REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Maserati“ greičiausiai yra vienintelis automobilių gamintojas iš Italijos, kuris priklausė net keliems skirtingiems savininkams. Nors „Maserati“ buvo įkurta 1914 metais, tačiau nepriklausomu automobilių gamintoju ji išliko tik iki 1937 metų, kai jos valdymą perėmė Adolfo Orsi šeima. 1968 metais „Maserati“ įsigijo „Citroen“, 1975 metais kompanija perėmė „De Tomaso“, kol galiausiai 1993 metais „Maserati“ pateko į dabartinio šeimininko - „Fiat“ koncerno rankas.
Kadangi „Maserati“ turėjo net kelis skirtingus savininkus, kurie turėjo skirtingas vizijas, nereikėtų stebėtis, jog skirtingo laikmečio „Maserati“ automobiliai buvo tokie skirtingi. Pavyzdžiui, kai „Citroen“ kontroliavo „Maserati“, prancūzai orientavosi į komfortą, praktiškumą ir universalumą. Puikus to pavyzdys yra „Maserati Bora“, kuris buvo lėtesnis už visus savo konkurentus, tačiau kitaip negu pagrindiniai konkurentai, elegantiškas kupė turėjo kuklų bagažinės skyrių, erdvų interjerą ir puikią garso izoliaciją.

„Maserati“ greičiausiai yra vienintelis automobilių gamintojas iš Italijos, kuris priklausė net keliems skirtingiems savininkams. Nors „Maserati“ buvo įkurta 1914 metais, tačiau nepriklausomu automobilių gamintoju ji išliko tik iki 1937 metų, kai jos valdymą perėmė Adolfo Orsi šeima. 1968 metais „Maserati“ įsigijo „Citroen“, 1975 metais kompanija perėmė „De Tomaso“, kol galiausiai 1993 metais „Maserati“ pateko į dabartinio šeimininko - „Fiat“ koncerno rankas.
Kadangi „Maserati“ turėjo net kelis skirtingus savininkus, kurie turėjo skirtingas vizijas, nereikėtų stebėtis, jog skirtingo laikmečio „Maserati“ automobiliai buvo tokie skirtingi. Pavyzdžiui, kai „Citroen“ kontroliavo „Maserati“, prancūzai orientavosi į komfortą, praktiškumą ir universalumą. Puikus to pavyzdys yra „Maserati Bora“, kuris buvo lėtesnis už visus savo konkurentus, tačiau kitaip negu pagrindiniai konkurentai, elegantiškas kupė turėjo kuklų bagažinės skyrių, erdvų interjerą ir puikią garso izoliaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Viskas pasikeitė, kai „Maserati“ pateko į „De Tomaso“ rankas. Argentiniečio valdoma kompanija stengėsi orientuotis į labai galingų, ekstravagantiškų automobilių gerbėjus. Vienas iš geriausių „De Tomaso“ kompanijos valdymo pavyzdžių yra ne „Ghibli“ ar „BiTurbo“, o „Shamal“.
„Lamborghini Countach“ dizainerio darbas
Marcello Gandini - vienas žymiausių automobilių dizainerių, daugelį metų dirbęs „Bertone“ dizaino studijoje, buvo atsakingas už agresyvias, netradicines „Maserati Shamal“ linijas. Nors talentingas dizaineris neturėjo labai daug laisvės kuriant „Shamal“ eksterjerą, tačiau net ir turėdamas minimalius resursus sugebėjo kardinaliai pakeisti, kas iš esmės buvo „Maserati BiTurbo“.
Marcello Gandini su keletos inžinierių pagalba sutrumpino ratų bazę, šiek tiek praplatino ratų provėžą ir specialiai šiam modeliui sukūrė priekinius ir galinius žibintus.

REKLAMA

0


V8 BiTurbo
Devintas dešimtmetis iš dalies labai primena dabartinius laikus, kai daugelis gamintojų savo automobilių variklius aprūpina turbokompresoriais. Net „Ferrari“ į „F40“ sumontavo variklį, kuris turėjo turbokompresorių, tad kodėl to paties negali padaryti „Maserati“?
„Maserati Shamal“ buvo komplektuojamas su 8 cilindrų, 3.2 litro benzininiu varikliu, kuris turėjo net dvi „IHI“ firmos turbinas ir tarpinį suslėgto oro aušintuvą. 326 pasiutę itališki žirgai buvo siunčiami per 6 bėgių „Getrag“ firmos mechaninę pavarų dėžę į galinius varomuosius ratus.
Vos 1290 kilogramų svėręs kupė iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5.3 sekundės ir pasiekdavo maksimalų 270 km/val. greitį.

REKLAMA
REKLAMA

2


Brangus malonumas
Net ir pasiturintiems Italams, naujasis „Maserati“ modelis buvo pakankamai brangus žaisliukas. Anuomet jis kainavo 125 mln. lirų. Jeigu atsižvelgtume į infliaciją ir kitus faktorius, dabar šis automobilis kainuotų maždaug 224 tūkst. litų.
„Shamal“ taip pat buvo vienas iš tų modelių, kurio gamyba buvo pratęsta, kai „Maserati“ valdymą perėmė „Fiat“. Automobilis buvo gaminamas iki 1996 metų, tačiau tai nepadėjo padidinti ir taip kuklių modelio pardavimų. „Maserati“ nuo 1989 iki 1996 metų pagamino TIK 369 vienetus.
Galerija
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų