REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Mazda“ yra vienas iš tų gamintojų, kuris gali pasigirti, jog yra nepriklausomas gamintojas. Šiais globalizacijos laikais būti nepriklausomu gamintoju yra labai sudėtinga, nes ekonominio sunkmečio laikotarpiu tau nepadės didžiulis koncernas, kuris savo banko sąskaitoje turi milijardus eurų. 
Visgi, „Mazda“ ne vieną kartą pademonstravo, jog nepaisant įvairiausių nuosmukių ar pakylimų, japoniškų automobilių gamintojas stengsis išlikti nepriklausomu gamintoju ir į visuotines pramonės tendencijas nekreips dėmesio ir eis savo keliu.
„Mazda“ noras išlikti nepriklausomai visuomet duodavo labai skanių vaisių. Vienas iš jų - sūkius mėgstantys atmosferiniai varikliai, orientavimasis į vairavimo malonumą mėgstančius pirkėjus. „Mazda“ taip pat neužmirdavo automobilių entuziastų, kuriems tradiciniai sedanai ar hečbekai nėra labai įdomūs. Taip gimė vienas populiariausių kabrioletų pasaulyje - „MX-5“ ir šūsnis kitų sportiškų modelių, tačiau šiandien „Mazda“ švenčia ne tik vieno svarbiausio modelio jubiliejų. „Mazda“ šiandien švenčia rotorinio variklio gimtadienį, kuriam sukanka 50 metų.
Rotorinio variklio koncepcija buvo pristatyta žymiai anksčiau nei prieš 50 metų, tačiau pirmasis rotorinis „Mazda“ variklis į šios markės modelius buvo pradėtas diegti lygiai prieš 50 metų! Įsigiję licenciją iš „Wankel GmbH“ ir „NSU Motorenwerke“, japonai pradėjo tobulinti rotorinio variklio koncepciją.

„Mazda“ yra vienas iš tų gamintojų, kuris gali pasigirti, jog yra nepriklausomas gamintojas. Šiais globalizacijos laikais būti nepriklausomu gamintoju yra labai sudėtinga, nes ekonominio sunkmečio laikotarpiu tau nepadės didžiulis koncernas, kuris savo banko sąskaitoje turi milijardus eurų. 
Visgi, „Mazda“ ne vieną kartą pademonstravo, jog nepaisant įvairiausių nuosmukių ar pakylimų, japoniškų automobilių gamintojas stengsis išlikti nepriklausomu gamintoju ir į visuotines pramonės tendencijas nekreips dėmesio ir eis savo keliu.
„Mazda“ noras išlikti nepriklausomai visuomet duodavo labai skanių vaisių. Vienas iš jų - sūkius mėgstantys atmosferiniai varikliai, orientavimasis į vairavimo malonumą mėgstančius pirkėjus. „Mazda“ taip pat neužmirdavo automobilių entuziastų, kuriems tradiciniai sedanai ar hečbekai nėra labai įdomūs. Taip gimė vienas populiariausių kabrioletų pasaulyje - „MX-5“ ir šūsnis kitų sportiškų modelių, tačiau šiandien „Mazda“ švenčia ne tik vieno svarbiausio modelio jubiliejų. „Mazda“ šiandien švenčia rotorinio variklio gimtadienį, kuriam sukanka 50 metų.
Rotorinio variklio koncepcija buvo pristatyta žymiai anksčiau nei prieš 50 metų, tačiau pirmasis rotorinis „Mazda“ variklis į šios markės modelius buvo pradėtas diegti lygiai prieš 50 metų! Įsigiję licenciją iš „Wankel GmbH“ ir „NSU Motorenwerke“, japonai pradėjo tobulinti rotorinio variklio koncepciją.

REKLAMA


„Mazda“ vyriausiasis inžinierius ir japoniško rotorinio variklio meistras - Kenichi Yamamoto, sugebėjo pasiekti tai, ko nesugebėjo kitas inžinierius. Sukurti rotorinį, ilgaamžį rotorinį variklį, kuris nesubyrėtų po 10 0000 kilometrų. Žinoma, rotorinis variklis dėl savo išskirtinės konstrukcijos ilgaamžiškumu niekuomet neprilygo tradicinėms vidaus degimo jėgainėms, tačiau rotorinius motorus išmanantys specialistai teigia, jog šio unikalaus variklio priežiūra yra ne tokia jau ir sudėtinga.
Kadangi šiandien „Mazda“ švenčia dvigubą gimtadienį, prisiminkime ir modelį, į kurį buvo sumontuotas pirmasis „Mazda“ rotorinis variklis. Tai „Mazda Cosmo Sport 110S“, kuris visuomenei buvo pristatytas 1967 metų, gegužės 30-ąją dieną - lygiai prieš 50 metų.
Pirmasis „Mazda“ modelis su rotoriniu varikliu sulaukė didžiulio susidomėjimo, kuris paskatino gamintoją vėliau sukurti ne vieną įspūdingą sportišką modelį : „RX-7“, „RX-8“, „Eunos Cosmo“ ir dar daugelį kitų. Be to, rotorinis variklis padėjo „Mazda“ iškovoti ne vieną pergalę automobilių sporto arenoje. Viena ryškiausių - 1991 metais Le Mano 24 valandų maratone, kuriame „Mazda 787B“ iškovojo pergalę.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų