REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius -
Arnoldas Ivanauskas

Gyvename laikais, kuomet išskirtiniai, net ir patys neįprasčiausi modeliai, gali būti populiarūs bei pelningi. Anksčiau automobilių gamintojai į įvairiausius eksperimentus žiūrėdavo skeptiškai, tačiau viskas apsiverčia aukštyn kojom, kuomet vienas drąsuolis nusprendžia žengti žingsnį į priekį.
„Mercedes Benz CLS“ buvo vienas iš tų modelių, kuris daugeliui gamintojų atvėrė vartus į nišinių modelių rinką. Po „CLS“ modelio pasirodymo pasaulį išvydo daugybė eksperimentų, be kurių šiandien neįsivaizduojame savo kasdienybės.
Faktu_lentele
Senųjų tradicijų puoselėtojas
Keturių durų kupė - terminas, kuris į automobilių pramonės viršūnėlių žodyną buvo sugrąžintas prieš daugiau nei dešimt metų, kuomet „Mercedes Benz“ pristatė pirmosios kartos „CLS“.
Vokiečių kompanija bandydama sukurti naują formulę, kuri padėtų atgaivinti ketverių durų sedanų pardavimus, atsivertė istorijos vadovėlius, kuriuose netrūksta įdomių ir netradicinių eksperimentų. Ne išimtis buvo ir keturių durų kupė - automobilių kėbulo tipas, kuris visuomenei buvo pristatytas septintame dešimtmetyje, D.Britanijoje, o tiksliau - „Rover“ kompanijos būstinėje, kuomet buvo pristatytas „P5“.
Didžiausias išskirtinumas, kurį turi keturių durų kupė - nuožulni, žemesnė stogo linija, kuri primena kupė automobilius. Ne išimtis yra ir „Mercedes Benz CLS“, kuris nė iš tolo neprimena nė vieno šios kompanijos modelio. Priekinė ir galinė dalys - išskirtinės ir priklausančios tik „CLS“ modelių šeimai.
Automobilio siluetas - vienas elegantiškiausių „Mercedes Benz“ modelių gamoje. Nors patys naujausi markės modeliai atsisakė griežtesnių kėbulo formų, o jas pakeitė apvalesnės, tolygesnės linijos, „CLS“ išlaiko tarpinį variantą tarp vokiškiems automobiliams būdingos agresijos ir britiškiems modeliams būdingos elegancijos.
Tuo tarpu automobilio interjere dominuoja vokiškas santūrumas ir konservatyvumas. Nors „CLS 63 AMG“ turi naujausias „Daimler“ technologijas ir komforto įrangą, tačiau automobilio interjeras primena senosios „Mercedes Benz“ modelių kartos laikus.
Centrinėje konsolėje - viršuje įsitaisęs, planšetę primenantis ekranas, konsolės viduryje ir apačioje - gausus mygtukų kiekis, kurie leidžia valdyti oro kondicionieriaus darbą ir dar begalę įvairiausių funkcijų. Tačiau tai tik mažytė dalis funkcijų, kurias galima valdyti fiziniais mygtukais. Likusioji dalis automobilio funkcijų valdymo buvo perkelta į „Comand“ - informacijos ir pramogų sistemą.
Man asmeniškai - vairuotojo vieta yra truputėlį perkrauta, ypač jeigu pradedi kreipti dėmesį į prietaisų valdymo operacijas, kurias reikia perprasti. Vis dėlto, po maždaug 30 minučių dėmesį sutelkiau tik pačias svarbiausius aspektus - puikaus dydžio ir storio vairą, pagirtiną šoninį prilaikymą turinčią vairuotojo sėdynę (greitesniame posūkyje sėdynės šonai prisipučia ir stengiasi kūną išlaikyti toje pačioje pozicijoje - nė krust) bei prietaisų skydelį, kuriame vairuotojas matys jam reikalingą informaciją.


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius -
Arnoldas Ivanauskas

Gyvename laikais, kuomet išskirtiniai, net ir patys neįprasčiausi modeliai, gali būti populiarūs bei pelningi. Anksčiau automobilių gamintojai į įvairiausius eksperimentus žiūrėdavo skeptiškai, tačiau viskas apsiverčia aukštyn kojom, kuomet vienas drąsuolis nusprendžia žengti žingsnį į priekį.
„Mercedes Benz CLS“ buvo vienas iš tų modelių, kuris daugeliui gamintojų atvėrė vartus į nišinių modelių rinką. Po „CLS“ modelio pasirodymo pasaulį išvydo daugybė eksperimentų, be kurių šiandien neįsivaizduojame savo kasdienybės.
Faktu_lentele
Senųjų tradicijų puoselėtojas
Keturių durų kupė - terminas, kuris į automobilių pramonės viršūnėlių žodyną buvo sugrąžintas prieš daugiau nei dešimt metų, kuomet „Mercedes Benz“ pristatė pirmosios kartos „CLS“.
Vokiečių kompanija bandydama sukurti naują formulę, kuri padėtų atgaivinti ketverių durų sedanų pardavimus, atsivertė istorijos vadovėlius, kuriuose netrūksta įdomių ir netradicinių eksperimentų. Ne išimtis buvo ir keturių durų kupė - automobilių kėbulo tipas, kuris visuomenei buvo pristatytas septintame dešimtmetyje, D.Britanijoje, o tiksliau - „Rover“ kompanijos būstinėje, kuomet buvo pristatytas „P5“.
Didžiausias išskirtinumas, kurį turi keturių durų kupė - nuožulni, žemesnė stogo linija, kuri primena kupė automobilius. Ne išimtis yra ir „Mercedes Benz CLS“, kuris nė iš tolo neprimena nė vieno šios kompanijos modelio. Priekinė ir galinė dalys - išskirtinės ir priklausančios tik „CLS“ modelių šeimai.
Automobilio siluetas - vienas elegantiškiausių „Mercedes Benz“ modelių gamoje. Nors patys naujausi markės modeliai atsisakė griežtesnių kėbulo formų, o jas pakeitė apvalesnės, tolygesnės linijos, „CLS“ išlaiko tarpinį variantą tarp vokiškiems automobiliams būdingos agresijos ir britiškiems modeliams būdingos elegancijos.
Tuo tarpu automobilio interjere dominuoja vokiškas santūrumas ir konservatyvumas. Nors „CLS 63 AMG“ turi naujausias „Daimler“ technologijas ir komforto įrangą, tačiau automobilio interjeras primena senosios „Mercedes Benz“ modelių kartos laikus.
Centrinėje konsolėje - viršuje įsitaisęs, planšetę primenantis ekranas, konsolės viduryje ir apačioje - gausus mygtukų kiekis, kurie leidžia valdyti oro kondicionieriaus darbą ir dar begalę įvairiausių funkcijų. Tačiau tai tik mažytė dalis funkcijų, kurias galima valdyti fiziniais mygtukais. Likusioji dalis automobilio funkcijų valdymo buvo perkelta į „Comand“ - informacijos ir pramogų sistemą.
Man asmeniškai - vairuotojo vieta yra truputėlį perkrauta, ypač jeigu pradedi kreipti dėmesį į prietaisų valdymo operacijas, kurias reikia perprasti. Vis dėlto, po maždaug 30 minučių dėmesį sutelkiau tik pačias svarbiausius aspektus - puikaus dydžio ir storio vairą, pagirtiną šoninį prilaikymą turinčią vairuotojo sėdynę (greitesniame posūkyje sėdynės šonai prisipučia ir stengiasi kūną išlaikyti toje pačioje pozicijoje - nė krust) bei prietaisų skydelį, kuriame vairuotojas matys jam reikalingą informaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

CLS 63 AMG (1)


Chuliganas
Kaip ir bet kuris „BMW M“ divizijos kūrinys, taip ir „AMG“ specialistų kūriniai, dažniausiai, iš gamyklos išriedėdavo turėdami galinių varančiųjų ratų pavarą. Vis dėlto, per pastaruosius keletą metų „AMG“ inžinierių noras gaminti tik galiniais ratais varomas mašinas sumažėjo, o tiksliau - rinka padiktavo naują tendenciją , kuriai atsispirti negalėjo net ir „AMG“.
Į mūsų rankas patekęs „CLS 63 AMG“ yra vienas iš tų, nors ir retų, pavyzdžių, kuomet „AMG“ inžinierių kūrinys į kelią kimba ne tik su galiniais, bet su visais keturiais ratais.
„4Matic“ sistema nėra tradicinė keturių varančiųjų ratų sistema, kuomet didžiausią variklio galią gauna visi ratai. Įprastai, automobilis varomas galiniais ratais. Į pagalbą papildomas priekinių ratų sukibimas su kelio danga ateina tuomet, kuomet automobilyje sumontuoti davikliai pastebi, jog galiniai ratai praranda kontrolę arba jiems trūksta sukibimo su kelio danga. Tuomet galia tarp priekinės ir galinės ašies paskirstoma 35 : 65 arba 50 : 50 koeficientu.
Efektyvus sistemos veikimas užtikrina didžiulį sukibimą su kelio danga, kuomet ji būna sausa, tačiau milžiniškas sukimo momentas gali pakišti koją, kuomet kelio danga šlapia arba padengta sniegu, nes milžiniškas, tikrai milžiniškas sukimo momentas bando ištrūkti. „CLS 63 AMG“ akceleratoriaus pedalas tikrai nėra tas su kuriuo reikėtų elgtis grubiai ar pagal nuotaiką. Visuomet reikia pagalvoti ar priekyje ar aplinkui nėra kitų eismo dalyvių, nes automobilis greitėja beprotiškai greitai, o per didelis pasitikėjimas savo jėgomis gali labai greitai automobilį nunešti į griovį.
Žaviausia ir mieliausia „CLS 63 AMG“ savybė - sugebėjimas prisitaikyti prie Jūsų vairavimo stiliaus ir sąlygų, kuriomis vairuojate. Jeigu būtumėte itin geros nuotaikos, tiesiog užteks įjungti „Sport“ režimą, kuris paaštrina pavarų perjungimą, akceleratoriaus jautrumą ir padidina išmetamosios sistemos garsumą iki 8 balų iš 10. Tuomet automobilis į priekį šauna kaip raketa ir riaumoja kaip pats pikčiausias liūtas šiame pasaulyje.
Vairuojant tokio galingumo mašiną, posūkis atrodo kaip labai, labai aukštas kalnas į kurį reikia drąsos įlipti. Kodėl? Nes pojūčiai kuriuos suteikia automobilis su keturių varančiųjų ratų pavara ir kokius pojūčius suteikia „CLS 63 AMG“ su keturių varančiųjų ratų pavara yra visiškai skirtingi. Norint posūkį įveikti greitai, reikia būti tiksliam, preciziškam ir kruopščiam, nes stipresnis pasukimas vairu ar akceleratoriaus paspaudimas pradeda provokuoti galinę automobilio dalį, kuri, esant labai dideliam norui, gali būti priversta slysti šonu. Taip, brangieji, net ir turėdamas „4Matic“ sistemą jis turi brutalų ir pašėlusį charakterį kaip ir kiti „AMG“ kūriniai su galinių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA

CLS 63 AMG (7)


Griaustinis
Greitų, dinamiškų, sportiškų ir greitų automobilių šiais laikais netrūksta, tačiau didžioji dauguma yra labai panašūs. Kartais susidaro jausmas, jog didžioji dauguma bando kopijuoti vienas kitą, lyg neturėdami savų idėjų, tai ypač išryškėja variklių departamente.
Daugelį metų „AMG“ dirbtuvėse sukurti automobiliai naudoja skirtingo darbinio tūrio 8 cilindrų variklius. Taip, žinau, retkarčiais pasitaiko išimčių, tačiau „AMG“ automobilių vizitinė kortelė visuomet buvo fantastiškai skambantys, žemę drebinantys V8 tipo motorai.
Į mūsų rankas patekęs „CLS 63 AMG“ taip pat turėjo 8 cilindrų variklį, kurio darbinis tūris siekė 5,5 litro. Sąlyginai kompaktiškas variklis su dviejų turbinų pagalba sugeba išvystyti 558 arklio galias ir 720 Nm sukimo momentą, kuris išvystomas 1750 - 5000 sūkių diapazone arba beveik visuomet, kuomet spaudžiate akceleratoriaus pedalą.
Kiekvienas prisilietimas, net ir menkiausias, ausų būgneliams sukelia fantastišką euforiją. Žemas, duslus, griaustinį primenantis variklio balsas vienu metu ir provokuoja, ir tuo pačiu ne. Vienu metu norite klausytis kaip šis variklis dainuoja labai greitai valgydamas sūkius,o kitą akimirką norisi tiesiog nurimti ir klausytis visų automanų mėgstamos melodijos - „Brum, Brum, Brum, Brum.“
Pirmasis pusvalandis labiau primena ne eilinį pasivažinėjimą, bet žaidimą, nes 8 cilindrų variklio skleidžiamas garsas skatina bent truputėlį, bent trumpam atleisti vadeles ir parodyti aplinkiniams, kokį gražų balsą jis turi.
Užsidėjus „rimto vyro“ kepurę ir pradėjus vadovautis ant pečių esančios galvos smegenimis, atlikome mūsų taip mėgstamus akceleracijų testus, kurie atskleidžia kaip variklis, transmisija ir varantieji ratai sugeba susitvarkyti su staiga iki dugno paspaustu akceleratoriaus pedalu.
Gamintojo teigimu, automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per vos 3,7 sekundės ir turint pakankamai daug vietos - pasiekti 250 km/val. maksimalų greitį, kuris yra ribojamas elektronikos. Išgauti gamintojo deklaruojamą rezultatą nėra labai sudėtinga - užtenka paspausti keletą mygtukų, leisti automobiliui suprasti, jog norite tapti „Mercedes Benz“ pilotu-bandytoju ir ... na patys suprantate - „Brapapapapapapa“.
Automobilio nosį nukreipus į greitkelį, išsitraukiame chronometrą ir pradedame rimtą testą. Pirmasis - įsibėgėjimas nuo 60 iki 100 km/val. - 1,9 sekundės. Sekantis testas - įsibėgėjimas nuo 80 iki 120 km/val. - 2,5 sekundės.
Tolimesni akceleracijų bandymai atrodo dar solidžiau. Važiuojant ketvirtu bėgiu ir norint pagreiti nuo 60 - 100 km/val. - pagreitėjome per 3,8 sekundės. Padidinus greitį iki 80 km/val. (taip pat naudojome ketvirtą bėgį) ir bandydami pagreitėti iki 120 km/val. - gavome štai tokį rezultatą - 3,9 sekundės.

REKLAMA
REKLAMA

CLS 63 AMG (4)


Technologijų lopšys
Kiekvienas modernus „Mercedes Benz“ gali būti aprūpinamas pačiomis naujausiomis „Daimler“ koncerno technologijomis. „CLS 63 AMG“ nebuvo išimtis. Nors automobilis nebuvo aprūpintas visa įmanoma papildoma įranga, kurią siūlo „Mercedes Benz“, tačiau didžioji dauguma siūlo tai, ko gali panorėti kiekvienas technologijų fanatikas.
Daugelis automobilių gamintojų didžiuojasi į savo gaminius montuodami išmanias automatines greičio ir atstumo palaikymo kontroles. „Mercedes Benz“ vairuotojams ši technologija nėra naujiena, nes šį triuką moka ne tik mūsų bandytas „CLS“, bet ir poros dešimtmečių senumo S klasė.
Bandytas automobilis taip pat turėjo automatinę stabdymo sistemą, aklosios zonos stebėjimo sistemą, juostos palaikymo sistemą - daugelį technologijų, kurios šiais laikais montuojamos standartiškai. Visgi, raumeningų linijų „CLS 63 AMG“ turi keletą įdomių inžinierių sprendimų, kurių norėtų kiekvienas šio modelio konkurentas.
Puikus pavyzdys - „Adaptive Braking“ sistema, kuri veikia trim skirtingais režimais. Pirmasis - jeigu pradedate važiuoti pakankamai agresyviai ir staigiai atleidžiate akceleratorių, sistema automatiškai stabdžių kaladėles pristumia arčiau diskų, jog vairuotojui užsimanius staigiai stabdyti efektas būtų stipresnis. Antrasis režimas - automobiliui važiuojant šlapia danga, sistema automatiškai retkarčiais paspaudžia stabdžių pedalą, jog nuvalytų susikaupusį vandenį nuo stabdžių disko. Ir trečiasis - automobiliui pajutus, jog stovite įkalnėje, automatiškai įjungs rankinį stabdį ir prilaikys Jūsų prabangų sedaną tam, jog norėdami pajudėti neatsiremtumėte už Jūsų stovinčio kieto studento „Volkswagen Golf“.
Ne pats naujausias „Mercedes Benz“ kūrinys taip pat turi automatinę tolimųjų šviesų įjungimo arba išjungimo sistemą su papildomais priedais. Ji veikia pakankamai tradiciškai - priekinėje automobilio dalyje esanti vaizdo kamera stebi, ar priešais Jus nėra kitų eismo dalyvių, kuriuos galėtumėte apakinti. Vaizdo kamerai užfiksavus kitą eismo dalyvį, priekiniai žibintai sukuria juodąją skylę, kurioje siekiama išlaikyti pravažiuojantį automobilį. Be to, tamsiu paros metu priekiniai žibintai į pagalbą ateina net ir tuomet, kai privažiuojate sankryžą ar žiedą. Dar net neprivažiavus žiedo, priekiniai ir priešrūkiniai žibintai kelia apšviečia taip, jog matytumėte ne tik kas dedasi priekyje, bet ir šonuose. Mažytė, bet maloni smulkmena.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

CLS 63 AMG (8)


verdiktas3
Įprastai, tokio tipo automobilių vertinti blaiviu protu neįmanoma. Emocijos visuomet ima viršų ir priverčia susikoncentruoti tik į gerus dalykus, tuo tarpu trūkumai būna nustumiami į šalį. Kaip bebūtų keista, tačiau dvilypė „CLS 63 AMG“ asmenybė leidžia automobiliu džiaugtis ne tik tuomet, kuomet virš makaulės užplaukia debesėlis. Tai vis dar civilizuotas, rafinuotas ir itin patogus, aukščiausius „Mercedes Benz“ standartus atitinkantis automobilis.
Kaip ir pirmosios kartos „CLS“, kuris žaidimų aikštelę turėjo tik sau, taip ir antrosios kartos „CLS“ yra išskirtinis kūrinys. Nors dabar „CLS“ turi ne vieną konkurentą, tačiau nė vienas potencialus analogas neturi tokio sprogstamojo užtaiso kaip štai šis „CLS 63 AMG“.

PRIVALUMAI



  • Fantastiškas variklis

  • Pritrenkiantis garso takelis

  • Atsižvelgiant į automobilio kėbulą - talpus ir praktiškas

  • Elegantiškas, santūrus ir tuo pačiu agresyvus

  • Turi ne vieną, bet dvi asmenybes


TRŪKUMAI



  • Automobilio kaina

  • Brangi papildoma įranga

  • Kuro sąnaudų rodikliai kai kuriems gali sukelti paniką

  • Prastas galinis matomumas


GALERIJA (
ARNOLDAS IVANAUSKAS
)


VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų