REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje nepelnytai užmirštas automobilių gamintojas, pastaruoju metu džiugina sumaniai suprojektuotų ir racionaliai įkainotų modelių gama. Tai galima pasakyti ne tik apie naujus, bet ir apie naudotus „
Suzuki“ modelius, ypač apie bendrovės bestselerį – „Suzuki Swift“.

Vis dėlto, tam tikru periodu gaminti „Suzuki“ automobiliai nėra jau tokie puikūs. Pavyzdžiui, dešimtame dešimtmetyje gamintos mašinos buvo pernelyg primityvios ir technologiškai atsilikusios net ir nuo savo kolegų iš gimtosios Japonijos.
Europoje tvirtas pozicijas siekusiam išlaikyti gamintojui verkiant reikėjo susiimti ir atrasti save iš naujo. Suprasti kokiu automobilių gamintoju jis turi būti ir kokiomis savybėmis jis turi sudominti europiečius.

Lietuvoje nepelnytai užmirštas automobilių gamintojas, pastaruoju metu džiugina sumaniai suprojektuotų ir racionaliai įkainotų modelių gama. Tai galima pasakyti ne tik apie naujus, bet ir apie naudotus „
Suzuki“ modelius, ypač apie bendrovės bestselerį – „Suzuki Swift“.

Vis dėlto, tam tikru periodu gaminti „Suzuki“ automobiliai nėra jau tokie puikūs. Pavyzdžiui, dešimtame dešimtmetyje gamintos mašinos buvo pernelyg primityvios ir technologiškai atsilikusios net ir nuo savo kolegų iš gimtosios Japonijos.
Europoje tvirtas pozicijas siekusiam išlaikyti gamintojui verkiant reikėjo susiimti ir atrasti save iš naujo. Suprasti kokiu automobilių gamintoju jis turi būti ir kokiomis savybėmis jis turi sudominti europiečius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Suzuki Swift


Kuomet „Suzuki“ 2004 metais pademonstravo visiškai naujos kartos „Swift“ hečbeką – daugelis liko maloniai nustebinti. „Suzuki“ pirmą kartą nusprendė sukurti automobilį, atsžvelgiant į išlepusių europiečių poreikius. Būtent dėl šios priežasties „Swift“ tapo apvalesnis ir mielesnis, būtent dėl šios priežasties „Suzuki“ inžinieriai tobulino „Swift“ važiavimo savybes skirtinguose Europos šalių keliuose. „Suzuki“ nusprendė, jog ji nenori būti biudžetinių automobilių gamintoja. Ji panoro tapti racionalių automobilių gamintoja ir tai jiems pavyko su kaupu.
Kai tik „Suzuki“ pradėjo naujos kartos „Swift“ modelio prekybą, pardavimų apimtys išaugo nuo 17 551 vienetų 2003 metais iki 56 034 vienetų 2005 metais, 92 902 vienetų 2006 metais ir net 121 038 vienetų 2007 metais. Kaip matote patys – naujoji „Suzuki“ strategija buvo sutikta palankiai.
Kaip ir daugelis kitų gamintojų iš Japonijos, taip ir „Suzuki“ savo mylimiausią hečbeką gamina keliose skirtingose šalyse. Viena iš jų – Vengrija. Vis dėlto, verta paminėti, jog iš pradžių „Suzuki“ naujos kartos „Swift“ europiečiams gamino Japonijoje ir Vengrijoje. Pirmieji „Swift“ egzemplioriai Europą pasiekė atkeliavę iš Japonijos ir dažniausiai būdavo aukščiausios komplektacijos. Tuo tarpu Vengrijoje surinktas mašinas galima atpažinti ne tik pagal automobilio kėbulo numerį, bet ir dėl priekyje sumontuotos antenos.

REKLAMA

Suzuki Swift


Nei per daug, nei per mažai
Japonijos automobilių gamintojai niekuomet nesistengia pasiūlyti pernelyg daug privalumų ar pajėgių variklių, kurių dinaminės savybės išnaudojamos vieną ar du kartus per visą automobilio gyvenimą. Pirkdami japonišką mašiną visuomet gausite tik tiek kiek reikia. Ne daugiau.
Tiesiog pažiūrėkite į variklių gamą. Joje surasime 1,3 ir 1,5 litro benzininius variklius, kurie išvystė 92 arba 102 arklio galias. Nieko įspūdingo, ar ne? Tikrai taip.

REKLAMA
REKLAMA

Suzuki Swift


Kaip bebūtų keista, tačiau 1,5 litro variklis nėra tas, kurį rekomenduotume pasirinkti. Matote, didžiausią sukimo momentą jis išvysto tik ties 4400 sūkių riba, tad galite patys įsivaizduoti, jog automobilis su šiuo varikliu nuolatos reikalaus laikyti akceleratoriaus pedalą įspaustą iki dugno. Mažesnio tūrio ir truputėlį silpnesnis motoras „Swift“ tinka labiau.

Suzuki Swift


Palyginus su kitais to laikmečio analogais, Vengrijoje surinktas „Swift“ išsiskiria stebėtinai erdviu interjeru. Jame be didesnių problemų įsitaisys keturi suaugę žmonės, bet ne daugiau. Į bagažinę, teoriškai, galite sutalpinti keletą kelionių krepšių, bet vargu ar to norėsite, nes papildomas svoris labai stipriai įtakoja automobilio dinamines savybes.
O ką galime pasakyti apie važiavimo savybes? Tik daug malonių žodžių. Jis posūkius įveikia be didesnių problemų ar kėbulo svyravimų, elektrinis vairo stiprintuvas veikia greitai ir tiksliai, o stabdžių sistema visuomet nekelia absoliučiai jokių abejonių. Būtent automobilio elgesys manevruojant ar siekiant įveikti posūkį didesniu greičiu pademonstruoja didžiausią „Swift“ išskirtinumą – puikų pakabos balansą, kurio taip pat trūksta daugeliui analogų.
Ko gero didžiausias šio automobilio trūkumas – 6 pavaros trūkumas. Tai ypatingai pasijaučia važiuojant užmiestyje ar greitkelyje, kur greitis siekia 100-130 km/val. Tuomet būkite pasiruošę, jog šis mažylis 100 kilometrų pareikalaus nuo 7 iki 9 litrų benzino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Suzuki Swift


ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Jokūbas – 2009 metų, 1,3 litro benzininis, nuvažiavęs 196 000 kilometrų.
Iškart prisipažinsiu, jog šią mašiną pirkome mano tėčiui, kuris po ilgų metų už „Audi 100“ vairo pagaliau persėdo už modernesnės mašinos vairo.
Vienas pagrindinių kriterijų perkant mašiną buvo paprastumas ir elementarumas. Svarbiausi kriterijai buvo lengvas taisymas ir neperkrautas ekranais vidus. Na, žinote, visokie lietimui jautrūs ekranai, „iDrive'ai, klimato kontrolės, turbo mega aparatūra“ – jam visa tai nerūpi.

REKLAMA

Suzuki Swift


Natūralu, jog potencialių pirkinių sąraše atsirado „Volkswagen Polo“, „Toyota Yaris“ ir „Honda Jazz“. „Suzuki Swift“ pastebėjome tik gerokai vėliau, kai netyčia vieną egzempliorių užmatėme Kauno automobilių turguje. Išbandė-patiko. Tik nebuvome tokie naivūs ir nepirkome mašinos iš turgaus.

Suzuki Swift


Už mašiną, prieš pusantrų metų, sumokėjome 2700 eurų arba kaip pasakytų mano kolega - „Per daug“. Bet tai tegu lieka požiūrio reikalu, nes gavome mašiną labai gero stovio.
Taigi, ką blogo galima papasakoti apie šią mašiną? Apart to, kad važiuojant 110-120 km/val. nesijauti ypatingai komfortiškai dėl prastos garso izoliacijos, mašina su labai dideliu džiaugsmu eksploatuojama.
Per šį laiko tarpą automobilis didesnių išlaidų pareikalavo tik vieną kartą, kai teko keisti sankabos komplektą – 220 eurų.

REKLAMA

Suzuki Swift


PATARIMAI PERKANT IR EKSPLOATACIJA


Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant trečios kartos „Suzuki Swift“.

  • Įsigiję automobilį su benzininiu varikliu, jame esančią alyvą rekomenduojama keisti kas 15 000 kilometrų arba kas vienerius metus

  • Žvakes rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų

  • Stabdžių skystį rekomenduojama keisti kas 30 000 kilometrų arba kas dvejus metus

  • Aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas maždaug 150 000 kilometrų arba kas 8 metus

  • Kas 30 000 kilometrų rekomenduojama atlikti vožtuvų reguliavimo procedūrą

  • Oro srauto matuoklė arba „MAP“ – komponentas, kurį anksčiau ar vėliau teks pakeisti. Kuomet oro srauto matuoklė pradeda streikuoti, automobilis dažniausiai persijungia į „Safe“ režimą, kuris apriboja variklio išvystomą galią

  • Dyzelinių variklių vairuotojams vertėtų priminti apie užsikemšantį „EGR“ vožtuvą

  • Perkantiems automobilį su keturių varančiųjų ratų pavara, atsižvelkite į padangas. Netolygiai susidėvėjusios padangos indikuoja, jog viskozinė mova pareikalaus remonto

  • Nebūdinga sankabos pedalo vibracija – puiki indikacija, jog atėjo metas keisti sankabos diską

  • Sunkiau persijungiančios pavaros – požymis, jog reikėtų pakeisti alyvą, esančią pavarų dėžėje









































Orientacinės detalių kainos Versijai su 1,2 litro benzininiu motoru
Sankabos komplektas ~ 100 eurų
Stabdžių trinkelių komplektas ~ 30 eurų
Stabdžių diskas ~ 30 eurų
Vairo traukė ~ 15 eurų
Amortizatorius ~ 40 eurų
Rato guolio komplektas ~ 20 eurų
Oro filtras ~ 10 eurų
Generatorius ~ 200 eurų


Verdiktas 4.5
Taupūs, pigus ir kompaktiškas – kriterijai, pagal kuriuos automobilį dažniausiai perka vyresnio amžiaus vairuotojai arba tie, kuriems tiesiog reikia elementarios ir nepretenzingos transporto priemonės. „Suzuki Swift“ yra viena iš tų retenybių, kuris atitinka visus tris anksčiau išvardintus kriterijus.
Daugelio nuostabai šis „Suzuki Swift“ kelyje elgiasi smagiau už daugelį savo analogų, o Lietuvoje daugelio užmirštas prekinis ženklas leidžia stebėtinai geros būklės egzempliorių už racionalią kainą – 2500 eurų.
Be to, jeigu dairotės sportiško hečbeko, nepamirškite „Suzuki Swift Sport“.

PRIVALUMAI



  • Galimybė įsigyti su keturių varančiųjų ratų pavara

  • Vikrumas ir manevringumas

  • Patikimumas ir ištvermingumas

  • Stebėtinai dinamiški benzininiai varikliai

  • Maži eksploatacijos kaštai

  • Įsigijimo kaina


TRŪKUMAI



  • Garso izoliacija...japoniška

  • Pernelyg aukštai sumontuota vairuotojo sėdynė

  • Vangus dyzelinis variklis

  • Mechaninei pavarų dėžei trūksta 6-o laipsnio

  • Automobilį vertinant pagal interjero erdvę, japoniškasis „Swift“ yra tik stiprus vidutiniokas

  • Ne pati geriausia apsauga nuo korozijos

  • Prastas galinis matomumas

  • Interjero apdailos medžiagos, vėlgi, japoniškos. Tikrai ne pačios geriausios kokybės

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų