" komandą. Kodėl? Tai pati seniausia Formulės 1 varžybose dalyvaujanti komanda. Jos debiutas įvyko 1950 metais, Italijos etapo metu. Nors jų pirmasis ginklas „Ferrari 125" nebuvo toks sėkmingas, nes visą sezoną be konkurencijos dominavo „Alfa Romeo".
10. „Alfa Romeo Tipo 159 Alfetta '1951"


Po „Alfa Romeo Tipo 158" bolido, kompanija pristatė naująjį „Tipo 159". Iš tikro, tai buvo patobulintas „Tipo 158" bolidas, kuris gavo naują važiuoklę ir 420 arklio galių motorą. Paskutinė pergalė, kuri buvo iškovota su „Tipo 159" buvo 1953 metais „Merano GP' metu, kuris vyko Italijoje.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų