REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Neretai galima išgirsti sakant, kad E34 yra paskutinis tikras BMW kurtas dar devintojo dešimtmečio padalintoje Vokietijoje, kuris turėjo keturias atskiras lempas priekyje, į kitą pusę atsiverčiantį kapotą, o ką jau kalbėti apie pasirinktinai kaip opciją ėjusį LSD blokuotą reduktorių. Tikras automobilis-tikram vairuotojui.
BMW E34 pradėtas gaminti 1988 metų vasarį, kai pakeitė iki tol gamintą E28 "ryklį" ir baigtas 1996 metų birželį, kai jį pakeitė E39. Per nepilnus aštuonis metus jų pagamintas buvo apie 1,3 milijono. Sedanas pradėtas gaminti nuo pat pradžių, universalas nuo 1992 metų. 1993 metais buvo išleistas atnaujinimas ir priekis iš vadinamo ,,siaurasnukio‘‘ tapo ‚,plačiasnukiu‘‘.


Varikliai
E34 variklių gamą galime skirstyti į du etapus. Pirmasis etapas prasidėjo tik pristačius naująjį modelį ir tesėsi iki naujų variklių gamos pristatymo.
Liaudyje jie vadinami „krabais“ dėl kolektorių primenančių krabą. Kodiniai pavadinimai M20 ir M30. Tai šešių eilėje esančių cilindrų varikliai. Mažiausias „krabas“ turėjo 2.0 95 Kw 164 Nm M20B20 motorą. Didesnis buvo 2.5 125 Kw 222 Nm M20B25 motoras. Didžiausios galios buvo 3.0 135 Kw 255 Nm M30B30 ir 3.5 155 Kw 305 kw M30B35 motorai. Pastarasis Amerikoje buvo pripažintas kaip geriausiai tinkantis E34 motoras. Vienintelis dyzelinis motoras buvo 2.4 85kw 220Nm M21D24
Antrasis etapas prasidėjo pristačius naują variklių gamą.
Benzininiai motorai
Taip pat šešių cilindrų eilėje motorai liaudyje vadinami ‚,plyta‘‘. Kodas M50. Turbūt tai populiariausi benzininiai šio modelio varikliai. Dažnai naudojami projektams. Galimybė įsigyti su VANOS sistema. Tai 2.0 110 Kw 190 Nm M50B20 ir 2.5 141 kw 245 Nm M50B20. Su pastaruoju varikliu buvo galimybė įsigyti visų varančiųjų ratų sistemą.
Dyzeliniai motorai
Šešių cilindrų eilėje, kodas M51. Labai populiarus motoras, bet labai peikiamas dėl kuro padavimo siurblio. Yra keletą išeičių: restauruoti seną siurblį arba dėti mechaninį siurblį. Iš esmės tai nėra blogas motoras, bet kaip ir kiekvienas dyzelis turi būti prižiūrimas ir jis tau tarnaus ilgai ir nuobodžiai. 2.5td 85 kw 222 Nm M51D25UL ir 2.5tds 105 kw 260 Nm M51D25OL.
Rečiau sutinkami motorai
Pats mažiausias montuotas motoras buvo 1.8 darbinio tūrio. Benzininiai M40B18 ir M43B18. Galia 83-85 kw, bei 162-168 Nm. Vyrauja nusistatymas, kad tokiai ‚,karvei‘‘ per maži motorai, bet žmonės turintys juos ir įsidėję dujas važiuoja ir džiaugiasi mažomis sąnaudomis.
Didžiausi ir E34 fanų labiausiai ‚,medžiojami‘‘ motorai, tai benzininiai V8 3.0 160 kw 290 Nm M60B30 ir 4.0 210 kw 400 Nm M60B40. Pastarasis dažnai naudojamas varžyboms.


Pavarų dėžės
Buvo montuojamos tiek automatinės, tiek mechaninės dėžės. Automatinės buvo 4, bei 5 pakopų. Mechaninės buvo 5 pavarų ir labai retai sutinkamos 6 pavarų dėžės. Jų buvo pagaminta tik 3203 vienetai.
Saugumo įranga
Žiūrint į to laikmečio automobilius E34 buvo vienas saugiausių dėl savo standaus kėbulo ir galimybes pasiūlyti 4 oro pagalves, ABS, automatinę stabilumo kontrolę ir automatinę traukos kontrolę.


Komplektacija
Šis BMW modelis buvo gaminamas su įvairiais priedais padarančiais vairuotojui ir keleiviams kelionę malonesnę. Viską išvardinti neužtektų ir vieno puslapio, bet manau, tai daug ką sako, jog opcijų įvairovė buvo nuo odinių sėdynių iki šildomų lempų valytuvų. Dauguma BMW mėgėjų turinčių šį modelį seka skelbimus ir ieško žmonių pardavinėjančių tai vienokį ar kitokį pilnesnės komplektacijos dalyką savo automobiliui.
Vieniems tai niekis, o kitiems tai labai reikalingas daiktas. Todėl dažna būna jog pas skirtingus žmonės tų pačių dalių kainos skiriasi kelis kartus.
Perkant automobilį patartina ieškotis su kuo pilnesne komplektacija, nes jeigu ‚,užsikabinsit" už originalų priedų rinkimo manijos, tai turėsit nemažai problemų pajungiant elektrinius įtaisus. Geriausias rodiklis tai, kad jeigu prietaisų skydelyje matote ,,tik tok‘‘ laikrodį, priekiniai langai nėra elektriniai, tai šis BMW išties skurdžios komplektacijos ir pajungti, kad ir primityviausius prietaisus nebus labai lengva.


Kėbulas
Kaip ir visi tokių metų automobiliai, tai taip ir BMW rūdija. Labiausiai atkreipti dėmesį reiktų į durų kampučius. Ypač po atnaujinimo, kai buvo pradėta dėti durelių moldingus apačioje - jose mėgsta kauptis drėgmė. Kita dažna vieta, tai supuvę galiniai dangčiai. Didžiausia bėda, tai universaluose esantys dvigubi panoraminiai liukai. Neprižiūrimas liukas gal užstrigti ir pridaryti problemų. O labiausiai problemų gali pridaryti žiemą, jeigu neišvalomi vandens nubėgimo takai. Tada vanduo kaupiasi ir gali pradėti bėgti į saloną, kur jis ,,pražiemos‘‘ dugne po kilimu, o pavasarį rasit nemalonią dovanėlę - išpuvusį dugną.
Išskirtiniai modeliai
Įvairios tiuning‘o kompanijos čiupo šį modelį ir pagražino savaip įkeldamos įvairius motorus. Bet turbūt didžiausią vertę ateityje išlaikys ir aišku iki pat dabar prikausto dėmesį tie modeliai prie kurių rankas prikišo M padalinys.
BMW M5 ėjo tiek sedano tiek universalo kėbulu. Pirmiausia buvo montuojamas 3.5 litro 232 kw 360 Nm S38B36 variklis, o kai pasirodė ir universalo kėbulas, tai buvo pradėtas montuoti 3.8 litro 250 kw 400 Nm motoras. Šis modelis nusipelnęs atskiro straipsnio.




Sportas
Dėl savo dydžio ir svorio jis nėra pats geriausias pasirinkimas sportui. Žiūrint į rinkos kainą ir tai, kad jo atstumas tarp ašių pakankamai didelis ir galinei važiuoklei tenkantis svoris yra ypač mažas, tai jis yra populiarus tarp mėgėjišką ir profesionalų driftą propaguojančių žmonių.
Praeitis ir dabartis
Kažkada kurtas kaip solidus liukso klasės automobilis pinigų turinčiam žmogui pamažu šis modelis tapo jaunimo, "pacanų" ir visokio kitokio plauko žmonių automobiliu. Prieš gerą dešimtmetį, kai šio automobilio žydėjimo dienos tarp Lietuvos jaunimo pasiekė apogėjų, buvo labai populiaru nusileisti priekį, pasikelti kiek įmanomą galą, užtamsinti langus ir pasigarsinus visu garsu muziką lakstyti po miestus ir kaimus. Kiek tokiu būdų jų buvo pašalinta iš gyvenimo neaišku, bet vartant skelbimus šiandien labai sunku, net gi išties neįmanoma rasti tvarkingo, tikrai pilnos komplektacijos modelio, o ir kainos šie automobiliai dabar visai "nelaiko", tad tie kurie turi tvarkingus neskuba jų parduoti. Dabartiniai ,,pacanai‘‘ galvoja,kad ‚,kam mokėt už pitaką šešis tūkstančius, jeigu E39 už tiek išeina." Taip, išeina, tik skirtumas tas, kad už tą sumą jau gali nupirkti tikrai tvarkingą E34 ir visiškai neaiškaus stovio E39.


O pagalvojus giliau: kas visgi ir perka tuos E34 Lietuvoje? Jaunieji BMW mėgėjai ieško E39 ar E38,o vyresnio amžiaus žmonės prisibijo BMW markės arba ieško kuo naujesnės "dėžutės".
Autorius – Vytautas Butkus
Nuotraukos – Audriaus Jonaičio

Didelis jiems dėkui nuo automano.



Neretai galima išgirsti sakant, kad E34 yra paskutinis tikras BMW kurtas dar devintojo dešimtmečio padalintoje Vokietijoje, kuris turėjo keturias atskiras lempas priekyje, į kitą pusę atsiverčiantį kapotą, o ką jau kalbėti apie pasirinktinai kaip opciją ėjusį LSD blokuotą reduktorių. Tikras automobilis-tikram vairuotojui.
BMW E34 pradėtas gaminti 1988 metų vasarį, kai pakeitė iki tol gamintą E28 "ryklį" ir baigtas 1996 metų birželį, kai jį pakeitė E39. Per nepilnus aštuonis metus jų pagamintas buvo apie 1,3 milijono. Sedanas pradėtas gaminti nuo pat pradžių, universalas nuo 1992 metų. 1993 metais buvo išleistas atnaujinimas ir priekis iš vadinamo ,,siaurasnukio‘‘ tapo ‚,plačiasnukiu‘‘.


Varikliai
E34 variklių gamą galime skirstyti į du etapus. Pirmasis etapas prasidėjo tik pristačius naująjį modelį ir tesėsi iki naujų variklių gamos pristatymo.
Liaudyje jie vadinami „krabais“ dėl kolektorių primenančių krabą. Kodiniai pavadinimai M20 ir M30. Tai šešių eilėje esančių cilindrų varikliai. Mažiausias „krabas“ turėjo 2.0 95 Kw 164 Nm M20B20 motorą. Didesnis buvo 2.5 125 Kw 222 Nm M20B25 motoras. Didžiausios galios buvo 3.0 135 Kw 255 Nm M30B30 ir 3.5 155 Kw 305 kw M30B35 motorai. Pastarasis Amerikoje buvo pripažintas kaip geriausiai tinkantis E34 motoras. Vienintelis dyzelinis motoras buvo 2.4 85kw 220Nm M21D24
Antrasis etapas prasidėjo pristačius naują variklių gamą.
Benzininiai motorai
Taip pat šešių cilindrų eilėje motorai liaudyje vadinami ‚,plyta‘‘. Kodas M50. Turbūt tai populiariausi benzininiai šio modelio varikliai. Dažnai naudojami projektams. Galimybė įsigyti su VANOS sistema. Tai 2.0 110 Kw 190 Nm M50B20 ir 2.5 141 kw 245 Nm M50B20. Su pastaruoju varikliu buvo galimybė įsigyti visų varančiųjų ratų sistemą.
Dyzeliniai motorai
Šešių cilindrų eilėje, kodas M51. Labai populiarus motoras, bet labai peikiamas dėl kuro padavimo siurblio. Yra keletą išeičių: restauruoti seną siurblį arba dėti mechaninį siurblį. Iš esmės tai nėra blogas motoras, bet kaip ir kiekvienas dyzelis turi būti prižiūrimas ir jis tau tarnaus ilgai ir nuobodžiai. 2.5td 85 kw 222 Nm M51D25UL ir 2.5tds 105 kw 260 Nm M51D25OL.
Rečiau sutinkami motorai
Pats mažiausias montuotas motoras buvo 1.8 darbinio tūrio. Benzininiai M40B18 ir M43B18. Galia 83-85 kw, bei 162-168 Nm. Vyrauja nusistatymas, kad tokiai ‚,karvei‘‘ per maži motorai, bet žmonės turintys juos ir įsidėję dujas važiuoja ir džiaugiasi mažomis sąnaudomis.
Didžiausi ir E34 fanų labiausiai ‚,medžiojami‘‘ motorai, tai benzininiai V8 3.0 160 kw 290 Nm M60B30 ir 4.0 210 kw 400 Nm M60B40. Pastarasis dažnai naudojamas varžyboms.


Pavarų dėžės
Buvo montuojamos tiek automatinės, tiek mechaninės dėžės. Automatinės buvo 4, bei 5 pakopų. Mechaninės buvo 5 pavarų ir labai retai sutinkamos 6 pavarų dėžės. Jų buvo pagaminta tik 3203 vienetai.
Saugumo įranga
Žiūrint į to laikmečio automobilius E34 buvo vienas saugiausių dėl savo standaus kėbulo ir galimybes pasiūlyti 4 oro pagalves, ABS, automatinę stabilumo kontrolę ir automatinę traukos kontrolę.


Komplektacija
Šis BMW modelis buvo gaminamas su įvairiais priedais padarančiais vairuotojui ir keleiviams kelionę malonesnę. Viską išvardinti neužtektų ir vieno puslapio, bet manau, tai daug ką sako, jog opcijų įvairovė buvo nuo odinių sėdynių iki šildomų lempų valytuvų. Dauguma BMW mėgėjų turinčių šį modelį seka skelbimus ir ieško žmonių pardavinėjančių tai vienokį ar kitokį pilnesnės komplektacijos dalyką savo automobiliui.
Vieniems tai niekis, o kitiems tai labai reikalingas daiktas. Todėl dažna būna jog pas skirtingus žmonės tų pačių dalių kainos skiriasi kelis kartus.
Perkant automobilį patartina ieškotis su kuo pilnesne komplektacija, nes jeigu ‚,užsikabinsit" už originalų priedų rinkimo manijos, tai turėsit nemažai problemų pajungiant elektrinius įtaisus. Geriausias rodiklis tai, kad jeigu prietaisų skydelyje matote ,,tik tok‘‘ laikrodį, priekiniai langai nėra elektriniai, tai šis BMW išties skurdžios komplektacijos ir pajungti, kad ir primityviausius prietaisus nebus labai lengva.


Kėbulas
Kaip ir visi tokių metų automobiliai, tai taip ir BMW rūdija. Labiausiai atkreipti dėmesį reiktų į durų kampučius. Ypač po atnaujinimo, kai buvo pradėta dėti durelių moldingus apačioje - jose mėgsta kauptis drėgmė. Kita dažna vieta, tai supuvę galiniai dangčiai. Didžiausia bėda, tai universaluose esantys dvigubi panoraminiai liukai. Neprižiūrimas liukas gal užstrigti ir pridaryti problemų. O labiausiai problemų gali pridaryti žiemą, jeigu neišvalomi vandens nubėgimo takai. Tada vanduo kaupiasi ir gali pradėti bėgti į saloną, kur jis ,,pražiemos‘‘ dugne po kilimu, o pavasarį rasit nemalonią dovanėlę - išpuvusį dugną.
Išskirtiniai modeliai
Įvairios tiuning‘o kompanijos čiupo šį modelį ir pagražino savaip įkeldamos įvairius motorus. Bet turbūt didžiausią vertę ateityje išlaikys ir aišku iki pat dabar prikausto dėmesį tie modeliai prie kurių rankas prikišo M padalinys.
BMW M5 ėjo tiek sedano tiek universalo kėbulu. Pirmiausia buvo montuojamas 3.5 litro 232 kw 360 Nm S38B36 variklis, o kai pasirodė ir universalo kėbulas, tai buvo pradėtas montuoti 3.8 litro 250 kw 400 Nm motoras. Šis modelis nusipelnęs atskiro straipsnio.




Sportas
Dėl savo dydžio ir svorio jis nėra pats geriausias pasirinkimas sportui. Žiūrint į rinkos kainą ir tai, kad jo atstumas tarp ašių pakankamai didelis ir galinei važiuoklei tenkantis svoris yra ypač mažas, tai jis yra populiarus tarp mėgėjišką ir profesionalų driftą propaguojančių žmonių.
Praeitis ir dabartis
Kažkada kurtas kaip solidus liukso klasės automobilis pinigų turinčiam žmogui pamažu šis modelis tapo jaunimo, "pacanų" ir visokio kitokio plauko žmonių automobiliu. Prieš gerą dešimtmetį, kai šio automobilio žydėjimo dienos tarp Lietuvos jaunimo pasiekė apogėjų, buvo labai populiaru nusileisti priekį, pasikelti kiek įmanomą galą, užtamsinti langus ir pasigarsinus visu garsu muziką lakstyti po miestus ir kaimus. Kiek tokiu būdų jų buvo pašalinta iš gyvenimo neaišku, bet vartant skelbimus šiandien labai sunku, net gi išties neįmanoma rasti tvarkingo, tikrai pilnos komplektacijos modelio, o ir kainos šie automobiliai dabar visai "nelaiko", tad tie kurie turi tvarkingus neskuba jų parduoti. Dabartiniai ,,pacanai‘‘ galvoja,kad ‚,kam mokėt už pitaką šešis tūkstančius, jeigu E39 už tiek išeina." Taip, išeina, tik skirtumas tas, kad už tą sumą jau gali nupirkti tikrai tvarkingą E34 ir visiškai neaiškaus stovio E39.


O pagalvojus giliau: kas visgi ir perka tuos E34 Lietuvoje? Jaunieji BMW mėgėjai ieško E39 ar E38,o vyresnio amžiaus žmonės prisibijo BMW markės arba ieško kuo naujesnės "dėžutės".
Autorius – Vytautas Butkus
Nuotraukos – Audriaus Jonaičio

Didelis jiems dėkui nuo automano.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų