REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Po ilgos kelių metų pertraukos, pirmasis lietuvių ralio kroso “ESmotorsport” komandos pasirodymas baigėsi sėkmingai. Praėjusį savaitgalį Danijoje, Nysum trasoje vykusiame FIA NEZ (Šiaurės Europos zonos šalių) ralio kroso čempionato pirmame etape, pelnęs trečią vietą, ekipos lenktynininkas Ernestas Staponkus užlipo ant nugalėtojų pakylos klasėje “NEZ 1600”.
Priminsime, jog kol kas naujas E. Staponkaus “ginklas” - “Super 1600” klasės “VW Polo” dar ruošiamas, tad sportininkas startavo analogišku, čekų “Blueengineering” dirbtuvėse nuomotu, nemažai pergalių regėjusiu automobiliu.
Varžybos Danijoje truko kelias dienas, o Lietuvos lenktynininkui teko grumtis su 11 varžovų iš Latvijos, Danijos ir Norvegijos. “Vos kelias dienas prieš varžybas turėjau galimybę išbandyti automobilį, su juo susidraugauti. Tad, atvykus į trasą, nelabai žinojau ko tikėtis. Čekų “VW Polo” turi didelį potencialą, o po ilgokos pertraukos šiek tiek abejojau ar pavyks jį išnaudoti”, - po laisvųjų treniruočių pasakojo E. Staponkus.


Varžybos pirmojo FIA NEZ ralio kroso čempionato etapo dalyvius pasitiko bjauriu oru. Be paliovos smarkiai lijo, o trasą dengiančios asfalto ir žvyro atkarpos buvo ypač slidžios. E. Staponkus: “Dariau viską: eksperimentavau su padangų pasirinkimu, jų slėgiu, automobilio reguliavimu, improvizavau prie vairo... Tačiau laisvųjų treniruočių metu ant tokios slidžios trasos “VW Polo” taip ir “nepasikinkiau”. Pasižiūrėjau į kol kas nieko nelemiančius rato įveikimo laikus – jie taip pat nedžiugino. Žinoma nuotaika pakilo, kai iki kontrolinių važiavimų liko kelios valandos, nustojo lyti ir trasa šiek tiek išdžiūvo. Tada pavyko parodyti antrą geriausią laiką klasėje (vieno rato įveikimo laikas 37.655sek.). Nuo lyderio, praėjusių metų “NEZ 1600” vicečempiono dano Ulriko Linnemano atsilikau 0.8 sekundės, o trečioje vietoje likusį latvį Reinį Nitį su “Peugeot 206” aplenkiau 0.286 sek. Tai suteikė vilčių.”
“ESmotorsport” stovykloje pakilo nuotaika, bet tai tik pradžia. Prieš akis dar 3 pusfinaliai ir didysis finalas, kuriame ir išaiškės nugalėtojo bei prizininkų pavardės. Ralio krose įdomu tai, jog iki didžiojo finalo, su savo priešininkais sportininkams tenka susitikti retai. Vienoje eilėje rikiuojami 4-5 automobiliai iš skirtingų klasių (nuo silpniausių iki pačių galingiausių NEZ 4WD ar Open įskaitos “bombų”), o po starto tarpusavyje lenktyniauti jiems nereikia ir tikslo nėra. Visi lekia sau dėl kuo geresnio asmeninio, 5 ratų distancijos įveikimo laiko. Po trijų tokių važiavimų, varžybų laikininkas suskaičiuoja lenktynininkų rezultatus, laikas pavirsta taškais ir pagal juos, įprastine šachmatine tvarka jau rikiuojamas didžiojo finalo dalyvių “sąstatas”. Susumavus taškus, mūsiškis pelnė ketvirtą poziciją. “Tik dabar starto aikštelėje jau visi tavo varžovai. Laikas visiškai nesvarbus, prasideda kova dėl pozicijų. Kas 8 finalo ratus apsuks greičiausiai ir finišo liniją kirs pirmas tas pirmas, antras tai antras ir t.t.”, - prieš startą kalbėjo E. Staponkus.
Po trijų pusfinalių serijos, Lietuvos lenktynininkas buvo pastatytas į antrą eilę, bet joje pirmas galėjo rinktis palankesnę starto vietą. E.S.: “Pasirinkau kairį “flangą”, mat ir pirmas trasos posūkis kairys. Jei pirmoje grūstyje kroso ar ralio kroso varžybose pavyksta “išlįsti” be incidentų ir aukštoje pozicijoje – tuomet yra nemažai šansų pakovoti dėl taurės”.
Starto šviesoforas užgeso ir “NEZ 1600” klasės pasiutpolkė prasidėjo! Ernestas nusitaikė į trečią vietą, bet jis toks buvo ne vienas. “Opel Corsa” pilotuojantis norvegas Robin B. Andresen, su Ernestu išvažiavo “šonas į šoną”. Kai tik mūsiškis pradėjo jį lenkti “per sparną” – varžovas taip pat sugalvojo patikrinti “ESmotorsport” sportininko nervų stiprumą. Savąja “Opel Corsa” R.B. Andresen pradėjo spausti E. Staponkaus automobilį prie saugos atitvarų, tačiau vienodu greičiu važiuojantys automobiliai netrukus pasiekė pirmą posūkį... Kadangi lietuvis važiavo geresnėje trajektorijoje, jis po dvikovos išsiveržė į trečią vietą ir jos nepaleido iki pat finišo vėliavos.
FIA NEZ ralio kroso čempionato pirmame etape, “NEZ 1600” kovą užtikrintai laimėjo danas Ulrik Linnemann (“Peugeot 207”; 20 tšk.), antras – latvis Reinis Nitiss (“Peugeot 206”; 17 tšk.), trečias Ernestas Staponkus (“VW Polo” 15 tšk.).


NEZ ralio kroso čempionato grafikas labai įtemptas. Praėjusį savaitgalį sėkmingai finišavusi Danijoje, “ESmotorsport” komanda šį šeštadienį startuos antrame etape Norvegijos “Mysum” trasoje. Lietuviai jau pasiekė lenktynių vietą ir ruošiasi varžyboms.
FIA NEZ ralio kroso čempionato rezultatai:
nez-rallycross.eu

Daugiau nuotraukų rasite čia.
Ernesto Staponkaus pasiekimai ir titulai:
2002m. Baltijos šalių automobilių kroso čempionas.
2006m. Lietuvos automobilių kroso čempionas.
2007m. NEZ ralio kroso vice čempionas ir Lietuvos ralio kroso čempionas.
2008m. Lietuvos ralio kroso čempionas.



Po ilgos kelių metų pertraukos, pirmasis lietuvių ralio kroso “ESmotorsport” komandos pasirodymas baigėsi sėkmingai. Praėjusį savaitgalį Danijoje, Nysum trasoje vykusiame FIA NEZ (Šiaurės Europos zonos šalių) ralio kroso čempionato pirmame etape, pelnęs trečią vietą, ekipos lenktynininkas Ernestas Staponkus užlipo ant nugalėtojų pakylos klasėje “NEZ 1600”.
Priminsime, jog kol kas naujas E. Staponkaus “ginklas” - “Super 1600” klasės “VW Polo” dar ruošiamas, tad sportininkas startavo analogišku, čekų “Blueengineering” dirbtuvėse nuomotu, nemažai pergalių regėjusiu automobiliu.
Varžybos Danijoje truko kelias dienas, o Lietuvos lenktynininkui teko grumtis su 11 varžovų iš Latvijos, Danijos ir Norvegijos. “Vos kelias dienas prieš varžybas turėjau galimybę išbandyti automobilį, su juo susidraugauti. Tad, atvykus į trasą, nelabai žinojau ko tikėtis. Čekų “VW Polo” turi didelį potencialą, o po ilgokos pertraukos šiek tiek abejojau ar pavyks jį išnaudoti”, - po laisvųjų treniruočių pasakojo E. Staponkus.


Varžybos pirmojo FIA NEZ ralio kroso čempionato etapo dalyvius pasitiko bjauriu oru. Be paliovos smarkiai lijo, o trasą dengiančios asfalto ir žvyro atkarpos buvo ypač slidžios. E. Staponkus: “Dariau viską: eksperimentavau su padangų pasirinkimu, jų slėgiu, automobilio reguliavimu, improvizavau prie vairo... Tačiau laisvųjų treniruočių metu ant tokios slidžios trasos “VW Polo” taip ir “nepasikinkiau”. Pasižiūrėjau į kol kas nieko nelemiančius rato įveikimo laikus – jie taip pat nedžiugino. Žinoma nuotaika pakilo, kai iki kontrolinių važiavimų liko kelios valandos, nustojo lyti ir trasa šiek tiek išdžiūvo. Tada pavyko parodyti antrą geriausią laiką klasėje (vieno rato įveikimo laikas 37.655sek.). Nuo lyderio, praėjusių metų “NEZ 1600” vicečempiono dano Ulriko Linnemano atsilikau 0.8 sekundės, o trečioje vietoje likusį latvį Reinį Nitį su “Peugeot 206” aplenkiau 0.286 sek. Tai suteikė vilčių.”
“ESmotorsport” stovykloje pakilo nuotaika, bet tai tik pradžia. Prieš akis dar 3 pusfinaliai ir didysis finalas, kuriame ir išaiškės nugalėtojo bei prizininkų pavardės. Ralio krose įdomu tai, jog iki didžiojo finalo, su savo priešininkais sportininkams tenka susitikti retai. Vienoje eilėje rikiuojami 4-5 automobiliai iš skirtingų klasių (nuo silpniausių iki pačių galingiausių NEZ 4WD ar Open įskaitos “bombų”), o po starto tarpusavyje lenktyniauti jiems nereikia ir tikslo nėra. Visi lekia sau dėl kuo geresnio asmeninio, 5 ratų distancijos įveikimo laiko. Po trijų tokių važiavimų, varžybų laikininkas suskaičiuoja lenktynininkų rezultatus, laikas pavirsta taškais ir pagal juos, įprastine šachmatine tvarka jau rikiuojamas didžiojo finalo dalyvių “sąstatas”. Susumavus taškus, mūsiškis pelnė ketvirtą poziciją. “Tik dabar starto aikštelėje jau visi tavo varžovai. Laikas visiškai nesvarbus, prasideda kova dėl pozicijų. Kas 8 finalo ratus apsuks greičiausiai ir finišo liniją kirs pirmas tas pirmas, antras tai antras ir t.t.”, - prieš startą kalbėjo E. Staponkus.
Po trijų pusfinalių serijos, Lietuvos lenktynininkas buvo pastatytas į antrą eilę, bet joje pirmas galėjo rinktis palankesnę starto vietą. E.S.: “Pasirinkau kairį “flangą”, mat ir pirmas trasos posūkis kairys. Jei pirmoje grūstyje kroso ar ralio kroso varžybose pavyksta “išlįsti” be incidentų ir aukštoje pozicijoje – tuomet yra nemažai šansų pakovoti dėl taurės”.
Starto šviesoforas užgeso ir “NEZ 1600” klasės pasiutpolkė prasidėjo! Ernestas nusitaikė į trečią vietą, bet jis toks buvo ne vienas. “Opel Corsa” pilotuojantis norvegas Robin B. Andresen, su Ernestu išvažiavo “šonas į šoną”. Kai tik mūsiškis pradėjo jį lenkti “per sparną” – varžovas taip pat sugalvojo patikrinti “ESmotorsport” sportininko nervų stiprumą. Savąja “Opel Corsa” R.B. Andresen pradėjo spausti E. Staponkaus automobilį prie saugos atitvarų, tačiau vienodu greičiu važiuojantys automobiliai netrukus pasiekė pirmą posūkį... Kadangi lietuvis važiavo geresnėje trajektorijoje, jis po dvikovos išsiveržė į trečią vietą ir jos nepaleido iki pat finišo vėliavos.
FIA NEZ ralio kroso čempionato pirmame etape, “NEZ 1600” kovą užtikrintai laimėjo danas Ulrik Linnemann (“Peugeot 207”; 20 tšk.), antras – latvis Reinis Nitiss (“Peugeot 206”; 17 tšk.), trečias Ernestas Staponkus (“VW Polo” 15 tšk.).


NEZ ralio kroso čempionato grafikas labai įtemptas. Praėjusį savaitgalį sėkmingai finišavusi Danijoje, “ESmotorsport” komanda šį šeštadienį startuos antrame etape Norvegijos “Mysum” trasoje. Lietuviai jau pasiekė lenktynių vietą ir ruošiasi varžyboms.
FIA NEZ ralio kroso čempionato rezultatai:
nez-rallycross.eu

Daugiau nuotraukų rasite čia.
Ernesto Staponkaus pasiekimai ir titulai:
2002m. Baltijos šalių automobilių kroso čempionas.
2006m. Lietuvos automobilių kroso čempionas.
2007m. NEZ ralio kroso vice čempionas ir Lietuvos ralio kroso čempionas.
2008m. Lietuvos ralio kroso čempionas.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų