REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Kadaise šis BMW automobilis buvo laikomas radikaliausiu bendrovės modeliu.  Kodėl? Nes naujo tūkstantmečio pradžioje BMW nusprendė įžengti į segmentą, kuriame dar niekada neturėjo pilnaverčio kompaktinės klasės atstovo.


Kadaise šis BMW automobilis buvo laikomas radikaliausiu bendrovės modeliu.  Kodėl? Nes naujo tūkstantmečio pradžioje BMW nusprendė įžengti į segmentą, kuriame dar niekada neturėjo pilnaverčio kompaktinės klasės atstovo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iki 1 serijos pasirodymo 2004-aisiais, BMW kompaktinių automobilių klasėje turėjo tik 3 serijos hečbeką. Taip, tą tridurį keistuolį, kuris sudarė tik mažytę dalį visų 3 serijos pardavimų. Tuo tarpu atsidavusių markės fanų kritikuota 1 serija labai greitai tapo BMW bestseleriu. Išskyrus 2004 metus, kiekvienais metais BMW, vien Europoje, sugebėdavo parduoti vidutiniškai po 150 tūkst. 1 serijos automobilių, o tai – labai daug.

REKLAMA

DIZAINAS


Šiandien jau tapo įprasta peikti BMW dizainerių sprendimus, tačiau polinkis kritikuoti šios markės dizainerius atsirado sulig 1 serijos hečbeku. Jeigu pirmoji modelio karta atrodė kaip sofa su mažyčiais ratukais, tačiau antroji modelio karta sukėlė dar didesnį triukšmą. Vien dėl kontraversiškos priekinės dalies, kurioje pūpsojo didesnės radiatoriaus grotelės ir pernelyg didelis žibintai, kurie sukurdavo tikrai ne pačio patraukliausio automobilio įspūdį.

REKLAMA
REKLAMA



Ačiū dievui, jog mažosios kiaulytės įvaizdis buvo pakeistas 2015 metais. Santūresnių formų žibintai ir keletas smulkių pokyčių pavertė bjaurųjį ančiuką princese. Na, bent jau jos sese, nes grožio konkursuose BMW automobiliai labai retai pelnydavo reikšmingus apdovanojimus.


Atkreipkite dėmesį:


  • Modeliai turintys 2 litrų dyzelinį variklį turi vieną silpnąją vietą – paskirstymo grandinę, kuri gali nutrūkti nepasiekus net ir 110 tūkst. kilometrų ridos. Įspėjamieji ženklai – grandinės barškėjimas varikliui veikiant laisva eiga arba jį užvedus.
  • Perkant automobilį su keturių cilindrų benzininiu varikliu verta atkreipti papildomą dėmesį į aušinimo sistemą ir jos sandarumą.
  • Pirmaisiais gamybos metais nemažai egzempliorių išriedėjo iš gamyklos turėdami vairo stiprintuvo defektą.
  • Dauguma 1 serijos BMW savininkų susiduria su žibintų apiplovimo sistemos gedimais.



INTERJERAS


Vairuotojui ir keleiviams skirtas kambarėlis pastaruoju metu vis dažniau sulaukia kritikos, kuri ne visada yra pagrįsta. Taip, be abejonės, stilistinė BMW automobilių interjerų pusė mena gūdžius 1990-uosius, tačiau už senamadiškų sprendimų slypi laiko patikrinti sprendimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prietaisų skydelis, centrinės konsolės išdėstymas – viskas labai elementaru, paprasta ir nereikalaujanti iš naujo perkalibruoti smegenis. Viskas, tiesiog veikia ir yra ten kur turi būti.




Visgi, tam tikrose srityse 1 serija nusileidžia savo racionaliems konkurentams. Dėl unikalios konstrukcijos BMW inžinieriai turėjo paaukoti erdvę ant galinių sėdynių ir ten kur dedate kelionių krepšį. Tik nepagalvokite, jog atidarę galines duris išvysite mažą krepšelį ką tik nuskintiems grybams, tačiau ilgakojai bičiuliams ten tikrai nebus vieta. O kaip gi ta nelemta bagažinė? Matuojant bagažinės talpą skaičiais  – 360 litrų. Analogiškas „Volkswagen Golf“ siūlo čiut čiut daugiau – 380 litrų talpos bagažinę. Ar šį skirtumą pajusite? Ko gero, kad ne.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:


  • „EGR“ vožtuvas – visų modernių dyzelinių variklių problema, kuri kyla dėl netinkamo automobilio naudojimo: trumpos kelionės, mažas vidutinis greitis ir pan.
  • Kietųjų dalelių filtras – kaip gi be jo. Jis taip pat užsikemša dėl tokių pačių priežasčių kaip ir „EGR“ vožtuvas.
  • Vairo kolonėle. Pirkdami automobilį pasukinėkite vairą ir įsiklausykite ar iš vairo kolonėlės nesklinda pašaliniai garsai.
  • Pirkdami automobilį patikrinkite ar durų rankenėlės laikosi tvirtai, mat pasitaiko nemažai atvejų, kuomet jos kliba ar tiesiog nukrenta.



VALDYMAS


Daugeliui gali būti sunku suprasti, bet 1 serijos BMW visuomet buvo ypatingi ratuočiai. Vien dėl fakto, jog tai hečbekas su klasikine komponuote. Didžiajai daliai visuomenės tai tik beprasmiai žodžiai, tačiau BMW inžinierių siekis kompaktinėje klasėje pasiūlyti puikiai subalansuotą automobilį yra ne tik sveikintinas, bet ir pagirtinas.

REKLAMA



Kaip ir su visais BMW markės automobiliais, taip ir su 1-ąja serija reikia žinoti ko iš jo trokštate ir norite. Norite tiesiog BMW hečbeko, tuomet net ir standartinės konfigūracijos pakaba patenkins kasdieninius poreikius.




Norintiems daugiau, BMW visuomet gali pasiūlyti daugiau. Nuo galingesnio variklio iki standesnės pakabos ar netgi adaptyvių amortizatorių. Galimų priedų, galinčių pagerinti automobilio elgesį yra tikra galybė, tačiau 100 procentinio sportiškumo ir aštrių pojūčių reikalaujantys vairuotojai liks truputėlį nusivylę, nes maksimalų efektą gausite tik su varikliu, kuris privers jus klykti iš džiaugsmo, o tai automatiškai išpučia būsimo automobilio biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:


  • Paskirstymo dėžė. Net ir naujos kartos modelis iki galo nepadėjo išspręsti bėdų su paskirstymo dėže iš kurio gali sklisti pašaliniai garsai, ypač daugiau kilometrų nuvažiavusiuose modeliuose.
  • Užsikemšantys „N47“ variklių įsiurbimo kolektoriai. Pastarieji taip pat buvo komplektuojami su oro srauto sklendėmis, kurios dėl netinkamos eksploatacijos arba nusidėvėjimo stringa arba sulūžta.
  • Modeliai pagaminti iki 2012 metų rudens gali turėti korozijos židinių.
  • Degalų siurblio gedimai yra ganėtinai dažnai sutinkamas reiškinys 1 serijos BMW modeliuose. Kadangi degalų siurblys naudoja alyvą, jog užtikrintų sklandų sistemos veikimą, BMW rekomenduoja laikytis nustatytų alyvos ir filtro keitimo intervalų, jog prailgintumėte ne tik variklio, bet ir degalų siurblio gyvenimą.
  • Netinkamai veikiantis alkūninio veleno jutiklis gali iššaukti keletą skirtingų problemų. Dėl jo gedimų variklio galia ir trauka gali sumažėti. Variklis tiap pat gali užgesti.



DINAMIKA


Vienas ryškiausių vokiškų automobilių privalumų – stulbinanti variklių įvairovė. Vokietijos automobilių gamintojai siekia užpildyti visas įmanomas nišas. Ir tai puikiai matyti pažvelgus į 1 serijos BMW variklių gamą. Joje rasite tikrai sugebėsite rasti tai kas labiausiai patenkins asmeninius poreikius. Vis dėlto, optimaliausiu ir racionaliausiu pasirinkimu galime laikyti „120i“ ir „120d“ versijas. 2 litrų, 4 cilindrų konfigūracijos variklius, kurie gali būti maitinami benzinu arba dyzelinu.

REKLAMA



Benzininė – „120i“ – versija išvystė 181 arklio galią ir 290 Nm sukimo momentą, itin plačiame 1350 - 4250 sūkių diapazone, o štai „120d“ versija, priklausomai nuo pagaminimo metų, išspaudė 181 arba 188 arklio galias bei 380 arba 400 Nm sukimo momentą. Vis dėlto, šiuos variklius rekomenduotume rinktis iš pradžių atsižvelgus į kelis faktus.




Matote, iki 2015 metų 1 serijos modelis buvo gaminamas su dviem, ne itin gerai pagarsėjusiais varikliais: „N20“ ir „N47“. Paskirstymo grandinių, purkštukų, „popierinių“ kolektorių ir dėl kitų problemų persekiojamos jėgainės buvo pakeistos, kaip ir minėjome anksčiau, 2015 metais, kai BMW visapusiškai atnaujino 1 serijos modelių gamą, o kartu su atnaujinimais atėjo ir „B48“ bei „B47“ varikliai, kurie, kol kas, neatrodo tokie lepūs ar problematiški kaip jų pirmtakai.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:


  • Paskirstymo grandinę rekomenduojama pakeisti automobiliui nepasiekus 200 tūkst. kilometrų ridos.
  • Variklio alyvą rekomenduojama keisti 10 000 kilometrų.
  • Alyvą automatinėje pavarų dėžėje rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų
  • Alyvą mechaninėje pavarų dėžė rekomenduojama keisti kas 150 000 kilometrų
  • Alyvą diferenciale rekomenduojama keisti kas 90 000 kilometrų.

VersijaMetaiVariklisGaliaNM
114i2012-20151.6 N13101 AG180 Nm
116i2012-20151.6 N13135 AG220 Nm
116i2015-20191.5 B38110 AG180 Nm
118i2012-20151.6 N13168 AG250 Nm
118i2015-20191.5 B38135 AG220 Nm
120i2015-20161.6 N13174 AG250 Nm
120i2016-20192.0 B48181 AG290 Nm
125i2012-20152.0 N20215 AG310 Nm
125i2016-20192.0 B48221 AG310 Nm
M135i2012-20153.0 N55315 AG450 Nm
M135i2015-20163.0 N55322 AG450 Nm
M140i2016-20193.0 B58335 AG500 Nm
114d2012-20151.6 N4795 AG235 Nm
116d2011-20152.0 N47115 AG260 Nm
116d2015-20191.5 B37115 AG270 Nm
118d2011-20152.0 N47141 AG320 Nm
120d2011-20152.0 N47181 AG380 Nm
120d2015-20192.0 B47188 AG400 nm
125d2012-20152.0 N47215 AG450 Nm
125d2015-20192.0 B47221 AG450 Nm

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DETALIŲ KAINOS


Orientacinės detalių kainos120i versijai
Stabdžių diskas~ 60 eurų
Rato guolio komplektas~ 50 eurų
Amortizatorius~ 100 eurų
Priekinės svirties įvorė~ 20 eurų
Sankabos diskas~ 300 eurų
Priekinis žibintas~ 120 eurų
Stabilizatoriaus traukė~ 15 eurų
Generatorius~ 340 eurų


ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome 1 serijos BMW savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį žavų automobilį.


Olegas. 2016 metų, „120d“


Buvau vienas iš tų nedorėlių ir keistuolių, kurie turėdami nemažą sumą pinigų nusprendė įsigyti ne naują „Kia“, o naudotą, poros metų senumo BMW. Ir ne 3-ios ar 5-os serijos, o 1 serijos hečbeką.

REKLAMA

Mašiną su žmona rinkomės pagal kelis kriterijus. Kadangi gyvename mieste ir turime mažą vaiką, prioritetą skyrėme hečbekui arba universalui. Aš kaip atsidavęs BMW fanas, iškart pasiūliau pirkti BMW. Tik ne 1-uką, o 3-čiuką, bet žmona nesutiko.


Sukandęs dantis nuvažiavome išbandyti automobilio į Krasta Auto ir tiek aš, tiek žmona likome labai maloniai nustebinti. Smarvės – per akis, sąnaudos – juokingos, o valdomumu nenusileido tuometiniam mano automobiliui – „E90“.


Kadangi naujo BMW automobilio negalėjome įsigyti, kreipėmės į pažįstamų pažįstamus, kurie mums atvežė mėlynos spalvos, poros metų senumo 1-uką iš Šveicarijos. Gausiai sukomplektuotas, nuvažiavęs apie 150 tūkst. kilometrų. Taip, rida didžiulė, bet priešais akis turėjome visą automobilio istoriją ir žinojome kas buvo keista ir pan.

REKLAMA

Automobilį įsigijome 2018 metais. Per tuos metus prisukome beveik 80 tūkst. kilometrų. Apart alyvos, filtrų, stabdžių diskų, kaladėlių ir grandinės keitimo susidūrėme tik su viena rimtesne problema – „EGR“ vožtuvu, kurį pakeitėme nauju. Nepaisant to, automobilis nesukėlė absoliučiai jokių problemų. Veikia kaip laikrodukas.




Arnas. 2014 metų, „M135i“


Iškart noriu pasakyti, jog tai buvo mano svajonių automobilis. Kad ir kaip lėkštai tai skamba, tačiau jam taupiau keletą metų ir užtikrintai žinojau, jog noriu būtent jo. Visgi, galiniai varantieji, 6 cilindrai ir labai storas modų katalogas tiesiog priverčia seilėtis dėl šios mašinos.

REKLAMA
REKLAMA

Tik didžiausia problema, jog mano svajonių automobilis tapo pačiu šūdiniausiu automobiliu pasaulyje. Didžiąją dalį kaltės turbūt turėčiau prisiimti sau, bet ieškodamas tinkamo varianto atsižvelgiau į visus įmanomus veiksnius, netgi sumokėjau už mašiną, kurios kaina buvo didesnė negu vidurkis. Ir visgi, pataikiau ant **** gabalo.


Per 15 tūkst. kilometrų pakeičiau: vairo kolonėlę, vieną žibintą, oro kondicionieriaus kompresorių, aibe plastikinių apdailos detalių, du langu pakelėjus, elektra valdomą sėdynę, du rato guolius, du galinius atstumo daviklius ir galinio valytuvo motoriuką, o ir pati naujausia bėda – keleivio sėdynės šildymas nebeveikia.


Kai viskas veikia – mašina puiki, bet nuolatinės problemos veda iš kantrybės. Tiek mane, tiek mano piniginę.


Naudotos 1 serjos BMW apžvalga
BMW M135i

Mūsų pasirinkimas: „120d M-Sport“, „120 M-Sport“ arba „M135i“


KODĖL VERTA ĮSIGYTI?


  • Vienintelis kompaktinės klasės hečbekas su galinių ratų pavara
  • BMW automobiliams būdinga surinkimo kokybė
  • Labai šauni ir pavyzdingai veikianti automatinė pavarų dėžė
  • Galimybė įsigyti automobilį su ypatingai galingais varikliais
  • Valdymo savybės gali būti lyginamos su geriausiais

KODĖL NE?


  • Erdvė ant galinių sėdynių
  • Viduje panaudotos apdailos medžiagos kelia dvejopas emocijas
  • Dyzeliniai varikliai – triukšmingi
  • Agregatų patikimumas neturi nieko bendro su aukštesnės klasės automobilių gamintoju

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų