REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš keletą pastarųjų metų kone visus automobilių gamintojus apsėdo idėja pačius sportiškiausius savo modelius pagainioti legendinėje „Niurburgringo“ trasoje taip, kad po to būtų galima pasigirti „įvežus“ konkurentams bent keletą dešimtųjų sekundės dalių.
Vienintelė Lietuvoje profesionali lenktynių trasa „Nemuno žiedas“ panašioms „Greito rato“ rekordų medžioklėms tinka nė kiek ne prasčiau, nei „Žaliuoju pragaru“ pravardžiuojama Vokietijos automobilių sporto Meka. Kačerginėje esantis autosporto kompleksas nusileidžia tik distancijos ilgiu, tačiau yra ne mažiau „kaprizingas“, pavojingas ir reikalaujantis iš sportininkų maksimalaus tikslumo. Kita vertus – to reikia kaskart įvažiuojant į gatvę.

Prieš keletą pastarųjų metų kone visus automobilių gamintojus apsėdo idėja pačius sportiškiausius savo modelius pagainioti legendinėje „Niurburgringo“ trasoje taip, kad po to būtų galima pasigirti „įvežus“ konkurentams bent keletą dešimtųjų sekundės dalių.
Vienintelė Lietuvoje profesionali lenktynių trasa „Nemuno žiedas“ panašioms „Greito rato“ rekordų medžioklėms tinka nė kiek ne prasčiau, nei „Žaliuoju pragaru“ pravardžiuojama Vokietijos automobilių sporto Meka. Kačerginėje esantis autosporto kompleksas nusileidžia tik distancijos ilgiu, tačiau yra ne mažiau „kaprizingas“, pavojingas ir reikalaujantis iš sportininkų maksimalaus tikslumo. Kita vertus – to reikia kaskart įvažiuojant į gatvę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_6047


Įvertinę visus „už“ ir „prieš“ Lietuvoje dirbančios „Seat“ atstovybės, bendrovės „Auto Juta“ vadovai ir „Juta Racing“ komandos sportininkai „Nemuno žiede“ rengti egzaminus Lietuvos rinkoje siūlomiems „karštiems“ modeliams. Jų teigimu būtent čia galima objektyviai patikrinti, kiek kurio automobilio veržlumas sutampa su oficialiai skelbiamomis techninėmis charakteristikomis.
Tam tereikia keleto aiškiai apibrėžtų „žaidimo“ taisyklių: kokios konfigūracijos trasa ir kokioms sąlygomis rengiamas bandymas, kas dirbtų ambicingojo „Greito rato“ projekto „sekundantais“.

REKLAMA

IMG_6063


Pastarąją misiją atlikti buvo pakviesti „Nemuno žiedo“ trasos direktorius Arūnas Samochinas, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas ir keletas automobilių temomis rašančių žurnalistų. Po neilgų diskusijų sutarta, kad šio azartinio žaidimo dalyviais gali tapti tik visiškai standartiniai modeliai, neturintys jokių patobulinimų, apauti ne sportinėmis „slik“ tipo, o važinėjimui bendro naudojimo keliais skirtomis padangomis. Saugumo sumetimais siūloma greičio rekordų siekti tik ant sausos dangos ir važiuoti tokia trasa, kokia naudojama populiariose „FastLap“ lenktynėse (t. y. su viena stabdymo zona starto–finišo tiesiojoje). Kas vairuos automobilį „mūšyje su laiku“ sprendžia patys jo šeimininkai.
Pirmuoju oficialiu „Greito rato“ projekto dalyviu tapo „Seat Leon Cupra“ su 2,0 litrų darbinio tūrio benzininiu motoru, generuojančiu 280 AG ir 350 Nm sukimo momentą. Nekaltai atrodantis penkiaduris hečbekas komplektuojamas su šešių laipsnių DSG pavarų dėže ir turi tik priekinius varančiuosius ratus. Prie automobiliuko vairo sėsti buvo pakviestas šį sezoną jokiame profesionaliame lenktynių seriale nestartuojantis Jonas Gelžinis.

REKLAMA
REKLAMA

IMG_6048


Apsukęs keletą apšilimo ratų ir stabtelėjęs pasikoreguoti slėgį padangose (šįkart buvo naudojamos „Michelin Pilot Sport Cup 2“ padangos), Jonas „Nemuno žiedą“ apsuko dar penkis kartus. Geriausias pasiektas rezultatas – 1:23.46. Oro temperatūra fiksuojant rezultatą svyravo apie 20 laipsnių. Specialiai žiedinėms lenktynėms ruoštais automobiliais sportininkai „Nemuno žiedo“ trasą yra įveikę per 1 min. 14 sekundžių.
Vienas „Greito rato“ projekto sumanytojų „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis tikisi, kad „Seat“ atstovybės mestą pirštinę tikrai gali pakelti ne vienas Lietuvos rinkoje siūlomas automobilis: panašioms techninėmis charakteristikomis gali pasigirti ir kai kurios „Ford Focus“, BMW „M“ serijos, „Renault Megane“, „Volskwagen Golf“, „Opel Astra“, „Subaru“ ar „Mitsubishi“ versijos.
„Ko gero būtų logiška „Greito rato“ dalyvius klasifikuoti pagal dydį, kėbulo tipą, varančiųjų ratų skaičių ir ašį, ant kurios jie sumontuoti. „Niurburgringe“ taip pat niekas nelygina „Porsche“ kupė su šeimyniniu vienatūriu, tačiau visiems smalsu, kaip jie atrodo greta tiesioginių konkurentų“, – samprotavo A. Gelžinis.
„Greito rato“ idėjos autorius taip pat akcentavo, kad visi norintys tapti šio projekto dalimi apie tai turėtų perspėti „Nemuno žiedo“ ar LSAF vadovus, kurie sukvies „sekundantus“ ir oficialiai užfiksuos rezultatą.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų