REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Mazda“ - rotorinių variklių puoselėtoja. Ne vieną dešimtmetį Japonijoje įsikūrusios automobilių gamintojos inžinieriai ieško įvairiausių būdų kaip patobulinti neįprastos konstrukcijos rotorinį variklį.
Jeigu domitės automobilių industrijos naujienomis, greičiausiai girdėjote ne vieną „Mazda“ markės vadovo pasisakymą apie naujos kartos rotorinį variklį, kuris bus montuojamas į visiškai naują „RX“ šeimos modelį.
Iki šiol apie naują „Mazda“ rotorinį variklį žinoma nedaug, tačiau gandų apie naująjį jėgainę yra begalybė, tad šiandien susikoncentruokime ne į „RX“ modelių ateitį, bet į praeitį, o tiksliau - „RX-8“ - paskutinį „Mazda“ automobilį, kuris turėjo rotorinį motorą.

„Mazda“ - rotorinių variklių puoselėtoja. Ne vieną dešimtmetį Japonijoje įsikūrusios automobilių gamintojos inžinieriai ieško įvairiausių būdų kaip patobulinti neįprastos konstrukcijos rotorinį variklį.
Jeigu domitės automobilių industrijos naujienomis, greičiausiai girdėjote ne vieną „Mazda“ markės vadovo pasisakymą apie naujos kartos rotorinį variklį, kuris bus montuojamas į visiškai naują „RX“ šeimos modelį.
Iki šiol apie naują „Mazda“ rotorinį variklį žinoma nedaug, tačiau gandų apie naująjį jėgainę yra begalybė, tad šiandien susikoncentruokime ne į „RX“ modelių ateitį, bet į praeitį, o tiksliau - „RX-8“ - paskutinį „Mazda“ automobilį, kuris turėjo rotorinį motorą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mazda RX-8 (1)


Keturių durų, keturių vietų kupė
Automanai, turintys silpnybę automobiliams su kupė kėbulu, turėtų puikiai žinoti kaip beviltiškai skamba keturių vietų kupė.
Įprastai, automobilių gamintojai galines sėdynes sumontuota tam, jog ant jų galėtumėte padėti kelioninį krepšį ar įsileisti savo mylimą augintinį. Vis dėlto, ne visi kupė kėbulą turintys automobiliai yra beviltiški.
Automobilių, turinčių pilnavertes keturias sėdimas vietas nėra labai daug, tačiau kiekvienas iš jų turi tam tikrų trūkumų. Pavyzdžiui, „Peugeot 406“ neturi pakankamai pajėgių keturių cilindrų benzininių variklių ir yra varomas priekiniais ratais, 3 serijos „BMW“ pasižymi pakankamai dideliais išlaikymo kaštais ir yra nuolatiniame ilgapirščių taikinyje, „Porsche 911“ yra beprotiškai brangus, o „Honda Prelude“ yra morališkai pasenęs.
„Mazda RX-8“ atrodo neturi ne vienos iš aukščiau išvardintų problemų. Kad ir kaip bebūtų  keista, tačiau nereikėtų bijoti net ir egzotiškai skambančio rotorinio variklio, kurio priežiūra nėra jau tokia sudėtinga.

REKLAMA

Mazda RX-8 (2)


Kiekvieną kartą, kai prasideda diskusija apie „Mazda“ automobilius su rotoriniais varikliais, anksčiau ar vėliau išgirsite priekaištus apie didžiulį apetitą tepalui ar labai trumpą rotorinio variklio resursą. Taip, tai yra visiška tiesa, tačiau jeigu esate pasiryžęs padaryti keletą kompromisų, „RX-8“ gali tapti idealiu sportišku kupė, kuris su 192 arklio galias išvystančiu  motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 7.2 sekundės. Versija su 231 arklio galią išvystančiu agregatu iki 100 km/val. įsibėgėja per 6.4 sekundės.
Vienas didžiausių „RX-8“ privalumų - keturios durys ir dvi pilnavertės galinės sėdynės bei pakankamai talpi bagažinė. Priešinga kryptimi atsidarančios durys leidžia be jokių problemų įlipti ir išlipti.
Vis dėlto, didžiausias „RX-8“ privalumas - tikslus, įtraukiantis valdymas bei aukštus sūkius mėgstantis rotorinis variklis.
Kadangi „RX-8“ nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip sportiškas, į vairavimo malonumą orientuotas automobilis, nereikėtų stebėtis, jog rotoriniu motoru varomas „Mazda“ kupė turi beveik nepriekaištingą svorio paskirstymą tarp ašių, žemą gravitacijos centrą.

REKLAMA
REKLAMA

Mazda RX-8 (3)


PATARIMAI PERKANT


Ieškant tinkamo „Mazda RX-8“ egzemplioriaus, iš pradžių reikėtų atsižvelgti į buvusių šeimininkų skaičių, automobilio aptarnavimo istoriją ir kas be ko - užduoti kuo daugiau įvairiausių klausimų automobilio šeimininkui.

  • „Mazda“ rekomenduoja tepalo lygį tikrinti reguliariai. Idealiausias intervalas - išvažinėjus du pilnus kuro bakus arba maždaug kas 900 - 1000 kilometrų.

  • Į rotorinį variklį reikia pilti tik gamintojo nurodytos specifikacijos tepalus. Pamirškite alternatyvas ar pusiau sintetinį tepalą. Gamintojas į „RX-8“ motorą rekomenduoja pilti Mazda Dexelia 5W30 tepalą.

  • Jautri rotorinių variklių vieta - žvakės. Daugelis „RX-8“ rekomenduoja įsigyti brangesnes, tačiau ilgiau tarnaujančias žvakes, kurių komplektas kainuoja ... eurų.

  • Niekada, NIEKADA neišjunkite variklio, jeigu jis nepasiekė darbinės temperatūros. Įpurškimo sistema į rotorinį variklį siunčia labai didžiulį kiekį benzino tam, jog galėtų jį sušildyti, tad varikliui  nepasiekus darbinės temperatūros ir jį užgesinus, sistema gali rotorinį variklį „užpilti“, o tai vėliau gali labai skaudžiai atsiliepti jūsų piniginei.

  • Būtinai apžiūrėkite priekinėje automobilio esančius radiatorius ir įsitikinkite, jog ant jų nėra rūdžių židinių. Rekomenduojama įvertinti ne tik aušinimo sistemos radiatorių, bet ir tepalo aušintuvą.

  • Rotorinių variklių resursas  - maždaug 160 tūkst. kilometrų. Kapitalinis variklio remontas jums gali kainuoti maždaug porą tūkstančių eurų.

  • Taip pat reikėtų atsižvelgti į rotorinio variklio kompresiją. Vienas iš efektyviausių būdų suprasti kokiame stovyje yra rotorinis variklis - užvesti motorą, palaukti kol jis pasieks darbinę temperatūrą, kaip už tėvynę prasukti keletą kilometrų, užgesinti variklį ir tada vėl iš naujo bandyti užvesti. Jeigu neužsiveda arba užsiveda sunkiai - patys suprantate ką turite daryti.



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mazda RX-8 (4)


DETALIŲ KAINOS



  • Stabdžių diskas ~ 80 eurų.

  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 25 eurai.

  • Stabilizatoriaus traukė ~ 15 eurų.

  • Amortizatorius ~ 60 eurų.

  • Šarnyro stabilizatorius ~ 16 eurų.

  • Tepalo filtras ~ 8 eurai.

  • Oro filtras ~ 18 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 65 eurai.

  • Liambda zondas ~50 eurų.



Mazda RX-8 (5)


SAVININKO ATSILIEPIMAS


Tomas - 2009 metų gamybos „RX-8“. Rida - 90,766 km.
„Šį automobilį įsigijau dėl keletos priežasčių. Nuo pat RX-8 pasirodymo man labai patiko šio automobilio dizainas, patiko rotorinio variklio skleidžiamas garsas ir tiesiog labai norėjau sužinoti ką reiškia savo gyvenime turėti automobilį su rotoriniu motoru.“
„Automobilį kiekvieną dieną eksploatavau šešis mėnesius, per kuriuos nuvažiavau 15,103 kilometrus. Vidutinės kuro sąnaudos - 15,4 litro 100 kilometrų arba 2285 litrai benzino, kuriuos RX'as suvalgė nuvažiavus 15,103 kilometrų atstumą.“
„Eksploatacijos kaštai - nemaži. Pirmasis automobilio aptarnavimas kainavo 400 eurų. Į šią sumą įėjo žvakės (200 eurų), 8.5 litro tepalo (60 eurų), filtrai (apie 30 eurų), greičių dėžės ir reduktoriaus tepalai (60 eurų). Antrasis ir trečiasis apsilankymas servise nebuvo toks skaudus. Piniginę kiekvieną kartą paploninau 120 eurų.“
„Ir paskutinis - ketvirtas apsilankymas servise man atsiėjo 390 eurų. Teko vėl keisti žvakes, tepalus, filtrus ir stabdžių trinkeles.“
„Kiekvienas automobilis turi privalumų ir trūkumų. Privalumai : aukštus sūkius mėgstantis variklis, nuostabus rotorinio motoro skleidžiamas garsas (brap brap brap), komfortas, valdymas.“
„Trūkumai? Kuro sąnaudos, žmonių gebančių tinkamai taisyti rotorinį variklį, eksploataciniai kaštai.“
„Visiems norintiems įsigyti RX-8 - turiu šešis patarimus.“

  1. Užsiregistruoti www.rx8ownersclub.co.uk, susimokėti 50 eurų metinį mokestį ir tapti „Premium“ nariu. 

  2. Mėgautis mašina ir neskaičiuoti kiek jinai valgo, nes jeigu žmogui perkant RX-8 rūpi kuro sąnaudos - bėkite kuo toliau.

  3. Apžiūrint automobilį, visada patikrinkite kompresiją (ko aš nepadariau). Gera kompresija yra 7,5 - 8,5 baro. Jeigu kompresija yra mažesnė nei 6,9 - apsisukite ir eikite namo.

  4. Įsigijus automobilį, iškart pasikeisti starterį. Rekomenduoju jį paimti iš R3 modelio, kuris buvo gaminamas nuo 2009 metų. Taip pat patikrinkit katalizatorių, nes jų kainos kosminės, ypač jeigu reikia pirkti iš „Mazda“ atstovybės.

  5. Tik įsigiję automobilį, iškart atnaujinkite degimo sistemos komponentus. Kokybiškus komponentus gamina tik dvi kompanijos : „Rotary Revs“ ir „Black Halo“. Komplekto kaina siekia maždaug 500 - 600 eurų. Garantija iki grabo lentos.

  6. Žvakės - tik „NGK“ firmos. Pamirškite „Bosch“ ir kitų įmonių produkciją.



REKLAMA

Mazda RX-8 (6)


MALONUMO KAINA


Kaip ir bet kurio nors kito modelio, taip ir „RX-8“ kainų diapazonas yra labai platus. Nuo 1000 iki 10 tūkst. eurų.
Savininkų teigimu, dėmesio vertas egzempliorius jums gali atsieiti maždaug 3000 - 4000 eurų.
Jeigu automobilio žvalgotės ne Lietuvoje, bet Vokietijoje, nenustebkite suradę „RX-8“ su dujų įranga. Tiek Vokietijoje, tiek Lenkijoje, tiek kitose Europos šalyse nemažas skaičius „RX-8“ savininkų įsidiegę dujų įranga, kuri leidžia šiek tiek sumažinti išlaidas kurui.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų