REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Talentingiausi pasaulio inžinieriai turi vieną bendrą bruožą – jie gali pasigirti absoliučiai neribota fantazija, kuri jiems leidžia įgyvendinti pačius beprotiškiausius projektus.
„Mercedes Benz T80“ – projekto idėja gimė ne vieno, bet kelių, gabių ir Vokietijos visuomenėje gerbtinų žmonių galvose. Vienas iš jų – Hansas Stuckas.
Projekto iniciatorius – lenktynininkas
Ketvirtame dešimtmetyje Vokietijos automobilių pramonė ne iš tolo nebuvo panaši į tą, kurią matome dabar. „BMW“ gamino tik europiečiams įdomius motociklus, „Porsche“ egzistavo tik pačioje audringiausiose Ferdinando Porsche svajonėje, o „Audi“ – bandė iš karaliaus sosto išstumti savo aršiausią varžovą ir Vokietijos pažibą – „Mercedes Benz“.
Vienas talentingiausių to laikmečio lenktynininkų – Hansas Stuckas, norėdamas patekti į automobilių sporto vadovėlius, sutiko paaukoti savo karjerą ir atsisakyti visų įmanomų turtų, jog galėtų pagerinti Pasaulio greičio rekordą. Nors jis šio tikslo siekė nuo pat pirmųjų lenktynininko karjeros dienų, iš pradžių jis turėjo užsitarnauti kitų kolegų pagarbą.
Hansas Stuckas lenktynininko karjerą pradėjo vairuodamas „Mercedes Benz“ automobilius ir visuotinio pripažinimo sulaukė tik 1933 metais, kuomet tapo „Auto-Union“ komandos dalimi. Atvykęs į „Auto-Union“ būstinę, jis susipažino su talentingais specialistais, inžinieriais ir markės vadovais, kurie dėjo didžiules viltis į lenktynininką, kuris daugelio kolegų buvo pravardžiuojamas „King of Mountain“ pravarde, vien dėl to, jog jis demonstruodavo fantastiškas automobilio valdymo galimybes siauruose kalnų keliuose.

Talentingiausi pasaulio inžinieriai turi vieną bendrą bruožą – jie gali pasigirti absoliučiai neribota fantazija, kuri jiems leidžia įgyvendinti pačius beprotiškiausius projektus.
„Mercedes Benz T80“ – projekto idėja gimė ne vieno, bet kelių, gabių ir Vokietijos visuomenėje gerbtinų žmonių galvose. Vienas iš jų – Hansas Stuckas.
Projekto iniciatorius – lenktynininkas
Ketvirtame dešimtmetyje Vokietijos automobilių pramonė ne iš tolo nebuvo panaši į tą, kurią matome dabar. „BMW“ gamino tik europiečiams įdomius motociklus, „Porsche“ egzistavo tik pačioje audringiausiose Ferdinando Porsche svajonėje, o „Audi“ – bandė iš karaliaus sosto išstumti savo aršiausią varžovą ir Vokietijos pažibą – „Mercedes Benz“.
Vienas talentingiausių to laikmečio lenktynininkų – Hansas Stuckas, norėdamas patekti į automobilių sporto vadovėlius, sutiko paaukoti savo karjerą ir atsisakyti visų įmanomų turtų, jog galėtų pagerinti Pasaulio greičio rekordą. Nors jis šio tikslo siekė nuo pat pirmųjų lenktynininko karjeros dienų, iš pradžių jis turėjo užsitarnauti kitų kolegų pagarbą.
Hansas Stuckas lenktynininko karjerą pradėjo vairuodamas „Mercedes Benz“ automobilius ir visuotinio pripažinimo sulaukė tik 1933 metais, kuomet tapo „Auto-Union“ komandos dalimi. Atvykęs į „Auto-Union“ būstinę, jis susipažino su talentingais specialistais, inžinieriais ir markės vadovais, kurie dėjo didžiules viltis į lenktynininką, kuris daugelio kolegų buvo pravardžiuojamas „King of Mountain“ pravarde, vien dėl to, jog jis demonstruodavo fantastiškas automobilio valdymo galimybes siauruose kalnų keliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hansas Stuck


Hansui Stuckui atvykus į  „Auto-Union“ dirbtuves, jis išvydo ne tik naują kolektyvą, bet ir rūsčiai atrodantį inžinierių, kuris savo kolegoms bandė išsiaiškinti, kodėl variklis turi būti montuojamas ne šalia priekinės, bet galinės ašies. Antakius suraukęs ir savo sprendimų nekvestionuojantis inžinierius buvo, dabar jau garsusis, Ferdinandas Porsche.
Būtent naujoviški ir neįprasti Ferdinando Porsche sprendimai leido „Auto-Union“ ir Hansui Stuckui dominuoti įvairiose „Grand Prix“ varžybose. 1934 ir 1935 metais Hansas Stuckas iškovojo eilę pergalių, kurios tik sustiprino ryšį tarp jo ir „Auto-Union“ komandos vadovų. Vis dėlto, nepaisant aukštų pasiekimų, Hansas Stuckas visuomet didesnį dėmesį skyrė norėdamas išlaikyti tarpusavio ryšį su sumaniuoju Ferdinandu Porsche. Net ir tada, kai „Porsche“ įkūrėjas perėjo į „Daimler“ koncerną.

REKLAMA

Hansas Stuckas šalia Auto-Union bolido


Netikėtai užsimezgusi draugystė, 1937-ųjų pabaigoje, pasiekė savo piką. Įžymusis lenktynininkas susitiko su Ferdinandu Porsche ir pasiūlė jam sukurti pribloškiantį, analogų pasaulyje neturintį automobilį, kuris galėtų pasiekti 600 km/val. ar didesnį greitį. Nors abu savo amato specialistai atstovo dviejų skirtingų kompanijų interesus, Hanso Stucko idėja labai greitai susidomėjo „Daimler“ koncerno vadovai, kurie per rekordiškai trumpą laiko tarpą palaimino ambicingiausią to laikmečio projektą.
Įspūdingo pajėgumo širdis
Automobilio autoriai norėdami pagerinti greičio rekordą, didžiulį dėmesį skyrė ne tik įspūdingai kėbulo aerodinamikai. Prie automobilio dirbę inžinieriai norėdami sukurti patį greičiausią pasaulio automobilį, iš milžiniško „Daimler“ koncerno atsarginių detalių sandėlio išsivežė milžinišką, griausmingą ir beprotiškai galingą – „Daimler DB 603“ variklį. Variklį, prie kurio kūrimo prisidėjo įžymusis Ferdinandas Porsche.
Tai buvo 44,5 litro darbinio tūrio, 12 cilindrų, V formos variklis, kuris prototipo formoje, gebėdavo išvystyti nuo 1500 iki neįtikėtinų – 3854 arklio galių, bet įspūdingo pajėgumo variklis nebuvo didžiausias projekto autorių iššūkis. Didžiausią galvos skausmą kėlė projekto sudėtingumas.

REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Benz T80 variklis


Inžinieriai turėjo sukurti automobilį, kuriame tilptų 3042 arklio galias išvystantis variklis, galintis priversti vokišką ratuotį pasiekti ne mažesnį nei 750 km/val. greitį.
Kuomet automobilis pasiekė paskutinę fazę, „T80“ buvo daugiau nei 8 metrų ilgio, turėjo net tris ašis iš kurių dvi buvo varomos ir svėrė daugiau kaip 2,7 tonos.
Galutinis projektas turėjo neįtikėtinai aerodinamišką kėbulą, su uždara kabina, pailga uodega ir nedideliais sparneliais, kurie, teoriškai, turėjo užtikrinti nepriekaištingą stabilumo važiuojat protu sunkiai suvokiamais greičiais.
Planas neišdegė
Rekordiškai greitas automobilis buvo konstruojamas ne tik dėl didžiulių Ferdinando Piecho ir Hanso Stucko ambicijų. Šį projektą labai stipriai palaikė tuometinis Vokietijos lyderis – Adolfas Hitleris. Jis šio projekto finansavimui skyrė milžiniškas sumas ir tikėjosi, jog „Mercedes Benz T80“ galėtų būti panaudotas propagandiniams tikslams.
Pagal pirminį planą, už automobilio vairo sėdęs Hansas Stuckas, turėjo įveikti maždaug 10 kilometrų atkarpą, kurioje lenktynininkas turėjo iš „Mercedes Benz T80“ išspausti maksimumą.
Daugiau nei 700 km/val. greitį, teoriškai, galėjęs pasiekti automobilis į uždarytą Voketijos autobano atkarpą turėjo išriedėti 1940 metų, sausį, bet visus planus sujaukė 1939 metų rugsėjo pirmąją prasidėjęs Antrasis Pasaulinis karas.
„Mercedes-Benz T80“ techninės charakteristikos:


  • Automobilio svoris – 2896 kilogramai

  • Variklio išvystoma galia – 3042 AG

  • Variklio tūris – 44,5 litro

  • Automobilio ilgis – 8,12 metro

  • Automobilio plotis (su sparnais) – 3,2 metro

  • Automobilio aukštis – 1,24 metro

  • Maksimalus (teorinis) greitis – 550-750 km/val.


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų