REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lotus yra viena iš tų kompanijų, kuriai nepavyko įgyvendinti daugybės ambicingų projektų. Kaip bebūtų keista, tačiau daugelis tokių konceptų ar vizualizacijų buvo kuriamos su mintimi apie naują Esprit pamainą. 
Šiandien jus supažindinsime su Lotus M300, projektu, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant su Peteriu Stevensu. Žmogumi-dizaineriu, kuris devintame dešimtame dešimtmetyje buvo žinomas kaip vyriausias McLaren F1 superautomobilio dizaineris. Jis taip pat buvo atsakingas už ketvirtos kartos Lotus Esprit dizainą.

Lotus yra viena iš tų kompanijų, kuriai nepavyko įgyvendinti daugybės ambicingų projektų. Kaip bebūtų keista, tačiau daugelis tokių konceptų ar vizualizacijų buvo kuriamos su mintimi apie naują Esprit pamainą. 
Šiandien jus supažindinsime su Lotus M300, projektu, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant su Peteriu Stevensu. Žmogumi-dizaineriu, kuris devintame dešimtame dešimtmetyje buvo žinomas kaip vyriausias McLaren F1 superautomobilio dizaineris. Jis taip pat buvo atsakingas už ketvirtos kartos Lotus Esprit dizainą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lotus_M300_1988_04_800_600


Peteris Stevensas turėdamas laisvo laiko, kartu su keliais inžinieriais sukūrė labai įdomią sportiško automobilio koncepciją M300. Devinto dešimtmečio viduryje, D.Britanijoje įsikūręs sportiškų automobilių gamintojas galvojo apie naują modelį, kurio variklis būtų sumontuotas viduryje.
Giorgetto Giugiaro išgirdęs šį Lotus kompanijos norą, sukūrė koncepciją vardu Etna. Garsusis dizaineris ir inžinierius tikėjosi, jog koncepcija Lotus vadovams patiks ne tik vizualiai, bet ir techniškai, tačiau kompanijos vadovai į šiai koncepcijai iš Italijos pasakė - ne.

REKLAMA

Lotus_M300_1988_03_800_600


Tuo metu kompanijoje dirbęs Peteris Stevensas pamatęs galimybę, pradėjo pats dirbti ties nauju sportišku automobiliu. Kartu su dviem inžinieriais specialiai šiam modeliui visiškai naują važiuoklę iš anglies pluošto ir aliuminio.
Per vidurį specialistai sumontavo Cadillac, aštuonių cilindrų motorą, kuris iš pirmo žvilgsnio šiam automobiliui tiko puikiai. Kadangi tuo metu Lotus priklausė General Motors, inžinieriams nereikėjo sukti galvos kiek kainuos vienas ar kitas galingas variklis.

REKLAMA
REKLAMA

Lotus_M300_1988_02_800_600


Deja, bet projektui nebuvo lemta pasirodyti serijinėje gamyboje. General Motors vadovybė tuo metu teigė, jog projektas nebus pelningas ir vargu ar kada nors atsipirks. Visas dėmesys buvo naujos kartos Esprit modeliui, kuris nesugebėjo išgelbėti kompanijos nuo finansinės duobės.
Nusivylęs Lotus kompanijos vadovybės sprendimu, Peteris Stevensas prisijungė prie kito automobilių gamintojo - McLaren. Būtent jis kartu su Gordonu Murray sukūrė vieną greičiausių automobilių planetoje - McLaren F1.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų