REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar įmanoma išskirti bent vieną detalę variklio skyriuje, kuriai tenka itin svarbus vaidmuo? Tiesą sakant – ne.
Kiekviena detalė esanti variklio skyriuje yra svarbi ir yra didžiulio mechanizmo dalis, kuris turi veikti pagal nustatymus parametrus.
Kadangi į automobilius montuojamos detalės nėra amžinos, jos anksčiau ar vėliau susidėvi. Tai galioja absoliučiai visiems komponentams. Ne išimtis yra ir oro srauto matuoklė.
Šis mažytis komponentas matuoja oro kiekį patenkantį į įsiurbimo kolektorių ir gautą informaciją perduoda variklio kompiuteriui. Pagal oro srauto matuoklės duomenis variklis gauna atitinkamą įpurkšto kuro dozę.
Neskubėkite pirkti naujos
Oro srauto matuoklė – nėra judančioji dalis, tad jos tarnavimo laikotarpis yra gerokai ilgesnis negu, pavyzdžiui, amortizatorių. Vis dėlto, ilgainiui ji pradeda demonstruoti tam tikrus požymius, kurie įtakoja variklio darbą.
Įprastai, pagrindinė prastai veikiančių oro srauto matuoklių gedimo priežastis – nešvarumai. Retai keičiamas oro filtras bei su oru patenkančios dulkes ir kiti smulkūs nešvarumai kenkia oro srauto matuoklės darbui.
Pirmieji prastai veikiančios oro srauto matuoklės požymiai – sumažėjusi variklio galia, netolygus variklio darbas, didesnė negu įprastai variklio vibracija. Dažnai variklis pradeda naudoti daugiau degalų.
Pirmasis žingsnis siekiant išsiaiškinti atsiradusio gedimo priežastį – atlikti kompiuterinę diagnostiką ir nespėlioti iš kavos tirščių. Būtent kompiuterinė diagnostika parodys kur slypi gedimas ir ar jis kaip nors susijęs su oro srauto matuokle.
Vis dėlto, jeigu netikėtai atsiradusio gedimo priežastis – oro srauto matuoklė, atlikite keletą veiksmų, kurie leistų nustatyti jos gyvybingumą. Vienas iš jų – oro srauto matuoklės įtampos patikrinimą, įjungus degimą – ji turėtų būti tarp 7,5 - 14V.
Ir žinoma, retkarčiais vienas efektyviausių būdų siekiant pagerinti oro srauto matuoklės darbą – jos išvalymas. Tai galima padaryti net ir neturint elementaraus supratimo apie automobilio sandarą, o ir priemonių kaina yra kelis kartus mažesnė negu naujos oro srauto matuoklės.
Tad kokias priemones naudoti? Net neabejojame, jog būsite girdėję rekomendacijų naudoti „WD-40“ ar karbiuratoriaus valiklį, tačiau ties šiuo momentu norime pabrėžti, jog oro srauto matuoklė yra elektrinė dalis, tad nusprendus ją išvalyti, naudokite TIK elektroninių kontaktų valiklius. Šiam tikslui skirtų valiklių kainuos svyruoja tarp 8 - 30 eurų.
Valydami oro srauto matuoklę, jokiu būdu nevalykite joje matomo „siūlo“. Net nenorėdami galite sugadinti oro srauto matuoklę. Naudodami purškiamą valiklį, ne iš pačio artimiausio atstumo papurkšite  ir palaukite kol ji išdžius.
Kiek kainuoja nauja oro srauto matuoklė?
Klausimas į kurį nėra vieno tikslaus atsakymo, mat kiekvienas variklis turi tik jam būdingą oro srauto matuoklę, tad galutinė kaina priklausys ne tik nuo markės, bet ir nuo pačio variklio.
Tam, kad galėtumėte susidaryti įspūdį kiek kainuoja šis elementas, pateikiame keletą pavyzdžių.


  • 5-os kartos „Volkswagen Golf GTI“ – ~ 60 eurų

  • „Audi A4“ B5 1,9 TDI – ~ 40 eurų

  • „E39“ kartos 5 serijos BMW (530d) - ~ 50 eurų

  • „Honda Accord“ 7-os kartos 2,2 CTDi - ~ 110 eurų

Ar įmanoma išskirti bent vieną detalę variklio skyriuje, kuriai tenka itin svarbus vaidmuo? Tiesą sakant – ne.
Kiekviena detalė esanti variklio skyriuje yra svarbi ir yra didžiulio mechanizmo dalis, kuris turi veikti pagal nustatymus parametrus.
Kadangi į automobilius montuojamos detalės nėra amžinos, jos anksčiau ar vėliau susidėvi. Tai galioja absoliučiai visiems komponentams. Ne išimtis yra ir oro srauto matuoklė.
Šis mažytis komponentas matuoja oro kiekį patenkantį į įsiurbimo kolektorių ir gautą informaciją perduoda variklio kompiuteriui. Pagal oro srauto matuoklės duomenis variklis gauna atitinkamą įpurkšto kuro dozę.
Neskubėkite pirkti naujos
Oro srauto matuoklė – nėra judančioji dalis, tad jos tarnavimo laikotarpis yra gerokai ilgesnis negu, pavyzdžiui, amortizatorių. Vis dėlto, ilgainiui ji pradeda demonstruoti tam tikrus požymius, kurie įtakoja variklio darbą.
Įprastai, pagrindinė prastai veikiančių oro srauto matuoklių gedimo priežastis – nešvarumai. Retai keičiamas oro filtras bei su oru patenkančios dulkes ir kiti smulkūs nešvarumai kenkia oro srauto matuoklės darbui.
Pirmieji prastai veikiančios oro srauto matuoklės požymiai – sumažėjusi variklio galia, netolygus variklio darbas, didesnė negu įprastai variklio vibracija. Dažnai variklis pradeda naudoti daugiau degalų.
Pirmasis žingsnis siekiant išsiaiškinti atsiradusio gedimo priežastį – atlikti kompiuterinę diagnostiką ir nespėlioti iš kavos tirščių. Būtent kompiuterinė diagnostika parodys kur slypi gedimas ir ar jis kaip nors susijęs su oro srauto matuokle.
Vis dėlto, jeigu netikėtai atsiradusio gedimo priežastis – oro srauto matuoklė, atlikite keletą veiksmų, kurie leistų nustatyti jos gyvybingumą. Vienas iš jų – oro srauto matuoklės įtampos patikrinimą, įjungus degimą – ji turėtų būti tarp 7,5 - 14V.
Ir žinoma, retkarčiais vienas efektyviausių būdų siekiant pagerinti oro srauto matuoklės darbą – jos išvalymas. Tai galima padaryti net ir neturint elementaraus supratimo apie automobilio sandarą, o ir priemonių kaina yra kelis kartus mažesnė negu naujos oro srauto matuoklės.
Tad kokias priemones naudoti? Net neabejojame, jog būsite girdėję rekomendacijų naudoti „WD-40“ ar karbiuratoriaus valiklį, tačiau ties šiuo momentu norime pabrėžti, jog oro srauto matuoklė yra elektrinė dalis, tad nusprendus ją išvalyti, naudokite TIK elektroninių kontaktų valiklius. Šiam tikslui skirtų valiklių kainuos svyruoja tarp 8 - 30 eurų.
Valydami oro srauto matuoklę, jokiu būdu nevalykite joje matomo „siūlo“. Net nenorėdami galite sugadinti oro srauto matuoklę. Naudodami purškiamą valiklį, ne iš pačio artimiausio atstumo papurkšite  ir palaukite kol ji išdžius.
Kiek kainuoja nauja oro srauto matuoklė?
Klausimas į kurį nėra vieno tikslaus atsakymo, mat kiekvienas variklis turi tik jam būdingą oro srauto matuoklę, tad galutinė kaina priklausys ne tik nuo markės, bet ir nuo pačio variklio.
Tam, kad galėtumėte susidaryti įspūdį kiek kainuoja šis elementas, pateikiame keletą pavyzdžių.


  • 5-os kartos „Volkswagen Golf GTI“ – ~ 60 eurų

  • „Audi A4“ B5 1,9 TDI – ~ 40 eurų

  • „E39“ kartos 5 serijos BMW (530d) - ~ 50 eurų

  • „Honda Accord“ 7-os kartos 2,2 CTDi - ~ 110 eurų

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų