REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1970 metai buvo ypatingi, ypač Tokijo automobilių parodos lankytojams, kurie „Mazda“ markės stende išvydo „RX-500“ konceptą. Automobilis buvo panašus į mažamečio vaiko svajonę, kuri nuolatos braižoma matematikos sąsiuvinyje. Futuristiškai atrodantis konceptas automobilių parodoje tikrai išsiskyrė. 
Automobilis buvo sukurtas „Toyo Kogyo“ kompanijos būstinėje, kurioje jis turėjo tapti bandomuoju triušiu. Kartu su „Mazda“, abidvi kompanijos norėjo atlikti kelis slaptus bandymus automobiliui skriejant dideliu greičiu.

1970 metai buvo ypatingi, ypač Tokijo automobilių parodos lankytojams, kurie „Mazda“ markės stende išvydo „RX-500“ konceptą. Automobilis buvo panašus į mažamečio vaiko svajonę, kuri nuolatos braižoma matematikos sąsiuvinyje. Futuristiškai atrodantis konceptas automobilių parodoje tikrai išsiskyrė. 
Automobilis buvo sukurtas „Toyo Kogyo“ kompanijos būstinėje, kurioje jis turėjo tapti bandomuoju triušiu. Kartu su „Mazda“, abidvi kompanijos norėjo atlikti kelis slaptus bandymus automobiliui skriejant dideliu greičiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MZD (1)


„RX-500“ buvo labai lengvas, jo kėbulas svėrė vos 498 kilogramus. Visos jo kėbulo detalės buvo pagamintos iš plastiko, tai leido drastiškai sumažinti automobilio svorį.  Mažai sveriantis kėbulas ir 247 arklio galias išvystantis rotorinis motoras leido automobiliui pasiekti 201 km/val. maksimalų greitį. Automobilio ratus suko rotorinis variklis, kuris buvo sumontuotas priešais galinę ašį.

REKLAMA

MZD (2)


Nors „RX-500“ tikslas buvo tapti bandymų triušiu, tačiau Tokijo parodos lankytojai buvo tiesiog sužavėti šiuo „Mazda“ ir „Toyo Kogyo“ inžinierių kūrinių. Inovatyvus, futuristiškai atrodantis konceptas veikė kaip serijinei gamybai paruoštas automobilis, todėl daugelis apkerėtų žmonių tikėjosi, kad „RX-500“ greitu  metu pateks į serijinę gamybą.

MZD (3)


Tačiau pasibaigus Tokijo automobilių parodai, atslūgo ir žmonių susižavėjimas rotorinį variklį turinčiu „RX-500“. „Mazda“ šiek tiek vėliau patobulinus variklį ir padidinus jo tūrį iki 0.5 litro, sugebėjo pasiekti 240 km/val. maksimalų greitį.
Sustabdžius bandymų programą, konceptą varęs variklis buvo montuojamas į lenktyninius bolidus, o „RX-500“ iškeliavo į „Mazda“ muziejų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų