REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ach, tie amerikiečiai... Tauta, kurioje gali gimti patys keisčiausi, brangiausi, galingiausi automobiliniai projektai. Tokiems apdovanojimams laisvai galėtų būti nominuotas šis „Volkswagen Beetle“.
Jei šalis turi savo automobilių pramonę, jos piliečiai didžiuojasi tuo ir nedvejodami perka vietinius gaminius, net negalvodami, jog konkurentai iš užsienio gali pasiūlyti kažką geriau. Šis teiginys tiktų be išimties visiems – vokiečiams, prancūzams ar amerikiečiams. Būtent JAV automobilių pramonė jos tautiečių galvose yra taip įsišaknijusi  jog pastarieji siekia pritaikyti vietines technologijas užsenietiškuose ratuose.
Taigi, pradėkime nuo pažinties su Rėjumi, kuris yra užkietėjęs automobilių entuziastas  visą gyvenimą važinėjęs vien galingais amerikietiškais modeliais. Tačiau vyrutis turi ir vokiškąją sielos pusę, kuri visą laiką jį traukė link „Volkswagen Beetle“. Žinoma, „Chevrolet“ gerbėjas negali pripažinti kitokio automobilio, nei turinčio mažiausiai aštuonis cilindrus, todėl Rėjus nusprendė „Vabalą“ paversti tikrais amerikietiškais raumenimis, priekyje sumontuodamas „Chevy“ 7,5 litro darbinio tūrio agregatą. Kad tai yra prastai idėja, veliau suprato ir mūsų herojus, kuomet teko naująjį automobilį sustabdyti lekiant 200 km/h greičiu...

DragRaces126a
Per plauką Rėjus išvengė tragiškos nelaimės, kuri vyrą atvedė į protą – praktiškai standartinis kėbulas, važiuoklė ir keturi būgniniai stabdžiai (!) yra draskomi didžiulio ir galingo amerikietiško variklio. Būtent tada jam gimė idėja „Vabalą“ paversti tikra autokroso pažiba, sumontuojant modernią važiuoklę, stabdžius bei sustiprinti beveik popierinį kėbulą. Visa tai skamba ganėtinai logiškai, tačiau Rėjui toptelėjo dar viena mintis – į mašinos priekį įkrauti dešimties litrų kubatūros monstrą!
Tokiam žingsniui veikiausiai pastūmėjo vidurinio amžiaus krizė, tačiau Rėjus su pasididžiavimu nuo pat projekto pradžios ieškojo tik amerikietiškų ir kokybiškų dalių, įskaitant ir 10,4 litro darbinio tūrio variklį. Kol atsirado tinkamas agregatas, projekto autorius spėjo sumontuoti priekinę daugiasvirtę „Chassisworks“  važiuoklę, o amortizatorius pagal užsakymą gamino JAV gerai žinoma „Penske“ kompanija. Stabdžiams taip pat nepataupyta – visi keturi ratai gavo didžiulius „Wilwood“ diskus ir suportus.

DSC04225
Pagaliau į Rėjaus garažą atkeliavus automobilio širdies blokui, prasidėjo darbai ir su varikliu. Iš pradžių „Chevrolet“ agregatui buvo norima sumontuoti vieną didžiulį karbiuratorių, tačiau pasirodė, jog pastarasis užims daug vietos ir tuomet tektų pjaustyti variklio dangtį. Tuomet „Vabalo“ savininkas nusprendė, jog bus einama brangesniu keliu – nupirkta pilna „Accel“ kuro įpurškimo sistema su „MSD“ valdymo blokais, kuri kainavo 5 tūkstančius dolerių. Apskritai, norint turėti „VW Beetle“ su beveik 900 arklio galių, Rėjus vien varikliui turėjo pakloti apie 50 tūkstančių litų. Suma skamba įspūdingai, tačiau tiek kainuoja vyro principas turėti ypač galingą atmosferinį agregatą.

DSC05994
Tačiau tai dar ne viskas.  Juk kažkas turi variklio monstrišką galią perduoti ratams? Tam pasirinkta trijų bėgių automatinė, patobulintus mechanizmus turinti „General Motors TH400“ greičių dėžė. Įdomiai atrodo pats jėgos komponentų ir nedidelio kėbulo santykis – nuo greičių dėžės galo iki „Quaife“ reduktoriaus yra vos 32 centimetrai.  Kad ir kaip įspūdingai atrodo Rėjaus investicijos, mus dar labiau žavi bandymas šį išprotėjusį projektą paversti kiek civilizuotu ir moderniu. Vyrutis „Vabalui“ ketina sumontuoti menteles prie vairo, kuriomis junginės bėgius, bei traukos kontrolę , na žinote, kad būtų lengviau suvaldyti devynis šimtus kumelių 1200 kilogramų sveriančiame automobilyje...

DSC03842
Skamba gan juokingai, tačiau dar absurdiškiau atrodo Rėjaus ratlankių ir padangų pasirinkimas. Iš pirmo žvilgsnio, 335 milimetrų pločio padangos ant „Vabalo“ yra tikra utopija, tačiau projekto autoriui teko tai paversti realybe, juk joms reikės kovoti su milžinu, kuris slepiasi po kapotu. Taigi, galutinis variantas yra originalūs  aštuoniolikos priekyje ir devyniolikos gale colių „Chevrolet Corvette C6“ ratlankiai su „Hoosier“ slikais, kurių plotis priekyje siekia 335, o gale net 345 milimetrus!

DSC04030
Kad ir kaip įspūdingai atrodo šis projektas, jis dar toli gražu nėra užbaigtas. Rėjui liko baigti virinti lankus, grindis, pedalus, pravesti visą elektros instaliaciją, perdažyti kėbulą ir taip toliau. Pats projekto autorius tikisi, jog penktus metus trunkantis projektas finišo tiesiąją pasieks šių metų rugpjūčio mėnesį, o mes savo ruožtu tikimės, jog tai pasiekti Rėjui niekas nesutrukdys. 

Ach, tie amerikiečiai... Tauta, kurioje gali gimti patys keisčiausi, brangiausi, galingiausi automobiliniai projektai. Tokiems apdovanojimams laisvai galėtų būti nominuotas šis „Volkswagen Beetle“.
Jei šalis turi savo automobilių pramonę, jos piliečiai didžiuojasi tuo ir nedvejodami perka vietinius gaminius, net negalvodami, jog konkurentai iš užsienio gali pasiūlyti kažką geriau. Šis teiginys tiktų be išimties visiems – vokiečiams, prancūzams ar amerikiečiams. Būtent JAV automobilių pramonė jos tautiečių galvose yra taip įsišaknijusi  jog pastarieji siekia pritaikyti vietines technologijas užsenietiškuose ratuose.
Taigi, pradėkime nuo pažinties su Rėjumi, kuris yra užkietėjęs automobilių entuziastas  visą gyvenimą važinėjęs vien galingais amerikietiškais modeliais. Tačiau vyrutis turi ir vokiškąją sielos pusę, kuri visą laiką jį traukė link „Volkswagen Beetle“. Žinoma, „Chevrolet“ gerbėjas negali pripažinti kitokio automobilio, nei turinčio mažiausiai aštuonis cilindrus, todėl Rėjus nusprendė „Vabalą“ paversti tikrais amerikietiškais raumenimis, priekyje sumontuodamas „Chevy“ 7,5 litro darbinio tūrio agregatą. Kad tai yra prastai idėja, veliau suprato ir mūsų herojus, kuomet teko naująjį automobilį sustabdyti lekiant 200 km/h greičiu...

DragRaces126a
Per plauką Rėjus išvengė tragiškos nelaimės, kuri vyrą atvedė į protą – praktiškai standartinis kėbulas, važiuoklė ir keturi būgniniai stabdžiai (!) yra draskomi didžiulio ir galingo amerikietiško variklio. Būtent tada jam gimė idėja „Vabalą“ paversti tikra autokroso pažiba, sumontuojant modernią važiuoklę, stabdžius bei sustiprinti beveik popierinį kėbulą. Visa tai skamba ganėtinai logiškai, tačiau Rėjui toptelėjo dar viena mintis – į mašinos priekį įkrauti dešimties litrų kubatūros monstrą!
Tokiam žingsniui veikiausiai pastūmėjo vidurinio amžiaus krizė, tačiau Rėjus su pasididžiavimu nuo pat projekto pradžios ieškojo tik amerikietiškų ir kokybiškų dalių, įskaitant ir 10,4 litro darbinio tūrio variklį. Kol atsirado tinkamas agregatas, projekto autorius spėjo sumontuoti priekinę daugiasvirtę „Chassisworks“  važiuoklę, o amortizatorius pagal užsakymą gamino JAV gerai žinoma „Penske“ kompanija. Stabdžiams taip pat nepataupyta – visi keturi ratai gavo didžiulius „Wilwood“ diskus ir suportus.

DSC04225
Pagaliau į Rėjaus garažą atkeliavus automobilio širdies blokui, prasidėjo darbai ir su varikliu. Iš pradžių „Chevrolet“ agregatui buvo norima sumontuoti vieną didžiulį karbiuratorių, tačiau pasirodė, jog pastarasis užims daug vietos ir tuomet tektų pjaustyti variklio dangtį. Tuomet „Vabalo“ savininkas nusprendė, jog bus einama brangesniu keliu – nupirkta pilna „Accel“ kuro įpurškimo sistema su „MSD“ valdymo blokais, kuri kainavo 5 tūkstančius dolerių. Apskritai, norint turėti „VW Beetle“ su beveik 900 arklio galių, Rėjus vien varikliui turėjo pakloti apie 50 tūkstančių litų. Suma skamba įspūdingai, tačiau tiek kainuoja vyro principas turėti ypač galingą atmosferinį agregatą.

DSC05994
Tačiau tai dar ne viskas.  Juk kažkas turi variklio monstrišką galią perduoti ratams? Tam pasirinkta trijų bėgių automatinė, patobulintus mechanizmus turinti „General Motors TH400“ greičių dėžė. Įdomiai atrodo pats jėgos komponentų ir nedidelio kėbulo santykis – nuo greičių dėžės galo iki „Quaife“ reduktoriaus yra vos 32 centimetrai.  Kad ir kaip įspūdingai atrodo Rėjaus investicijos, mus dar labiau žavi bandymas šį išprotėjusį projektą paversti kiek civilizuotu ir moderniu. Vyrutis „Vabalui“ ketina sumontuoti menteles prie vairo, kuriomis junginės bėgius, bei traukos kontrolę , na žinote, kad būtų lengviau suvaldyti devynis šimtus kumelių 1200 kilogramų sveriančiame automobilyje...

DSC03842
Skamba gan juokingai, tačiau dar absurdiškiau atrodo Rėjaus ratlankių ir padangų pasirinkimas. Iš pirmo žvilgsnio, 335 milimetrų pločio padangos ant „Vabalo“ yra tikra utopija, tačiau projekto autoriui teko tai paversti realybe, juk joms reikės kovoti su milžinu, kuris slepiasi po kapotu. Taigi, galutinis variantas yra originalūs  aštuoniolikos priekyje ir devyniolikos gale colių „Chevrolet Corvette C6“ ratlankiai su „Hoosier“ slikais, kurių plotis priekyje siekia 335, o gale net 345 milimetrus!

DSC04030
Kad ir kaip įspūdingai atrodo šis projektas, jis dar toli gražu nėra užbaigtas. Rėjui liko baigti virinti lankus, grindis, pedalus, pravesti visą elektros instaliaciją, perdažyti kėbulą ir taip toliau. Pats projekto autorius tikisi, jog penktus metus trunkantis projektas finišo tiesiąją pasieks šių metų rugpjūčio mėnesį, o mes savo ruožtu tikimės, jog tai pasiekti Rėjui niekas nesutrukdys. 

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų